oli synttärit, mut itellä ei ollu rahaa ja hyvä ystäväni oli luvannut viettää niitä mun kanssa. ystävä myös oli aika varma ja tilanne anto sellasia merkkejä että olisi joutunut vankilaan, eli vika ilta vapaana synttärit samana päivänä. mietittiin mistä sais rahaa, kun oltiin päivällä vietetty aikaa hieman ja vein hänet kotiin hän rupes mun autossa laskee tulojaan paljon saa rahaa, ja taivutteli mut ottamaan pika vippejä, koska lupas maksaa takas, noin 1100 e edestä enkä pysty maksamaan eikä maksa "ystävänikään"...
en tiiä mitä tehdä tässä tilanteessa, mennäkkö velkaneuvontaan, sossuun vai mitä. olenko tullut huojatuksi?
kyseinen ihminen muutenki on monet kerrat taivutellu mua lähtemään aina johki vaikken ois halunnukkaan, niin mahtavilla verukkeilla etten oo kehdanny/pystyny kieltäytymään ja joskus puhun et esim. hänen sossu on sanonu "et mut o kiedottu sen sormen ympärille" ja nyt tajuan vasta et se on totta mutta myöhään. mitä pystyn tekee tässä tilanteessa?
en oikeen tiiä mutta kysyn kuitenkin
5
183
Vastaukset
- proBlem.
selvennän sen verran että itse olen opiskelija noin 400 e kk tulot, joista menee käytännössä kaikki laskuihi. "ystäväni" ei kuitenkaan joutunut linnaan, vaan maksaa sakkoja pitkän aikaan joka kuukausi, takana hänellä on erinlaisia petoksia, pahoinpitelyitä, varasteluja, huume juttuja ym. ja on myös nykyään opiskelija ja vähintään yhtä "rahakas" kuin minä...
- 1314
Jos on ihan helvetin tyhmä niin siitä kärsii nahoissaan.
- näin on
Näinhän se on. Sinä olet vipit ottanut ja sinulta niitä peritään seuraavat 15 vuotta. Siis vähintään, sillä tuo velan lopullisen vanhentumisen 15 vuoden aika alkaa kulua vasta velkomistuomiosta. Perimistoimistot eivät yleensä pidä kiirettä velkomistuomion hakemisessa, vaan kerryttävät sitä ennen perintäkulunsa lain sallimiin maksimimääriin. Voit sitten "ystäväsi" kanssa sopia hänen hyväkseen tulleiden rahojen takaisinmaksusta, mutta sen vaivan näkö taitaa olla yhtä tyhjän kanssa.
- Minnnyy
Muutenkin jos olit siinä uskossa että ystäväsi olisi mennyt vankilaan, miten hän olisi pystynyt maksamaan lainaansa...
- 438uf037039
Sinullako on auto?
Myy se ja maksa pikavipit pois.
Äläkä enää jatkossa hölmöile!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk812945Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911706Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll771511Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651418- 1331391
- 1461266
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1581241Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j981187- 821168
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur801155