Ensimmäinen joulukalenterini luukku avauttu, kuvassa oli harakka (ei korppi) sininen kuntanauhalla koristeltu joulupallo kieppui sen nokassa.
Karkkikalenteriin pistin kaksi Anry birds tikkaria odottamaan noukkijoitaan.
Onko kalenterisi eka luukku avattu, jos sinulla ei ole joulukalenteria, katso ulos ikkunasta mitä näet?
Joulukalenteri avautuu!
94
378
Vastaukset
- ?+´-
Tarkoititko mahdollisesti Angry Birds?
Eikö tämän ikäisillä ole aikaa/halua/älyä kirjoittaa eksaktiksi?- mieli pahana...
? `-
Ei hän osaa. Hänellä on lukihäiriö ja hän haluaa leikkiä hippasta meidän kanssa. Kovin kärkkäästi hän oli kuitenkin ojentelemassa toisia kirjoitusvirheistä. - Korppis*
mieli pahana... kirjoitti:
? `-
Ei hän osaa. Hänellä on lukihäiriö ja hän haluaa leikkiä hippasta meidän kanssa. Kovin kärkkäästi hän oli kuitenkin ojentelemassa toisia kirjoitusvirheistä.Mie en ällyy mittää, joten antakaa anteeksi, älkääkä olku minulle änryjä. Se kalenterini variskin oli bird, koska se oli yksin ; )
- mieli pahaa
Korppis* kirjoitti:
Mie en ällyy mittää, joten antakaa anteeksi, älkääkä olku minulle änryjä. Se kalenterini variskin oli bird, koska se oli yksin ; )
korppis
Ei me olla sinulle änryjä, kunhan itsekkin opit olemaan liian kärkäs ystäville, jotka sinulle kirjoittavat, joskus ehkä puutteellisella kirjoitustaidollaan.
Tännehän tulee (toivottavasti) jatkuvasti uusia kirjoittajia, jotka on mahdollisesti tehneet työnsä ns, sorvin ääressä, eikä suinkaan kirjoituskoneen, joten kaikki kirjoitusvirheet ovat halpamaista huomauttelua.
Mietin nyt, että pitäisikö Joulun kunniaksi antaa sinulle anteeksi ivalliset kirjoituksesi minulle? Tarkenna itse, keneltä nyt anteeksi pyydät? - Korppis`*
mieli pahaa kirjoitti:
korppis
Ei me olla sinulle änryjä, kunhan itsekkin opit olemaan liian kärkäs ystäville, jotka sinulle kirjoittavat, joskus ehkä puutteellisella kirjoitustaidollaan.
Tännehän tulee (toivottavasti) jatkuvasti uusia kirjoittajia, jotka on mahdollisesti tehneet työnsä ns, sorvin ääressä, eikä suinkaan kirjoituskoneen, joten kaikki kirjoitusvirheet ovat halpamaista huomauttelua.
Mietin nyt, että pitäisikö Joulun kunniaksi antaa sinulle anteeksi ivalliset kirjoituksesi minulle? Tarkenna itse, keneltä nyt anteeksi pyydät?Et ole ystäväni, eikä sinusta koskaan tule ystävääni joten en pyydä anteeksi tuntemattomilta.
Asiaan, please!
Onko joulukalenteri avattu mikä sieltä hyökkäsi silmillesi? - mieli pahana
Korppis`* kirjoitti:
Et ole ystäväni, eikä sinusta koskaan tule ystävääni joten en pyydä anteeksi tuntemattomilta.
Asiaan, please!
Onko joulukalenteri avattu mikä sieltä hyökkäsi silmillesi?korppis
Näinhän se juuri menee, tuo kirjoittajien epäsopu!
Pyysin sovintoa, mutta tyrmäsit sen heti, korostaen myös, että ei ikinä???
Kuitenkin oletan, että jos livenä tavattaisiin tuntemattomina, meistä tulisi ainakin jonkinlaiset ystävät ja pelkään pahoin, että vielläkin lähemmät, jos huomaisimme, että netissäkin olemme vaihtaneet mielipiteitä silloin joskus.???
Niin se asia! Joulukalenteri? Mikäs se olikaan?? Ai niin! Silloin joskus nuoruudessa lapsilleni toi heidän tätinsä jonkun pahvisen läpyskän, jossa oli noita avattavia luukkuja. Sekös se olikin?? mieli pahana kirjoitti:
korppis
Näinhän se juuri menee, tuo kirjoittajien epäsopu!
Pyysin sovintoa, mutta tyrmäsit sen heti, korostaen myös, että ei ikinä???
Kuitenkin oletan, että jos livenä tavattaisiin tuntemattomina, meistä tulisi ainakin jonkinlaiset ystävät ja pelkään pahoin, että vielläkin lähemmät, jos huomaisimme, että netissäkin olemme vaihtaneet mielipiteitä silloin joskus.???
Niin se asia! Joulukalenteri? Mikäs se olikaan?? Ai niin! Silloin joskus nuoruudessa lapsilleni toi heidän tätinsä jonkun pahvisen läpyskän, jossa oli noita avattavia luukkuja. Sekös se olikin??Mee tahvo ihteesi, eläkä ies oleta mitään. Sinun lapsilla on olleett ankeat joulut kun täti toi pahviläpyskän, josta äiti ei älynnyt mitään.
- bessie*
Ei ole joulukalenteria. Viimeisimmän joulukalenterin askartelin joskus kauan kauan sitten tulitikkurasioista. Lapsesta se oli tosi mieluinen, joten sitä käytettiin monta vuotta. Usein rasiassa oli kartta tms., jonka avulla saattoi ruveta etsimään varsinaista yllätystä.
Tästä katsottuna ikkunasta näkyy metsikköinen rinne. Sieltä kaadettiin toissa kesänä isoja kuusia, joten näen myös kirkasta taivasta ja muutenkin on vaihteeksi melko valoisaa, olemmehan saaneet aika tavalla lunta tänne Espooseen.
Eilen illalla tein lumitöitä oikein urakalla, nyt olenkin sitten niin vetämätön että kävin peruuttamassa pesutupavaraukseni.- Korppis*
Tulin juuri pesutuvasta. Pesin isoa mattoa mäntysuovalla se oli esikoisella aikoinaan käytössä ja voi rähmä se oli täynnä kahviläikkiä. No, nyt se taas likoo joten kerkiän kirjoittaa muutaman rivin. Korvessa on alkanut tuulla ja luntakin ripottelee harvakseltaan. Esikoinen soitti eilen illalla oli kotimatkalla istui bussissa ja ertoi, että bussi mateli eteenpäin koska liikenne oli tukossa.
Sen verran kävi nokkaani ulkoiluttamassa, että tunsin viiman, mutta talven varalle on vain yksi apu, pitää laittaa villasta alle ja ylle niin jo vain tarkenee.
Minä teen vieläkin pojilleni karkkikalenterin vaikka he ovat aikuisia, mutta tiedän heidän tykkäävän perinteistä joita pyrin ylläpitämään. ; )
eilen kävimme kuopuksen kanssa mökin lähimetsässä keräämässä sammalta, kanervia ja marjojen varpuja jouluaskartelujani varten. - Älä muuta sano..
bessie
Sinullapa olikin hieno idea tuo kartta. Tyttären lapsille tätinsä antoi sellaiset Joulusukat, siis isonmuotoiset huopakankaasta tehdyt, joissa oli aina yksi pikku paketti, jonka sai ottaa ja avata.
Minä kyllä askartelen ensi Jouluksi tuollaiset, koska he viellä pitävät tuollaisista piiloleikeistä..ja niin naurettavista, että olen piilossa, mutta jos ehdin "sinne" nurkkaan ensin, niin häviät! Siis olen ollut hyvässä piilossa?
Nyt heillä on jo kolme kalenteria, joten säästyi sekin euro/t, mutta nuorin oli jo avannut kaksi ja mikäli hänet tunnen, niin hän avaa kaikki omansa ja myös siskonsa...salaa, eikä tunnusta. Siis tuleva rosvo?
No, tulkoon rosvo, mutta kyllä hän jo paljasti liikemies taitonsa parivuotta sitten. Olimme torilla ja hän osti "omilla rahoillaan" haluamiaan pipareita. Autossa sitten sisko tahtoi kanssa, joten hän myi niitä!!! Ei niitä ilmaiseksi saanut!
Kuinkahan minä nyt sorruinkaan jut...kirjoittamaan näistä arkisista aiheista, joita meidän ikäisillä on varmasti paljon? - bessie*
Älä muuta sano.. kirjoitti:
bessie
Sinullapa olikin hieno idea tuo kartta. Tyttären lapsille tätinsä antoi sellaiset Joulusukat, siis isonmuotoiset huopakankaasta tehdyt, joissa oli aina yksi pikku paketti, jonka sai ottaa ja avata.
Minä kyllä askartelen ensi Jouluksi tuollaiset, koska he viellä pitävät tuollaisista piiloleikeistä..ja niin naurettavista, että olen piilossa, mutta jos ehdin "sinne" nurkkaan ensin, niin häviät! Siis olen ollut hyvässä piilossa?
Nyt heillä on jo kolme kalenteria, joten säästyi sekin euro/t, mutta nuorin oli jo avannut kaksi ja mikäli hänet tunnen, niin hän avaa kaikki omansa ja myös siskonsa...salaa, eikä tunnusta. Siis tuleva rosvo?
No, tulkoon rosvo, mutta kyllä hän jo paljasti liikemies taitonsa parivuotta sitten. Olimme torilla ja hän osti "omilla rahoillaan" haluamiaan pipareita. Autossa sitten sisko tahtoi kanssa, joten hän myi niitä!!! Ei niitä ilmaiseksi saanut!
Kuinkahan minä nyt sorruinkaan jut...kirjoittamaan näistä arkisista aiheista, joita meidän ikäisillä on varmasti paljon?Omille lapsenlapsille en ole kyhännyt joulukalenteria tulitikkulaatikoista, vaikka hyvin muistan miten rakas se omalle lapselle aikoinaan oli.
Näille, tyttöjä kun ovat, olisi helpompikin keksiä jotain pientä kivaa, nättejä hiuspinnejä, hopeisia korvakorujakin saa jo kolmella eurolla. Pojalleni tosiaan laitoin aikoinaan esim. karttoja ja kätköissä saattoi olla vaikka elokuvalippuja lastennäytökseen. Joskus oli tontulta viesti jossa saattoi lukea että Tänä iltana pääset uimahalliin! tms..
Lapsenlapsille en tällaisia voi mennä lupailemaan, joten en ole tehnyt koko kalenteria.
Kyllä lapset osaavat olla hyvin tarkkoja, siinä on varmaankin kysymys enemmänkin oikeudenmukaisuudesta kuin nuukuudesta. Kuuntelin minäkin tässä hiljattain kinastelua, kun toinen osti vitosellaan jonkun jutun reppuun kiinnitettäväksi ja olisi sitten halunnut toisen ostamia syötäviä. Toinen sanoi että niin ja sitten kohta minulla ei ole mitään ja sinulla on kiva heijastin jota ei voi jakaa!
Toinen taas siihen, että niin mutta voihan sitä joskus lainata, toinen taas jotain jne. jne.. - Älä muuta sano
bessie* kirjoitti:
Omille lapsenlapsille en ole kyhännyt joulukalenteria tulitikkulaatikoista, vaikka hyvin muistan miten rakas se omalle lapselle aikoinaan oli.
Näille, tyttöjä kun ovat, olisi helpompikin keksiä jotain pientä kivaa, nättejä hiuspinnejä, hopeisia korvakorujakin saa jo kolmella eurolla. Pojalleni tosiaan laitoin aikoinaan esim. karttoja ja kätköissä saattoi olla vaikka elokuvalippuja lastennäytökseen. Joskus oli tontulta viesti jossa saattoi lukea että Tänä iltana pääset uimahalliin! tms..
Lapsenlapsille en tällaisia voi mennä lupailemaan, joten en ole tehnyt koko kalenteria.
Kyllä lapset osaavat olla hyvin tarkkoja, siinä on varmaankin kysymys enemmänkin oikeudenmukaisuudesta kuin nuukuudesta. Kuuntelin minäkin tässä hiljattain kinastelua, kun toinen osti vitosellaan jonkun jutun reppuun kiinnitettäväksi ja olisi sitten halunnut toisen ostamia syötäviä. Toinen sanoi että niin ja sitten kohta minulla ei ole mitään ja sinulla on kiva heijastin jota ei voi jakaa!
Toinen taas siihen, että niin mutta voihan sitä joskus lainata, toinen taas jotain jne. jne..bessie
Taitaa meillä olla samanikäisiä perillisiä ainakin jutuista päätellen ja muutenkin sinun asenteestasi täällä kirjoittelijana.
Harmi, että täällä ei hyväksytä aloitusta "mummien omat kulan-nuput" ja heidän edesottamukset ja nasevat lauseensa?
Vallitseva keskustelu liittyy, mistä löytäisin sen rakkaan ja onko sinulla puhtaat alushousut tyyliin!?!
- Lumilinnaa
Minä kerrassaan myöhästyin kalenteriavajaisista. Havahduin ostamaan sitä vasta eilen mutta kaupassa olisi ollut vain Hämähäkkimies-suklaakalentereita. Ei mun makuun kun eivät olleet yhtään jouluisia. Täytyy jatkaa metsästystä alkuviikosta. Ikkunastani näkyy hyvin luminen maisema. Parvekelasit ovat alaosastaan pitkälle lumessa kun eilinen voimakas myrsky nietosti niihin lunta
Täällä meidän kulmilla ei ole vielä katukäytäviä aurattu eilisen tuiskun jälkeen ja metroliikennekin on pysähdyksissä vielä huomisenkin. Näinollen kalenterimetsästys jää maanantaille. Mukava nauttia kodin lämmöstä lumisen maiseman ympäröimänä. Tietenkin minulla on joulukalenteri, ensimmäisestä luukusta paljastui ovessa oleva kranssi...
Kerron vielä, että ikkunasta näkyy luminen piha ja pihakuusi valoineen.- friikka
Ei ole kalenteria.
Äsken tuijotin hetken ikkunaan. Oli pimeää, huomasin, rullakaihdin oli alhaalla.
Ruutua telkkarin myös katselin, ampuhiihtoa sieltä näkyy. - joulua,nou
En ole vuosiin laittanut minkäänlaista joulua kalentereista puhumattakaan.Mihin sinkku sellaisia tarvii,vältän jouluruuhkia ja kaupoissa käyntiäkin.
Sanoisinko,en edes huomaa koko joulua,mulle se on ihan sama.Kuului lapsuuteen,vanhana ei tarvii enää moisia tohinoita.Oletko tosissasi, eikö sinkku kaipaa joulua?
Yleensähän yksinäiset ihmiset masentuvat juhlapyhinä jos ei ole ystäviä ei sukua ympärillä.
- tuiskun tullen*
Minunkin joulukalenterissani oli harakka. Onkohan se joululintu?
Ulkona on tällä kertaa pimeää. Tuuli ulvoo nurkissa ja lunta pyrytti päivällä kivannäköisesti. - ???
Minkä kunnan nauha sillä oli nokassaan?
- ;-)
Kuusen koristepallo.
- huhupuheita*
Kultanauhalla koristeltu kuusen koriste kaita on ollut.
- kaita-luinen
huhupuheita* kirjoitti:
Kultanauhalla koristeltu kuusen koriste kaita on ollut.
Kun on kaita, ei tarvi kaita syömisiään.
- luitakainen*
kaita-luinen kirjoitti:
Kun on kaita, ei tarvi kaita syömisiään.
Kun syö luita pysyy kaitana.
- kaita-luinen
luitakainen* kirjoitti:
Kun syö luita pysyy kaitana.
En ole koira, enkä muukaan hännänheiluttaja. ))
Ei ole häntää edessä, saati takana. Häntäluu, vain. - luitakainen*
kaita-luinen kirjoitti:
En ole koira, enkä muukaan hännänheiluttaja. ))
Ei ole häntää edessä, saati takana. Häntäluu, vain.Alkuhan se on sekin. Häntäluu.
- kaita-luinen
luitakainen* kirjoitti:
Alkuhan se on sekin. Häntäluu.
Alku kaiken kauniin -- häntäluu, juu, juu.
Tiedä häntä. ;))
- Rimmir tänään
Lapsenlapsi myi minulle joulukalenterin jo kuukausia sitten, laitoin sen niin hyvään tal-teen etten vieläkään sitä ole löytänyt. Siis ensimäistä luukkua ei ole tullut vielä avatuksi.
Ulkona on mitä mahtavin alkutalven sää. Ei tuulen värettä, muutama miinus , välillä jopa aurinko pilkottanut pilvien välistä. Huomiseksi on luvattu ensi lumi, ei oikein tuntunut siltä kun kävin lenkillä. - Pirre*
Ei ole, mutta pitääkin hankkia, sellainen suklaakalenteri, meillä asuu eräs joka tykkää makeasta :), niinkuin kaikki hänen sairauttaan sairastavat, kuulemma.
Ikkunasta näkyy parveeelle, mutta ulos ei, koska uloimmat kaihtimet on nyt kiinni, parvekkeellä välkkyy leditähdet ja lyhdyssä lepattaa kynttilä, - muuten maisema on jo ihanan jouluinen.- Hyviä pätkiä.
http://areena.yle.fi/tv/1722677
Tuossa linkissä on tonttu Toljanterin
Joulukalenteri. Sen voi tilata syötteenä
kirjainmerkkiriviin. Sieltä voi availla päi-
vittäin.
Hyviä vanhoja tarinoita. Hyviä pätkiä. kirjoitti:
http://areena.yle.fi/tv/1722677
Tuossa linkissä on tonttu Toljanterin
Joulukalenteri. Sen voi tilata syötteenä
kirjainmerkkiriviin. Sieltä voi availla päi-
vittäin.
Hyviä vanhoja tarinoita.Kiitos linkistä, mukava muistella vanhoja :)
- henrjii
Akkunasta näkyy ledeillä valaistu kartionmutoinen pajuhäkkyrä. Kesällä tuossa pihamännyssä oli harakan pesä. Tuuli toi poikaset ennen aikaisesti maahan, en jäänyt seuraamaan niiden edesottamuksia, mutta epäilen, että joku heistä selvisi.
- Pirre*
Mieki etin semmoista häkkyrää, mutku en täältä löytänyt, vain tuollaisen paju ristikon laitoin sen parvekkeen seinää vasten ja siihen valot, mutta vielä mie etin sen kartionkin..jahka kerkeen..
Oisi tuolla ikkunoitten alla, kohdalla valoille sopivia pensaitakin, ja omenapuitakin he..pitänee kysästä että voisiko niihin laittaa valojaan..niitä oisi kiva katella täältä sisältä.. - henrjii
Pirre* kirjoitti:
Mieki etin semmoista häkkyrää, mutku en täältä löytänyt, vain tuollaisen paju ristikon laitoin sen parvekkeen seinää vasten ja siihen valot, mutta vielä mie etin sen kartionkin..jahka kerkeen..
Oisi tuolla ikkunoitten alla, kohdalla valoille sopivia pensaitakin, ja omenapuitakin he..pitänee kysästä että voisiko niihin laittaa valojaan..niitä oisi kiva katella täältä sisältä..jostain marketista se jä käteen. Pitäisi ensikeväänä kerätä koppapajuja, ja tehdä itse, ja paljon isompi
- henrjii
Pirre* kirjoitti:
Oisi tuolla ikkunoitten alla, kohdalla valoille sopivia pensaitakin, ja omenapuitakin he..pitänee kysästä että voisiko niihin laittaa valojaan..niitä oisi kiva katella täältä sisältä..vähän tolianteria http://www.youtube.com/watch?v=77VFPGmD1Ko
- henrjii
Aikamoinen pyryharakka näkyy kalenterista luuraavan
- mimmimummi
Meillä taitaakin olla samoja kalentereita, kun minullakin sama herraharakka...
Miellän harakan aina herraksi...kun sillä se frakki aina päällä.
Onpas tääl joulukalenterialotuksia!
Mulla ei oo nyt, viime vuonna sain ukolta lahjaks semmosen veikkauksen kalenterin (joka on saatanasta, näkyy joku tuol alempana sanovan)
No minäpä voitin sillä saatanalla 100 egee!
:DOlet tuhoon tuomittu, sulla on ollut sielunvihollisen joulukalenteri... :))
Niin on minullakin, ja monena vuonna..
Onnittelut voiton johdosta, näin jälkikäteen, rahat olet tietty jo tuhlannut... ;)- tuntematon luuseri
Anceli kirjoitti:
Olet tuhoon tuomittu, sulla on ollut sielunvihollisen joulukalenteri... :))
Onnittelut voiton johdosta, näin jälkikäteen, rahat olet tietty jo tuhlannut... ;)" Anceli"
Olenkohan mie niin tuhoon tuomitu, kun kattelin tuota kalenteriani ja siinä oli elokuu??
Siirsin sen sitten Joulukuuhun, mutta mitäs se mummu tekisi kalenterillila, jos ei muista edes kuukauksia?
Päivät männöö (voi hitsi, että on vaikea kirjoittaa) ajallaan ja uusia tulloo. Mitä heitä on laskemaan?
Rypyt sen kun lisääntyy, mutta niistä en lukua käy pitämään. Nuoremmillahan tuo tuntuu suurempi ongelma olevan.
Pistetään sitäsun tätä botoksia naamaan ja sillä mukamas vanhuutta sirretään?
Taitaa siinnä tulla totuus esiin, kun botoksit ei enää tehoa ja vanhuus onkin yllätys kaikkine ryppyineen?
Edelleen kiinostaa tuo sielunvihollisen kalenteri? Löytyisikö tuolta Veikkauksen sivuilta, Olisi saldoakin maksaa! Niin katsotaan meneekö toiveeni läpi, sillä pyysin tätä joulukalenteri-aloitusta poistettavaksi koska aloitukseni jälkeen Lorena aukaisi oman joulukalenterinsa ja sitten joku toinen omansa.
Siirtykää sinne varuiksi, niin ette pety jos delete tulee ; )
Nyt menen unimaan olin saunassa ja väsyttää.
Hyvää yötä aamulla katsotaan onko tämän kalenterin luukku auvennut vai sulkeutunut.- justnäin.
korpikirjailija kirjoitti:
Niin katsotaan meneekö toiveeni läpi, sillä pyysin tätä joulukalenteri-aloitusta poistettavaksi koska aloitukseni jälkeen Lorena aukaisi oman joulukalenterinsa ja sitten joku toinen omansa.
Hyvää yötä aamulla katsotaan onko tämän kalenterin luukku auvennut vai sulkeutunut.Tekopyhää paaaskaa..sanon minä
tuntematon luuseri kirjoitti:
" Anceli"
Olenkohan mie niin tuhoon tuomitu, kun kattelin tuota kalenteriani ja siinä oli elokuu??
Siirsin sen sitten Joulukuuhun, mutta mitäs se mummu tekisi kalenterillila, jos ei muista edes kuukauksia?
Päivät männöö (voi hitsi, että on vaikea kirjoittaa) ajallaan ja uusia tulloo. Mitä heitä on laskemaan?
Rypyt sen kun lisääntyy, mutta niistä en lukua käy pitämään. Nuoremmillahan tuo tuntuu suurempi ongelma olevan.
Pistetään sitäsun tätä botoksia naamaan ja sillä mukamas vanhuutta sirretään?
Taitaa siinnä tulla totuus esiin, kun botoksit ei enää tehoa ja vanhuus onkin yllätys kaikkine ryppyineen?
Edelleen kiinostaa tuo sielunvihollisen kalenteri? Löytyisikö tuolta Veikkauksen sivuilta, Olisi saldoakin maksaa!Et ole tuhoon tuomittu, jos vaan kuukaudesta erehdyit...
Mitä näillä kuukausilla väliä, kun on lehti puussa, on kesä ja kun lunta maassa, on talvi.
Eikös se meille mummuille riitä.. :)
Päivät menee yks kerrallaan, onneksi niitä riittää niin kauan kuin elonpäiviäkin. Toiset jatkaa sitten siitä etiäpäin.
Eikä me mitään botoxia naamaan laiteta, ollaan vaan ihan luonnonkauniita, kuten nuorinakin.
Sielunvihollisen kalenterin saat ainakin R-kioskilta, kympin se kai maksaa. Sitten vaan raaputtamaan... jos hyvn käy, pääset vaikka Balille... :)- hevat
Niin katsotaan meneekö toiveeni läpi, sillä pyysin tätä joulukalenteri-aloitusta poistettavaksi koska aloitukseni jälkeen Lorena aukaisi oman joulukalenterinsa ja sitten joku toinen omansa.
Hyvää yötä aamulla katsotaan onko tämän kalenterin luukku auvennut vai sulkeutunut.http://www.youtube.com/watch?v=ffcuAgtHm4Y OLETKO seniorinetin kavereita,
niin tuttu nimim: tui tui mestat meni heikoksi.Ekiinnosta paljon piiperrellä,enkä ole ent nimim käyttänyt.
Hyvää joulunalus-aikaa-- Anceli kirjoitti:
Olet tuhoon tuomittu, sulla on ollut sielunvihollisen joulukalenteri... :))
Onnittelut voiton johdosta, näin jälkikäteen, rahat olet tietty jo tuhlannut... ;)Anceli joo,rahat ovat enää muisto vain!
Pitäis varmaan käydä ite ostamassa uus saatanakalenteri, hah!hevat kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=ffcuAgtHm4Y OLETKO seniorinetin kavereita,
niin tuttu nimim: tui tui mestat meni heikoksi.Ekiinnosta paljon piiperrellä,enkä ole ent nimim käyttänyt.
Hyvää joulunalus-aikaa--Jos kysymyksesi oli minulle en ole ikinä käynyt seniorinetissä, en tiedä missä sellainen on.
Kuin myös hyvää ja ahkeraa joulunaluspiiperrystä ; )minttupuu kirjoitti:
Anceli joo,rahat ovat enää muisto vain!
Pitäis varmaan käydä ite ostamassa uus saatanakalenteri, hah!Käydään kumpikin ostamme sielunvihollisen kalenteri ja katotaan kumpi voittaa enemmän.. haha haa..
Hävinnyt tarjoaa kahvit joskus jossakin..Anceli kirjoitti:
Käydään kumpikin ostamme sielunvihollisen kalenteri ja katotaan kumpi voittaa enemmän.. haha haa..
Hävinnyt tarjoaa kahvit joskus jossakin..Minulla ei ole aavistustakaan, mistä saatanankalenterista/sielunvihollisen kalenterista puhuttte?
korppis kirjoitti:
Minulla ei ole aavistustakaan, mistä saatanankalenterista/sielunvihollisen kalenterista puhuttte?
Tässä aloituksessa se mainitaan, vähän innostuttiin mintun kanssa..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11091981Anceli kirjoitti:
Tässä aloituksessa se mainitaan, vähän innostuttiin mintun kanssa..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11091981Ai näitä kopioaloituksia, nyt olisi Hunksille huomattelutöitä.
korppis kirjoitti:
Ai näitä kopioaloituksia, nyt olisi Hunksille huomattelutöitä.
Hänel taitaa olla muuta puuhaa, .......... ......... ......
lopun jouduin sensuroimaan... :)
- k/k
Joulukalenteri mulla? karvanen karski merimies plaramassa pahviluukkuja ja höpöstelemässä joulupukin tuloa.
Ei oikein kuulu mun askeettiseen elämän tapaan.
Pimeetä on ja silmissä vilistää vielkin auran yli ja sivuilta lentävä säkenöivä lumisuihku.- meedio :)
Halaus sulle reippaalle auraajalle :)
- k/k
meedio :) kirjoitti:
Halaus sulle reippaalle auraajalle :)
Kerros meedio mun silmien väritys?
- Kaadio Mekkonen
k/k kirjoitti:
Ruskea, sanoi pallo.
- k/k
Kaadio Mekkonen kirjoitti:
Ruskea, sanoi pallo.
Ei kun punaiset joulun kunniaksi,ovat ku veiten viillot.
Siks onkin parasta alkaa suunittelemaan sänkyyn menoa. - Kaadio Mekkonen
k/k kirjoitti:
Ei kun punaiset joulun kunniaksi,ovat ku veiten viillot.
Siks onkin parasta alkaa suunittelemaan sänkyyn menoa.Ottiko viima simmuihin?
En ala, aina menet sinne selän taa ennen aikojaan.
Sinikalle, punakalle.........
Hyvää ja lämmintä Yötä! - meedio :)
k/k kirjoitti:
Siniset kuin Aurajoen vesi :)
- koillismaalta
kk:lle
Lapsena oikein pelättiin aurausautoa,sen jylinä kuului jo kaukaa,tuli vauhdilla ja lumi lensi kaarella monta metriä tien sivuun.Äiti käski mennä aina toiselle puolelle penkan päälle,ettei olis jääny lumiryöpyn alle.
Joskus tehtiin toisin,haluttiin kunnon lumivyöry niskaan.
Ne lapsuuden leikit !
Mun joulukalenteri tuolla positiivareissa soitti Hoosiannaa ja joku runokin siellä oli.
Muita ei ole ellen ala tota Kristina Cruisesin lehteä selaamaan pari päivää kerrallaan :)
Tuli just sopivasti näin joulukuun alkuun.
Niin ja voishan sen tänävuonna ostaa vielä ton sielunvihollisen kalenterinkin. Vois sitten saada matkarahaa tohon Kristina Cruisesiin :)) Vai saiks siellä rahaa vai tavaraa vaan *jäi miettimään*
Ikkunasta näkyy nyt pimeyttä ja kaukana laivojen valoja.
Valosalla kun kattoo niin vielä on meri vapaa, vähän rannasta jäinen. Ja luminen metsä on siinä edessä.Partiolaisten kalenterissa oli ovikranssi, ja nyt tuli äkkiseltään mieleen että toivottavasti ulko-ovi eikä mikään kerrostalon rappusovi...
Lapsiryökäleet saivat suklaata! Ja minä kranssin. Havurisuja. Ei tää ihan oikein mene.
Joskus mulla oli heille sellainen joulusukka, minne pikku-tontut toi pientä krääsää iltaisin. Nyt on eka joulukuu kun ei ole. Bittersweet. Eipä tarvi säpsähtää hereille juuri ennen nukahtamista, että pahus se jäi täyttämättä! Toisaalta, minne mun pikkulapset hävis :) Näin kai tää kuuluu mennäkin.
Muuttuuko joulu vanhemmiten? Vietättekö samanlaista joulua nyt kuin silloin joskus lasten kanssa? Tuleeko tingittyä jouluvalmisteluista koska ei ole lapsia kotona? Mä en ainakaan haluaisi, joulu on mulle tekemisen iloaAi sullakin on partiolaisten joulukalenteri.. :)
Tänään tuli kynttilä, tonttupoika sitä käsissään piteli..Anceli kirjoitti:
Ai sullakin on partiolaisten joulukalenteri.. :)
Tänään tuli kynttilä, tonttupoika sitä käsissään piteli..Niin on :)) Se on kiva kalenteri, ainut minkä mä tiedän, missä kuva säilyy ehjänä vaikka availeekin luukkuja. Luukusta tulee vain uusi lisäys kuvaan. Mä en tykkää noista missä kuva menee ikään kuin rikki, ei tee mieli avata uusia luukkuja.
Lapset saivat kerran muumikalenterit, siinä oli vähän samanalaista, avattu luukku vain lisäsi jotain kuvaan, ja lisäksi luukun sisäpuolella oli lyhyt kirjoitus joka jatkui satuna läpi kalenterin. Ne oli niin ihanat etten voinutkaan heittää pois loppiaisena, vaan päällystin ne muovilla ;Dm.miina kirjoitti:
Niin on :)) Se on kiva kalenteri, ainut minkä mä tiedän, missä kuva säilyy ehjänä vaikka availeekin luukkuja. Luukusta tulee vain uusi lisäys kuvaan. Mä en tykkää noista missä kuva menee ikään kuin rikki, ei tee mieli avata uusia luukkuja.
Lapset saivat kerran muumikalenterit, siinä oli vähän samanalaista, avattu luukku vain lisäsi jotain kuvaan, ja lisäksi luukun sisäpuolella oli lyhyt kirjoitus joka jatkui satuna läpi kalenterin. Ne oli niin ihanat etten voinutkaan heittää pois loppiaisena, vaan päällystin ne muovilla ;DJust tuo on mukava juttu, että kuva ei rikkoudu, vaan täydentyy, kun luukut avataan.
Muistan myös tuollasen "satukalenterin", se oli aivan ihana.
Lapset saivat aikoinaan pankista ihania joulukalentereita, niistä ei olisi malttanut luopua millään, ja en ole luopunutkaan, tuolla jossain kätköissä niitä on tallella.
Olenkohan vähän lapsellinen...mutta haitanneeko tuo mittään.. :)Anceli kirjoitti:
Just tuo on mukava juttu, että kuva ei rikkoudu, vaan täydentyy, kun luukut avataan.
Muistan myös tuollasen "satukalenterin", se oli aivan ihana.
Lapset saivat aikoinaan pankista ihania joulukalentereita, niistä ei olisi malttanut luopua millään, ja en ole luopunutkaan, tuolla jossain kätköissä niitä on tallella.
Olenkohan vähän lapsellinen...mutta haitanneeko tuo mittään.. :)Pientä lapsimieltä tarvitaan aina, sellaista pienistä & kauniista asioista innostumista :)) Muistan vieläkin miltä tuntui saada näppiin oikein upean ja kimaltelevan kiiltokuvan. Tai karkkipaperin. Tai ryijymaton karvapalloa, joita joskus keräilin, höhö ;D
Ja olisihan se aika tyhmää kulkea läpi tämän elon, iloineen ja suruineen, ilman että keräisi minkäänlaisia muistoja.m.miina kirjoitti:
Pientä lapsimieltä tarvitaan aina, sellaista pienistä & kauniista asioista innostumista :)) Muistan vieläkin miltä tuntui saada näppiin oikein upean ja kimaltelevan kiiltokuvan. Tai karkkipaperin. Tai ryijymaton karvapalloa, joita joskus keräilin, höhö ;D
Ja olisihan se aika tyhmää kulkea läpi tämän elon, iloineen ja suruineen, ilman että keräisi minkäänlaisia muistoja.No tuo ryijymaton karvapallojen keräily kyllä kuulostaa hiukan hassulta, mutta mikäpä minä olen sua arvostelemaan, jos itse siitä tykkäsit... :))
Kiiltokuvat kyllä olivat kauniita ja paperinuket... ilkeisköhän niillä vielä leikkiä.. silleen salaa, kun on taatusti yksin.... ;))
Ainiin, kaikille teille joille ei ole joulukalenteri, tässä yksi :))
http://buu.yle.fi/jul12/Linkit voi sisältää viiruksia esim. troijanhevosen, sain koneelleni varoituksen. Olkaa varovaisia linkkien aukaisussa.
Niin ja asiaan. Totta joulut muuttuvat, mutta jouluntunnelma pysyy, haluan noudattaa perinteitä. Mitähän laitan karkkikalenteriin huomiselle ; ) Ostin jo erilaisia mamusia..
Eilen olimme Petzen kanssa ulkona. Eräässä kahvilassa nautiskelimme käsintehtyjä erikoissuklaakonvehteja. Olihan ne kalliita, mutta oli ne hyviäkin.- papu-rapu
Linkit voi sisältää viiruksia esim. troijanhevosen, sain koneelleni varoituksen. Olkaa varovaisia linkkien aukaisussa.
Niin ja asiaan. Totta joulut muuttuvat, mutta jouluntunnelma pysyy, haluan noudattaa perinteitä. Mitähän laitan karkkikalenteriin huomiselle ; ) Ostin jo erilaisia mamusia..
Eilen olimme Petzen kanssa ulkona. Eräässä kahvilassa nautiskelimme käsintehtyjä erikoissuklaakonvehteja. Olihan ne kalliita, mutta oli ne hyviäkin.Vihreä pyörylä linkin perässä näyttää, että sen uskaltaa avata.
Ei siis huolen häivääkään.
Suklaa nostattaa rakkautta.
Papuja käytettiin muinoin rahakkeena. korpikirjailija kirjoitti:
Linkit voi sisältää viiruksia esim. troijanhevosen, sain koneelleni varoituksen. Olkaa varovaisia linkkien aukaisussa.
Eilen olimme Petzen kanssa ulkona. Eräässä kahvilassa nautiskelimme käsintehtyjä erikoissuklaakonvehteja. Olihan ne kalliita, mutta oli ne hyviäkin.Saitko Korppis nimenomaan tuosta mun laittamasta ylen linkistä viiruksen? Mun pitää tehdä ylläpidolle ilmoitus, ja tuo voi liittyä asiaan. Oot ihan oikeassa, virusturvat kuntoon! :)
Me syötiin eilen tonttupuuroa (riisipuurona paremmin tunnettu) ja tein 4 l piparkakkutaikinan. Tästä se joulu alkaa :) Joulukuu on mun kuukausi, otan kaiken ilon irti, mä rakastan tätä hössötystä. Se on niin ihanaa, kun ei tarvi tehdä toisten toiveiden mukaan, vaan voi luoda vaikka omat perinteet. Toivon mukaan jatkan sitä vielä kun ei murut ole enää kotona.
Jotain omaa menyytä tarttis suunnitella, olen kuten aina yksin aattona ja joulupäivän, ja perinteisiin kuuluu että keittiötontun pitää silloin hemmotella mua :)) Se keittiötonttu on kylläkin minä, harmi. Eikun siis hienoa, ei tarvi kuunnella että "mikä täällä haisee" kun mä kokkaan ;))
Huomenta miina ja kaikki muutkin.
Taivas on sees ja aurinko paistaa, pakkanen paukkuu -15 C.. Lunta ei ole vielä paljoakaan , mutta sen verran, että mieli alkaa olla valoisampi.
Nukuin pitkään, perjantai- iltana olimme Petzen kanssa ulkona. Piipahdimme pubissassa, jossa tapasimme kuusi ja puolivuotta sitten. Onneksi se oli laajentunut kahvilan puolelle jossa nautimme suklaakonvehteja. Viihdyimme myös pubin puoleisella tanssiparketilla.
Eilen saunan jälkeen oli mentävä aikaisin nukkumaan. Mitenköhän sitä jaksoi nuorena juosta tanssiloissa ; )
Siitä viirusvaroituksesta säikähtäneenä suljin ilmoituksen ja kirjouduin ulos sillä se varoitusilmoitus tuli kuvaruudulle erästä aloitusta aukaistessani. Ei siis sinun linkkiäsi, mutta päätin , että en uskalla avata linkkejä.
Ei mennyt läpi poistopyyntöni tälle ketjulle ja toisaalta hyvä niin. Olin närkästynyt alkuun tullleista kommenteista, jotka pilasivat kauniin ajatukseni aloittaa leppoisa joulukalenteriketju. Aihe oli muhinut päässäni jo alkuviikosta. Lisäksi vastaavia joulukalenteriketjuja ilmestyi useampia.
Palsta on jakautunut.
Iloinen olen asiallisista kommenteista.
Kalenterin luukusta avautui tänään poro, jonka sarvessa istui keltarintainen lintu.
Poikien joulukarkkikalenteriin laitoin suklaavohvelit.- ;-)
Talitintti näkyi lintu olevan.
Mulle kävi eilen samalla tavalla, avasin keskustelun ja pääsin sivulle joka ilmoitti että mun koneella on viirus, käski skannata. Poistuin tehtävähallinnan kautta varmuuden vuoksi, ja skannasin, mitään ei löytynyt. Ilmoitin siitä ylläpidolle.
Minusta tänne mahtuu hyvin vaikka muutama lisä-aloituskin kalentereista :))) Arvostan teitä jotka teette aloituksia, palstat ei ole paljon paskaakaan ilman niitä. Ite olen nykyään liian laiska aloittamaan, se vaatii sellaista aktiivisuutta mitä minusta ei enää löydy kuin hetkittäin :)m.miina kirjoitti:
Mulle kävi eilen samalla tavalla, avasin keskustelun ja pääsin sivulle joka ilmoitti että mun koneella on viirus, käski skannata. Poistuin tehtävähallinnan kautta varmuuden vuoksi, ja skannasin, mitään ei löytynyt. Ilmoitin siitä ylläpidolle.
Minusta tänne mahtuu hyvin vaikka muutama lisä-aloituskin kalentereista :))) Arvostan teitä jotka teette aloituksia, palstat ei ole paljon paskaakaan ilman niitä. Ite olen nykyään liian laiska aloittamaan, se vaatii sellaista aktiivisuutta mitä minusta ei enää löydy kuin hetkittäin :)Miina@
Hyvä, että ilmoitit ylläpitoon, toivottavasti asia ottetaan vakavasti. Sillä Suomi24 sivustolle kirjautuessa tai jotain keskusteluketjua avatessa tulee tämä mahdollinen viiruksen sisältämä haittaohjelman varoitus. Varoituksessa pyydetään puhdistamaan kolme virusta koneelta.
Tänää taas kirjautuessani keskusteluun tuli sama varoitus. No, soitin asiantuntijalle, kerroin virustorjuntaohjelman ilmoittajan lähettäjätiedot. Kävi ilmi, että sellaista virustorjuntaohjelmaa ei ole olemassakaan. Sain ohjeen, älä käytä ohjelmaa koneesi puhdistukseen, en käyttänyt ja tein omalla viirustorjuntaohjelmalla tarkistuksen. Ongelmia ei löytynyt.
En etsi arvostusta täältä, etsin vain asiallisia keskusteluja joihin kuuluu luonnollisesti kritiikki. Tänne ei mahdu montaa saman aiheen sisältämää aloitusta, sen sanoo jo järkikin ja siitä on jo helvetin hyvä esimerkki taisteltaessa, kenellä on oikeus vetää kivirekeä musiikin muodossa ja kenellä ei.
Meillä oli mieheni kanssa tänään mielenkiintoinen keskustelu olemmeko persoonina individualisteja. Tulimme siihen tulokseen, että me molemmat olemme individualisteja. Olemme molemmat vahvoja emme elä riippuvuussuhteessa. Hän ei johda minua enkä minä häntä. Emme suostu kumpikaan roikkumaan talutushihnassa.
Aiheeseen meidät johdatti eräästä edesmenneestä taiteilijasta kertova elämänkertakirja. Taiteilija oli henkilönä karismaattinen "hullu" ja sai ihmisiä helposti valtaansa. Hän aloitti ihmisuhteet ystävänä, yrittäen murskata seuraajansa omantahdon siten että seuraajat eläisivät hänelle ja hänen ehdoillaan. Hän eli elämänsä viimeiset vuodet viiden naisen kanssa. Lisääkin naisia olisi ollut tyrkyllä miehen primitiiviseen linnaansa, rikkaita ja pitkälle lukeneitakin naisia.
Moniko meistä täällä keskusteluissa elää omana itsenään, ilman virtuaali ystävyyden sitovaa taakkaa. Moniko varoo kirjoittamisiaan pelossa, että että menettää jotain peruuttamaonta. Moniko täällä nuolee tai tarvitsee selkään taputtajia. Kun keskustelutaito loppuu otetaan avuksi linkki "Tahdon olla sulle hellä".
Ettäs semmosta.
Krisse ja Matti olivat ihania. Minäkin jopa sorruin katsomaan finaalia ; )korpikirjailija kirjoitti:
Miina@
Hyvä, että ilmoitit ylläpitoon, toivottavasti asia ottetaan vakavasti. Sillä Suomi24 sivustolle kirjautuessa tai jotain keskusteluketjua avatessa tulee tämä mahdollinen viiruksen sisältämä haittaohjelman varoitus. Varoituksessa pyydetään puhdistamaan kolme virusta koneelta.
Tänää taas kirjautuessani keskusteluun tuli sama varoitus. No, soitin asiantuntijalle, kerroin virustorjuntaohjelman ilmoittajan lähettäjätiedot. Kävi ilmi, että sellaista virustorjuntaohjelmaa ei ole olemassakaan. Sain ohjeen, älä käytä ohjelmaa koneesi puhdistukseen, en käyttänyt ja tein omalla viirustorjuntaohjelmalla tarkistuksen. Ongelmia ei löytynyt.
En etsi arvostusta täältä, etsin vain asiallisia keskusteluja joihin kuuluu luonnollisesti kritiikki. Tänne ei mahdu montaa saman aiheen sisältämää aloitusta, sen sanoo jo järkikin ja siitä on jo helvetin hyvä esimerkki taisteltaessa, kenellä on oikeus vetää kivirekeä musiikin muodossa ja kenellä ei.
Meillä oli mieheni kanssa tänään mielenkiintoinen keskustelu olemmeko persoonina individualisteja. Tulimme siihen tulokseen, että me molemmat olemme individualisteja. Olemme molemmat vahvoja emme elä riippuvuussuhteessa. Hän ei johda minua enkä minä häntä. Emme suostu kumpikaan roikkumaan talutushihnassa.
Aiheeseen meidät johdatti eräästä edesmenneestä taiteilijasta kertova elämänkertakirja. Taiteilija oli henkilönä karismaattinen "hullu" ja sai ihmisiä helposti valtaansa. Hän aloitti ihmisuhteet ystävänä, yrittäen murskata seuraajansa omantahdon siten että seuraajat eläisivät hänelle ja hänen ehdoillaan. Hän eli elämänsä viimeiset vuodet viiden naisen kanssa. Lisääkin naisia olisi ollut tyrkyllä miehen primitiiviseen linnaansa, rikkaita ja pitkälle lukeneitakin naisia.
Moniko meistä täällä keskusteluissa elää omana itsenään, ilman virtuaali ystävyyden sitovaa taakkaa. Moniko varoo kirjoittamisiaan pelossa, että että menettää jotain peruuttamaonta. Moniko täällä nuolee tai tarvitsee selkään taputtajia. Kun keskustelutaito loppuu otetaan avuksi linkki "Tahdon olla sulle hellä".
Ettäs semmosta.
Krisse ja Matti olivat ihania. Minäkin jopa sorruin katsomaan finaalia ; )Jotain ihme häikkää tosiaan eilen oli!
Tuli joku herja kans, että koneella ois virus ja blaa blaa.
En tehnyt mitään, paitsi etten eilen enää yrittänyt tänne ollenkaan.
Nyt tuntuu pelittävän.korpikirjailija kirjoitti:
Miina@
Ettäs semmosta.
Krisse ja Matti olivat ihania. Minäkin jopa sorruin katsomaan finaalia ; )Päivää Korppikselle :)
Luulen että mahdollisimman monen kandee ilmoittaa aina häiriöistä ylläpidolle, he saavat laajemman kuvan kuin mun sepustuksen ;)) ja varmistuu myös etten ole mikään häiriöpelle.
Tuosta vapaudesta kirjoittaa, nuolemisesta tai taputuksista. Olen todella ihania ystäviä saanut näiden sivujen kautta. Myös jonkun vihamiehen. Ne ei sanele mitä kirjoitan ja minne, koska olen kaikenlaiselle hallinnalle allerginen. Mua ei voi ohjata, enkä minä ohjaa ketään. Mutta olen sen nahoissani saanut joskus tuntea, että tuollaista on. Se on ihmisen luonnollinen reaktio siitä, että kun riitelee pitää valita puolia. Perusta on valettu jo hiekkalaatikossa :))
Jos pelkästään asiat riitelisivät, eikä ihmiset, tilanne olisi erilainen. Valitettavasti ihminen on niin tunteellinen ettei se aina onnistu. Käsitellään ihmisiä hyvin kokonaisvaltaisesti, silleen, että joko mä pidän susta tai sitten ei. Vaikkei kukaan ole täydellinen.
Mulla on profiilini siinä tilassa, ettei sinne kukaan voi ottaa yhteyttä. Tällä hetkellä en kaipaa kuin yleistä jorinaa ja ehkä jopa vähän pelkään joutua keskelle jotain mikä ei kuulu mulle. Keskustelu on kaikkein mukavinta aina kun uutena tulee jonnekin, tai jos kiertelee eri paikkoja. Silloin otetaan enemmän sun kommentit huomioon, eikä keskitytä niin paljon kuka olet ihmisenä.m.miina kirjoitti:
Päivää Korppikselle :)
Luulen että mahdollisimman monen kandee ilmoittaa aina häiriöistä ylläpidolle, he saavat laajemman kuvan kuin mun sepustuksen ;)) ja varmistuu myös etten ole mikään häiriöpelle.
Tuosta vapaudesta kirjoittaa, nuolemisesta tai taputuksista. Olen todella ihania ystäviä saanut näiden sivujen kautta. Myös jonkun vihamiehen. Ne ei sanele mitä kirjoitan ja minne, koska olen kaikenlaiselle hallinnalle allerginen. Mua ei voi ohjata, enkä minä ohjaa ketään. Mutta olen sen nahoissani saanut joskus tuntea, että tuollaista on. Se on ihmisen luonnollinen reaktio siitä, että kun riitelee pitää valita puolia. Perusta on valettu jo hiekkalaatikossa :))
Jos pelkästään asiat riitelisivät, eikä ihmiset, tilanne olisi erilainen. Valitettavasti ihminen on niin tunteellinen ettei se aina onnistu. Käsitellään ihmisiä hyvin kokonaisvaltaisesti, silleen, että joko mä pidän susta tai sitten ei. Vaikkei kukaan ole täydellinen.
Mulla on profiilini siinä tilassa, ettei sinne kukaan voi ottaa yhteyttä. Tällä hetkellä en kaipaa kuin yleistä jorinaa ja ehkä jopa vähän pelkään joutua keskelle jotain mikä ei kuulu mulle. Keskustelu on kaikkein mukavinta aina kun uutena tulee jonnekin, tai jos kiertelee eri paikkoja. Silloin otetaan enemmän sun kommentit huomioon, eikä keskitytä niin paljon kuka olet ihmisenä.Iltapäivää Miinalle ja muillekin ; )
Olen ollut tonttu tomera. Niin aukaisin koneeni vasta nyt ja samoin aukaisin joulukalenterini luukun numero 3. Luukusta loisti tähti. Seurakunnan isosta joulukuusesta loistaa jouluvalot suoraan ikkunaanI. Kipakkaa pakkasta on korvessa ollut koko päivän, mittari näyttää juuri nyt -22 C.
Laitoin jouluvalot keittiön ikkunaan ja samalla vaihdoin verhot. Rakentelin sievän jouluasetelman pyöreään pajupalloon ja istutin sen savimaljakkoon. Sammalta, mustikan ja puolukan varsia ja muuta asiaan kuuluvaa rekvisiittaa. Pitää yrittää pitää se kosteana sillä vien sen vanhempieni haudalle jouluaattona.
Olen hyvällä tuulella ; ) On ollut hyvä päivä.minttupuu kirjoitti:
Jotain ihme häikkää tosiaan eilen oli!
Tuli joku herja kans, että koneella ois virus ja blaa blaa.
En tehnyt mitään, paitsi etten eilen enää yrittänyt tänne ollenkaan.
Nyt tuntuu pelittävän.Älä vain tee kuten viirusilmoitus pyytää sinua tekemään, sillä se on ansa.
No, onneksi nuorisoni on ajan tasalla ja antaa mamille ohjeita ; )- höpönassut
korppis kirjoitti:
Iltapäivää Miinalle ja muillekin ; )
Olen ollut tonttu tomera. Niin aukaisin koneeni vasta nyt ja samoin aukaisin joulukalenterini luukun numero 3. Luukusta loisti tähti. Seurakunnan isosta joulukuusesta loistaa jouluvalot suoraan ikkunaanI. Kipakkaa pakkasta on korvessa ollut koko päivän, mittari näyttää juuri nyt -22 C.
Laitoin jouluvalot keittiön ikkunaan ja samalla vaihdoin verhot. Rakentelin sievän jouluasetelman pyöreään pajupalloon ja istutin sen savimaljakkoon. Sammalta, mustikan ja puolukan varsia ja muuta asiaan kuuluvaa rekvisiittaa. Pitää yrittää pitää se kosteana sillä vien sen vanhempieni haudalle jouluaattona.
Olen hyvällä tuulella ; ) On ollut hyvä päivä.Voi teitä höpönassut, kun saitte minutkin innostumaan Joulusta!
Kalenteria minulla ei ole, mutta kun jokaisen vastapäisen talon ikkunassa on kynttilät, niin pakko oli kaivaa minunkin kynttiläni esiin. Ja mitä sieltä löytyikään? Siivottavaa!!!!! ja Joululahjoja, jotka nyt voikin jo antaa! Lapsenlapsille!
Pakkasta on täälläkin (no nyt -15), kun ikkunat falskaa ja en edes viitsi yrittää autoani käynnistää. Sitäpaitsi se on niin lumen peitossa ja mihinkään ei ole menoa.
Muistan hyvin tuon kukka-asetelmien teon ja lapseni lapsineen tekevät sitä edelleen. Olin kyllä joskus muinoin (lienee tuttu sana) veljeni vaimon kukkakaupassa ja se olikin aika mielenkiintoista.
Joillain on vain erityinen taito siihenkin, kuten naapureillani. Siellä on kaksi niin taituria, että ihmetellä täytyy?? Toinen tekee saviruukut itse, joihin laittaa istutukset (on hortonomi koulutus) ja toinen loihtii mitä ihanimpia puita, tonttuja , noitia ja mitä milloinkin ja käy niitä myymässä pitkin Etelä-Suomea.
Olenkohan niin umpio siksi, että en käytä alkoholia?
Tiedä vaikka minusta puhkeaisi taiteilija, jos maistaisi, kuten TV-ohjelmassa sanottiin, että äiti tarvitsee nyt laadukasta viiniä?
No, ei todellakaan, mutta höpsöttelemään saitte kuitenkin, vaikka olin todellakin varautunut vain tavalliseen arkipäivään Joulun sijasta.
Ruokani kun yleensäkin sisältää niitä herkkuja, joista pidän.....mutta, abropoo..., mitäs se lipeäkala tuolla jääkaapissa tekee ja punakaali, keitetty suola, sokeri punaviini liemessä? Entäs, odottaako turskanmaksa Virosta hankittu, hieman mätiä ja smetanaa?? höpönassut kirjoitti:
Voi teitä höpönassut, kun saitte minutkin innostumaan Joulusta!
Kalenteria minulla ei ole, mutta kun jokaisen vastapäisen talon ikkunassa on kynttilät, niin pakko oli kaivaa minunkin kynttiläni esiin. Ja mitä sieltä löytyikään? Siivottavaa!!!!! ja Joululahjoja, jotka nyt voikin jo antaa! Lapsenlapsille!
Pakkasta on täälläkin (no nyt -15), kun ikkunat falskaa ja en edes viitsi yrittää autoani käynnistää. Sitäpaitsi se on niin lumen peitossa ja mihinkään ei ole menoa.
Muistan hyvin tuon kukka-asetelmien teon ja lapseni lapsineen tekevät sitä edelleen. Olin kyllä joskus muinoin (lienee tuttu sana) veljeni vaimon kukkakaupassa ja se olikin aika mielenkiintoista.
Joillain on vain erityinen taito siihenkin, kuten naapureillani. Siellä on kaksi niin taituria, että ihmetellä täytyy?? Toinen tekee saviruukut itse, joihin laittaa istutukset (on hortonomi koulutus) ja toinen loihtii mitä ihanimpia puita, tonttuja , noitia ja mitä milloinkin ja käy niitä myymässä pitkin Etelä-Suomea.
Olenkohan niin umpio siksi, että en käytä alkoholia?
Tiedä vaikka minusta puhkeaisi taiteilija, jos maistaisi, kuten TV-ohjelmassa sanottiin, että äiti tarvitsee nyt laadukasta viiniä?
No, ei todellakaan, mutta höpsöttelemään saitte kuitenkin, vaikka olin todellakin varautunut vain tavalliseen arkipäivään Joulun sijasta.
Ruokani kun yleensäkin sisältää niitä herkkuja, joista pidän.....mutta, abropoo..., mitäs se lipeäkala tuolla jääkaapissa tekee ja punakaali, keitetty suola, sokeri punaviini liemessä? Entäs, odottaako turskanmaksa Virosta hankittu, hieman mätiä ja smetanaa??Hyvää huomenta Korvesta pakkasten keskeltä.
Luukku kolmen avaaminen oli mielenkiintoista se paljasti jo kauan tiedossa olevia salaisiksi julistettuja, mutta kaikille tuttuja asioita. Tähtijä syttyy ja sammuu. Sellaistahan se elämä on tai onkohan sittenkin.
Tänään 4.12 luukusta paljastui kettu jäätanssijattarena. Tänään jää nähtäväksi tehkö "piruletteja" liukkailla jäillä ; )
Mielenkiintoista, eikös?
- ei suomalainen
En ole avannut ja tuskin, siitä koska ei suomalainen.
Jatkan tätä omaa joulukalenteriani. Parasta terapiaa, ei tule riitaa kenenkään kanssa kun yksin availen kalenterin luukkuja ja juttelen itsekseni sitä kun on liikkeellä sitä itsekseen puhumista, niin jo vain minäkin ; )
Pakkanen alkaa lauhtua ja autokin on pelannut hyvin. Ainoastaan oikessa eturenkaassa oli jostain syystä ylipainetta ja se vaikutti ajamiseen. No, paineet pumpattiin pihalle ja ongelma on ratkaistu.
Joulukalenterissani oli tonttu-ukko mäenlaskussa ja karkkikalenterin taskuista pilkistaa suklaisia herkkuja.
Uunissa muhii uunipotut ja kunhan ne alkavat olla kypsiä lisään kanan rintapaloja, pippurilla mausteetuina sekä porkkanaatikkoa.- bessie*
Sinäkö huomaat ajaessasi liiallisen rengaspaineen? En ole varma, mutta epäilen, etten itse huomaisi. Mahdanko huomata riittävän ajoissa rengaspaineen puuttumistakaan aina.
No, ne on onneksi harvinaisia tilanteita. Viime kesänä poikani huomasi omalle autolleen mennessään, että minulla oli ihan tyhjä rengas. Syyllinen osoittautui myöhemmin tavalliseksi ruuviksi. Heidän pihaansa ajaessani väistin läheisen rakennustyömaan autoa ja osittain "putosin" asfaltilta, siinä uskon sen tulleen. Poika silloin tuoreeltaan vähän pyöritteli silmiään sen oloisena että uskoi minun ajaneen pitemmänkin matkan tyhjällä renkaalla.
Kerran viereisellä kaistalla olevan auton kuljettaja huitoi ja osoitteli kiivaasti tyhjää rengasta...
Joulukalenteria ei ole vieläkään. Yhdistetty aamiainen ja lounas koostui leivoksiksi leikattavan, päällystämistä vaille valmiin levykakun reunojen siistimisestä jääneistä hukkapaloista ja mustasta kahvista. Kevyesti sokeroituja, mikrossa sulatettuja mustaherukoita oli tarkoitus syödä hukkapalojen kanssa, mutta ei sitten kuitenkaan houkuttanut, jääköön illaksi tai huomiseksi.
Päivän "pakolliseksi" otan erääseen puseroon perehtymisen. En ole aiemmin jaksanut loppuun asti pähkäillä, kuinka tämä vähän kietaisumallinen vaate kuuluisi päälle pukea. Olen sitä mieltä, että siitä puuttuu pari piilonappia ja niiden "vastapuolet".
Tällaista täällä, hyvää itsenäisyyspäivää sinulle! bessie* kirjoitti:
Sinäkö huomaat ajaessasi liiallisen rengaspaineen? En ole varma, mutta epäilen, etten itse huomaisi. Mahdanko huomata riittävän ajoissa rengaspaineen puuttumistakaan aina.
No, ne on onneksi harvinaisia tilanteita. Viime kesänä poikani huomasi omalle autolleen mennessään, että minulla oli ihan tyhjä rengas. Syyllinen osoittautui myöhemmin tavalliseksi ruuviksi. Heidän pihaansa ajaessani väistin läheisen rakennustyömaan autoa ja osittain "putosin" asfaltilta, siinä uskon sen tulleen. Poika silloin tuoreeltaan vähän pyöritteli silmiään sen oloisena että uskoi minun ajaneen pitemmänkin matkan tyhjällä renkaalla.
Kerran viereisellä kaistalla olevan auton kuljettaja huitoi ja osoitteli kiivaasti tyhjää rengasta...
Joulukalenteria ei ole vieläkään. Yhdistetty aamiainen ja lounas koostui leivoksiksi leikattavan, päällystämistä vaille valmiin levykakun reunojen siistimisestä jääneistä hukkapaloista ja mustasta kahvista. Kevyesti sokeroituja, mikrossa sulatettuja mustaherukoita oli tarkoitus syödä hukkapalojen kanssa, mutta ei sitten kuitenkaan houkuttanut, jääköön illaksi tai huomiseksi.
Päivän "pakolliseksi" otan erääseen puseroon perehtymisen. En ole aiemmin jaksanut loppuun asti pähkäillä, kuinka tämä vähän kietaisumallinen vaate kuuluisi päälle pukea. Olen sitä mieltä, että siitä puuttuu pari piilonappia ja niiden "vastapuolet".
Tällaista täällä, hyvää itsenäisyyspäivää sinulle!Heips!
Minne nämä päivät lentävätkään, tutkailin juuri kalenteria, vain kaksi täyttä viikkoa jouluun.
Aamupäivällä vuokraemäntäni saapui sähkömiehen kanssa. Ei kuulemma eilen muistanut lainkaan, että on itsenäisyyspäivä vaan eipä tuo minua haitannut. Suomeen paluuni jälkeen pienet sekunnin mittaiset sähkökatkot ovat olleet ongelmani. Eilen kesken kirjeen kirjoituksen sammoi tietsikka ja sehän tiesi kirjeen lentämistä bittitaivaaseen. Kysyin naapurilta oliko hänellä ongelmia sähkökatkosten kanssa, ei ollut joten päätin soittaa vuokraemännälle.
Minulla on mahtava vuokraemäntä, löydän hänestä paljon itseäni. Tosin hän on pieni kun taas itse olen puolta pitempi. Hän tomera, oikeudenmukainen ja suorasanainen ja omaa herskyvän huumorintajun. Suorasanaisuutensa ansiosta hänkin saa kuten itsekin joskus nyrpisteleviä nenuja eteensä.
Kuopus tuli syömään puolenpäivän jälkeen. Vein hänet kotiinsa aikoi alkaa siivoamaan, tolkku poika. Ajoimme mutkan mökillä, Nuasjärvi on jäätynyt pitkälti selälle asti.
Auton renkaiden ilmanpaineen muutokset toki huomaan heti nehän vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin oleellisesti. Auto pelitti hyvin, iskarit olivat aluksi jäässä, mutta ajon aikana nekin sulivat.
Avasin vasta äsken joulukalenterin luukun kun jäin iteksein, ei ollut yllätystä luukussa, siniristilippuhan siellä.
Illalla sitten kynttilät ikkunoihin, että näin.
Hyvää itsenäisyypäivän iltaa sinullekin.
Tänä aamuna heräsin hyvin varhain sillä työt kutsuivat, tein kokeen ja se onnistui täydellisesti.
Juuri äsken avasin seitsemännen päivän kalenterinluukun. Luukusta hymyili lumiukkä ja sen olkapään takaa kurkisti ujo jänis.
Vähän samanlainen oli aamuinen kokemukseni. Minulle selvisi poistojen tekijä ja kuinka ollakaan selvisi paljon muutakin. Rakastan tehdä tutkimuksia.
Kun aloitin tämän joulukalenterin, Lorena nimimerkki aloitti omansa.
Hei, mutta missä onkaan Lorena?- aikun jännää,tiedät
Sinua taitaa oikeasti korpea?
- tutkimaton tie
hää on nyt Elomaan laahuksissa. DDD
aikun jännää,tiedät kirjoitti:
Sinua taitaa oikeasti korpea?
Tiedätkö missä Lorena luuraa? Onko hänelläkin mokkula kuumennut liikaa?
Kahdeksaspäivä ja luukku avautui. Luukusta paljastui pupujussi, joka oli saanut joulukortin ; )
Hää ku tuo päiväeki vaehtuu kohta, päätin aukaesta yheksännen luukun ennen kuin Lorena herrää tai ei hää taija nukkuokaan.
Siellä luukussa oli lumilyhty... Yötä kaekille minä meen maate ; )
.- :))
Voi, voi, kun jo paljastit.
Itse otan ryypyn Levolacia.
Kun olen kai liikaa laihduttanut, ei soi sisukset, vaan on jänkittynyt. - :))
:)) kirjoitti:
Voi, voi, kun jo paljastit.
Itse otan ryypyn Levolacia.
Kun olen kai liikaa laihduttanut, ei soi sisukset, vaan on jänkittynyt.Niin, siis, Levolacia,
kun ei tule kakkia.
- 2012-----
Onko tutti pois suusta 60 ?
Joulukuu etenee, lanttu-ja porkkanalaatikot tehty. Lähden kohta viemään niitä Petzen pakkaseen.
Kalenterini kymmenennestä luukusta paljastui glögilasi ja torttu. Torttuja olen jo pari kertaa leiponut, mutta glögi on vielä maistamatta.
Pyykkipäivä edessä ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345338Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4842474Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271239JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51035En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16957Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7934Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41812HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193774Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764Siellä taas pyörin
Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?8723