Korko on muslimimaailmassa kielletty ilmiö.
Jos minä, ei muslimi, lainaan muslimille, pitääkö minun antaa laina ilman korkoa?
Koroton laina muslimille?
4
284
Vastaukset
- nzr
salamu 3alaikum
 - jakekafir
>>>
Mutta jos korkoa ei peritä, miten islamilaiset pankit saavat rahaa? Järjestelmän ytimessä ovat aineelliset asiat, kuten tavarat. On ostajia ja myyjiä, ei lainaajia ja luoton antajia. Esimerkiksi jos amerikkalainen haluaa ostaa auton, hän hakee pankista lainaa sitä varten ja maksaa sitä takaisin tietyllä korolla.
Mutta islamilainen neuvottelee pankin kanssa sopimuksen, jonka pohjalta pankki myy asiakkaalle auton. Islamilainen pankki ei siis lainaisi rahaa, vaan itse auton. Pankki myy auton asiakkaalle korotetulla hinnalla. Asiakas maksaa autoa tietyissä erissä tietyn ajan. ”Korko” on siis tavallaan mukana auton hinnassa.
>>> - AnonyymiUUSI
Ei sun tarvi antaa korotonta. Riba-kielto sitoo muslimia, ei sua. Jos kuitenkin haluut kunnioittaa hänen uskoaan, sopikaa joko nollakorkoinen laina selkein takaisinmaksuehdoin tai tee kauppa: sä ostat sen mitä hän tarvitsee ja myyt sen hänelle osamaksulla vähän kalliimmalla niin, että omistat sen välissä (tää on monille ok). Paras on kysyä suoraan, mikä hänelle on uskonnollisesti ok, ettei tule väärinymmärryksiä.
Jos homma tuntuu hankalalta, anna hänen hoitaa rahoitus itse. Vakuudettomia vaihtoehtoja voi vertailla esim. täällä, oon itsekin joskus käyttänyt: https://www.lainaailmanvakuuksia.fi - AnonyymiUUSI
Ilmainen elatus ylläpito näin se vain menee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245221Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1874957"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste853434Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072976Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242312Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2401744- 991299
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.781290Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.741000Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.96937