Korko on muslimimaailmassa kielletty ilmiö.
Jos minä, ei muslimi, lainaan muslimille, pitääkö minun antaa laina ilman korkoa?
Koroton laina muslimille?
30
546
Vastaukset
- nzr
salamu 3alaikum
- jakekafir
>>>
Mutta jos korkoa ei peritä, miten islamilaiset pankit saavat rahaa? Järjestelmän ytimessä ovat aineelliset asiat, kuten tavarat. On ostajia ja myyjiä, ei lainaajia ja luoton antajia. Esimerkiksi jos amerikkalainen haluaa ostaa auton, hän hakee pankista lainaa sitä varten ja maksaa sitä takaisin tietyllä korolla.
Mutta islamilainen neuvottelee pankin kanssa sopimuksen, jonka pohjalta pankki myy asiakkaalle auton. Islamilainen pankki ei siis lainaisi rahaa, vaan itse auton. Pankki myy auton asiakkaalle korotetulla hinnalla. Asiakas maksaa autoa tietyissä erissä tietyn ajan. ”Korko” on siis tavallaan mukana auton hinnassa.
>>> - Anonyymi
Ei sun tarvi antaa korotonta. Riba-kielto sitoo muslimia, ei sua. Jos kuitenkin haluut kunnioittaa hänen uskoaan, sopikaa joko nollakorkoinen laina selkein takaisinmaksuehdoin tai tee kauppa: sä ostat sen mitä hän tarvitsee ja myyt sen hänelle osamaksulla vähän kalliimmalla niin, että omistat sen välissä (tää on monille ok). Paras on kysyä suoraan, mikä hänelle on uskonnollisesti ok, ettei tule väärinymmärryksiä.
Jos homma tuntuu hankalalta, anna hänen hoitaa rahoitus itse. Vakuudettomia vaihtoehtoja voi vertailla esim. täällä, oon itsekin joskus käyttänyt: https://www.lainaailmanvakuuksia.fi - Anonyymi
Ilmainen elatus ylläpito näin se vain menee.
- Anonyymi
Ja muuta härspäkkää päälle kuniavieraat tarvitsevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuta härspäkkää päälle kuniavieraat tarvitsevat.
TÄHÄN EI ENÄÄN KOROTKAAN PIISAA - VAAN HÄVITÄVÄT TAVOILLAAN KOKO IHMISEN ELÄMÄN AITOUDEN
- Anonyymi
Päivän sana
Keskiviikko 19.11.2025
Raamatunteksti(t)
14Rakkaat ystävät! Kun te tätä kaikkea odotatte, pyrkikää siihen, että Herra aikanaan voisi havaita teidät puhtaiksi ja moitteettomiksi ja teillä olisi rauha.
2. Pietarin kirje 3:14
Elämä on aina olevaa ja samalla TÄSSÄ HETKESSÄ kaikin olemuksin- Anonyymi
Ei ihminen MINÄSTÄÄN MIHKÄÄN PÄÄSE eikä LOIKKAA
- kyllä tämä on selvästi kirjoituksissa tuotu esille
KOKONAISUUTENA ON MUUTUTTAVA ELÄMÄN TODELLISUUTEEN
- Anonyymi
Päivän Sana
Torstai 20.11.25
Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan.
Matt. 16:27
Omakohtaisuus on elämän laki, jokainen tulee särpelemään kupistaan, minkä itselleen on täyttänyt.- Anonyymi
Päivän sanaa myös
Torstai 20.11.2025
Minä odotan Herraa kuin vartijat aamua, hartaammin kuin vartijat aamua.
Ps. 130:6
Elämän loputtomuus on suonissamme ainaisuuttaan - Anonyymi
Elämän ÖLJY ON JAKAMATONTA mutta islam pyrkii sen noinvait itselleen kaapaamaan
MUTTA SIINÄHÄN VASTA EREHTYVÄTKIN SEN VIIMEISEN KERRAN
- Anonyymi
ELÄMÄN ANTAJALLA YLLÄPITÄJÄLLÄ ON SELVÄT RAJAT ELÄMÄLLE
6'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. 7Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 8Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 9Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 10mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
11Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
- Jotta kluvit on aivan turhaa ja tuhoa vain itselleen- Anonyymi
Ymmärrystä elämään ja nyt hetkeen
2Herra, meidän Jumalamme, teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla. 3Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme. 4Kasvoista kasvoihin Herra puhui teidän kanssanne vuorelta, tulen keskeltä. 5Minä seisoin silloin Herran ja teidän välillänne ja ilmoitin teille Herran sanan, sillä te pelkäsitte tulta ettekä nousseet vuorelle. Hän sanoi:
Totuutta ei voi muuttaa eikä ohittaa - Anonyymi
Katkeeko elämä kuolemassa ja mistä olemme tulleet - mihin menemme korkojen kera
- simmujen ummistamisen jälkeen, tämä on se yksinkertaisuus ilmaisu
JOKA EI OLE VIELÄ MITÄÄN AINAISUUDESSA ILMAISTUNA
- Anonyymi
Kultuurien sota on nyt jo hyvässä matkassa, miten tästä selviämme.
Kirje Isältä - Korsuorkesteri
https://www.youtube.com/watch?v=2zk3nUw4skU&pp=ygUfS2lyamUgSXPDpGx0w6QgLSBLb3JzdW9ya2VzdGVyadIHCQkLCgGHKiGM7w==
Kaunis laulu ja erinomainen tulkinta. Kiitos!
- Menetääns suomi kaiken hyvän ja normaalin tallaajille - Anonyymi
Muslimille voi antaa palkaksi vanhoja vaatteita
- Anonyymi
Oletko osa muslimi maailmaa vai et. Minä en ole enkä lainaa ilman korkoa ja vakuuksia.
- Anonyymi
Jo on taas tyhjästä repäisty aloitus.
- Anonyymi
Elämä ei ole LAINAA vaan on synnytystä
Päivän Sana
Lauantai 22.11.25
Sinä suojaat minua edestä ja takaa, sinä lasket kätesi minun päälleni. Sinä tiedät kaiken. Se on ihmeellistä, siihen ei ymmärrykseni yllä. Ps. 139:5–6
Näillä mennään, mutta ilman tosipohjaa toiset vain LAINAA- Anonyymi
Päivän sana
Lauantai 22.11.2025
Raamatunteksti(t)
Viisauden kirja (apokr.) 7
Viisaus on rikkauksia arvokkaampaa
7Niinpä minä rukoilin Jumalaa,
ja hän antoi minulle ymmärrystä.
Käännyin hänen puoleensa
ja sain viisauden hengen.
8Minä asetin sen valtikoiden ja valtaistuimien edelle,
rikkaus ei ollut siihen verrattuna mitään.
Viisauden kirja (apokr.) 7:7-
AJATON OLEMUS ON VIISAUTTA
- ja sain viisauden hengen.
- Anonyymi
Päivän sana
Lauantai 22.11.2025
Ravitse meitä armollasi joka aamu, niin voimme iloita elämämme päivistä.
Ps. 90:14
Tämä kyllä tapahtuu, mutta vastaan ottajat keksivät pahuuttaan aivan muuta vehestystä tajuttomuuksissamme me lyhytelämäiset.
(- Ravitse meitä armollasi joka aamu,) - Anonyymi
Päivän sana
Sunnuntai 23.11.2025
Raamatunteksti(t)
Matteus 25
32Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
Matteus 25:32-33
Näin elämän aika on aina käsillä -
34Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
37»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ 40Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’ - Anonyymi
Islamia ONKO SITÄ :
Internet tuhoaa islamin :
Te, jotka uskotte! Älkää lyöttäytykö juutalaisten ja kristittyjen ystäviksi, – he ovat ystäviä vain toisilleen, ja joka ottaa heidät liittolaisikseen, on yksi heistä. Jumala ei totisesti ulota johdatustaan väärämielisiin.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/lassilappalainen/internet-tuhoaa-islamin/
Mutta miten suura 2:191 on sovitettavissa rauhan uskonnon ohjenuoraksi:
Surmatkaa heidät, missä heidät tapaattekin, ja karkottakaa heidät joka paikasta, mistä he ajoivat pois teidät, sillä pakanuuteen käännyttäminen on pahempi kuin murha.- Anonyymi
Kaikki mikä tulee häviämään ei olekkaan OIKEAA ELÄMÄN OSAA vaan ohi menevää HUMPPAA
- Anonyymi
Päivän sana
Maanantai 24.11.2025
Herra hallitsee ikuisesti, oikeus on hänen valtaistuimensa perusta. Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, langettaa kansoille oikeat tuomiot.
Ps. 9:8–9
MITÄS PÄTKÄNEN JA HIEKALLE RAKENNETTU TÄHÄN VOISI VAIKUTTAA
- elikkä turhaa on turhasta vernuta, silla elämä on luotua hamasta alusta hamaan ikuisuuteen HÄN YKSIN - Anonyymi
Päivän Sana
24.11.25
Minä kuljen sinun edelläsi. Vuorimaat minä tasoitan, pronssiovet murran, rautateljet isken irti. Jes. 45:2
Jos elämän todellisuus kohtaisi meitä sellaisena kuin se oikeasti on, olisimme hukassa. Vaarat ja houkutukset, joita emme kykene näkemään ja pahan juonet, joita emme kykene ymmärtämään, on viritetty eteemme ansoiksi. Ilman Jumalan suojaavaa kättä ja hänen antamaansa enkelivartiota matkamme loppuisi ensimmäiseen mutkaan. Jumala antaa suojaavan apunsa omilleen, ja sitä riittää vielä niillekin, jotka eivät häneen edes usko. Omiensa edellä Herramme kulkee koko ajan ja suojaa väkevällä voimallaan. Hän purkaa pahan ansat ja rikkoo synnin ja epäuskon rautateljet. Jeesus ottaa vastaan meihin suunnatun pahan ja me saamme elää turvassa hänen lapsinaan. Tämä tie on sopivan tasainen heikollekin kulkijalle, eivätkä yksinkertaisetkaan siltä eksy.
Ei me tästä elämästä mitenkään selviäisi kulussamme,
- ELLEI ELÄMÄN PÄÄ - SUUNITELIA TAKAISI MATKAMME IKUISUUTTA- AnonyymiUUSI
Minä kuljen sinun edelläsi.
Elämän Herra Ylläpitäjä Luoja AinaOleva
- AnonyymiUUSI
Ken on islamistille väärät - uskoinen joka tämä haluaa teilata, mutta näiten pötään nämä juhlakaasti silti istuvat
MUTTA NÄIN
Hämähäkki
Tiibetiläinen tarina kertoo mietiskelyn oppilaasta, joka huoneessaan mietiskellessään näki hämähäkin laskeutuvan alas katosta.
Joka päivä tuo uhkaava olento oli huoneessa, ja joka päivä se tuntui laskeutuvan lähemmäs oppilaan kasvoja.
Pelästynyt oppilas meni opettajansa luo kertomaan ongelmastaan. Hän kertoi aikovansa pitää veistä sylissään mietiskellessään, jotta voisi tappaa hämähäkin sen ilmestyessä.
Opettaja neuvoi oppilasta unohtamaan tämän suunnitelman. Sen sijaan hän neuvoi oppilasta ottamaan palasen liitua ja hämähäkin ilmestyessä piirtämään sen vatsaan ristin. Sitten oppilaan pitäisi tulla kertomaan tästä opettajalle.
Oppilas palasi mietiskelemään. Kun hämähäkki taas ilmestyi, hän vastusti tahtoaan tappaa se ja teki sen sijaan kuten mestari oli neuvonut.
Kun hän meni kertomaan tästä mestarille, tämä kehotti häntä kohottamaan paitansa helmaa ja katsomaan vatsaansa. Vatsaan oli piirtynyt risti.
Kyllä islamin alku - asukaisuus on nyky elämässä vailla vertaansa järkytävyydddessään... - AnonyymiUUSI
Tunkeutumisien taitaat oikeuttaan.
Väkivalta Koraanissa
- tarkoittaa niitä Koraanin kohtia, joissa otetaan kantaa väkivallan käyttöön. Koraanissa esiintyy sekä väkivaltaan että rauhaan kehottavia osia. Islaminuskon käsityksiä väkivallasta ei silti suoraan lueta Koraanin sivuilta, sillä islamin sisältö määräytyy uskonoppineiden tulkinnoista. Niihin vaikuttaa Koraanin ohella Muhammedin esikuva eli sunna ja oppineiden saavuttama yksimielisyys.[1][2] Islamin opit voivat joskus olla jopa vastakkaisia Koraanin ohjeiden kanssa.[3]
Islaminuskossa vakiintunut ja klassinen tulkinta on, että Koraani velvoittaa muslimeita pyhään sotaan eli jihadiin. Sen aiheeksi riittää pelkkä vääräuskoisten olemassaolo, sillä sodan tavoitteena on levittää islamin valta koko maailmaan.[4][5][6] Sotaa tulee käydä kalifin johdolla, jos islamilaisessa maailmassa sellainen on.[4] Liberaalien islamintulkintojen mukaan kehotukset sotaan liittyvät vain tiettyyn historialliseen tilanteeseen eivätkä ole yleispäteviä.[7]
Nykyisin muslimit katsovat yleisesti, että vain puolustussota on islamilainen velvollisuus. Siihen on ryhdyttävä, kun islam on uhattuna.[8]
Tunkeutuvat ja sitten puolustavat oikeuttaan, kyllä näillä pelejä RIITTÄÄ VEHESTYKSEKSI- AnonyymiUUSI
Mitäs tällä on näissä ympyröissä Mitään tekemistä
( Koroton laina muslimille? )
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1132352Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from371938Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen281882- 1021877
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276481876Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581159- 1101056
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20923- 54880
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110847