Satojen tuntien kellofoorumien selailu sessioiden jälkeen olen huomannut että tämä harrastus ei ole levinnyt Suomeen. Vai onko? Olit sitten taskukellojen, armeijan käyttämien kellojen tai jonkin erityisen kellomerkin keräilijä, kerro toki harrastuksesstasi ja siitä kuinka päädyit harrastuksen pariin ja pystyykö harrastusta harrastamaan käyttämällä pelkästään kotimaisia kanavia? Itseäni en vielä voi väittää keräilijäksi muuta kuin ajatuksissani. Olen kuitenkin vahvasti hengessä mukana ja ehkä sitten kun pääsen varallisuuden suhteen omilleni voin esitellä muutakin kuin huonosti perustelutuja mielipiteitäni.
Kellojen keräilijät
2
1472
Vastaukset
- aika on rahaa joten jos omi...
Itselläni kellojen keräilyinto on varmaankin peruja siitä kun sain pienenä leikkiä vaarin taskukellolla. Siitä lähtien olen ollut kiinnostunut kelloista, nehän ovat hienointa hienomekaniikkaa mitä voi olla (Olen aikoinaan käynyt hienomekaanikon koulutuksen). Uskomatonta miten pieneen tilaan saa ujutettua niin monimutkaisen mekanismin. Minua kiinnostaa lähinnä mekaaniset kellot, vedettävät ja automaatit, mutta on minulla jokunen quartz kellokin. Minun koelmani on suhteellisen pieni (n. 30 kpl) verratuna joihinkin huippukeräilijöihin. Mielelläänhan sitä keräilisi Rolexeja tai Omegoita tai jotain Cartier- kelloja, mutta harvallapa sitä varat riittää. Mutta näinkin kellojen keräily on tavattoman mielenkiintoinen harrastus.
- PäkäneN
On vihreen värinen matkakello, joka on kotelossa, mikä aukeaa, Kellossa on ne "Jewels" merkinnät, Siinä on herätyskellokin ja toimii khyl.
Jos haluat kuvia, voin laittaa sähköpostiisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",94023Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1423557Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/922233Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1411878- 1321856
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee361776Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1131429- 1381415
"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551206Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1641145