Löysin kuvani netistä, onko minulla siihen oikeutta kieltää se?

vääryyttä.

Löysin sattumalta kuvan, jossa itse olin, en tunne kuvan ottajaa, enkä ymmärrä miksi se on julkaistu, sen ihmisen blogissa, onnekseni silmäni oli sutattu, mutta mua silti äsryttää suunattomasti tämä kuva, koska en tunne ihmistä, enkä ymmärrä kuvan tarkoitusta.
Kuva on otettu ulkona, onko mulla minkäänlaisia oikeuksia tässä asiassa?
Kiitos paljon.

6

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikotmahikset

      Jos olet vaan sattunut jotenkin taustalle, kuva ei ole loukkaava etkä ole kuvassa pääkohteena, niin heikot on mahdollisuudet. Voithan pyytää siltä blogin pitäjältä, että poistaa kuvan, tai poistaa edes sinut siitä, kun se häiritsee sinua. Olisi helpompi sanoa, jos näkisi kuvan niin tietäisi miten tunnistettavissa olet ja millaisesta kuvasta muutenkin on kyse.

      Yleensähän blogien pitäjät kuitenkin ovat suht ymmärtäväisiä kai, että kun nätisti pyydät niin luulisi tekevän jotain mieliksesi.

    • hhkhf

      Mitä jos se on joku sun stalkkeri ??! O.o :D

    • Vapaa maa onneksi

      Jos kuva ei esitä sinua jotenkin loukkaavassa valossa tai vihjaa perusteettomasti sinun tekevän jotain tuomittavaa, sen julkaiseminen on täysin laillista. Suomessa saa kuvata julkisella paikalla ja ne tärkeät tekijänoikeudetkin kuvaan kuuluvat valokuvaajalle eivätkä kohteelle.

    • vääryyttä

      Samassa kuvassa on 9 muuta ihmistä, mutta vain viiden ihmisen naama näkyy, muut katsovat poispäin tai on jotenkin selin.
      Kuva on otettu keikkajonosta, joka ei siinä vaiheessa ollut vielä mikään jono, vaan enemmänkin sellainen että ihmiset vaan seisoo siellä täällä.
      Kyllä on aika... sanonko mistä.., jos ihmiset saa ottaa kuvia kenestä vaa ja sitten julkasta niitä, eikä meillä jotka eivät halua niitä kuvia nettiin tai muutenkaan otettavaksi ilman lupaa, niin meillä ei ole mitään oikeuksia.

      Joo totta kai voisin pyytää että poistaa sen kuvan netistä, mutta mua ärsyttävää se ajatus että sillä on kuitenkin se sama kuva omassa kamerassaan.

      • Kaikki kiellettävä

        Jos ei halua kuvattavaksi, täytynee pysyä kotona. Siellä sinua ei saa kuvata ilman lupaa. Onneksi muualla vielä saa.


    • Harmittaako?

      Sanotko missäpäin asut niin tuun ottamaan susta kuvia etkä voi asialle mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe