Pankit!

ainakin Nordea

Tänä aamuna oli kyllä eläke tullut, mutta vuokraa ei ollut veloitettu, vaikka on eräpäivä 3.12. Tähän asti aina on ollut veloitettuna kun olen aamulla verkkopankkiin mennyt. Sotkeekohan pankkien järjestelmiä, kun ensimmäinen arkipäivä onkin vasta 3. päivä? Nyt täytyy myöhemmin käydä katsomassa, että on varmasti veloitettu ja taas menee yksi ylimääräinen tunnusluku!

29

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14.

onko ne maksullisia?

• maarina1 ejk

No, eihän ne mitään maksa. Jotain sentään saa pankiltakin ilmaiseksi.

• ...

Miten niin ei maksa?

Meinaatko, että jeesus niitä kirjoittelee joutoaikoinaan taivaassa?

=DW=

• ... kirjoitti:

Miten niin ei maksa?

=DW=

Niistä ei mene erillistä maksua. Kaikki kulut korvaa palvelupaketti...

Jeesuksella on kyllä muita tehtäviä...

• ... kirjoitti:

Miten niin ei maksa?

=DW=

Yhtä numerosarjaa ei jeesus kirjoittanut.

Olen muutaman kerran hukannut kertakäyttönumeroni.

Ensimmäisellä kerralla erehdyin tilaamaan uudet lähikonttorin infosta.
        Eivät olleet jeesuksen kirjoittamia vaan minulta pyydettiin rahaa.

Seuraavilla kerroilla ilmoitin tilanteesta henk. koht. neuvojalleni.
        Hän on niin hyvissä väleissä jeesuksen kanssa, että sai numerosarjat ilmaiseksi.

Oikean välihenkilön valinta ratkaisi minulla.

• Jooseph sentään.
        maarina1 kirjoitti:

Niistä ei mene erillistä maksua. Kaikki kulut korvaa palvelupaketti...

Jeesuksella on kyllä muita tehtäviä...

Voi tsiisus sentäs, meneekö elämä nurin,
        jos raha ei ole tilillä just eikä melkein aamuyöstä
        tai joutuu vanhuuden päiviks uhraamaan yhden tunnusluvun.

Itse en maksele suoraveloituksena mitään.
        Makselen kun ehdin, jaksan, kerkeän, makselen kun jakselen, laskut siis.
        Melkein aina myöhässä, yleensä 2 - 5 vuorokautta, koska rahakin tulee ripottain.

Parhaimmillaan maksan 10 päivää myöhässä. Olen budjetoinut eri maksut eri rahan tulemispäiville. Kyl tilillä rahaa on, mutta en maksa koska minulla on tietty asiajärjestys. Elämässä pitää ottaa rennosti, stressittä ja nauttia.

Kertaakaan en ole saanut muistutusta myöhästymisestä, luotot kunnossa, mutta joskus on saattanut joku juttu jäädä printtaamatta sähköpostista tai lasku ei vaan ole tullut, silloin on saattanut tulla muikkari.

• Oliskohan sulta loppunut ne tilityskuukaudet vai miksi niitä sanotaan. Eli siellähän kysytään montako kuukautta haluat että se joku summa velotetaan.

• pessimisti nyt

Lähetän joka kuukausi erikseen vuokran maksuun. Joulukuisenkin laitoin jo marraskuun alussa ja siellä erääntyvissä se on ollut jo melkein kuukauden.
        Ja vaikka tunnusluvut ei mitään maksa, saa aina jännittää, tuleeko uusi taulukko ennen kuin vanha loppuu. Alkaa jo olla tunnusluvut lopuillaan, en kovin mielelläni turhan takia niitä käyttäisi. On se kumma, kun nykyajan teknologialla kuukauden vaihteet tuottavat pankeissa harmia. Mitenkähän vuoden vaihde sujuu? Jääkö eläkkeet maksamatta?

• pessimisti nyt kirjoitti:

Lähetän joka kuukausi erikseen vuokran maksuun. Joulukuisenkin laitoin jo marraskuun alussa ja siellä erääntyvissä se on ollut jo melkein kuukauden.
        Ja vaikka tunnusluvut ei mitään maksa, saa aina jännittää, tuleeko uusi taulukko ennen kuin vanha loppuu. Alkaa jo olla tunnusluvut lopuillaan, en kovin mielelläni turhan takia niitä käyttäisi. On se kumma, kun nykyajan teknologialla kuukauden vaihteet tuottavat pankeissa harmia. Mitenkähän vuoden vaihde sujuu? Jääkö eläkkeet maksamatta?

Ahaa, no oletko tarkistanut että varmasti eräpäivä on oikein. Mulla on ollut noi tunnusluvut käytössä liki 7 vuotta ja kertaakaan ne ei ole loppunut kesken. Kyllä ne lähettää uudet ajoissa.

• Nittaminax kirjoitti:

Ahaa, no oletko tarkistanut että varmasti eräpäivä on oikein. Mulla on ollut noi tunnusluvut käytössä liki 7 vuotta ja kertaakaan ne ei ole loppunut kesken. Kyllä ne lähettää uudet ajoissa.

Ei ole minullakaan kesken loppunut. Nytkin uusi tunnusluku rivistö odottanut käyttöön ottoa jo muutaman viikon.
        Nordeasta myöskin...

• maarina1 kirjoitti:

Ei ole minullakaan kesken loppunut. Nytkin uusi tunnusluku rivistö odottanut käyttöön ottoa jo muutaman viikon.
        Nordeasta myöskin...

Niitä jää ylikin kun pitää ottaa jo uudet käyttöön kun menevät vanhaksi. :)

• eräs pankki
        Nittaminax kirjoitti:

Niitä jää ylikin kun pitää ottaa jo uudet käyttöön kun menevät vanhaksi. :)

Pankki, jota mä käytän, niin ei siellä tunnusluvut vanhaksi mene. :-)))

• eräs pankki kirjoitti:

Pankki, jota mä käytän, niin ei siellä tunnusluvut vanhaksi mene. :-)))

Jeps, ja helppo nakki jollekkin joka saa sun tunnukset tietoon.

• eräs pankki
        Nittaminax kirjoitti:

Jeps, ja helppo nakki jollekkin joka saa sun tunnukset tietoon.

Nyt en tajua vastaustasi. Eikö ne tunnusluvut ole yhtä vaarassa, käytitkö vanhaa vai uutta listaa? Eikä kukaan pelkillä pankin lähettämällä tunnuslukulistalla mun tietoihini pääse.

• eräs pankki kirjoitti:

Nyt en tajua vastaustasi. Eikö ne tunnusluvut ole yhtä vaarassa, käytitkö vanhaa vai uutta listaa? Eikä kukaan pelkillä pankin lähettämällä tunnuslukulistalla mun tietoihini pääse.

Nordeassa on oma henkilökohtainen tunnusluku ja sen jälkeen pitää antaa vielä pankin antama luku joka vaihtuu joka kerran kun käyt siellä ja senkin jälkeen joudut, jos maksaa laskuja, niin antamaan varmistusluvun joka myös vaihtuu. Kyllä siinä hakkerilla olisi töitä.

• eräs pankki
        Nittaminax kirjoitti:

Nordeassa on oma henkilökohtainen tunnusluku ja sen jälkeen pitää antaa vielä pankin antama luku joka vaihtuu joka kerran kun käyt siellä ja senkin jälkeen joudut, jos maksaa laskuja, niin antamaan varmistusluvun joka myös vaihtuu. Kyllä siinä hakkerilla olisi töitä.

Itse käytän kahta pankkia ja molemmissa on systeemi, että ensin annan pankin antaman käyttäjätunnuksen, sitten oman keksimän salasanan (jota voin vaihtaa vaikka kerran päivässä) ja lopuksi tuon tunnuksen tuosta listasta, jota pankit lähettää, mutta kumpikaan pankki ei käske heittämään vanhaa listaa pois, ennen kuin kaikki luvut siitä on käytetty ja sitten vasta uusi lista käyttöön.

• eräs pankki kirjoitti:

Itse käytän kahta pankkia ja molemmissa on systeemi, että ensin annan pankin antaman käyttäjätunnuksen, sitten oman keksimän salasanan (jota voin vaihtaa vaikka kerran päivässä) ja lopuksi tuon tunnuksen tuosta listasta, jota pankit lähettää, mutta kumpikaan pankki ei käske heittämään vanhaa listaa pois, ennen kuin kaikki luvut siitä on käytetty ja sitten vasta uusi lista käyttöön.

No nordeassa se lista vanhenee jos on lähetetty uusi, mutta vasta määrättynä päivänä tai jos on ottanut sen uuden käyttöön.

• Pirre*
        pessimisti nyt kirjoitti:

Käytkin aika usein nettipankissa, - minulta jää aina puolet tunnusluvuista käyttämättä kun seuraava lista jo tulee..

• Monenlaista nuukailua oon nähnyt, mut että ylimääränen tunnusluku!

Huoh, listassa on niitä 300 ja uuden lapun saa aina kun pyytää.

Yks tunnusluku sinne tai tänne! Väliä??

• Mulla ei ole ku 80 ja uudet tulee pyytämättä automaattisesti, kun jäljellä on jotain parikymmentä.

• Nittaminax kirjoitti:

Mulla ei ole ku 80 ja uudet tulee pyytämättä automaattisesti, kun jäljellä on jotain parikymmentä.

80 kpl on mullakin, tulevat automaattisesti, niin olen sopinut.
        Ei ole koskaan ollut Nordean kanssa mitään ongelmia. Yli 40v jo ollut saman pankin asiakas...

• ...

Pakkasia, pankeilla kai tietokoneet jäässä.

Nordea veikeä pankki, aina se on sekaisin. Aikanaan huvittavin juttu oli, kun olin yhden ison kauppaliikkeen asiakas ja oli sen luottokortti. Joopajoo, keskusliike myi laskutuksensa Nordealle ja laskut lakkasi tulemasta. Satuin hokaamaan asian ja aloin soittelemaan ja selvittelemään. Joopajoo, mulla oli vuonna kivi ja kirves ollut tili SYP.ssä, jonka tietokannat ne oli oivallisesti yhdistäneet omiin tietokantoihinsa. Mun laskut oli menneet iloisesti parikymmentä vuotta vanhaan osoitteeseen, jonka uusi asukas oli järjestelmällisesti työntänyt ne roskiin.

Saksille töitä, meitsillä ei ole K- ryhmän mitään korttia nykyään, enkä noiussa kaupoissa asioikaan kuin satunnaisesti. Ite sotkivat mun laskutuksen. Huvittavin oli se "asiakaspalvelija" puhelimen päässä, kun koitin selvitellä asiaa. Alkoi höpisemään maksamattomista laskuista ja luottotiedoista. Käskin kuunnella ja leikkasin kortin poikki. Ikinä ei siihen ryhmään asiakkaaksi ja Nordean kautta en ole hoitanut kerrassaan mitään asioita ikinä. Enkä hoida.

Kun loispummirahat alkaa alkuvuodesta juoksemaan, laitan ne sveitsiläiselle pankkitilille.

=DW=

• meeriamanda

En nyt käsitä mitä selität...sinulla on suoraveloitus Joulukuun vuokra olisi pitänyt mennä maksuun 3.12... Miksi itse sitten jo marraskuussa menit maksamaan tuon vu
      okrasi ? Kahteenkertaanhan se olisi tililtäsi mennyt, ei se suoraveloitus Tammikuunvuokraa " näe " ottaa, ...... miksi on palvelusopimus jos sohlaa itse tilillään?

Posti tuo tunnusluvut hyvissä ajoin - miksi niitä pihtailet?

• Heh..taisit lukea liian hätäisesti kaikki viestit. Sulla meni nyt jutut sekasin. :)

• meeriamanda
        Nittaminax kirjoitti:

Heh..taisit lukea liian hätäisesti kaikki viestit. Sulla meni nyt jutut sekasin. :)

En lukenut muiden juttuja... kuten yleensä tuppaa käymään.

Ajattelin vain maksupalvelua joka minullakin on... mun ainoa asiani on huolehtia et tililläni on fyffee, kaik´pelaa jetsulleen.

• anna-l*

Ei se ole suoraveloitusta silloin, jos itse syöttää laskut maksuun.

Kun huhtikuussa saan tietää yhtiövastikkeeni, niin heti syötän vuoden vastikelaskut pankkiin ja sieltä ne menee kuukausittain.

• sitroen.
        anna-l* kirjoitti:

Ei se ole suoraveloitusta silloin, jos itse syöttää laskut maksuun.

Kun huhtikuussa saan tietää yhtiövastikkeeni, niin heti syötän vuoden vastikelaskut pankkiin ja sieltä ne menee kuukausittain.

Minä en uskalla luottaa tuollaiseen. Mistä sen tietää etukäteen onko tilillä juuri silloin rahaa? Kaikenlaista kun voi sattua ja sattuukin. Ja jos vaikka eläke ei olekaan tullut tilille ajoissa ja laskuja on jonossa, niin miten sitten käy? Tili miinukselle ja hirmumaksut, vai?

• VARARAHA
        sitroen. kirjoitti:

Minä en uskalla luottaa tuollaiseen. Mistä sen tietää etukäteen onko tilillä juuri silloin rahaa? Kaikenlaista kun voi sattua ja sattuukin. Ja jos vaikka eläke ei olekaan tullut tilille ajoissa ja laskuja on jonossa, niin miten sitten käy? Tili miinukselle ja hirmumaksut, vai?

SITROEN, KAIKKI EI OLE KÖYHIÄ VAAN
        TOISILLA ON REILUMMIN RAHAA SIELLÄ TILILLÄ, EIKÄ TARVITSE PELÄTÄ ETTÄ LOPPUU KESKEN

• Yrittäjä P.aukinen

Turvallisuuskortti eli avainlukulista, josta numerot annetaan nykyisin täysin satunnaisesti. Ei missään suuruusjärjestyksessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3315
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1321
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1265
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1028
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1021
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1006
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      957
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      921
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      900
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      855
    Aihe