Konttisen tolpat muuttuneet ???

tyttteli1

Laitoin Garminiin uudet nopeustolpat ja tuntuu että olis pienempi tiedosto kuin aiemmin.

Ehdin hukata vanhat tolppatiedostot joten onko muilla havaintoja noiden uusien toimivuudesta ??

Kuinkas tuolta GPSWaypoints sais sopivat tolppatiedostot kun valittaa että on virhe jollakin rivillä csv muodon tiedostossa ??

Voisko joku tietäjä opastaa, kiitos !!

13

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä ja tätä

      "Konttisen", eikä seuraajankaan tolppatiedosto ole gpswaypointsissa..., eikä garmin formaatissa.

    • tyttteli1

      Tarkoitin vaihtoehtona noita gpswaypointsin tolppatiedostoja kun epäilin noita konttisen tolppien tietojen oikeellisuutta.

      Muutin kyllä nuo konttistolpat garmiiniin csv tiedostoiksi, että menettely oli mielestäni oikein.

      Onko käytännössä toimivat ja suunnilleen kaikki tolpat tuossa n 45 kt tiedostokoossa?

    • takkari

      Kannattais kertoa heti aluksi asiat, ja selkeästi, niin ei tulis ihmettelemistä vastaajille...

      Itsellä on TomTom ja olen todennut, että Konttisen kamerat ovat ajantasaisempi kuin Tompan omat. Kummassakaan ei ole kylläkään huomioitu Rovaniemen lähistöllä poistettua kameratolppaa eikä sen uutta paikkaa. Ainakaan viimeksi ko. paikoissa liikkuessa...

      Yksi lisäpaikka, mistä voi ladata kameratolppia, on
      http://www.navitieto.fi/lataa.php?cat=50

      • bongari

        takkari hoi !
        Systeemi toimii sillä tavalla että jos ajellessasi bongaat tolpan mikä ei ole vielä tiedostoissa niin koordinaatit ylös ja ilmoitus tomtompoi.fi :lle äläkä jää odottamaan, että joku muu tekee asian puolestasi


      • takkari
        bongari kirjoitti:

        takkari hoi !
        Systeemi toimii sillä tavalla että jos ajellessasi bongaat tolpan mikä ei ole vielä tiedostoissa niin koordinaatit ylös ja ilmoitus tomtompoi.fi :lle äläkä jää odottamaan, että joku muu tekee asian puolestasi

        Navigaattorista puuttuvan peltipoliisin huomaa yleensä vasta kohdalla. Ei silloin tolpan koordinaattien ylösottaminen ole helppoa muun liikenteen seassa ajaessa, esim. 80km/h tai 100km/h vauhdissa.

        Kun maksaa palvelusta TomTomille, niin silloin ei pitäisi itse tehdä tilanteen korjaamiseksi.


      • Mistä maksat
        takkari kirjoitti:

        Navigaattorista puuttuvan peltipoliisin huomaa yleensä vasta kohdalla. Ei silloin tolpan koordinaattien ylösottaminen ole helppoa muun liikenteen seassa ajaessa, esim. 80km/h tai 100km/h vauhdissa.

        Kun maksaa palvelusta TomTomille, niin silloin ei pitäisi itse tehdä tilanteen korjaamiseksi.

        Ja Tomtomilla on tolpat ajantasalla ja muutokset tulee ihan itsellään... heh heh, kyllä ne ilmoitetaan talkoilla sinnekin, kuten kaikki muuttuneet tiejärjestelytkin.


      • takkari
        Mistä maksat kirjoitti:

        Ja Tomtomilla on tolpat ajantasalla ja muutokset tulee ihan itsellään... heh heh, kyllä ne ilmoitetaan talkoilla sinnekin, kuten kaikki muuttuneet tiejärjestelytkin.

        Uudet tiet, kadut ja tiejärjestelyt ilmoitetaan viranomaistyönä. Kunnat ja "tielaitos" ilmoittavat niistä vaihtelevalla viiveellä tiejärjestelyjen valmistumisesta Maanmittauslaitokselle.Navigaattoreiden karttafirmat käyttävät MMLn kartta-aineistoa.


      • Eivät osta
        takkari kirjoitti:

        Uudet tiet, kadut ja tiejärjestelyt ilmoitetaan viranomaistyönä. Kunnat ja "tielaitos" ilmoittavat niistä vaihtelevalla viiveellä tiejärjestelyjen valmistumisesta Maanmittauslaitokselle.Navigaattoreiden karttafirmat käyttävät MMLn kartta-aineistoa.

        Viranomainen ei tolppia sinne ilmoita ja tuntuu tulevan maanteidenkin muutokset vuosien viipeellä, lieneekö rahakysymys.
        Montakos vuotta kesti esim. VT1sen moottoritiemuutoksen saaminen, entäs Nummelan ramppimuutos VT2lle ja Tampereella VT3 ramppimuutokset Lakalaivassa? Lieneekö 2-3 vuotta...


      • takkari
        Eivät osta kirjoitti:

        Viranomainen ei tolppia sinne ilmoita ja tuntuu tulevan maanteidenkin muutokset vuosien viipeellä, lieneekö rahakysymys.
        Montakos vuotta kesti esim. VT1sen moottoritiemuutoksen saaminen, entäs Nummelan ramppimuutos VT2lle ja Tampereella VT3 ramppimuutokset Lakalaivassa? Lieneekö 2-3 vuotta...

        En maininnut mitään sellaista, että viranomaiset ilmoittaisivat tolppia!

        Tosi on, että voi mennä vuosia, ennen kuin uudet tiejärjestelyt ilmestyvät navigaattoreihin. Viive voi johtua MML:stakin?

        En osaa vastata vt1:n, vt2:n ja vt3:n muutoksista, kun en asu sielläpäin...


      • bongari
        takkari kirjoitti:

        Navigaattorista puuttuvan peltipoliisin huomaa yleensä vasta kohdalla. Ei silloin tolpan koordinaattien ylösottaminen ole helppoa muun liikenteen seassa ajaessa, esim. 80km/h tai 100km/h vauhdissa.

        Kun maksaa palvelusta TomTomille, niin silloin ei pitäisi itse tehdä tilanteen korjaamiseksi.

        Itse ainakin olen kyennyt pysähtymään ja palaamaan takaisin tolpan kohdalle, ottanut koordinaatit ylos ja tällä tavalla toimittanut "Konttisen tolppiin" monet tolppatiedot. Kyse on vain viitseliäisyydestä.


      • takkari
        bongari kirjoitti:

        Itse ainakin olen kyennyt pysähtymään ja palaamaan takaisin tolpan kohdalle, ottanut koordinaatit ylos ja tällä tavalla toimittanut "Konttisen tolppiin" monet tolppatiedot. Kyse on vain viitseliäisyydestä.

        "Kyse on vain viitseliäisyydestä"
        Siitäkin, mutta ei välttämättä ehdi!
        Hyvä, että joku viitsii.


    • tyttteli1

      Ok latasin tuolta navitieto sivulta ja oli ainakin isompi tiedostokoko (csv) joka viittaisi siihen että on enemmän tolppatietoja.
      Kiitos vinkistä.

    • roskapostiropotti

      minulla on nuo "konttisen tolpat" kuin myös tomtomin omat ja kyllä nuo konttiset on paljon tarkemmat ainakin vaasa-rovaniemi välillä,tiedoston koko taisi olla 39kt .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe