Moi. olen 21v mies joka käyttää runsaasti alkoholia ja välillä muitakin päihteitä.. En tiedä mitä tehdä asialle. olen parisuhteessa mutta pelkään tämän tuhoavan sen. Olen sitä mieltä että jokainen voi tehdä itselleen mitä haluaa enkä tuomitse sitä. En vaan tiedä mitä tehdä asialle. En halua mennä lääkäriin koska epäilen heidän vaan sanovan että lopeta.. jos joku haluaa kertoa minulle mitä voin tehdä, olisin iloinen jos vastaisitte.
Mitä tehdä
7
800
Vastaukset
- ninni
Soita ihmeessä 09-750200 ma-su 9-21!! Kysy missä on lähin seuraava miitinki ja käy kuuntelemassa niiden ihmisten tarinoita ketkä ovat alkoholiseja ja haluavat päästä juomisesta eroon. Se ei velvoita sua mitenkään mihinkään. Olet vielä niin nuori että kannattaa tehdä se pian ennenkuin juot/huumaat aivosi siihen kuntoon ettet enää välitä/ymmärrä omaa tai läheistesi parasta!!
- Pappa
Kohta 1. Tuhoat parisuhtees, se on totta.
Kohta 2. Olet oikeassa epäilyjesi suhteen, kyllä ne sanoo että lopeta. Mäkin sanon. On siinä sekin vaihtoehto että käytät kohtuudella niin ettei se haittaa parisuhdetta. Mutta sen arvioiminen on yleensä vaikeeta. Perheen sisällä sen suhteen on aina kaks erilaista näkemystä, ja se joka pahiten kärsii on se joka ei juo.
Mutta AA on hyvä ratkasu jos haluut raitistuu etkä ite pysty. - Kainde
Nähtävästi et osaa olla ilman humalaa.Katsos siitä tulee riippuvuus ja henkinen tasosi murenee,sinun kaltaisiasi on Suomi täynnä.Vain harvat selviytyvät.Katsos raittiuden eteen täytyy tehdä omaosuus!Ei se tule itsestään.Vaihtoehtoja on vain kaksi,ehdoton raittius tai sitten jatkat elämääsi kohti katuojaa tai kuolemaa!
- olle
ei tämä elämä niin mustavalkoisa ole!!!
- never
olle kirjoitti:
ei tämä elämä niin mustavalkoisa ole!!!
Ehkä alkoholistille elämä on musta-valkoista, hän on joko raitis ja elää tai sitten juo ja kuolee.
Kaikilla elämäntilanne ei ole sama eikä jokaisesta suurkuluttajasta tule kuolemaantuomittua juoppoa. No, jokainen voi toki katsella maailmaa myös niin, että ainoa totuus jokaisella ihmisellä on joko mustaa tai valkoista.
Jos maailmassa olisi vain alkoholistinen luonne, ei tarvittais psykiatrista hoitoa ollenkaan. Useinhan mielenterveyden ongelmiin käytetään alkoholia "helpottamaan" oloa. Pitäiskö tällaisetkin ihmiset ohjata AA-han? Tuskin. Maailmassa on muitakin sairauksia kuin juoppous!
Ymmärtäkää se, hyvät AA-laiset. - Tänään en ota
never kirjoitti:
Ehkä alkoholistille elämä on musta-valkoista, hän on joko raitis ja elää tai sitten juo ja kuolee.
Kaikilla elämäntilanne ei ole sama eikä jokaisesta suurkuluttajasta tule kuolemaantuomittua juoppoa. No, jokainen voi toki katsella maailmaa myös niin, että ainoa totuus jokaisella ihmisellä on joko mustaa tai valkoista.
Jos maailmassa olisi vain alkoholistinen luonne, ei tarvittais psykiatrista hoitoa ollenkaan. Useinhan mielenterveyden ongelmiin käytetään alkoholia "helpottamaan" oloa. Pitäiskö tällaisetkin ihmiset ohjata AA-han? Tuskin. Maailmassa on muitakin sairauksia kuin juoppous!
Ymmärtäkää se, hyvät AA-laiset.On se vähän niinkin kuin sanoit että ei AA kaikkia ongelmia ratkaise eikä se kaikille sovikaan. Moni siellä yrittää mutta huonoin tuloksin, ihan niinkuin painonvartijoissakin.
Mutta joillekin se voi olla mahdollisuus, meitä juoppoja kun on niin erilaisia. Ja sinne yleensä löytää ominkin avuin tien juuri ne joille se sopii...
Mielestäni on ihan hyvä kun täällä siitäkin keskustellaan - itseäni pelotti aikoinaan niin penteleesti mennä kun ei ollut hajuakaan millaista siellä on - mutta menin silti!
- Jotain ymmärtävä
Hyvä ystävä, jos edes aavistaisit mihin juomisesi sinut vie, niin uskoisin sinun heti lopettavan.
Minä annoin itselleni kaksi vaihtoehtoa ennen kuin olisin menettänyt perheeni. Lopetan juomisen tai lopetan elämäni. Ole hyvä ja lue kirjoitukseni: Minun tarinani tällä samalla keskustelupalstalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3136126Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483616Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1472799"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2252167Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1001728- 671192
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua811045Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni144958Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10928Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11884