Voiko saada adoptiota, vaikka voi saada biologisen lapsen?

Alma.

Hei!

Haluaisin tiedustella, että onko adoption saaminen mahdollista vaikka voisi saada biologisen lapsen? Onko kokemusta siitä, kuinka kauan "ei lapsettoman" tilanteessa adoptio yleensä kestää? Mistä maista se voisi olla mahdollinen?

Itse olen tällähetkellä raskaana rv 34 4, mutta ajatus siitä että voisi tulevaisuudessa joskus adoptoida aviomieheni kanssa lapsen, olisi miellyttävä.
Oma raskauteni on on ollut todella raskas varsinkin nyt loppuvaiheessa.

Mietin, että voisimme ehkä alkaa hakemaan adoptiota, kun esikoisemme on noin yksi-vuotias, jos tämä adoptiojuttu voisi onnistua kohdallamme.

2

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä odotellessa

HEI!

Kannattaa mennä rohkeasti adoptioinfoon. Niitä järjestävät ainakin isojen paikkakuntien sosiaalitoimi ja Pelastakaa Lapset ry. Sieltä saat lisätietoa. Neuvoisin kuitenkin nyt keskittymään täysillä tähän syntyvään lapseesi, hän on kaiken rakkautesi ja huomiosi arvoinen. Onnea! Adoptio on raskas prosessi, kestää vuosia eikä lapsen saanti siitä huolimattakaan ole taattu. Ulkomailta adoptoidut lapset ovat usein leikki-ikäisiä ja he voivat olla menneisyytensä takia pahasti draumatisoituneita. Tärkeintä on kysyä itseltään että pystyykö adoptiolasta rakastamaan ehdoitta, juuri hänenä omana itsenään. Jos on vähänkään epävarma, adoptiota ei kannata harkita.

• uusi sukupolvi

Itsekin suunnittelin adoptiota vaikka lapsia olisi itsekin mahdollista saada. Syynä vain se, etten halua tehdä geenieni perässä uusia kun adoptoitavanakin on monia kodittomia, joilta puuttuu rakastava perhe

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2296
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      115
      1781
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      88
      1439
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      133
      1397
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1266
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1238
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1111
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1057
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      982
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe