saatan olla hullu

masnetunu

mä saatan olla hullu:
1. mun on todella paha olla
2.käytän alkoholia ja lääkkeitä ja oon vasta 15
3. harkitsen itsaria ja koulussa mulla oli masennusta joten lintsasin suuurimman osan ajasta ja numerot ei kiinnosta mua yhtään
4. ja sen itsarin tekisin vaan mun vanhempien mieliks koska oon tämmönen kauhukakara

7

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hullugaani

Mistä sää niitä lääkkeitä saat? Sekakäyttö on kyllä aika hullua touhua varsinkin tolla ikää.
      Koittasit jättää viinan juonin vähemmälle, niin eiköhän se ajatusmaailmakin siitä kirkastu.

Tuntuu kyllä hullulta, että sinun ikäinen edes harkitsee itsemurhaa. Toisaalta minulla itsellä on ollut samanlaisia kokemuksia nuoruudessani.

Tommosta paskaa ei kannata jauhaa, vaikka tenava oletkin, että vanhempasi olisivat mielissään, jos menisit itsesi tappamaan. Vanhempasi ovat varmasti valmiita auttamaan sinua kaikin tavoin, kunhan vain vihjaat mikä on vialla, jos vanhempasi eivät sitä kerran muuten huomaa.

Mielestäni olet vaan masentunut ja siksi olisi tärkeää mennä lääkärin arvioitavaksi pikimmiten. Sanot vaan vanhemmillesi, että nyt tarttee mennä lääkäriin ja pääset aloittamaan koulun paremmalta pohjalta. Riittää kun kerrot lääkärille päällimmäiset fiilikset, niin kyllä hän osaa sen mukaan suunnitella sinulle tarvittavan hoidon.

Ei kannata päästää tilannetta enää yhtään pahemmaksi, koska vaihtoehtoja ei ole, jos tilanteesi on todellakin kuvaamasi kaltainen. Masennus ei ole oikeata hulluutta, vaan mielialan alakuloisuutta. Mutta voihan sitä aina itsensä hulluksi ylentää, jos siltä tuntuu.

• psykologi

vaikutat masentuneelta, niin kuin nimimerkin
        perusteella itsekin arvelet. Masennus ei ole
        mielisairautta. Hae itsellesi apua, masennusta voidaan ja osataan hoitaa. Kun mielialasi kohenee niin käsityksesi muuttuvat pois synkkyydestä niin, että alat nähdä itselläsi mahdollisuuksia ja epätoivosta kielivät itsariajatukset väistyvät myös. Paikkakunnallasi on varmaan olemassa nuorille tarkoitettuja mielenterveyspalveluja. Ota niistä selvää, niin... pystyisitkö puhumaan asiasta vanhemmillesi, he varmaan haluavat auttaa sinua.

• ...

No et nyt mikään hullu ole, mutta jos erehdyt kokeilemaan itsaria ja et onnistu siinnä saatat löytää itsesi psykiatrianosastolta.

• asda

Olet sääliä hakeva teini. Se ei ole hulluutta. Ajan kuluessa, kun kaikki ystäväsi kyllästyvät itsaripuheisiisi niin he lakkaavat välittämästä ja huomaat, ettei säälinhakusi toimikaan ja lopetat sen ja kaikki on hyvin.

• hullugaani

On sulla outo käsitys teini-ikäisen kasvukivuista.

Kasva ekaks itse ja tule sitten vasta muita neuvomaan!

• asda
        hullugaani kirjoitti:

On sulla outo käsitys teini-ikäisen kasvukivuista.

Kasva ekaks itse ja tule sitten vasta muita neuvomaan!

Tuntuu vaan siltä, että sellaisia ne kaikki on. Olen kaksi mä-tapan-itteni-tapausta nähnyt ja molemmat ratkennut selittämälläni tavalla. Vituttaa vaan olla koko ajan huolissaan toisesta.
        Anteeksi. Olen ehkä häiriintynyt epäaikuinen. 18-vuotias olen mutta en ole vielä löytänyt itseäni. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia mielenterveyden kanssa, edes pientä stressiä tai masennusta. Siksi en ymmärää muita.

nimim. kasvaa

• hullugaani
        asda kirjoitti:

Tuntuu vaan siltä, että sellaisia ne kaikki on. Olen kaksi mä-tapan-itteni-tapausta nähnyt ja molemmat ratkennut selittämälläni tavalla. Vituttaa vaan olla koko ajan huolissaan toisesta.
        Anteeksi. Olen ehkä häiriintynyt epäaikuinen. 18-vuotias olen mutta en ole vielä löytänyt itseäni. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia mielenterveyden kanssa, edes pientä stressiä tai masennusta. Siksi en ymmärää muita.

nimim. kasvaa

Ne jotka hokevat tekevänsä itsemurhan, niin kyllä ympäristössä täytyy olla useimmiten jokin vialla. Se ei todellakaan ole tervettä käytöstä ja siksi mieluiten lääkärin olisi arvioitava, mikä tilanteessa on mahdollisesti vialla.

Sain kirjoittajan tekstistä sellaisen kuvan, ettei hän ole kertonut itsariajatuksista muille. Usein masentuneen voi olla hankala kertoa omista tunnoistaan ja siksi hoitoon pääsy saattaa pitkittyä. Nettiin on paljon helpompi kirjoittaa kuin mennä kaverille puhumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      56
      2551
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1692
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1650
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1535
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1518
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1208
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1061
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1012
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1002
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      964
    Aihe