Ennakkoluuloinen

syntynyt

Onko kenestäkään tullut vartijana ennakkoluuloista ellei peräti rasistista?
Ei muiden vartijoiden, vaan "asiakkaiden" seurauksena tulee huomattua tiettyä ennakkoluuloisuuden kasvua itsessään.

10

1994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realisti

      Kyllä sitä tulee realistisemmaksi kun on enemmän tekemisissä tiettyjen ihmisryhmien kanssa.

    • Landser

      ...roturealisti, kyllä

    • slip

      Kaikista vartijoista tulee, ei syytä huoleen. Normaalia kehitystä pätevöitymisessä. Vähitellen alkaa huomata itsessään suorastaan vainoharhaisia piirteitä... : )

    • Kulma

      No en mä ainakaan ole tullut rasistiks vaikka oon temponu varsin monen eri kansalaisuuden ja rodun kanssa.. Kyllä se vaan on niin että yleensä ne kosketukset etnisiin vähemmistöihin on negatiivisia, mutta ei kai ne kaikki kulje rähinöimässä vartijoiden ja virkavallan kanssa?

    • Schefer

      Suvaitsevaisuus on välistä koetuksella erään kansallispukua pitävän kotimaisen/ruotsalaisen väestöryhmän kanssa, mutta muuten rasittavuus jakautuu tasaisesti...kotimaiset kerrospukeutujat lopulta kuitenkin se suurin kanta-asiakas ryhmä

    • aada

      Itsessäni en ole huomannut rasistisia piirteitä työtehtävissäni toimiessani. Työskentelen kohteessa jossa tehtävät painottuvat paljolti järjestyksenpidollisiin tehtäviin ja silloin ikävimmät asiakkaat koostuvat pitkälti sekaisista narkeista ja häiriköistä, puoliharmittomista "rupuista" ja jonkin verran myös romaaneista.

      Mutta vapaa-ajalla olen hyvinkin ennakkoluuloinen ja vihamielinen tummaihoisia miehiä ja romaaneja kohtaan. ja se johtuu siitä kuinka he kohtelevat minua ihmisenä kun olen Vapaa-ajalla. Heillä ei ole minkäänlaista kunnioitusta naisia kohtaan. He repivät kädestä ja koskettelevat, ehdottelevat ja tuppaantuvat seuraan, eivätkä usko "EI:tä" vaan vastauksena on haukkumista, sylkemistä (varsinkin munattomilla romaanimiehiltä, terveisiä tenhon poppoolle), jopa lyöntiä ja usein kuulee lauseen "oletko sitten joku rasisti"
      ...Eli siis jos en anna pillua olen rasisti...Mielenkiintoinen tulkinta. Ehkä sitten niin. (Ymmärrän, että nämä ihmiset ovat ehkä pieni, mutta valitettavan näkyvä osa ulkomaalaistaväestöä) mutta silti kavahdan heitä ja suhtaudun heidän lähestymisyrityksiin tarpeettomankin aggressiivisesti, koska niitä joutuu kestämään jatkuvasti. (enkä ole edes blondi ;p)

      Mutta töissä suhtaudun aivan kaikkiin objektiivisesti samanlaisina asiakkaina. Enkä vie asioita henkilökohtaiselle tasolle. Olettaen ettei vastapuolikaan tee niin.

      Minusta myös työtoverini suhtautuvat ulkomaalaisiin yhtä ammattimaisesti kuin muihinkin asiakkaisiin.
      Ja töissä usein kontaktit ulkomaalaisiin ovat ihan miellyttäviä/neutraaleja, koska he suhtautuvat silloin minuun vartijana eikä naisena

      hyvää syksyä

      • Jade

        Samoja kokemuksia löytynee täältäkin suunnalta, siksi samat aatteet.


      • Vartija X

        Hei Aada:

        Kirjoituksesi teki minuun positiivisen vaikutuksen. Hyvää syksyä sinullekin. Olisit tervetullut lisäys esim. Myyselin foorumille http://groups.msn.com/vartiointi


      • aada
        Vartija X kirjoitti:

        Hei Aada:

        Kirjoituksesi teki minuun positiivisen vaikutuksen. Hyvää syksyä sinullekin. Olisit tervetullut lisäys esim. Myyselin foorumille http://groups.msn.com/vartiointi

        kävin laittamassa hakemuksen..:)


    • Vartija

      Itse olen työskennellyt erillaisissa turva-alan kenttätehtävissä useamman vuoden enkä voi rehellisesti sanoa että olisin ennakkoluuloinen tai rasisti. Jokainen asiakas on yksittäinen tapaus ja esim käytös tai avonainen reppu tms. antaa yleensä minulle aiheen epäilylle. Ei esimerkiksi se että epäillyllä on etninen tausta tai muu vastaava.

      Syksyn jatkoa kaikille jotka tämän lukevat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe