"väyrysmese" sähköongelma?

masa

minulla on E220D Mb. oltiin kaverin kans viikonloppu reissussa Asuntovaunu perässä. kaikki pelas ihan ok. perille asti. nukuttiin yö(vaunun pistoke kytkettynä autoon). aamulla kun lähdettiin jatkamaan matkaa paloi kojetaulussa merkkivalo että joku poltin oli palanut?? sitten kun pysähdyttiin,alettiin kaverin kans tutkimaan että missähän vika vois olla.. vasen takavalo/vasen parkkivalo ei toiminut. katottiin sulakkeet (edestä ja peräpenkin alta) kaikki oli ehjänä?? sitten kun lähdettiin ajamaan alkoin pesemään tuulilasia.. ei pelaa lasinpyyhkijät/pissapoika eikä pitkien valojen "räpäytys", pitkät ja vilkut pelaa!! mikähän vois olla vikana kun sulakkeet on tarkistettu ja oiskohan vika voinut tulla kun vaunun töpseli oli kytkettynä autoon yön yli.? olen todella kiitollinen asiallisista viesteistä! Kiitos.

6

1857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raikka

Tuntuu oudolta vialta???.Vetokoukun pistoke on ilmeisesti jollain tavalla oikosessa,katso vielä sulakkeet uudelleen ja myös akun vieressä pitäisi olla muutama sulake kannen alla.Haiskahtaisi siltä että vika on saanut alkunsa vasemman puolen johdotuksesta koukussa,pahimmillaan voi olla että johdot on oikarissa pistokkeessa(harvinaista),eli menee purkuhommiksi.Voit kokeilla puhdistaa napoja ja käyttää esim.crc:tä.Ruiskuta pistokkeeseen jonka jälkeen rassaat töpseliä edes takaisin.

• Vaeyrynen

Hankin itselleni Motonetin halvan adapterin (13/7) peräkärryä varten ja huomasin seuraavan ilmiön: Kun adapteri on paikallaan auton vilkut toimivat kiivaasti ja epäsäännöllisestikin. Näin tapahtuu vaikka peräkärry ei ole edes kytkettynä.

Mitä tulee vaunuihin ja peräkärryhin jo pienikin maa- tai muu kontaktihäiriö saa saa auton sähkölaitteet helposti sekaisin. Näin kävi aikoinaan myös Kadetissa, kun polkaisi jarrua niin pissapojasta tuli vettä. Tällaiset viat on yleensä vaikea löytää, joten paras tapa päästä niistä on tarkastaa/uusia koko liitinrasia sekä vaunussa ja autossa ja varmistaa, että liitokset ovat puhtaat ja kunnolla kiinni. Perävaunujen liittimet hapettuvat helposti ulkokäytössä vuosien saatossa.

• väyrynen

mun väyrysessä mittarivalot ajonaikana himmenee ja taas palaa...tosin rytmi on epäsäännöllinen...vaihteleeko jännite vai onko tämäkin kosketushäiriö ?

• Vaeyrynen

Onko akkusi vanha? tarkista akun kunto. Toinen vaihtoehto on että laturi on vialla tai sitten molemmat sekä akku että laturi. Sama ilmiö on tuttu jo 6V:n kuplavolkkarista, joten ei ne autot ole siitä miksikään muuttuneet.

• Satunnainen tarkkailija

Minulla on ainakin väykyssä valoisuuden mukaan säätyvä mittarivalaistus. En tiedä onko vakiona mutta minulla on automaattisesti tummentuvat peilit autossa. Anturi on taustapeilissä ...
        Eli jos ajat kirkkaassa kelissä niin palaa tosi kirkkaasti ja kun ajat varjoon/katveeseen niin valot himmenevät!

• väyrynen
        Satunnainen tarkkailija kirjoitti:

Minulla on ainakin väykyssä valoisuuden mukaan säätyvä mittarivalaistus. En tiedä onko vakiona mutta minulla on automaattisesti tummentuvat peilit autossa. Anturi on taustapeilissä ...
        Eli jos ajat kirkkaassa kelissä niin palaa tosi kirkkaasti ja kun ajat varjoon/katveeseen niin valot himmenevät!

omassa autossani on myös tämä himmenevä peili ja anturat peilissä...akku on vuoden vanha eli ei pitäis siinä olla vika..olen itsekin ounastellut tätä valoisuuden merkitystä asiaan,mutta en ollut varma..eilen oli taas valot vakaana,mutta olikin pilvinen sää...siis tutkitaan ja tarkkaillaan olisko tämä selitys ja pitää se lataus myös tarkistaa...kiitoksia vastauksista !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      165
      2581
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      727
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      668
    Aihe