Omaishoitajien lakkooikeus,mihin liitoon pitäis kuulua

Erkki Juhani.

Olen joskus ajatellut tälläistäkin mahdolisuutta,kuka hoitaisi sitten omaisia jos kaikki omaishoitajat menisi lakoon,parempien työ,palkka,ym.asioiden parantamiseeen.Kaikee sitä mietiikin muitten harmien lisäksi.Mitä muut omaishoitajat ajattelevat asiasta,haluaisin kuulla mielipiteenne..

14

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ristiina ja tytär

      No en menis lakkoon,kyllä ne asiat pitää muutoin saada hoidetuksi.Tosiasiaa,että jos kaikki kerralla lakos,niin mihis ne hoidettavat laitetaan,käytävillekö?

      • Erkki Juhani

        Ainaskin saataisiin keskustelu aikaiseksi.Siinähän päätäjät pähkäilisi tarvitaanko lisää käytäviä,kun omaishoitajakin kohta tarvitsee paikaa terveyskeskuksen käytävällä.Ei kaikki jaksa 24 tuntia vuorokaudessa hoitaa edes Omaistansa,vaikka halua onkin..


    • kuntoulu

      Suomessa on n. 40,000 raskasta omaishoito työtä tekevää, kyllä päättäjien tulisi havahtua kuikka kalliiksi tulisi kaikille hoito paikka,kenenkään ei ole pakko lain mukaan hoitaa,mutta taitaa olla toive ajattelua,että me omaishoitajat olisimme valmiit vaatimaan parempia oikeuksia.

    • Erkki Juhani

      Eihän kukaan maahanmuuttajakaan tee alle eurolla töitä.Ne hakee sossusta rahat.Meille se on toiveajattelua.Päättäjät eivät havahdu tähän ajatteluun,koska niillä on varaa pitää vaikka yksityssairaanhoitajaa aikanaan.Meillä köyhillä ei vaan ole siihen kertakaikiaan mahdollisuutta.Me Omaishoitajat olemme ainoa jotka pitäisi pitää enemän meteliä tästä asiasta,ainoastaan näin saataisiin muutosta esim.palkkaukseen ym.menoihin.Kun iäkäs äitin joutui terveyskeskuksen vuodeosastolle huonon kuntonsa vuoksi,koska itse en ole lääkäri.Makasi viikon lasku oli melkein yhtä paljon kuin hän tienää kuukaudessa.Sossu sano ei voi autaa,kun äitin tilillä on vähäinen summa rahaa.Niin olen varma,että kaikki omaishoitajat on kokennut samoja asioita kuin allekirjoittannut..

    • Otetaan ritolat

      Hoidettavat voisi viedä vaikka eduskuntataloon tai sosiaali- ja terveysministeriöön. Tai lähimmän terveyskeskuksen päivystykseen. Yksi vaihtoehto on ottaa itse ritolat ja soittaa sossuille, että hoidettava on nyt siellä kotona yksin ja sossujen vastuulla.

    • liika on liikaa

      On lyhytnäköistä päättäjiltä ajaa omaishoitajat liian ahtaalle.
      Kun he palavat loppuun tulee yhteiskunnalle vain lisää kustannuksia.
      Moni omaishoitaja on iäkäs ja sairas itsekin.
      Tarpeeksi vapaata ja kotiapua omaishoitajille, kuntoutusta ja lomia, apu maksaa itsensä takaisin omaishoitajan jaksamisena.

    • ristiina ja tytär

      Me työikäiset omaishoitajat vasta pulassa ollaanki,ei voi töitä tehdä,muttei saa eläkettäkään,ja lapsikin vielä.
      Lappeenrannan kaupungille suuri kiitos,olen saanut apua,nyt tuli 100 e arvoinen sporttipassi,pääsen kuntoilemaan silloin kun mies hoidossa,ihan liikutuin...

    • kuntoilu

      Työikäiset omaishoitajat kaupunkin tai kunnalle työsuhteeseen palkka vähintään 1500 kuuluttaisiin myös työterveyden hoidonpiiriin.Muuten omaihoitoa käsitellään työryhmässä arkadianmäellä 2013 lopussa.Taas työryhmiä piisaa, mut mitään ei tapahdu.

    • Erkki Juhani

      Olen iloinen pulestasi,että edes joku saa kiitosta raskaasta työstä.Lapeenrannan kaup. suuri kiitos,kumpa kaikki kunnat olisivat yhtä jaloja.Nimim.kuntoilu..Olisin jopa puoleen tyytyväinen tuosta summasta.Niinhän se on,että jos me vain aina tyydytään olemaan tyynynä,niin sinne me myös jäämme.Täytyykö aina jotain järjetöntä tapahtua,ennenkuin se olis vältettävissä.Sitten kun lehdet taas repii otsikoissa,että täläistä ja täläinen olis ollut vältettävissä,kun oltaisiin tehty näin ja näin.Hyvää ja antoisaa Itsenäisyyspäivää..

    • ristiina ja tytär

      Meillä tapahtui jo se järjentön,kun mieheni sai epilepsiakohtauksen ja kohdeltiin hulluna .Hassua kun siellä ensiavussa kyseltiin kuka hoitaa tätä miestä?Mie kun sanoin ,mie,niin kysyivät koko päivänkö?Juu,vastasin ja yöt myös joskus valvoessa..
      Juu.u,hassua kun mie hoidan vaikeasti sairasta pienellä korvauksella,ja erikoislääkärit ei osaa..tällasta tää on...vaaditaan monen alan taitoa...

    • Ei omaa aikaa

      Olen ihmetellyt miten voidaan jättää vaikeasti sairas parantumaton Alzheimer ja muita sairauksia sairastava henkilö vain omaishoitajan varaan. Tutkimukset loppuu pian tekemisen jälkeen seurataan vaan potilaan tilan kuntoa ja huononemista ja omainen vastuussa viedä hänet lääkäriin. Sekin vaikeaa tehdä Alzheimer potilaan kanssa lähtö tutkimuksiin. Vastustusta ja pukemista ja tavallisella taxilla ei onnistu. Väsyin ja kotihoito hoitaa mutta ei sekään ongelmatonta. Muu aika menee sairaan luona olemiseen ei pääse juuri kuin pikaisesti ruokaa ostamaan. Tirvapuhelin on mutta tajuaako kaatunut hälyyttää jos kaatuu pahoin? Taju voi mennä ja verenvuotoa tulla kun kaatuu pahasti. Siis aivan kauhea tilanne. Kun menee avioliittoon EI lupaudu jatkuvaksi hoitajaksi vaan ihan muusta syystä. Syyllistäminen rakkaudella tyhjää kun voimat loppuu kentie sairaalla omaishoitajalla. Yhteiskunta taitaa ajaa jopa ÉRON partaalle näillä keinoin. Alkaisiko moni PÄÄTTÄJÄ omaishoitajaksi näillä ehdoilla?

      • Ei omaa aikaa

        Virhe! Kyse on turvapuhelimesta. Se saattaa viipyä tunteja ennen kuin tulee paikalle!


    • ö+å

      Ei meillä ole mitään oikeuksia. velvollisuuksia vain.
      Luvataan parannuksia omaishoitajien asemaan aina vaalien alla. Ei mitään tulosta.
      Minkälainen liitto meillä on kun mikään ei muutu? Vai mikä eliittirouvien puuhastelukerho se on?

    • Erkki Juhani.

      Siinähän se ogelma,että meidän asioita ei aja kukaan muu kuin me itse Omaishoitajat.Kun jotain pyydämme ,olemme hullun kirjoissa itsekkin.Sukulaisista naapureihin sanotaa,että hullu kun aloit Omaishoitajaksi.Päättäjät taputtaa käsiänsä kun saavat meidät hoitamaan omia Rakaitamme,itse keräävät poonukset.Meillä omaishoitajilla pitäisi olla jokin Herra Hursti joka saisi media mukaan tähän touhuun ja näyttämään mitä tämä työ on 20 sentin tuntipalkalla.Kun aloitin tämän Omaishoitajien lakkooikeuksista kirjoittamisen ,olen yllättynnyt kuinka moni edes viitsi kirjoittaa.Kiitos Kuuluu teille..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2326
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      175
      1974
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      46
      1451
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1200
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe