Mihin pitäisi olla yhteydessä asian osalta kun Intrum Justitia toimii hyvien kauppa- ja perintätapojen vastaistaisesti?
Olen ilmoittanut useasti tämän saman perinnän osalta että se on riitaisa saatava.
Silti he toistuvasti ilmoituksista riippumatta lähettelevät vieläkin kirjeitään.
Minna
Intrun Justitian toimiminen perintätapojen vastaisesti..
5
299
Vastaukset
- riitaisat saatavat
Intrum Justitia ei taida edes tuntea käsitettä "hyvät kauppa- ja perintätavat" sen laatuista heidän toimintansa on, eli suoraan sanoen ala-arvoista.
Ilmeisesti ko. firman periaatteisiin kuuluu kokeilla, josko asiakas menisi ns, halpaan, eikä jaksaisi alkaa "kinastelemaan" firman kanssa, sillä yleensähän ei ole kysymys kovinkaan suurista summista vaan periaatteesta. - fgdfgdfgdsf
Minulle kyseinen pulju lähetti ulosottoviraston kautta maksu-uhkauksen - lähettämättä koskaan laskua tai mitään muutakaan. Siis ensimmäisen kerran kuulin heistä ukaasin kanssa maksaa tai menee ulosottoon. Kyse oli kahden vuoden takaisesta Iisalmen terveyskeskuksen laskusta, jota he eivät silloin antaneet maksaa käteisellä, eivätkä koskaan lähettäneet laskua (olin silloin turistina Suomessa). Olen nyt palannut Suomeen ja terveyskeskus sai tietää osoitteeni ja, lähettämättä minulle laskua, veivät asian ulosottoon. Ja minä kun olin ollut iloinen, luullessdani, että he olivat antaneet turistin käydä hoidossa ilmaiseksi. Nyt Intrum Justita oli lisännyt päälle omat "kulunsa". Siis mitkä kulut? Eiväthän he tehneet mitään.
- näille
On kaksikin viranomaista, joille voi valittaa: Etelä-Suomen aluehallintovirasto (lupaviranomainen) ja Kuluttajavirasto (hyvän perintätavan valvonta kuluttajaperinnässä)
- fgdfgdfgdsf
näille kirjoitti:
On kaksikin viranomaista, joille voi valittaa: Etelä-Suomen aluehallintovirasto (lupaviranomainen) ja Kuluttajavirasto (hyvän perintätavan valvonta kuluttajaperinnässä)
Kiitos neuvosta. Valvooko Etelä-Suomen aluhallintovirasto koko maan perintätoimistojen toimintaa? Kuluttajavirastoon teen valituksen heti, kun ehdin. Kyseessä oli heiltä vain 48 euron summa - en muista, mikä alkuperäinen laskun summa oli - kun en ole koskaan sitä laskua saanut.
In..just.. on tilanteen yksi väärintekijä, mutta ensimmäinen ongelma oli Iisalmen terveyskeskus (vai oliko se sairaala, en muista), joka ei koskaan lähettänyt laskua minulle eikä antanut silloin aikanaan maksaa käyntiä heti. Olen kirjoittanut heille ja pyytänyt kopiota laskusta ja selitystä, miksi eivät toimineet asiallisesti. Sieltä ei ole tullut vastausta. Onko sekin Kuluttajavirastolle kuuluva asia? - mummo
fgdfgdfgdsf kirjoitti:
Kiitos neuvosta. Valvooko Etelä-Suomen aluhallintovirasto koko maan perintätoimistojen toimintaa? Kuluttajavirastoon teen valituksen heti, kun ehdin. Kyseessä oli heiltä vain 48 euron summa - en muista, mikä alkuperäinen laskun summa oli - kun en ole koskaan sitä laskua saanut.
In..just.. on tilanteen yksi väärintekijä, mutta ensimmäinen ongelma oli Iisalmen terveyskeskus (vai oliko se sairaala, en muista), joka ei koskaan lähettänyt laskua minulle eikä antanut silloin aikanaan maksaa käyntiä heti. Olen kirjoittanut heille ja pyytänyt kopiota laskusta ja selitystä, miksi eivät toimineet asiallisesti. Sieltä ei ole tullut vastausta. Onko sekin Kuluttajavirastolle kuuluva asia?Aluehallintovirastot ovat perintätoiminnan lupa- ja valvontaviranomaisia kukin omalla alueellaan. Tässä ketjussa mainitussa Iisalmen terveyskeskusta koskevassa tapauksessa ao. viranomainen on Itä-Suomen avi. Sinne siis mahdolliset moitteet/valitukset Intrum Justitiasta.
Kuluttajavirasto ei valvo julkisia palveluja, eikä terveyskeskuksen toiminnasta kannata sinne valittaa. Iisalmen terveyskeskuksen laskutuskäytännöstä voisi ensi vaiheessa valittaa Iisalmen kaupungin taloushallinnolle ja jos vastaus ei tyydytä, niin voisi kannella yleisille lainvalvontaviranoamsille, oikeuskanslerille tai eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Ilmeisesti Iisalmi on, kuten niin monet muutkin kunnat, ulkoistanut
laskujensa perinnän yksityiselle perimistoimistolle, tässä tapauksessa Intrum Justitialle. Terveyskeskusmaksu on suoraan ulosottokelpoinen, ja sitä koskevasta maksuvaatimuksesta perimistoimisto saa perintälain mukaan vaatia korvauksena enintään 12 euroa tai, jos vaatimuksia on jouduttu lähettämään samasta saatavasta useampia, kaikkiaan enintään 59 euroa. (Perintälaissa säädettyjä enimmäiskulumääriä on eduskunnassa muutettu loppuvuodesta, mutta muutokset eivät ole vielä tulleet voinmaan.)
Voihan olla niinkin, että lasku on aikanaan lähetetty, mutta ei ole "turistia" tavoittanut. Ehkä siksi kannattaa miettiä, miten iso haloo tällaisesta asiasta on syytä nostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791