Peitä etsin?

Ikinä kuullukkaan

kun kuvaat kaukolaukaisinta tai ajastinta käyttäen automaattivalotuksella?! Menee muuten kuulemma sekasin etsimestä tulevan valon takia. Moniko on tietoinen asiasta?

8

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfghkf

      "Moniko on tietoinen asiasta?"
      Vissiin se ryhmä on tietoinen, joka manuaalin avaa. Lisäksi tietoisia voi olla myös siinä ryhmässä joka kameran pakkausta avatessa ihmettelee hetken tuota etsimen peittämiseen tarkoitettua muovilärpäkettä.
      Olen myös kuullut, että peittämätön etsin voi tuoda virheitä itse kuvaankin heijastusten kautta, mutta kukapa noita manuaaleja uskoo.

    • kuullukkaan

      Maailmassa monta on ihmeellstä kummallista asiaa.

      Hassua, että osasit kirjoittaa asiasta josta et ole ikinä kuullutkaan?
      Jokaisen peilinheiluttimella kuvaavan, silmälasien tai/ja jalustan tuo pitäisi tietää.

      Peilittömillä ja kiinteäpeilisillä kuvaaville ei tähtäimen ”valovuodolla” ola vaikutusta kuvaan.

      Kameran manuaaissa annetut ohjeet on usein totta vaikka niitä et ”kuullukkaan”.

    • Rungon mukanahan tulee etsimen sulkemiseen tarkoitettu pikkuhely. Tosin uudessa D800 rungossa se on sisäänrakennettuna.

      Varsinkin jos valo tulee takaa sitä on syytä käyttää. Jos itse tähtäilet siitä luurista niin oma nuppisi estää isommin valoa pääsemästä valotusta pilaamaan.

      • pikkuhely

        Estääkö jos käyttää silmälaseja?


      • hqwhdq
        pikkuhely kirjoitti:

        Estääkö jos käyttää silmälaseja?

        Valokuvaajan varustukseen kuuluu kunnollinen lippalakki ja lippa käännetään varjostimeksi.
        Mitä huonompivalovoimainen objektiivi, sitä suurempi ongelma.


      • pikkuhely kirjoitti:

        Estääkö jos käyttää silmälaseja?

        Tuskin se valo pään läpi tulee vaikka olisikin silmälasit. Ongelmaa saattaa esiintyä vain kun käytetään joko kaukolaukaisinta kaukaa tai ajastettua laukaisua jolloin oma polla on kadoksissa kameraan nähden, ainakin kun itse ollaan kuvassa.


      • pikkuhely
        nikon_d90 kirjoitti:

        Tuskin se valo pään läpi tulee vaikka olisikin silmälasit. Ongelmaa saattaa esiintyä vain kun käytetään joko kaukolaukaisinta kaukaa tai ajastettua laukaisua jolloin oma polla on kadoksissa kameraan nähden, ainakin kun itse ollaan kuvassa.

        Kuinka kaukana silmä saa olla etsimestä, että valo ei tule pään läpi jos on silmälasit?


      • Veke-Valovoima
        pikkuhely kirjoitti:

        Kuinka kaukana silmä saa olla etsimestä, että valo ei tule pään läpi jos on silmälasit?

        "Kuinka kaukana silmä saa olla etsimestä, että valo ei tule pään läpi jos on silmälasit? "

        3D lasien käyttäjillä etäisyys on negatiivinen, eli täytyy työntää silmä siitä etsimestä sisään.

        5D-lasien käyttäjät pärjäävät jo kääntämällä korvalehdet rullalle, ettei valo pilkota läpi.

        - 11, tai enemmän, täytyy tähdätä perssilmällä. Jos valovuoto edelleen pelottaa, voi suihkaista etsimeen kunnon kurakerroksen, niin kyllä siinä sitten valovuoto jo loppuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe