Peitä etsin?

Ikinä kuullukkaan

kun kuvaat kaukolaukaisinta tai ajastinta käyttäen automaattivalotuksella?! Menee muuten kuulemma sekasin etsimestä tulevan valon takia. Moniko on tietoinen asiasta?

8

280

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfghkf

"Moniko on tietoinen asiasta?"
      Vissiin se ryhmä on tietoinen, joka manuaalin avaa. Lisäksi tietoisia voi olla myös siinä ryhmässä joka kameran pakkausta avatessa ihmettelee hetken tuota etsimen peittämiseen tarkoitettua muovilärpäkettä.
      Olen myös kuullut, että peittämätön etsin voi tuoda virheitä itse kuvaankin heijastusten kautta, mutta kukapa noita manuaaleja uskoo.

• kuullukkaan

Maailmassa monta on ihmeellstä kummallista asiaa.

Hassua, että osasit kirjoittaa asiasta josta et ole ikinä kuullutkaan?
      Jokaisen peilinheiluttimella kuvaavan, silmälasien tai/ja jalustan tuo pitäisi tietää.

Peilittömillä ja kiinteäpeilisillä kuvaaville ei tähtäimen ”valovuodolla” ola vaikutusta kuvaan.

Kameran manuaaissa annetut ohjeet on usein totta vaikka niitä et ”kuullukkaan”.

• Rungon mukanahan tulee etsimen sulkemiseen tarkoitettu pikkuhely. Tosin uudessa D800 rungossa se on sisäänrakennettuna.

Varsinkin jos valo tulee takaa sitä on syytä käyttää. Jos itse tähtäilet siitä luurista niin oma nuppisi estää isommin valoa pääsemästä valotusta pilaamaan.

• pikkuhely

Estääkö jos käyttää silmälaseja?

• hqwhdq
        pikkuhely kirjoitti:

Valokuvaajan varustukseen kuuluu kunnollinen lippalakki ja lippa käännetään varjostimeksi.
        Mitä huonompivalovoimainen objektiivi, sitä suurempi ongelma.

• pikkuhely kirjoitti:

Tuskin se valo pään läpi tulee vaikka olisikin silmälasit. Ongelmaa saattaa esiintyä vain kun käytetään joko kaukolaukaisinta kaukaa tai ajastettua laukaisua jolloin oma polla on kadoksissa kameraan nähden, ainakin kun itse ollaan kuvassa.

• pikkuhely
        nikon_d90 kirjoitti:

Tuskin se valo pään läpi tulee vaikka olisikin silmälasit. Ongelmaa saattaa esiintyä vain kun käytetään joko kaukolaukaisinta kaukaa tai ajastettua laukaisua jolloin oma polla on kadoksissa kameraan nähden, ainakin kun itse ollaan kuvassa.

Kuinka kaukana silmä saa olla etsimestä, että valo ei tule pään läpi jos on silmälasit?

• Veke-Valovoima
        pikkuhely kirjoitti:

Kuinka kaukana silmä saa olla etsimestä, että valo ei tule pään läpi jos on silmälasit?

"Kuinka kaukana silmä saa olla etsimestä, että valo ei tule pään läpi jos on silmälasit? "

3D lasien käyttäjillä etäisyys on negatiivinen, eli täytyy työntää silmä siitä etsimestä sisään.

5D-lasien käyttäjät pärjäävät jo kääntämällä korvalehdet rullalle, ettei valo pilkota läpi.

- 11, tai enemmän, täytyy tähdätä perssilmällä. Jos valovuoto edelleen pelottaa, voi suihkaista etsimeen kunnon kurakerroksen, niin kyllä siinä sitten valovuoto jo loppuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2260
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      70
      882
    4. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      862
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      548
      781
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      697
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      660
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe