kun kuvaat kaukolaukaisinta tai ajastinta käyttäen automaattivalotuksella?! Menee muuten kuulemma sekasin etsimestä tulevan valon takia. Moniko on tietoinen asiasta?
Peitä etsin?
8
180
Vastaukset
- gfghkf
"Moniko on tietoinen asiasta?"
Vissiin se ryhmä on tietoinen, joka manuaalin avaa. Lisäksi tietoisia voi olla myös siinä ryhmässä joka kameran pakkausta avatessa ihmettelee hetken tuota etsimen peittämiseen tarkoitettua muovilärpäkettä.
Olen myös kuullut, että peittämätön etsin voi tuoda virheitä itse kuvaankin heijastusten kautta, mutta kukapa noita manuaaleja uskoo. - kuullukkaan
Maailmassa monta on ihmeellstä kummallista asiaa.
Hassua, että osasit kirjoittaa asiasta josta et ole ikinä kuullutkaan?
Jokaisen peilinheiluttimella kuvaavan, silmälasien tai/ja jalustan tuo pitäisi tietää.
Peilittömillä ja kiinteäpeilisillä kuvaaville ei tähtäimen ”valovuodolla” ola vaikutusta kuvaan.
Kameran manuaaissa annetut ohjeet on usein totta vaikka niitä et ”kuullukkaan”. Rungon mukanahan tulee etsimen sulkemiseen tarkoitettu pikkuhely. Tosin uudessa D800 rungossa se on sisäänrakennettuna.
Varsinkin jos valo tulee takaa sitä on syytä käyttää. Jos itse tähtäilet siitä luurista niin oma nuppisi estää isommin valoa pääsemästä valotusta pilaamaan.- pikkuhely
Estääkö jos käyttää silmälaseja?
- hqwhdq
pikkuhely kirjoitti:
Valokuvaajan varustukseen kuuluu kunnollinen lippalakki ja lippa käännetään varjostimeksi.
Mitä huonompivalovoimainen objektiivi, sitä suurempi ongelma. pikkuhely kirjoitti:
Tuskin se valo pään läpi tulee vaikka olisikin silmälasit. Ongelmaa saattaa esiintyä vain kun käytetään joko kaukolaukaisinta kaukaa tai ajastettua laukaisua jolloin oma polla on kadoksissa kameraan nähden, ainakin kun itse ollaan kuvassa.
- pikkuhely
nikon_d90 kirjoitti:
Tuskin se valo pään läpi tulee vaikka olisikin silmälasit. Ongelmaa saattaa esiintyä vain kun käytetään joko kaukolaukaisinta kaukaa tai ajastettua laukaisua jolloin oma polla on kadoksissa kameraan nähden, ainakin kun itse ollaan kuvassa.
Kuinka kaukana silmä saa olla etsimestä, että valo ei tule pään läpi jos on silmälasit?
- Veke-Valovoima
pikkuhely kirjoitti:
Kuinka kaukana silmä saa olla etsimestä, että valo ei tule pään läpi jos on silmälasit?
"Kuinka kaukana silmä saa olla etsimestä, että valo ei tule pään läpi jos on silmälasit? "
3D lasien käyttäjillä etäisyys on negatiivinen, eli täytyy työntää silmä siitä etsimestä sisään.
5D-lasien käyttäjät pärjäävät jo kääntämällä korvalehdet rullalle, ettei valo pilkota läpi.
- 11, tai enemmän, täytyy tähdätä perssilmällä. Jos valovuoto edelleen pelottaa, voi suihkaista etsimeen kunnon kurakerroksen, niin kyllä siinä sitten valovuoto jo loppuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211871
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1441788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671392Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511336
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065