Nyt on lapseni

Nyt pelottaa

jossain päin filippiineillä. Mutta en tiedä missä tällä hetkellä. Ja siellä riehuu se taifuuni. Mistä alan ottaa selvää, jos en saa yhteyttä poikaani ?

10

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinoy

      No äläpäs nyt hätäile, itse olen ollut monet hirmumyrskyt paikan päällä, ja hengissä ollaan, jos poikasi nyt myrskyn silmissä ole, niin hänen kokemuksensa kyseisestä myrskystä on sadekuurot ja palmujen oksien tipahtelu terassille. Cebussa aikoinaan jylläsi myrsky, jolloin meni eräs laivakin kumoon ja 800 mukana, olin alueella ja vettä oli kadut tulvillaan ja brownout vähän väliä, silloin myrsky oli iholla. Pahinta on jos on pienissä vuoristokylissä asustelemassa, mut eiköhän poikasi Filipino kaverit ole jo huolehtineet valkoisen pojan hotellin suojiin asusteleen. Muuten pienenä vinkkinä sinulle äiti ja pojallesi seuraavalle reissulle olisi tehdä matkustaja ilmoitus, joka toimitetaan sähköisesti ulkoministeriöön, siinä kerrotaan missäpäin vierailee, osoitteet matkan aikana, matkasuunnitelma, yhteyshenkilöt jne, ilmoituksen tekoon menee alta 10 minuuttia, tämä takaa meidän viranomaisille tiedon suomalaisista ja mahdollisesta evakutointi tarpeesta. Kuitenkin olen melkovarma poikasi keinuvan nyt korkeintaa paikallisen tytön lanteila, joten ole rauhassa.

    • pikkasen huolissaan

      Minunkin poika siellä reissussa. Eilen sain viestiä Palawanista Puerto Priscsasta mutta tänään ei olla tekstiviesteihin vastattu.

    • Cebusta

      Tama TAIFUUNI mika nyt oli taalla Cebussa tiistaina oli suomalainen matalapaine ja sellaista vahaista tihkusadetta, eika tuulta paljon mitaan, en kaatunutta puuta nahnyt.
      Huvitti, kun koulut olivat kiinni ja monet tyopaikatkin. No, vetta oli joillain kaduilla, se taman ifrastruktuurin taalla. Monet alueet eivat ole paljonkaan merenpinnan ylapuolella ja jos vahan tuulee, evakkoon on lahdettava.
      Eilen oli luokitus kaksi ja tanaankin viela osa kouluista kiinni ja luokitus 1, vaikka aurinko paistoi. Taalla on tama kulttuuri niin erilaista!

      • Its more fun in Phil

        Taifuuni olikin Mindanaolla..esim Davaossa oli aika pahat tuulet ja rankkasateet..useita kymmeniä kuoli tai joutui kateisiin,,Cebu Cityssä oli aika kaukana ytimestä. Ite olin Boholilla.siellä lenteli kattopeltejä, kylttejä, ja kaatuneita puita siellä sun täällä,,,vettäkin tuli välillä kun esterin peestä.
        Paikallisia nää turmat koskee..alavilla paikoilla ja jokien alajuoksuilla ..vaarallisten tulvien jas maanvyöryjen takia..ei niissä lautahökkeleissä tai muissa vaatimattomissa "taloissa" turistit viihdy..sitä paitsi tulevasta taifuunista tiedettiin jo päiviä ennen.
        Turistin pitää olla todella halukas tai tyhmä,jos halusi joutua myrskyn vaingoittamaksi


      • Pinoy
        Its more fun in Phil kirjoitti:

        Taifuuni olikin Mindanaolla..esim Davaossa oli aika pahat tuulet ja rankkasateet..useita kymmeniä kuoli tai joutui kateisiin,,Cebu Cityssä oli aika kaukana ytimestä. Ite olin Boholilla.siellä lenteli kattopeltejä, kylttejä, ja kaatuneita puita siellä sun täällä,,,vettäkin tuli välillä kun esterin peestä.
        Paikallisia nää turmat koskee..alavilla paikoilla ja jokien alajuoksuilla ..vaarallisten tulvien jas maanvyöryjen takia..ei niissä lautahökkeleissä tai muissa vaatimattomissa "taloissa" turistit viihdy..sitä paitsi tulevasta taifuunista tiedettiin jo päiviä ennen.
        Turistin pitää olla todella halukas tai tyhmä,jos halusi joutua myrskyn vaingoittamaksi

        juuri näin, mutta sinänsä aloitus on hyvä, että matkustaja ilmoitus nyt kannattaa kuitenkin tehdä maahan mennessä.


    • nettep

      Hei sinä, jonka poika on Palawanilta laittanut viestiä. Onko nyt kuulunut mitään? Oliko myrsky näkynyt siellä? Ollaan menossa mieheni kanssa sinne viikon päästä, niin olis kiva tietää että onko myrsky käynyt sielläpäin?

    • oli pikkasen huoli

      Hei!
      On oltu yhteyksissä. Ei siellä oikeastaan ollut mitään sen kummempaa, kuin mitä pilvistä ja sadetta. Poikani oli oikeastaan saaren puolivälistä P Princestä etelään päin ja vähän paossa taifuunia. Myrsky ehkä on hipaissut pohjoispäätä saaresta heikentyneenä ja ei siellä mitään kummempaa ilmeisesti ole ollut.
      Ehkä ihmetteli enempi mitä täällä hötkytty koko asiasta. Siirtynyt nyt Port Bartonin alueelle.


      Hyvää matkaa!

      • pinoy

        Kuten sanoin;) Mut se matkustusilmoitus ensikerralla, niin sinäkin voit nukkua yös rauhassa, ja sähköpostikin kulkee tännepäin syrjäimmiltäkin saarilta.


    • nettep

      Ok ja mitä nyt uutisia on tullut seurattua niin ei ole Palawanista puhuttu mitään. Toivottavasti ei nyt tulekaan mitään uusia myrskyjä enää joulukuussa. :) Kiitos!

    • oli pikkasen huoli

      Port Bartoniin mennessä Palawanissa oli ollut jonkunverran myrskyn jälkiä tiellä mutta ei sen kummempaa, että sinne vaan, voi kumpa pääsisi itsekkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe