Tukholman joulutorit

äiskäjakakarat

Oletko käynyt: Joulutori vanhassa kaupungissa vai Skanssenilla - kumpi parempi/kivempi ?

5

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seija a

Olen käynyt poikani luokan kanssa Gamla Stanissa ja olin tyytyväinen., Kallista mutta laadukasta tavaraa. Samalla kehoitan teitä käymään Storkyrkanissa joka on vieressä, siellä on monet kuninkaalliset haudattu alttarin liepeille. Myös Suomalainen kirkko on näkemisen arvoinen.

• seija a

Ostakaa "brända mandlar",hyviä. Myös kaikenlaisia itseleivottuja leipiä ja muuta, toki Skanssen on hyvä mutta paljon ihmisiä ja vaikeampi kulkeutua sinne.

• pitkämatti
        seija a kirjoitti:

Ostakaa "brända mandlar",hyviä. Myös kaikenlaisia itseleivottuja leipiä ja muuta, toki Skanssen on hyvä mutta paljon ihmisiä ja vaikeampi kulkeutua sinne.

Vanhan kaupungin Joulumarkkina on parempi ja helpompi löytää. Jokainen Tukholmassa käyvä suomalainen varmasti löytää sinne, osoite Stortorget ja lähellä kuninkaallista linnaa. Siellä joulumarkkinat pidetty vuodesta 1915.
        Käynti Skansenin joulumarkkinalla maksaa sisäänpääsy aikuinen 100 kr ja lapset
        60 kr ja lisäksi paikallis-liikenteen matkalippu tai Djurgårdsfärjan lauttalippu.
        Skansen auki arkipäivät 10.00-15.00 ja pyhät 10.00-16-00.

Vanhan kaupungin markkinat auki joka päivä 11.00-18.00 jouluaattoon asti ja ovat yleisellä torilla, joten ei mitään sisäänpääsy-maksua. Paljon joulutunnelmaa koko
        Vanhassa kaupungissa.

• senaatintorillakin

Vanhan kaupungin joulumarkkinat ahdettu pienelle aukiolle, varsinkin viikonloppuisin tupaten täynnä porukkaa, tönimällä pääsee eteenpäin.
      Mukulakivikadut hankalia kävellä, etenkin nyt kun lunta paljon.

• huono juttu

on se kamalaa kun on vielä kiviäkin, pois sellaine ja asfaltti vaan tilalle, ja ei sitä lunta saa siellä pitää, huonosti hoidettu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2033
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1737
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1567
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1210
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      78
      1203
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1150
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1071
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1017
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      966
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      947
    Aihe