Moi! Minun gerbiililläni on poikasia. Milloin poikaset alkavat syömään siemen sekoitusta? Vai Pitääkö niille antaa jotain muuta? Tunnistaako niiden sukupuolen myös koon perusteella? Miten keksisin itselleni kasvattajanimem? Pitääkö gerbiili kasvattajan rekisteröityä Suomen gerbiili yhdistys ry.hyn? Miksi 3vkoinen poikanen raapii sirillä olevia silmiään? Miten naksutaudin voi välttää? Gerbiili veljekseni ovat olleet n:2kk erillään Ne ovat puolivuotiaita, tottuvatko ne tosiinsa uudelleen?
KYSYMYKSIÄ XD
13
109
Vastaukset
- hyppymyyrä
Jos et tiedä gerbiileistä näköjään mitään, MIKSI TEIT POIKASIA? Se ei kannata edes, kasvattajaksi pääset kun olet yli 18 vuotias ja olet rekisteröitynyt johonkin yms, vaikeaa.. Joten en suosittele että ryhdyt kasvattajaksi jos et tiedä pentujen teettämistä mitään?..
- 100%eläinhullu
kuules hyppymyyrä mä oon11v. tyttö
ja hoidan kahta gerbiiliä
- täysi-ikäinen
Oliko ylläty vai hankitko niitä tarkoituksella?
Itse olen kasvattanut gerbiilejä vuosikausia ja se on vastuullista ja tarkkaa hommaa. Nyt hopi hopi ottamaan asioista selvää jos sulla on jo poikasia!!! - KokemusGerbiili
Huom. Kasvattaja-kurssi on pakollinen (kai?).
Otathan ensikerralla selvää oista asioista ? -.- ! Suomen Gerbiili Yhdistyksen sivuilta löytyy tietoa. - kynsillävarustettu
Kuulkaas nu mä oon 11.v ja tiedän gerbiileistä kaiken tein poikasia tarkoituksella ja tiiän nää asat ja ajattelin vain varmistaa asian asiantuntijoilta. Että ei tarvii ruveta vaan nyrpeilee!!!
- Gerbu
No, jos kerran tiedät KAIKEN gerbiileistä, miks sitten kysyt noita kysymyksiä? O.o
- täysi-ikäinen
No huhhuh!!
" Milloin poikaset alkavat syömään siemen sekoitusta? Vai Pitääkö niille antaa jotain muuta? Tunnistaako niiden sukupuolen myös koon perusteella? Miten keksisin itselleni kasvattajanimem? Pitääkö gerbiili kasvattajan rekisteröityä Suomen gerbiili yhdistys ry.hyn? Miksi 3vkoinen poikanen raapii sirillä olevia silmiään? Miten naksutaudin voi välttää? Gerbiili veljekseni ovat olleet n:2kk erillään Ne ovat puolivuotiaita, tottuvatko ne tosiinsa uudelleen? "
Eihän tuossa ollut muuta kuin kysymyksiä. Ota asioista ihan tosi selvää, eläimet ei ole mitään esineitä joita pidetään miten sattuu- kynsillävarustettu
no voi anteeks
- kynsillävarustettu
kynsillävarustettu kirjoitti:
no voi anteeks
ja se ei ole tarkkaa hommaa sehän sujuu kuin leikiten antaa vain jau
homatoja niin kaikki hoituu. - sääliksi käy
kynsillävarustettu kirjoitti:
ja se ei ole tarkkaa hommaa sehän sujuu kuin leikiten antaa vain jau
homatoja niin kaikki hoituu.Jumankauta mikä torvi... Missä on vanhempien vastuu kun tuon ikänen pentu huolehtii eläimistä tuolla lailla?
- kyynsillä varustettu
sääliksi käy kirjoitti:
Jumankauta mikä torvi... Missä on vanhempien vastuu kun tuon ikänen pentu huolehtii eläimistä tuolla lailla?
Kuule osaan mä hoitaa gerbuja tosi hyvin. Mä olisin vain kysynyt asian tuntijoilta näistä asijoistaENKÄ OLE SAANUT YHTÄÄN VASTAUSTA!!! Te ette näköjään tiezä mitään gerbuista kun ette vastaa edes yhteen kysymykseen!!!
- KokemusGerbiili
11vuotias ei saa kasvattajanimeä.
Mistään eläin-lajista EI VOI IKINÄ KUKAAN MAAILMASSA TIETÄÄ KAIKKEA!!!! -.- '
Ihmiset eivät vastaa sinulle siksi, koska he tahtovat että luet tietoa.
Sinusta ja vanhemmistasi voisi tehdä eläinsuojelu-ilmoituksen, ette osaa antaa gerbiileille asianmukaista hoitoa joka tyydyttää eläinten tarpeet. Vanhempiesi/vanhemman tulisi tietää gerbiilinpoikasten kasvatuksesta todella paljon.
Tahtoisin tavata sinut ja vanhempasi henk.kohtaisesti ja nähdä millaiset olot noilla viattomilla poikasilla on. Itselläni on kaksi naaras-gerbiiliä ja voin myöntää että olen ajatellut niiden astuttamista, mutta olen omantunnon tuskissa hylännyt tämän. Olen pian 13vuotias ja gerbiilejä on ollut pian 5vuotta.
Gerbiilikasvattaja nimeä EI SAA kuin 18vuotias ja siihenkin on kurssi. Kasvattaja sinä et todellakaan ole joten älä edes kysy noin v*tun tyhmää kysymystä ''mikä olisi hyvä kasvattajanimi?'', ja jos vielä sanot että gerbiilisi ovat eläinkaupasta niin olet todellakin tehnyt todella suuren virheen ja jos olet ostanut gerbiilisi kasvattajalta tämä tulee hakemaan gerbiilisi pois kun kuulee tästä.
Itselläni on haave aikuisena kasvattaa gerbiilejä värein: black, agouti, honey fox, lilac ja cappuccino. Minulla on ollut kaksi cappuccinoa, jotka olivat aivanihania ;) nykyään on agouti ja nutmeg.
P.S Moni on vastannut kaikkiin kysymyksiisi. KASVA JA OPI!- täysi-ikäinen
Naulan kantaan!!!
Cappucino on muuten todella ihana väri. Minulla on ollut myöskin sellainen mutta poikasia en sillä teettänyt.
Olen kasvattanut seuraavia: black, lilac, honey fox sekä musta-valkoisia ja harmaa-valkoisia. Tällä hetkellä mulla on kolme honey foxia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741710Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551304
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075