Kun ylä- tai alatunnisteelle valitsee päiväyksen, se on amerikan muotoa (KKPPVVVV). Mitenköhän voisi sen saada suomalaiseksi (PPKKVVVV)
Ylä-, alatunnisteen päiväys
3
200
Vastaukset
Enpäs saa toistettua virhettä. Tarvittavia tietoja voisivat olla:
- käytetty sovellus (Writer, Calc, ...)
- käytetty kieli ja maa-asetus (suomi vai amerikanenglanti tms.)
- ohjelmistoversio (itselläni mm. Apache OpenOffice 3.4.1 Windows Vistassa)
- miten olet toiminut (Lisää - Kentät päivämäärä vai joku muu tapa)?
Vaihtoehtojen runsaus saattaa olla ongelma monellakin tavalla.- y2tunniste
Versio on Libre 364, taistellessa huomasin, että versiossa 357 vielä toimi suomalaisittain. Tein: Muokkaa - Ylä- ja alatunnisteet - Mukautettu ylätunniste (päiväys)
Nonniisa asensin LibO-version 3.6.4 Vistaan ohjepaketteineen suomalaiselta viralliselta sivulta, eikä vikaa ole. Edelleenkin minulta puuttuu tiedot käyttäjän käyttöjärjestelmästä, sovelluksesta (Calc?) ja maa-asetuksista, joita en tosin itse tarvitse, mutta niistä voisi olla apua, jos yrittäsiin neuvoa tai testata.
Asetusten kielivalinnasta löytyi joku outo kenttä, Päivämäärän syöttömuodot, josta kopioitu merkkijono tässä:
D.M.Y;D.M.
Kaikissa kohdissa, missä oli maa tai kieli, se oli minulla suomi (paitsi CTL).
Asennussivu:
http://fi.libreoffice.org/lataa/
Ja huomauttaisin vielä, että jos kyselijä heti alkuunsa kertoo ylimäärinkin tietoja, se haittaa usein neuvojia paljon vähemmän kuin se, että joutuu vaikuttavia tietoja tipottain tivaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1069696
- 494741
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421991Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021986- 241670
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131441Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,401339Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54937Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30923Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31922