Kun ylä- tai alatunnisteelle valitsee päiväyksen, se on amerikan muotoa (KKPPVVVV). Mitenköhän voisi sen saada suomalaiseksi (PPKKVVVV)
Ylä-, alatunnisteen päiväys
3
171
Vastaukset
Enpäs saa toistettua virhettä. Tarvittavia tietoja voisivat olla:
- käytetty sovellus (Writer, Calc, ...)
- käytetty kieli ja maa-asetus (suomi vai amerikanenglanti tms.)
- ohjelmistoversio (itselläni mm. Apache OpenOffice 3.4.1 Windows Vistassa)
- miten olet toiminut (Lisää - Kentät päivämäärä vai joku muu tapa)?
Vaihtoehtojen runsaus saattaa olla ongelma monellakin tavalla.- y2tunniste
Versio on Libre 364, taistellessa huomasin, että versiossa 357 vielä toimi suomalaisittain. Tein: Muokkaa - Ylä- ja alatunnisteet - Mukautettu ylätunniste (päiväys)
Nonniisa asensin LibO-version 3.6.4 Vistaan ohjepaketteineen suomalaiselta viralliselta sivulta, eikä vikaa ole. Edelleenkin minulta puuttuu tiedot käyttäjän käyttöjärjestelmästä, sovelluksesta (Calc?) ja maa-asetuksista, joita en tosin itse tarvitse, mutta niistä voisi olla apua, jos yrittäsiin neuvoa tai testata.
Asetusten kielivalinnasta löytyi joku outo kenttä, Päivämäärän syöttömuodot, josta kopioitu merkkijono tässä:
D.M.Y;D.M.
Kaikissa kohdissa, missä oli maa tai kieli, se oli minulla suomi (paitsi CTL).
Asennussivu:
http://fi.libreoffice.org/lataa/
Ja huomauttaisin vielä, että jos kyselijä heti alkuunsa kertoo ylimäärinkin tietoja, se haittaa usein neuvojia paljon vähemmän kuin se, että joutuu vaikuttavia tietoja tipottain tivaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423