Gigantin palvelu.

höyliätouhua

Ostin aikanaan 256MB SD kortin kameraan, hinta oli 14,90 euroa. Nyt kun kortti pimeni menin Giganttiin valittamaan, ja he totesivat että kortti on sökö. Myyjä antoi minulle 2kpl 2gigan SD kortteja ja lisäksi kassa antoi 5,10 euron lahjakortin. Itselle olisi riittänyt uusi toimiva 256MB kortti, mutta tulikin enemmän, miksi?

4

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kittiä

      Kannattaako aina kysellä ja valittaa?
      Voi olla ettei tuollaista 256mb korttia ole enää olemassakaan. Se on aika pieni nykyisiin kameroihin.
      Gigantissa ollaan usein aika hööveleitä, olen huomannut saman. Lisäksi siellä on välillä aikamoista asiantuntemusta myyjillä; tulkoon näin vähän kehuttua, kun näillä sivuilla aina sätitään kaikenlaista palvelua.

      • Se oli pieni sen aikaisiinkin kameroihin. Minulla oli tuollainen vuonna 2005. Kuvia pystyi ottamaan perusasetuksilla 270 ja videota parhaalla laadulla kaksi minuuttia. Nykyinen 8 gigainen maksoi suunnilleen yllä mainitun summan ja sille mahtuu kymmenkertainen määrä kamaa. Kaksigigaisetkin on nykyään lähinnä poismyyntikamaa. Ainoa peruste niille on vanhat kamerat, joihin SDHC ei käy.


    • gfgdfg

      Gigantin muistikorttien hinnoissa on sen verran ilmaa, että myymällä yhden 8 gigaisen kortin he saavat katetta enemmän kuin mitä nuo 2x2 gigaa on heille maksanut.

    • Kortit kortilla

      Minä ostin Gigantista Canon PowerShot S20 -kameran toukokuussa 2000. Kameran mukana tuli huikea 16 megan CF-muistikortti. Kun yksi JPEG-kuva voi keskimäärin runsaan megan verran muistitilaa, sai tuolle kortille mahtumaan jopa 14–15 kuvaa.

      Olisin ostanut saman tien sikakalliin 96-megaisen kortin, mutta olivat pahalaiset päässeet loppumaan. Myivät kaksi 48-megaista yhden 96-megaisen hinnalla.

      Hymyilyttääkö?

      Tuo 3,3 megapikselin S20 minulla on edelleen ja se on jopa täysin toimintakuntoinen. Aktiivikäytössä kamera ei toki ole ollut enää aikoihin. 12½ vuotta merkitsee digikameralle eläkeikää.

      Pari päivää sitten ostin Verkkokaupasta kaksi 16-gigaista 10-nopeusluokan Transcend Ultimate -korttia. Taisivat maksaa peräti 19,90 €/kpl. S20-kameran JPEG-kuvia yhdelle tuollaiselle kortille mahtuisi lähemmäs 15.000 kpl, kunhan kameraparka vain älyäisi SDHC:n päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe