Oon koittanut pysyä näissä syömisissä järkevänä ja noudattaa vaan suunnilleen neuvolan ohjelappua ja olla lukematta liikaa keskustelupalstojen liioitteluja. Nyt on kuitenkin jotenkin pelko hiipinyt mieleen, kun söin eilen paahtopaistileivän. Onko se nyt ok vai ei? Ja jos ei niin kuinka paha tilanne on?
En siis ole tiennyt sen olevan mitenkään huono, neuvola kieltää raa'an lihan, mutta oon aina ottanut vain täysin kypsää paahtopaistia ( olen syönyt yht 2krt.). Eilen kuitenkin netissä törmäsin keskusteluihin joissa paahtopaisti verrattiin ihan raakaan lihaan, kun valmistuslämpö on alhainen tms. En mä oo ikinä tehnyt sitä itse!! :D nyt sitten toksoplasmoosi kammo on herännyt!
Kertokaa jos teillä on tästä tietoa!!
Paahtopaisti raskaana?
2
6483
Vastaukset
- älä huoli
Paahtopaistin valmistuslämpötila ei ole liian alhainen, vaan paisti jätetään sisältä yleensä hieman punertavaksi, eli paistin sisälämpötila on sen verran alhainen, etteivät kaikki bakteerit siinä kuole. Jos paisti on täysin kypsää (ei punertavaa) tätä ongelmaa ei todellakaan ole. Ja vaikka olisitkin syönyt punertavaa paahtopaistia, riski saada toksoplasmoosi on aivan minimaalinen, eritoten, jos kyseessä on suomalainen liha. Kylmän ilmaston takia toksoplasmoosi on meillä maaperässä paljon harvinaisempi, kuin esim. Etelä-Euroopassa. Sanoisin, että unohda koko juttu. Eri asia, jos olit syönyt vaikka tartar-pihvin Italiassa.
- mkolm
Komppaan ylempää :) Mutta jos asia jää kovasti painamaan mieltä niin ota asia puheeksi neuvolassa, sieltä voivat ohjata verikokeeseen jossa tuo tutkitaan, että ootko sairastunut siihen nyt vai peräti sairastanut sen joskus aikoja sitten, jolloin voit syödä huoletta paahtopaistia loppu raskauden ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?485978Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki623649Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162800- 1862779
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132329- 362315
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182117- 212049
- 1491418
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2841366