siis, haluan kirjoittaa oman tarinani.
silloin kun olin lapsi, äitini joi. muistan kun koulusta päästyäni tulin kotiin , äiti oli humalassa.
kun olin nuori, muistan kun kaikki kaverini puhuivat äitinsä kanssa kaikesta.. minä en puhunut.
nyt kun olen aikuinen, haluan omia lapsia. haluan antaa heille turvaa, rakkautta, hellyyttä sekä huolenpitoa. kaikkea sitä mitä en kotonani saanut.
olen kokenut abortin ja keskenmenon, ja pelkään että en saa enää omia lapsia.
mutta jos sellainen ihme tapahtuu, rakastan lastani paljon!
vaikka äitini oli millainen oli, rakastan häntä silti ja hän oli maailman paras äiti.
en haluan tällä tarinalla sääliä, halusin vain kirjoittaa miltä minusta tuntuu.
minun tarinani...
2
358
Vastaukset
- Ystävä
Sanoit kauniisti äidistäsi.. vaikka koit lapsena sitä mitä et olisi halunnut kokea.. Siinä on sinulla elävä muistutus miten et itse tulisi koskaan tekemään..
Onnea matkaan toivon sinulle paljon lapsia.. ja ihanaa vanhuutta heidän kanssaan. - kohtalotoveri
Itse saman kokeneena, rankan lapsuuden alkoholistiperheessä eläneenä tunnen syvää myötätuntoa....
Jo ennen kuin itselläni oli lapsia, päätin, että jos joskus heitä saan, he saavat ainakin rakkautta ja huolenpitoa yllin kyllin. He saavat olla lapsia niin kauan kuin lapsia ovat. Heidän ei tarvitse ottaa aikuisten taakkoja kannettavakseen. Itse jouduin jo 7-vuotiaana käytännössä huolehtimaan itsestäni, sisaruksistani ja alkoholisoituneesta äidistäni. Liian aikaisin jouduin kantamaan aikuiselle kuuluvan vastuun, se vastuu oli liian suuri pienelle tytölle. Kaipasin turvaa, rakkautta ja normaalia lapsen elämää. Häpesin suunnattomasti. Elämä on kasvattanut, asioita läpikäyneenä tiedän, että elämässä tärkeintä on rakkaus. Sitä rakkautta ja huolenpitoa saan tänäpäivänä antaa kolmelle omalle lapselleni. Heistä olen suunnattoman kiitollinen.
Uskon, että jos sinulle vielä lapsia suodaan (sitä toivon), niin voit kääntää omat lapsuuden kokemuksesi voimavaraksi ja voit antaa lapsillesi sitä rakkautta ja huolenpitoa mitä vaille itse lapsena jäit.
ONNEA elämään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954