Löytyykö täällä ketään, jolla oireet ovat päinvastaiset kuin normaalisti?
Siis hikoilu ja kuumotus oireita vajaatoiminnasta ja tyroksiinilääkityksellä taas sitten palelee ja iho kuivuu koppuraksi. Kesti pitkään testata lääkitystä, mutta pakko se oli uskoa.
Kun sain lääkityksen, arvot olivat nippanappa vajaatoiminnan puolella, eivätkä 75 mikrogramman annostuksellakaan ole menneet lähellekään liikatoimintaa. Kun annostusta nostettiin 1 mg:n, sitä enemmän paleli ja iho kuivui. Nyt olen laskenut annostusta, ja olo vähän parempi.
Mitähän tämä oikein meinaa, eli onko elimistöt näin erilaisia? Ainoa hyvä puoli tyroksiinissa tuntuu olevan, ettei paino nouse enää, eikä todellakaan ole kuuma, mutta siinäpä se onkin.
Siis hikoilu ja kuumotus oireita vajaatoiminnasta ja tyroksiinilääkityksellä taas sitten palelee ja iho kuivuu koppuraksi. Kesti pitkään testata lääkitystä, mutta pakko se oli uskoa.
Kun sain lääkityksen, arvot olivat nippanappa vajaatoiminnan puolella, eivätkä 75 mikrogramman annostuksellakaan ole menneet lähellekään liikatoimintaa. Kun annostusta nostettiin 1 mg:n, sitä enemmän paleli ja iho kuivui. Nyt olen laskenut annostusta, ja olo vähän parempi.
Mitähän tämä oikein meinaa, eli onko elimistöt näin erilaisia? Ainoa hyvä puoli tyroksiinissa tuntuu olevan, ettei paino nouse enää, eikä todellakaan ole kuuma, mutta siinäpä se onkin.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Mitä arvoja on mitattu? Onko t3:a katsottu koskaan? Muunto-ongelma voi aiheuttaa ikäviä oireita. Toki sekin, että tyroksiinia vasta nostetaan, voi joskus tehdä "uusia" vajaaoireita, mutta t3- ja rt3-suhde olisi hyvä tsekata. MDD:n kautta asia hoituu suht helposti, mut kannattaa etsiä hyvä lääkäri, joka tuosta asiasta ymmärtää (tavan lekurit harvoin). Kilpirauhasfoorumilla on tietoa lääkäreistä, kannattaa rekkautua.