myrskyssä tultiin

mutsi11

Sanokaa mitä sanotte Ryanairista, mutta viime perjantain myrskyn jälkeen luotan ainakin heidän lentäjiinsä. Laskeutuminen Tampereelle oli eritäin hyvä kelin huomioon ottaen. Edellinen kokemukseni myrskysäässä laskeutumisesta oli todella peloittava ja poukkoileva. Lentoyhtiötä en mainitse mutta se ei ollut Ryanair.

9

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Little bit sideways

      Sehän riippuu tuulen suunnasta ja vaihtelevuudesta...

    • Bremeniin...

      Laskeutuminen oli pala kakkua kun tuuli kävi kiitoradan suuntaisesti. Eikä ollut nousunkaan kanssa meillä minkäänlaista ongelmaa...

    • gdfdshfksdhfs

      No jipii! Eli siis Ryanairin lentäjät osaavat lentää lentokoneella. Onko tämä nyt sitten joku uutinen? Tiedoksi voin mainita että kaikki ansiolentolupakirjan omaavat osaavat lentää lentokoneella, johon heidät on tyyppikoulutettu.

      Ala-arvoista lentotaitoa esiintyy lähinnä kehitysmaissa, muslimeilla ja kiinalaisilla, mutta noissakin vain sikäläisessä sisäisessä liikenteessä.

    • ibubab

      Hei gdfdshfksdhfs, vaikka sä et siis olekaan tainnut paljon lennellä, jotkut toiset ovat ehtineet koota kaikenlaisia kokemuksia myös täällä pohjoisessa.

      • dhsgjksgjfksgdfkjgsd

        Olen ehtinyt lennellä matkustajana ympäri maapalloa (mitä sinä taas et ole ehtinyt etkä tule koskaan ehtimäänkään koota kokemuksiisi), sekä paljon yleisilmailukoneilla mukaan lukien purjekoneet.

        Tiedän mistä puhun ja eri lasketumistilanteiden vertailu lentoyhtiön perusteella kertoo jo aivan kaiken tarvittavan aloittajasta ja myös sinusta peesaajana. Kuka tahansa vähänkään enemmän lentämisestä perillä oleva tietää että kahta identtistä lasketumistilannetta ei satu kohdalle edes ammattilentäjillä, saati jollakin random Ryanairmatkustajalla. Samantyylisiä voi olla, mutta laskeutumiseen vaikuttaa kymmeniä eri muuttujia, joiden pienikin muutos vaikuttaa tavattomasti itse tilanteeseen ja etenkin lopputulokseen.

        Moni tavis esim. erehtyy pitämään pehmeää ja tasaista lasketumista hyvänä ja kovaa huonona. Tositilanteessa esim. talvella jäisille kiitoteille täytyy pudottaa kone rajummin saadakseen renkaisiin kitkaa ja itse laskeutumisen onnistumaan. Jos liukkaalla kelillä tekisi taviksien seuramatkalta Bulgariasta tai Turkista paluulennon päätteeksi taviksen mielestä hyvän laskun, eli pehmeästi pintaan (vaatii vauhtia) ja aploodien jälkeen kiitotien jäädessä vajaaksi kynnyksestä pellolle liukupolkuvalojen tolppien lennellessä kuin tulitikut, niin ei se nyt lopputuloksena ole kuitenkaan hyvä lasku, toisin kuin se kova, rajulta tuntuva lasku, joka kuitenkin pysähtyy ennen kiitotien päättymistä. Sama koskee kovia tuulia. lasketumisessa eniten haastetta aiheuttaa sivutuuli. Ei niinkään vastatuuli oli se sitten miten kova ja puuskittainen tahansa.

        Aloittajan mainitsemat kaksi eri laskeutumista kahdella eri yhtiön koneella ovat kaukana identtisestä jo ihan todennäköisyyslaskennan mukaankin arvioituna. Hän vain äityi tekemään johtopäätökisiä asiaan kuulumattomilla syillä (lentoyhtiö) ja ei tiedostanut oikeita syitä (ne kymmenet muuttuvat parametrit) kahteen erilaiselta vaikuttavaan laskeutumiseen. Tämä asia ei muutu yhtään miksikään riippumatta siitä kuinka helvetin monta lentoa matkustajana sinulla on takana Ryanairilla tai millä muulla firmalla tahansa!

        Onnittelut sinänsä mitäänsanomattomasta sontakommentistasi, jossa ei ollut mitään asiaa tai edes sitä läheltä liippaavaa. Saat saavutuksestasi 6 pistettä ja puolikkaan papukaijamerkin...


    • juu123q

      Olen sitämieltä että ryanairille tapahtuu enemmän ns. kovia laskeutumisia kuin muille.

      Mietiskelin tätä ja tämä kova laskeutuminen on todennäköisesti kuitenkin ekologisempi ja ehkä turvallisempikin tapa laskeutua kun kone hidastetaan jo ilmassa eikä jarruja tarvitse käyttää aivan niin paljoa. Polttoainettakin säästyy.

    • Lentäjä

      Teillä on täällä hieno keskustelu.

    • qwerf

      "Olen sitämie

      • myös matkustaja

        Mistä näitä asiantuntijoita erityisesti suomi24:n sivustoille sikiää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe