myrskyssä tultiin

mutsi11

Sanokaa mitä sanotte Ryanairista, mutta viime perjantain myrskyn jälkeen luotan ainakin heidän lentäjiinsä. Laskeutuminen Tampereelle oli eritäin hyvä kelin huomioon ottaen. Edellinen kokemukseni myrskysäässä laskeutumisesta oli todella peloittava ja poukkoileva. Lentoyhtiötä en mainitse mutta se ei ollut Ryanair.

9

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Little bit sideways

      Sehän riippuu tuulen suunnasta ja vaihtelevuudesta...

    • Bremeniin...

      Laskeutuminen oli pala kakkua kun tuuli kävi kiitoradan suuntaisesti. Eikä ollut nousunkaan kanssa meillä minkäänlaista ongelmaa...

    • gdfdshfksdhfs

      No jipii! Eli siis Ryanairin lentäjät osaavat lentää lentokoneella. Onko tämä nyt sitten joku uutinen? Tiedoksi voin mainita että kaikki ansiolentolupakirjan omaavat osaavat lentää lentokoneella, johon heidät on tyyppikoulutettu.

      Ala-arvoista lentotaitoa esiintyy lähinnä kehitysmaissa, muslimeilla ja kiinalaisilla, mutta noissakin vain sikäläisessä sisäisessä liikenteessä.

    • ibubab

      Hei gdfdshfksdhfs, vaikka sä et siis olekaan tainnut paljon lennellä, jotkut toiset ovat ehtineet koota kaikenlaisia kokemuksia myös täällä pohjoisessa.

      • dhsgjksgjfksgdfkjgsd

        Olen ehtinyt lennellä matkustajana ympäri maapalloa (mitä sinä taas et ole ehtinyt etkä tule koskaan ehtimäänkään koota kokemuksiisi), sekä paljon yleisilmailukoneilla mukaan lukien purjekoneet.

        Tiedän mistä puhun ja eri lasketumistilanteiden vertailu lentoyhtiön perusteella kertoo jo aivan kaiken tarvittavan aloittajasta ja myös sinusta peesaajana. Kuka tahansa vähänkään enemmän lentämisestä perillä oleva tietää että kahta identtistä lasketumistilannetta ei satu kohdalle edes ammattilentäjillä, saati jollakin random Ryanairmatkustajalla. Samantyylisiä voi olla, mutta laskeutumiseen vaikuttaa kymmeniä eri muuttujia, joiden pienikin muutos vaikuttaa tavattomasti itse tilanteeseen ja etenkin lopputulokseen.

        Moni tavis esim. erehtyy pitämään pehmeää ja tasaista lasketumista hyvänä ja kovaa huonona. Tositilanteessa esim. talvella jäisille kiitoteille täytyy pudottaa kone rajummin saadakseen renkaisiin kitkaa ja itse laskeutumisen onnistumaan. Jos liukkaalla kelillä tekisi taviksien seuramatkalta Bulgariasta tai Turkista paluulennon päätteeksi taviksen mielestä hyvän laskun, eli pehmeästi pintaan (vaatii vauhtia) ja aploodien jälkeen kiitotien jäädessä vajaaksi kynnyksestä pellolle liukupolkuvalojen tolppien lennellessä kuin tulitikut, niin ei se nyt lopputuloksena ole kuitenkaan hyvä lasku, toisin kuin se kova, rajulta tuntuva lasku, joka kuitenkin pysähtyy ennen kiitotien päättymistä. Sama koskee kovia tuulia. lasketumisessa eniten haastetta aiheuttaa sivutuuli. Ei niinkään vastatuuli oli se sitten miten kova ja puuskittainen tahansa.

        Aloittajan mainitsemat kaksi eri laskeutumista kahdella eri yhtiön koneella ovat kaukana identtisestä jo ihan todennäköisyyslaskennan mukaankin arvioituna. Hän vain äityi tekemään johtopäätökisiä asiaan kuulumattomilla syillä (lentoyhtiö) ja ei tiedostanut oikeita syitä (ne kymmenet muuttuvat parametrit) kahteen erilaiselta vaikuttavaan laskeutumiseen. Tämä asia ei muutu yhtään miksikään riippumatta siitä kuinka helvetin monta lentoa matkustajana sinulla on takana Ryanairilla tai millä muulla firmalla tahansa!

        Onnittelut sinänsä mitäänsanomattomasta sontakommentistasi, jossa ei ollut mitään asiaa tai edes sitä läheltä liippaavaa. Saat saavutuksestasi 6 pistettä ja puolikkaan papukaijamerkin...


    • juu123q

      Olen sitämieltä että ryanairille tapahtuu enemmän ns. kovia laskeutumisia kuin muille.

      Mietiskelin tätä ja tämä kova laskeutuminen on todennäköisesti kuitenkin ekologisempi ja ehkä turvallisempikin tapa laskeutua kun kone hidastetaan jo ilmassa eikä jarruja tarvitse käyttää aivan niin paljoa. Polttoainettakin säästyy.

    • Lentäjä

      Teillä on täällä hieno keskustelu.

    • qwerf

      "Olen sitämie

      • myös matkustaja

        Mistä näitä asiantuntijoita erityisesti suomi24:n sivustoille sikiää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

      Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1369
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

      Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1164
    3. Asunnottomuus lisääntyy

      Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      199
      1154
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

      Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      211
      1151
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

      Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

      Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

      jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      906
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

      Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      871
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

      Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

      Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe