Imac kysymyksiä?

Mac kiinostas

Olen ostamassa tietokonetta ja kiinnostunut all in one koneista jollaisia myös imac koneet on, olen aina ollut Windowsin käyttäjä joten kysymyksiä vähän MacOssista kun sekin kiinnostaisi, jos vaikka ostaisi ensimmäisen macin.

1. Onko imaceissä kosketusnäyttöä?
- Olen lukenut että Maceihin tulee käyttöjärjestelmä päivityksiä maksullisena hyvin usein.
2. Onko MacOs käyttöjärjestelmä toetoturva tuettu vaikka uusi käyttis olisi jo myynnissä, eli ei ole pakko päivittää?
3. Onko Imacissa palomuuri ja virustorjuntaa, tai mikä siihen kannattaisi asentaa?
Olen lukenut että jotain tietoturva ongelmia olisi nykyään Maceissäkin.
4. Toimiiko Windowsin MS Office Macissa vai onko ostettava uusi?

15

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mac kiinnostas

      Vielä yksi tärkeä lisäkysymys:
      5. Toiiko Sampopankin verkkopankki imacissä?

      Omista ipadin ja sillä ainakin pelaa loistavasti omalla sovellusella.

    • 1stMacFinn

      1) iMacissa ei ole kosketusnäyttöä. Jotenkin ei olis kovin ergonominen siinä 27" mallissa...

      - Käyttispäivityksiä tulee 1-2 vuoden välein ja hirveän kalliita, tää viimeisinkin, Mountain Lion 17,99 €.

      2. Aiemmin kaksi viimeisintä on ollut tuettuna, nyt kun uusin ja kolmanneksi uusin ovat myynnissä, tilanne voi olla toinen. Mutta noilla hinnoilla, miksi et päivittäisi?

      3. Palomuuri on, tietynlainen virustorjunta on eli mitä tahansa mistä tahansa ei voi asentaa ellei siihen käy itse Järjestelmäasetuksista antamassa lupaa. Virustorjuntaa ei tarvitse edelleenkään. Niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

      4. Windows-ohjelmat voi asentaa joko asentamalla Windowsin toiseksi käyttikseksi tai käyttämällä Windowsia virtuaalikoneessa. Mutta ilman niitä Windows Office ei toimi, pitää olla OS X versio. Toiset sanoo sitä parhaaksi Officeksi. En tiedä, en käytä, ei ole enää tarvetta, iWork hoitaa mulla sen.

      5. Miksei DanskeBank toimisi?

      • Mac kiinnostas

        Kosketusnäyttö toimii piirtopöytänä, siksi se kiinnostaisi.
        Eipä tuo itselle kovin kallista ole jos alle 40€ maksaa päivitys.
        Tottakait päivitän, kysyinkin siitä en vitsaillut.
        Niin miksikö ei toimisi, sitähän kysyin kun ios ei ole Windows.
        Eihän Ubumtussakaan toimi Sampopankki.

        Taisit ottaa pelleilynä koko asian ja et osaa vastata oikein, kiitos paljon.

        Taidampa osaa Win7 laitteen.


      • 1stMacFinn
        Mac kiinnostas kirjoitti:

        Kosketusnäyttö toimii piirtopöytänä, siksi se kiinnostaisi.
        Eipä tuo itselle kovin kallista ole jos alle 40€ maksaa päivitys.
        Tottakait päivitän, kysyinkin siitä en vitsaillut.
        Niin miksikö ei toimisi, sitähän kysyin kun ios ei ole Windows.
        Eihän Ubumtussakaan toimi Sampopankki.

        Taisit ottaa pelleilynä koko asian ja et osaa vastata oikein, kiitos paljon.

        Taidampa osaa Win7 laitteen.

        Mieti nyt vielä tuota piirtopöytää, 27 tuumaine (tai se 21,5 tuumainen), kädet siinä väsyy. Tee kuten muutkin ja osta se piirtopöytä (tai iPad).

        Ubuntusta en DanskeBankin osalta sano mitään. Kai tiesit, ettei se enää ole SampoPankki?

        DanskeBank toimii OS X:ssä, jos asentaa sen vaatiman Javan. Eikö Javaa tosiaan saa Ubuntulle?

        Mutta jos haluat Win7:n, osta toki se.

        Mikä tossa muuten oli sun mielestäs pelleilyä? Tai sama se.


      • Mac kiinnostas
        1stMacFinn kirjoitti:

        Mieti nyt vielä tuota piirtopöytää, 27 tuumaine (tai se 21,5 tuumainen), kädet siinä väsyy. Tee kuten muutkin ja osta se piirtopöytä (tai iPad).

        Ubuntusta en DanskeBankin osalta sano mitään. Kai tiesit, ettei se enää ole SampoPankki?

        DanskeBank toimii OS X:ssä, jos asentaa sen vaatiman Javan. Eikö Javaa tosiaan saa Ubuntulle?

        Mutta jos haluat Win7:n, osta toki se.

        Mikä tossa muuten oli sun mielestäs pelleilyä? Tai sama se.

        Ipad löytyy jo ja ja piirtopöytäkin löytyy, kyllähän se ominaisuutena olisi tosi kätevä jos kosketusnäyttö olisi, kyllähän tuo hyvin suunnittelee tuossakin American Chopperissa pyörän kuvia suurelta kosketusnäytöltä niin mikseipä sitä muutkin voisi käyttää.

        Tiesin, Danske Bank, mutta eikös se ollut että Mac ei käytä javaa niin mietin toimiiko, ilmeisesti toimii.

        Juu, jos haluan Win7 ostan toki, mietin vain että Mac saattaisi olla myös hyvä vaihtoehto.

        Pelleilyksi meni tuo että vastauksista saa vähän oudon sävyn, olihan siinä asiaakin.
        Mutta samapa tuo.


      • Hshsjansksksksk
        Mac kiinnostas kirjoitti:

        Ipad löytyy jo ja ja piirtopöytäkin löytyy, kyllähän se ominaisuutena olisi tosi kätevä jos kosketusnäyttö olisi, kyllähän tuo hyvin suunnittelee tuossakin American Chopperissa pyörän kuvia suurelta kosketusnäytöltä niin mikseipä sitä muutkin voisi käyttää.

        Tiesin, Danske Bank, mutta eikös se ollut että Mac ei käytä javaa niin mietin toimiiko, ilmeisesti toimii.

        Juu, jos haluan Win7 ostan toki, mietin vain että Mac saattaisi olla myös hyvä vaihtoehto.

        Pelleilyksi meni tuo että vastauksista saa vähän oudon sävyn, olihan siinä asiaakin.
        Mutta samapa tuo.

        1) Ei mitään macciä.

        2) Kokoat itse sen pc:n, rahaa säästyy ja sinua ei huijata.

        3) Käyttikseksi linux tai windows.

        4) Ole voittaja.


      • Mac kiinnostas
        Hshsjansksksksk kirjoitti:

        1) Ei mitään macciä.

        2) Kokoat itse sen pc:n, rahaa säästyy ja sinua ei huijata.

        3) Käyttikseksi linux tai windows.

        4) Ole voittaja.

        Olen kasaillut kyllä myös koneen ja ostin all in one tietokoneen mutta se ei tullut minulle vaan vanhemmilleni, tosin Windows7 ostin.


      • imac ja danske bank
        Mac kiinnostas kirjoitti:

        Ipad löytyy jo ja ja piirtopöytäkin löytyy, kyllähän se ominaisuutena olisi tosi kätevä jos kosketusnäyttö olisi, kyllähän tuo hyvin suunnittelee tuossakin American Chopperissa pyörän kuvia suurelta kosketusnäytöltä niin mikseipä sitä muutkin voisi käyttää.

        Tiesin, Danske Bank, mutta eikös se ollut että Mac ei käytä javaa niin mietin toimiiko, ilmeisesti toimii.

        Juu, jos haluan Win7 ostan toki, mietin vain että Mac saattaisi olla myös hyvä vaihtoehto.

        Pelleilyksi meni tuo että vastauksista saa vähän oudon sävyn, olihan siinä asiaakin.
        Mutta samapa tuo.

        imac:ssa ei ole mitään vikaa mutta danske bankissa on. Kolme / neljä vuotta sitten meidän imac:llä ei vaimon kanssa päästy hoitamaan pankkiasioita / maksamaan laskuja puoleen vuoteen. Asiat piti hoitaa duunin koneella. Nyt taas paripäivää ollut sama juttu. Ollaan n.kuusi kymppisiä, ei täysin tumpeloita, mutta ei osata tehdä tarvittavia muutoksia pankin ohjeiden mukaisesti. Surkea pankki!! Jättää säännöllisesti asiakkaan pulaan tehdessään ohjelmissa muutoksia. Heti, kun saadaan tarvittavat asiat kuntoo, niin Good bay danske bank.


      • Järkevä
        Hshsjansksksksk kirjoitti:

        1) Ei mitään macciä.

        2) Kokoat itse sen pc:n, rahaa säästyy ja sinua ei huijata.

        3) Käyttikseksi linux tai windows.

        4) Ole voittaja.

        Asiaa. Nuo Maccienn hinnat ovat aivan naurettavan korkeita tehoihin nähden. Esim. halvin Macbook Air: Hinta n. 1 100 €, tämän macin prosessori: Intelin 2 ytiminen 1,7 Ghz prosessori. Omassa koneessa joka maksoi loppujen lopuksi 925 € (kokosin itse) on intelin 4 ytiminen 3,40 Ghz prosessori. Omassa koneessani 8 Gb keskusmuistia. Tuossa halvimmassa Macbook Airissa 4 Gb. Ja tuossa Macbook airisssa ei ole edes erillistä näytönohjainta. Ainoastaan emolevyn oma Intel HD Graphics 4000... Omassa emolevyssäni on integroituna tuo sama, MUTTA ostin lisäksi erillisen näyttiksen , Nvidia Geforce GTX 660, joka on paljon parempi kuin tuo emolevyyn integroitu. Lisäksi Windows 7 on paljon avoimempi käyttis kuin nuo maccien OS X:sät. Nyt jokaisen kannattaa omassa pääkopassaan miettiä, onko se Mac oikeasti se tietokoneiden jumala. Olen kyllä Apple fani, ( omistan iPhonen ja en aio ikinä hankkia muuta puhelinta kuin iPhonea) mutta tuo on niin naurettavaa millaisia rahoja Apple saa tuon tasoisista tietokoneista. Esimerkiksi sanon vielä lopuksi, että jos haluaisi yhtä suorituskykyisen Macin kuin minun tietokoneeni, joutuisi maksamaan yli 2000 € (kallein iMac) tuo kallein iMac jää spekseissä kyllä vähän vielä mun konetta jälkeen, mutta melkein sama.


      • 1stMacFinn
        Järkevä kirjoitti:

        Asiaa. Nuo Maccienn hinnat ovat aivan naurettavan korkeita tehoihin nähden. Esim. halvin Macbook Air: Hinta n. 1 100 €, tämän macin prosessori: Intelin 2 ytiminen 1,7 Ghz prosessori. Omassa koneessa joka maksoi loppujen lopuksi 925 € (kokosin itse) on intelin 4 ytiminen 3,40 Ghz prosessori. Omassa koneessani 8 Gb keskusmuistia. Tuossa halvimmassa Macbook Airissa 4 Gb. Ja tuossa Macbook airisssa ei ole edes erillistä näytönohjainta. Ainoastaan emolevyn oma Intel HD Graphics 4000... Omassa emolevyssäni on integroituna tuo sama, MUTTA ostin lisäksi erillisen näyttiksen , Nvidia Geforce GTX 660, joka on paljon parempi kuin tuo emolevyyn integroitu. Lisäksi Windows 7 on paljon avoimempi käyttis kuin nuo maccien OS X:sät. Nyt jokaisen kannattaa omassa pääkopassaan miettiä, onko se Mac oikeasti se tietokoneiden jumala. Olen kyllä Apple fani, ( omistan iPhonen ja en aio ikinä hankkia muuta puhelinta kuin iPhonea) mutta tuo on niin naurettavaa millaisia rahoja Apple saa tuon tasoisista tietokoneista. Esimerkiksi sanon vielä lopuksi, että jos haluaisi yhtä suorituskykyisen Macin kuin minun tietokoneeni, joutuisi maksamaan yli 2000 € (kallein iMac) tuo kallein iMac jää spekseissä kyllä vähän vielä mun konetta jälkeen, mutta melkein sama.

        Siis onko tuo sun kokoamas muka Ultrabook? Vai miksi vertaat Applen Ultrabookiin?

        Mitä avoimempaa siinä Windows 7:ssa on, paitsi alttius haittaohjelmille? Jos avointa haluat, Linux on sitä, ei Windows.

        Ja vertaatko oikeasti sitä omatekemääsi koneitta iMaciin kunnolla? Siis myös samantasoinen ja samankokoinen näyttö? Ei sinne päin vaan samantasoinen? Entä se softa, saako siihen Windows 7:n jo jonkun iLife-paketin tasoisen? Millä rahalla? Ja millaista ääntä se sun tehokonees pitää, puhiseeko kovaakin?

        Miltä se sun kokoamasi näyttää? Kumman mahtaisin mieluummin pistää olohuoneeseen, 27 " iMacin vai sen sun konees?


      • karua faktaa.
        Järkevä kirjoitti:

        Asiaa. Nuo Maccienn hinnat ovat aivan naurettavan korkeita tehoihin nähden. Esim. halvin Macbook Air: Hinta n. 1 100 €, tämän macin prosessori: Intelin 2 ytiminen 1,7 Ghz prosessori. Omassa koneessa joka maksoi loppujen lopuksi 925 € (kokosin itse) on intelin 4 ytiminen 3,40 Ghz prosessori. Omassa koneessani 8 Gb keskusmuistia. Tuossa halvimmassa Macbook Airissa 4 Gb. Ja tuossa Macbook airisssa ei ole edes erillistä näytönohjainta. Ainoastaan emolevyn oma Intel HD Graphics 4000... Omassa emolevyssäni on integroituna tuo sama, MUTTA ostin lisäksi erillisen näyttiksen , Nvidia Geforce GTX 660, joka on paljon parempi kuin tuo emolevyyn integroitu. Lisäksi Windows 7 on paljon avoimempi käyttis kuin nuo maccien OS X:sät. Nyt jokaisen kannattaa omassa pääkopassaan miettiä, onko se Mac oikeasti se tietokoneiden jumala. Olen kyllä Apple fani, ( omistan iPhonen ja en aio ikinä hankkia muuta puhelinta kuin iPhonea) mutta tuo on niin naurettavaa millaisia rahoja Apple saa tuon tasoisista tietokoneista. Esimerkiksi sanon vielä lopuksi, että jos haluaisi yhtä suorituskykyisen Macin kuin minun tietokoneeni, joutuisi maksamaan yli 2000 € (kallein iMac) tuo kallein iMac jää spekseissä kyllä vähän vielä mun konetta jälkeen, mutta melkein sama.

        Jos käyttiksenä on buginen winu niin koneessa pitääkin olla helvetisti tehoa. Ennemmin panisin huоraa paljaalla kuin käyttäisin winukonetta netissä.


      • Hyvästelin jo.
        imac ja danske bank kirjoitti:

        imac:ssa ei ole mitään vikaa mutta danske bankissa on. Kolme / neljä vuotta sitten meidän imac:llä ei vaimon kanssa päästy hoitamaan pankkiasioita / maksamaan laskuja puoleen vuoteen. Asiat piti hoitaa duunin koneella. Nyt taas paripäivää ollut sama juttu. Ollaan n.kuusi kymppisiä, ei täysin tumpeloita, mutta ei osata tehdä tarvittavia muutoksia pankin ohjeiden mukaisesti. Surkea pankki!! Jättää säännöllisesti asiakkaan pulaan tehdessään ohjelmissa muutoksia. Heti, kun saadaan tarvittavat asiat kuntoo, niin Good bay danske bank.

        Danske lopettaa Javat ja muut estot kesäkuuhun mennessä ja vaihtaa järjestelmää. Joten nettipankkikin alkaa toimia samoin kuin muilla pankeilla.

        Kalliisti investoi aikoinaan ja sai pas ka järjestelmän. Se on näkynyt myös asiakas katona. Esimerkiksi meidän perheessä loppui 3 Danskenin tiliä. Ei jääty odottelemaan kesää.

        Juuri noin, välillä toimi välillä ei.


    • iMac

      Haluan iMacin Windows seiskan kanssa miten?

      • 1stMacFinn

        BootCampin avulla asennat se Wintousin


    • Juice2323

      Minulla tulossa firman kone 27" iMac myyntiin pikapuoliin.

      Late 2011 malli. 1 Tb kovalevy. Tässä juuri sunnuntai-illan iloksi formatoin kovalevyä, vielä olis 4 yuntia jäljellä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe