SYNNINTEKO-OHJE > KRAVATTI

Solmio,kravatti

35

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen anasinnut leipäni ravatti kaulassa. Minut on vihitty ravatti kaulassa.
      Minä olen julistanut Jumalan sanaa ravatti kaulassa.

Aluksi jouduin koettelemaan itseäni tässä asiassa. Mietin ja pähkäilin ja päätin kokeilla. Nykyisin voin olla ja voin olla ilman. Niinä kertoina, kun rukoushuoeelle menen en laita, koska en halua viedä seurakunnalta hartautta.

• teu.

MUTTA SELVÄSTI ON NÄKYVISSÄ , ETTÄ PIKKUPOIKA MAISUUS ON ESILLÄ
        en paremmin sano , Sitä maailmalla jo ei solmiomaisiä miehiä kuin solmiolla .
        minä muistan kun tuotantopäällikkö olisi murskannut minut kun en ollut pukeutunut
        Hänestä kuin teaterin lämpiöön tultiin tauolle , olin kyllä harkinnut kotona tilannetta
        edes takas mutta , päättänyt että menen ilman solmiota joskus 1980 . silloin oli
        vielä kaikilla yleisesti solmio (muttei meikäläisillä ) .

Tilanne on kuin Linnan kutsut , paitsi vähän vaatimattommammat , nyt siellä on
        monen moista pukua ja Frakkia ,ja miesten iltapukua joissa ilman rusettia /solmiota
        tilanne olisi etiketti virhe , kuten ne punaiset kengät . Sitten naisten vaatteiden
        kirjo on hämmästyttävän maun sekoitus jopa mauttomuus . en paremmin sanois.

Usko ei ole kiinni räteistä , niin minä sellaisen määrittelin aikananani .
        onhan jollekin eteiketti tärkeä , ja jos siihen kuuluu solmio siitävaan .
        Mutta näin Itsenäisyyden 95.vuotis päivänä ,ihmettelen sotaa , joka
        tuli heti Julistuksen jälkeen kun suomi alkoi sodan punaiset ja valkoiset
        tehtiinkö silloin harjoitus tulevaisuutta varten ? Vai tapettiinko epäkelpo
        poppoo pois sen selvää syytä , ei ole kerrottu oikein koskaan .

Molemmilla puolilla oli n.96'000 sotaan kelpaavaa , Ja valkoiset sai kaiken kansainvälisen avun joka virallisesti tuli suomeen , sekä ne 2000 Jääkäriä
        jotka oli olleet Saksassa koulutettavana , joten täytyy vain ihmetellä sitä
        kuinka nämä piti tapahtua ja heti itsenäisyyden jälkeen . oliko vielä vuottakaan .
        No tapahtui mikä tapahtui , kerron jonkun luvun vielä .
        Heistä kaatui seuraavasti ,punaset n.5500, valkoiet n.4200.
        Heistä kuoli vankileirillä ,punaiset n.11500 , valkoiset .......4.
        Katosi , punaiset n. 1155. ,ja valkoiset ..........................156

näistä voi kirjoitta lisää , vaikka ensi itsenäisyys päivänä /päivään mennessä

• teu.

Tarvitsen tuoda esiin , että syntiä on vain se minkä Jumala on määrittänyt , eli
        kaikki ne seikat jotka on 10 käskyssä (ja ne Jotka Jeesus on määrittänyt Rakkauden
        käskyssä ) Niistä tulee kyllä melkoinen asetus , ei voi kielttää , mutta mikään muu ei
        ole todellakaan syntiä ..

Jos ne on sanottu jonkun toimesta synniksi , siis muita asioita kuin yllä viittaan ne
        on ihmisoppia ja ei syntejä. Kenenkään ei pidä luulla , että ihminen voisi määritellä
        synnin mittaa , missään olosuhteissa ,, Kun Jumala on määrittänyt synnin , se on
        ollut voimassa monta tuhatta vuotta,, eikä jonkun 10-100. vuotta kuten ihmisen mää-
        rityksessä.

Tuon asioita esiin konkreettiseti , että jokain pystyisi seuraamaan missä mennään
        ainakun olen näistä kirjoittnut , olen saanut palautetta , sekä pahaa että hyvää. Siksi
        täydyn kysyä miksi molempia miksei vain toista . Siksikö että lukijanikin on oman mielen mukaan liikkuja , tai senkö vuoksi että minä kirjoitan heikosti , se kyllä pitää
        paikkansa mutta mitä teet jollei ole annettu enempää, olen kyllä havainnut sellaisen
        seikan että kaikki ei viitsi lukeakkaan tarkasti millä sitten voisi vastata oikein ..

• piru on ovela
        teu. kirjoitti:

Tarvitsen tuoda esiin , että syntiä on vain se minkä Jumala on määrittänyt , eli
        kaikki ne seikat jotka on 10 käskyssä (ja ne Jotka Jeesus on määrittänyt Rakkauden
        käskyssä ) Niistä tulee kyllä melkoinen asetus , ei voi kielttää , mutta mikään muu ei
        ole todellakaan syntiä ..

Jos ne on sanottu jonkun toimesta synniksi , siis muita asioita kuin yllä viittaan ne
        on ihmisoppia ja ei syntejä. Kenenkään ei pidä luulla , että ihminen voisi määritellä
        synnin mittaa , missään olosuhteissa ,, Kun Jumala on määrittänyt synnin , se on
        ollut voimassa monta tuhatta vuotta,, eikä jonkun 10-100. vuotta kuten ihmisen mää-
        rityksessä.

Tuon asioita esiin konkreettiseti , että jokain pystyisi seuraamaan missä mennään
        ainakun olen näistä kirjoittnut , olen saanut palautetta , sekä pahaa että hyvää. Siksi
        täydyn kysyä miksi molempia miksei vain toista . Siksikö että lukijanikin on oman mielen mukaan liikkuja , tai senkö vuoksi että minä kirjoitan heikosti , se kyllä pitää
        paikkansa mutta mitä teet jollei ole annettu enempää, olen kyllä havainnut sellaisen
        seikan että kaikki ei viitsi lukeakkaan tarkasti millä sitten voisi vastata oikein ..

Tarkasti voi lukea vain silloin, kun teksti on johdonmukaista ja ymmärrettävää.

Synti-vahtimestareille (omanvanhurskaus uhrit) on tullut erehdys, he eivät ole tavanneet Jeesusta joka on JO maksanut syntisten syntivelan.

Kysymys onkin enää ainoastaan siitä, että ihminen PYSYISI USKOSSA!!!

Uskossa siihen että Jeesus on kuollut puolestani ja sovittanut minut JUmalan kanssa.

Jatkuva jatustus Ja jauhanta syntiluetteloista on totta kai perkeleelle mieleen, näin se saa kristityt kääntymään pois Kristuksesta, SYNTIEN SOVITTAJSTA JA AUTUAAKSI TEKIJÄSTÄ. Syntiluetteloiden avulla oiru saa kristityt toinen toisiaan vastaan, KIISTELEMÄÄN SYNTILUETTELOISTA.

Kun pitäisi iloita autuudestaan ja ylistää siitä Jumalaa, tapellaan syntiluetteloista, kenen luettelo olisi Raamatun mukainen, ja kuka olisi onnistunut välttämään enemmän syntejä. Aivan siis naurettavaa, koska kaikki ovat ihmiset ovat umpisyntisiä jokaisen elämänsä sekunnin ajan.
        - Ja voivat pelastua ainoastaan USKOLLA KRISTUKSEEN.

Joko nyt selvisi, miksi piru niin mielellään kierittelee uskoa tunnustavia ihmisparkoja syntiluetteloissa? Näin se saa kristityt pysymään mahdollisimman kaika Kristuksesta,
        - VAPAHTAJASTAAN JA SYNTIENSÄ SOVITTAJASTA.

• ddddddddddddddddddd

ddddddddddddddddddddddddddddd

• voiraukkaaihmistä

Ei voi käsittää tälalista että ei uskovien kokouksessa voipitää kravattia !!!??

En ole vielä tähän päivään menessä ollut ilman kravattia ehtoollistilaisuudessa enkä ole niinkauan kuin saan sen itse solmittua.

eikö järki jo sano että arvokas tilaisuus vaatii arvokkaan pukeutumisen!?

Eikö tuhlaajapoika puettu heti parhaisiin ja sormus sormeen ja suuri paisti uuniin!

kuka teille on tämän rättiopin oikein opettanut, ei se ainakaan Jumalan Henki ole ollut se on varma asia.

• KevätEsikoinen

Se on vain sillä perustettu että kaikki mikä tulee maailmalta ja sen esikuvista ja muodeista on koreutta ja koreus on syntiä. Kristitty haluaa olla arvokkaasti puettu muttei koreasti.

• teuta01

"kevät esikoinen "
        .
        Niin ,oletko varma että kaikki se mikä tule Maaoilmalta ,tai sen esikuvista ja
        Muodeista on /tai olisi ilman muuta syntiä , Kun JUMALA on saanut määritellä
        Synnin ,seei koskaan ole automatia , mutta Kun Hän määrittelee synnin se on
        todella muutampia tuhansia vuosia myös syntiä.
        .
        Erotaitaa olla siinä ,että hän ei tee Saarnattua syntiä miksikään vaan harkittua .
        Asiaa ,jonka moni havaitsee kyllä , kun otetaan huomioon n. 6999 vuotta sitten
        tapahtuneen Luomisen , jolloin HERRA sanoi asettanensa Määräyksensä ihmisen
        sydämeen , Siihen HÄN kirjoitti jo silloin ..
        .
        Nyt vaan havaitaan että , että syntiin langeemuksen edellä ...saa ta na pääsi tekemään pahojaan , eli se ei toiminut niin hyvin Kuin HERRA oli sen asettanut
        toimimaan . Silloin kun saa ta na viekoitteli Eevan , hän sanoi ,onko Jumala kieltänyt
        ettette saa syödä mistään pratiisin puusta,?
        .
        Ei Herra ole niin sanonut ,me saamme syädä ,kaikista muista puista ,paitsi siitä
        jossa sinä olet ... nyt Eeva sanoi kaiken minkä saa ta na halusi , ja längetti viekkauden kautta syntiin langeemuksen , Eevan kautta se tuli ,ja hän langetti.
        miehensä, koskapa ei mitään tapahtunut kun Eeva oli syönyt hedelmänsä.
        .
        Mutta kun Eeva ooli viekoitellut Aadamin ja kun Aadam oli syönyt hedelmänsä.
        he kumpikin Havahtui ,ensin siihen että he ovat alsti , ja heille tuli kiire peittää häpy
        ja he meni läheiseen pöheikköön ja teki lehti vöitä ,jolla peittivat häpynsä.
        .
        HERRA tuli Paratiisiin ja . Ja HUUSI Aadam ,missä sinä olet ? Aadam vastaa pöheiköstä , minä olen täällä ,minä lymysin ,kun minulla ei ole Vaatteita . HERRA
        kysyy mistä tiedät etti sinulla ole Vaatteita ,Ethän ole syönyt siitä puusta josta
        minä kielsin ? ... Hän katsoi sen Kapinaksi .
        .
        Kun HÄN tutki asiaa , siinä sai vaimo omansa, käärme omansa , Aadam omansa
        Rangaistuksen , mutta ei saa ta na ,MIKSEI ? Siksei koska hän oli jo Rangaisut .
        saa ta naa ,ei hän tarvinnut toistamiseen , hänet oli tuomitu jo Taivaan kapinasta
        Että kun kaikki on selvää saa ta na heitetään tulijärveen ja kaikki hänen enkelinsä.
        .
        Koska , silloinkun maailman aika loppuu ,milloin se loppuu ? nyt jo aika pian tätä.
        hullutusta ei kestä enää kauan , mutta kun meidän ei tule sitä tietää , on parempi
        kun sanomme HERRA sen tietää vaikkei vielä sano ,ja Karitsa.. Niin Johanneksen
        Ilmestyksessä , Kristus sanoo jo MINÄ TULEN PIAN: TOTISESTI TULEN USKOKAA.
        ettei kävisi haverikki : Uskokaa. HÄN tulee Ja sen on jokainen näkevä. .

• Kravatiton

Eihän kravatti nyt tietenkään syntiä ole. Voimme kuitenkin kysyä, että jos ihminen on saanut elävän uskon ja tullut lasten kaltaiseksi, kokeeko hän enää tarvetta pukeutua kravattiin? Itselläni ei ole siihen mitään tarvetta. Kravatti on kuitenkin ihan turha vaatekappale, jos ajatellaan pukeutumista esimerkiksi kylmää vastaan. Ainoa syy kravatin käytölle on mielestäni ihmisen turha kunnia. Asiaa ei pidä lähestyä kravatista vaan omasta sydämestä käsin.

• tottaon

Eihän kravaatti nyt syntiä ole......ainoa syy kravaatin käytölle on ihmisen turha kunnia. Siis turha kunnia ei ole synti vai mitä?

• tottaon
        tottaon kirjoitti:

Eihän kravaatti nyt syntiä ole......ainoa syy kravaatin käytölle on ihmisen turha kunnia. Siis turha kunnia ei ole synti vai mitä?

No ei mikään vaatekappale eikä mikään muukaan ole synti,ihminen on synnin alle myyty ja ihminen tekee syntiä laittaessaan itseään tämän maailman muodon jälkeen

• varsinaisetfariseukset

Kyllä olette ihmesekopäitä kun tuolalisiin asioihin väännätte kierot mukavanhurskaudet kertakaikkiaan!

Kertokaa mikä teissä on pyhempää jos menette vaikka alushousilla seuroihin noilla samoilla argumenteilla, ja miksi ette mene, miksi ette vedä rajaa siihen että kietaisuhame riittää niin miehill ekuin naisille, voi jkauta millaista typeryyttä!

Jeesuksellakin oli sellainen ihokas jota ei ollut kellään muilla, miksi ette sitäkin moiti tuossa omavanhurskaudessanne.

Entäs autonne seurojen pihalla, onko varma ettei yhtään löydy jumalatonta kiiltävää maalia tai eikö ole haalittu yhtään kesämökkiä ja muut avastaavaa.

ette usko miten ottaa päähän tuolalinen lapsellinen vänkytys koreiluista ja lapsenmielisyyksitä hoijaa mikä ihme on sokaissut silmänne ja päänne!!

• alushousuillapankkiin

Eikö teidän pihoillanne kasva ainuttakaan kukkaa, onko niidenkatsominenkin syntiä tai katsokaa talitinttiä millainen puku silläkin raukalla koreilevalla, eikö riittäis pari harmaata höyhentä pakkasen suojaksi!!

tai tutkikaa vaikka ahvenen pukua, millaiset hienot värit, hukkaan ne menee teidän savustimissanne kunherkuttelette mökeillänne suut rasvoissa ja päälle presidenttiä kerman paksun kanssa, voi mitä oreilua ja makeilua hoohoo voi älyn määrää.

• tottaon

Pitää ymmärtää asiat niin että kaikki muuttui syntiin lankeemuksessa.Se mikä oli ihmisessä puhdasta ja viatonta niin ei ole enään.talitintit olivat koreita ja ovat edelleen mutta adam ja eeva huomasivat ja lymyivät ja häpesivät kun olivat alasti.Kaikki ne ominaisuudet jotka ihmisessä oli kun oli luotu Jumalan kuvaksi,muuttui per.keleen kuvaksi.Kaikki taipumukset,ajatukset ,himot,halut eivät enään ole puhtaat

• Asusteasiantuntija

Tajuatteko mihin krakua tarvitaan. No tietenkin peittämään sitä syntistä nappiriviä se kuuluu vaan karderoopiin, niin kuin vetoketju housuihin

• Kravatiton

Mitäs vikaa nappirivistössä on? Ei kai se nyt syntiäkään ole. No, jokainen suhtautuu kravattiin niin kuin suhtautuu mutta kaikkein tärkeintä on suhtautua lähimmäisiin Jumalan rakkaudella, oli hänellä sitten kravattia tai ei.

• koittakaapärjätä

Näihin ei pysty edes karvakintas, pyöreitä raspalloja joihin ei tartu mikään, ei järki ei Jumalan Sana ei mikään muu kuin isiltäperitty mikä lie lapsellinen pöljyys.
      varsinaisia teflonomavanhurskaita, aina selittelemässä kaikki päin seiniä.

kehäpäätelmiä muutamasta vaatekappaleesta mutta jos kysyt kymppitonnien kiiltoautoist aruiksan pihalla, siitä ei saa sanaa irti, se ei kaiketi kuulu koreiluun eikä mailman mukaan elämiseen!

Uskon ettei Jumalakaan saa teistä irti mitään, isien säännöissä pihtaroidaan ja jotain ihmelappilaisia kuunnellaan ja kumarrellaan!

Ymmärtäkää nyt toki edes se, että kukaan nuoristanne ei noita hullutuksia jatka ja se on asian ainut valopuoli.

hajaannus nuero xxx se on ainut mitä teistäkin jää jälelle.

• Lailailuu

Viha leiskuu- huomaatteko?! Ei siitä kravatista nyt noin kovasti kannata kiinni pitää...paitsi jos käytät turvavyönä niin se on ihan jees! Laitat autonoven väliin ja eikun baanalle hampaita kiristellen...

• Leiff01

"koittakaa pärjätä"
        .
        Ei pysty karvakintas ,,Bitssan vääntäjä karva käsi verret, KURDIT. Turkkilaiset ..
        Rasva pallot ,joihin ei tartu mikään Ei järki ,ei Jumalan sana .. Ei mikään ..
        .
        Varsinanen Teflon omavanhurskaus , Aivan ain selitys päin seunä,
        .
        Jostakin Leeviläisten ,lippalakista , ja tai esiliinasta joka on ommeltu kauniin leninkin eteen , Aina muistetaan puhua ,autosta En pidä kymmppitonnin autoa pahana ,enkä 20 ,000 e, autoakaan mutta 30-100,000e, alkaa olla sellainen .
        .
        Joo en minäkään usko , että ei edes Jumala saa mitään irti teistä.
        Isien säännöisä eletään Mitä Kristus niistä sanoi epä jumalia kuten Lappareita
        kuuntelette ja kumarratte .
        .
        Entä tämä nuoriso jos vielä muikeimmilleen palveleekin , kuinka 1998 jälkeen
        tämä on sitä aikaa kun ensimmäiset Evangeeliset hävitettiin , 2016 loppiaisena
        tehtiin taas samaa , mistään ei puhuta ,tehdään vain . Sarvikuonot ,Hävetkää.

• näinsevaanmenee
        Leiff01 kirjoitti:

"koittakaa pärjätä"
        .
        Ei pysty karvakintas ,,Bitssan vääntäjä karva käsi verret, KURDIT. Turkkilaiset ..
        Rasva pallot ,joihin ei tartu mikään Ei järki ,ei Jumalan sana .. Ei mikään ..
        .
        Varsinanen Teflon omavanhurskaus , Aivan ain selitys päin seunä,
        .
        Jostakin Leeviläisten ,lippalakista , ja tai esiliinasta joka on ommeltu kauniin leninkin eteen , Aina muistetaan puhua ,autosta En pidä kymmppitonnin autoa pahana ,enkä 20 ,000 e, autoakaan mutta 30-100,000e, alkaa olla sellainen .
        .
        Joo en minäkään usko , että ei edes Jumala saa mitään irti teistä.
        Isien säännöisä eletään Mitä Kristus niistä sanoi epä jumalia kuten Lappareita
        kuuntelette ja kumarratte .
        .
        Entä tämä nuoriso jos vielä muikeimmilleen palveleekin , kuinka 1998 jälkeen
        tämä on sitä aikaa kun ensimmäiset Evangeeliset hävitettiin , 2016 loppiaisena
        tehtiin taas samaa , mistään ei puhuta ,tehdään vain . Sarvikuonot ,Hävetkää.

MInulla on aina kravatti seuroissa, mutta ei koskaan kymppitonnin autoa pihalla koreilemassa!
        annan ennemmin viis tonnia kerjäläiselle ja ajan kolmen tonnin autolla, ja uskon itseni hurskaammaksi kuin teidän kyntteleistä vapaat rukoushuoneen käyttäjät!

• tottaon
        näinsevaanmenee kirjoitti:

MInulla on aina kravatti seuroissa, mutta ei koskaan kymppitonnin autoa pihalla koreilemassa!
        annan ennemmin viis tonnia kerjäläiselle ja ajan kolmen tonnin autolla, ja uskon itseni hurskaammaksi kuin teidän kyntteleistä vapaat rukoushuoneen käyttäjät!

Mitä jos kaikki olis kristityitä niin loppuis kolmen tonnin autot.Miten tehdä uusia kolmen tonnin autoja.Kravaatti on silti turha vaatekappale vaikka ilman autoa olisit.Vaivaisten auttaminen on hyvä ja tarpeellinen ja niin usein kuin te tahdotte niin saatte niille antaa mutta minä en ole aina teillä sanoo Jesus

• Kravatiton

Tarkoitin juuri sitä, että ihmisen turha kunnia on syntiä ja saa ihmisen laittamaan kravatin kaulaansa. Joihinkin virkapukuihin kravatti kuuluu olennaisena osana ja se on ihan ok. Kysymys onkin oikeasta mielestä. Kysymys on siitä, haluaako ihminen etsiä elämässään Jumalan tahtoa vai ei.

• miksiolettehassuja

Kerrotko miten kravatti mahtaa estää ihmisen ja Jumalan välistä suhdetta ja palvelumieltä?

onko illalla pyjama päällä Jumala paremmin löydettävissä kuin päivällä kravatti kaulassa?

• Kravatiton
        miksiolettehassuja kirjoitti:

Kerrotko miten kravatti mahtaa estää ihmisen ja Jumalan välistä suhdetta ja palvelumieltä?

onko illalla pyjama päällä Jumala paremmin löydettävissä kuin päivällä kravatti kaulassa?

No eihän se sitä tietenkään estä mutta miksi kravattia laittamaan muutoin kuin turhan kunnian ja koreilun takia?

• Hierrttäytyä_nyt_kyrpään

Kravatti symbolisoi peenistä. Sitä älköön kukaan jumalaa pelkäävä syntinen saatana kietaiskoon kaulaansa, muutakuin katumusharjoituksissa suoritettavaa hirttäytymistä varten. Se on yhtä kielletty lestatiolaisille kuin edestä täytettävä pesukone, jonka huoraluukussa on irstas lasi.

• miksiolettesokeita

Kuinka monella kravatittomalla on sähkövalot ja kruunut katoissaan?

Eikö kynttilällä olisi parempi vaikutus Jumalaan, kun ei omaa koreilua ole esteenä?

jos laittaa kaks kynttilää, pakaneeko jo Jumalan Henki ulos pihalle?

• lapsellistavauvauskoa

Täytyy sanoa että vähän on tervehenkistä uskonelämää tässäkin minimaassa!

eikä sitä kyllä näistä lestaporukoista taida löytyä vaikka apteekissa kävisi tarkaistuttamassa.

• en.arvosta.sitä

Kravatti on vain sotilasasun osa. Ei muuta. Jonkun mielestä se on jotain muuta. Ei se ole muuta. Se kuului vaan sotilasasuun. Ei se ketään kai pahenna, eikä paranna. Valitettavasti. Käytti tai ei, se ei muuta ihmistä Jumalan silmissä.

• miksiettetulisijärkiinne

Tällaisia orjuutuslaitoksia ovat isiltä perityt turhat vaellukset!

Vaikka jokainen täysjärkinen näkee minuutissa että asiassa ei ole mitään sisältöä Hengellisen elämän kehyksiin, niin siitä huolimatta kukaan ei sano, että no niinpäs se onkin, lapsellista leikkimistä väärillä leluilla, ei, vaan kiinni pidetään omaksutuista ajatushirviöistä vaikak henki menisi niin ei voi luopua!!

Eikö ole ihmeellistä! Ja nämä ovt juuri niitä asioita jotka kävelyttävät uskoviakin siininkorvessa vuodesta toiseen ilman mitään merkitystä, vaikka olisi helppo ja kirkas polku, luopumalla naurettavista kuvioista ja kiiruhtamalla Jeesuksen jälkiä pitkin eteenpäin.

Siinä menossa unohtuu kiistat vaatekappaleista napeista ja verhoista kun tulee tilalle jotain todellista!
      vaikkapa se, että nostetaan tolpan nokkaan ja poltetaan soihtuna kiduttajan puutarhajuhlissa, siinäkin on huomattava että kravatti palaa ensimmäisenä ja heti perään menee aukinappinen paita!

• exrippilapsi

Eihän aatamikkaa peittänyt kopeksiaan ravatilla, joku karahka se kuvisa ainaki näyttäs olevan. En tiijä, jos siihen hätään ois ravatti löytynyt, ois saattanu käyttää sitäki. Muuten, saako mies käyttää rusettia, semmosta homoropellia. Mulla oli ripillä semmonen ja ehtoollisenkin silti sain.

• Kylläkelpaat

Muodin maailmassa kaikki ovat perässähiihtäjiä.Kun teollisuus maksaa jollekkin julkkikselle jonkun pitämisestä palkkaa,yritetään sillä sitten saada mahdollisimman hyvää hintaa.Samankaltaistumisen ihanne meissä sitten saa maksamaan esim.jostain lenkkariparistakin mitä vaan.Hiukka myöhemmin sitä huomaa että nyt ne on vaikka väärän väriset että kehtais pitää.Niinpä ajan saatossa jalkineita kertyy kaappi väärälleen.Mua on niin huvittanut tuo puvun alanappi auki muoti,liekö joku auktoriteetti ollut niin lihava ettei ole saanut kiinni ja siitä vahingosta tullut muotia.
        Essulessujenkin alkuperäinen tarkoitus lienee kravatin poisjättämisellä ollut että haluttiin erottautua massasta ja osoittaa lojaalisuutta seurakunnalle.
        Koreilu tarkoittanee ehkä sitä että kertoo kaverille että maksoi tästäkin tennariparista niin ja niin paljon ja kulkee kadulla tennariparin turvin todistellaakseen niin mitä,tyhmyyttään mutta muuta tietty luulee.

• äänitakapenkistä
        Kylläkelpaat kirjoitti:

Muodin maailmassa kaikki ovat perässähiihtäjiä.Kun teollisuus maksaa jollekkin julkkikselle jonkun pitämisestä palkkaa,yritetään sillä sitten saada mahdollisimman hyvää hintaa.Samankaltaistumisen ihanne meissä sitten saa maksamaan esim.jostain lenkkariparistakin mitä vaan.Hiukka myöhemmin sitä huomaa että nyt ne on vaikka väärän väriset että kehtais pitää.Niinpä ajan saatossa jalkineita kertyy kaappi väärälleen.Mua on niin huvittanut tuo puvun alanappi auki muoti,liekö joku auktoriteetti ollut niin lihava ettei ole saanut kiinni ja siitä vahingosta tullut muotia.
        Essulessujenkin alkuperäinen tarkoitus lienee kravatin poisjättämisellä ollut että haluttiin erottautua massasta ja osoittaa lojaalisuutta seurakunnalle.
        Koreilu tarkoittanee ehkä sitä että kertoo kaverille että maksoi tästäkin tennariparista niin ja niin paljon ja kulkee kadulla tennariparin turvin todistellaakseen niin mitä,tyhmyyttään mutta muuta tietty luulee.

Mua on niin huvittanut tuo puvun alanappi auki muoti...
        Ei se ole mikään muoti. Yksirivisen puvun ja pukuliivin alanappi on aina kuulunut pitää auki. Kaksirivisen puvun napit pidetään kiinni.
        Pukeutumiskoodi black tie juhlallisiin tilanteisiin tarkoittaa mustaa tai tummansinistä pukua, valkoista paitaa ja kravattia tai rusettia, tai tummaa smokkia.
        Esikoiset käyttävät seuroissa pukeutumiskoodia casual, joka on vapaampi muotoinen eikä siinä välttämättä tarvitse käyttää kravattia tai rusettia, farkkuja ei kuitenkaan saisi käyttää. Tämän suhteen kristityt ovat lähteneet maailman muodin mukaan sillä seuroissa näkee myös farkkuja pikkutakin kanssa.
        Nämä pukukoodit ovat jo monien sukupolvien ikäisiä, joten mistään muotioikusta ei ole kysymys.
        Herätysliikkeessämme on aina tyydytty kansainväliseen pukukoodiin casua, mikä on nykyisin yleistymässä maailmallakin jopa puolivirallisissa tilaisuuksissa.

• Tuplajakuitti

No niin,onhan meikuillakin oma liikkeen sisäinen muoti,et sinä pääse siitä yli etkä ympäri vaikka pukeutumiskoodi-ja ainanimitystä käytätkin.Olkoot vaikka 1000 vuotta vanhat milloin ovat tulleet muotiin.Onko niin että vaikka alle 100 vuotta tullut muoti on maailmasta,sitä vanhemmat ei?Kaikki sullekkin on tullut maailmasta vai meinaakko että jostain muualta.

• Tuplajakuitti
        Tuplajakuitti kirjoitti:

No niin,onhan meikuillakin oma liikkeen sisäinen muoti,et sinä pääse siitä yli etkä ympäri vaikka pukeutumiskoodi-ja ainanimitystä käytätkin.Olkoot vaikka 1000 vuotta vanhat milloin ovat tulleet muotiin.Onko niin että vaikka alle 100 vuotta tullut muoti on maailmasta,sitä vanhemmat ei?Kaikki sullekkin on tullut maailmasta vai meinaakko että jostain muualta.

Ymmärrän kyllä etiketin-tai asianmukaisen pukeutumisen päälle sillä enhän minä mene vaikka hautajaisiin verkkapuku päällä.

• Ylänappikiinni

Joo mutta essulessut vois nyt käyttää sitä krakua, kun maailman tapa on olla ilman krakua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe