Pääsin ujoudesta eroon!

Entinen ujo

Eli siis, olen taistellut ujouttani vastaan viimeiset 5 vuotta.
No, viime viikolla olin vieläkin ujo. Koulussa en puhunut ja olin mahdollisimman hiljaa. Mutta sitten viikonloppuna minä vain jotenkin muutuin. Kyllästyin toden teolla ujouteeni ja melusin sitten koulussa. Opettajat vähän ihmettelivät kun olin muuttunut tuosta noin vain.

Tsemppiä kaikille ujoille! Jos haluat eroon siitä, sen eteen pitää tehdä töitä! Avaa suusi ja snao sanottavasi. Ja muistakaa; ujous ei ole ollenkaan paha asia.

5

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • waestrjytk

      Hyvä. Kyllä se tahdonvoimaa vähän vaatii ja sinnikkyyttä. Saatat vielä "taantua" takaisin ujoksi, mutta jos ei muu, niin ainakin ikä korjaa paljon.
      Terveisin joku joka oli ennen paljon ujompi kuin nykyään. Nykyään olen jopa suht rohkea 27vee nuorimies.

    • glksdms

      Palat loppuun jos esität jotain muuta mitä et ole?

      • Entinen ujo

        En esitä. Tai siis, olen oikeasti tälläinen, piemminkin "esitin" ujoa. Mua oli kiusattu niin paljon, että en enää uskaltanut sanoa omaa mielipidettäni, ja vetäydyin kuoreeni. Pelkäsin vain, että muut haukkuvat minua. Oikeasti olen aina ollut sosiaalinen. Mutta nyt uskaltauduin.


    • 875

      Voi kunpa mäkin pystyisin samaan! Mäkin oon vetäytyny johonkin kiven kovaan kuoreeni jossa elän tosi rajoittuneesti. Kyllä tämä väsyttääkin ja alentaa itsetuntoa kun en uskalla olla omaitseni. Oon yrittänyt kerätä rohkeutta mutta en ikinä pysty uhrautumaan :/

      • se aloittaja

        Kunpa voisin auttaa teitä jollain tavalla! Mutta yritän koota tähän vinkkejä, että kuinka voisitte ehkä uskaltaa:

        Ensinnäkin, teillä ei ole mitään menetettävää jos uskaltaudutte. Oikeastaan myönnän, että olen vielä vähän ujo. Ja minua pelotti edes yrittää päästä siitä eroon.
        Ymmärrän siis tietä. Minusta tuntuu, että jso oeln hiljaa, niin kuljen samaa, vanhaa, tuttua ja turvallista tietä pitkin. Jos avaan suuni, niin poikkean vaarallisella, vieraalla ja odottamattomalla tiellä. Sosiaalisuuteen tottuneet eivät voi millään ymmärtää tätä minun keksimääni vertauskuvaa. Itse ymmärrän, koska tämä on uutta minullekkin.

        Nämä kaikki vuodet olen ollut hiljaa. Pelkäsin sanoa oman mielipiteeni, koska jos muut olisivat olleet heti vastustamassa sitä. Nyt kuitenkin opin, että sitä sattuu kaikille, ja jopa minunkin mielipiteeni ovat arvokkaita, olivat muut mitä mieltä tahansa. Minun mielipiteeni, minun elämäni.

        Olen taistellut ujoutta vastaan 5 vuotta. Se siis vie aikaa tulla sosiaalisemmaksi. Uhrautukaa vain. Ui tai uppoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe