Eli siis, olen taistellut ujouttani vastaan viimeiset 5 vuotta.
No, viime viikolla olin vieläkin ujo. Koulussa en puhunut ja olin mahdollisimman hiljaa. Mutta sitten viikonloppuna minä vain jotenkin muutuin. Kyllästyin toden teolla ujouteeni ja melusin sitten koulussa. Opettajat vähän ihmettelivät kun olin muuttunut tuosta noin vain.
Tsemppiä kaikille ujoille! Jos haluat eroon siitä, sen eteen pitää tehdä töitä! Avaa suusi ja snao sanottavasi. Ja muistakaa; ujous ei ole ollenkaan paha asia.
Pääsin ujoudesta eroon!
5
288
Vastaukset
- waestrjytk
Hyvä. Kyllä se tahdonvoimaa vähän vaatii ja sinnikkyyttä. Saatat vielä "taantua" takaisin ujoksi, mutta jos ei muu, niin ainakin ikä korjaa paljon.
Terveisin joku joka oli ennen paljon ujompi kuin nykyään. Nykyään olen jopa suht rohkea 27vee nuorimies. - glksdms
Palat loppuun jos esität jotain muuta mitä et ole?
- Entinen ujo
En esitä. Tai siis, olen oikeasti tälläinen, piemminkin "esitin" ujoa. Mua oli kiusattu niin paljon, että en enää uskaltanut sanoa omaa mielipidettäni, ja vetäydyin kuoreeni. Pelkäsin vain, että muut haukkuvat minua. Oikeasti olen aina ollut sosiaalinen. Mutta nyt uskaltauduin.
- 875
Voi kunpa mäkin pystyisin samaan! Mäkin oon vetäytyny johonkin kiven kovaan kuoreeni jossa elän tosi rajoittuneesti. Kyllä tämä väsyttääkin ja alentaa itsetuntoa kun en uskalla olla omaitseni. Oon yrittänyt kerätä rohkeutta mutta en ikinä pysty uhrautumaan :/
- se aloittaja
Kunpa voisin auttaa teitä jollain tavalla! Mutta yritän koota tähän vinkkejä, että kuinka voisitte ehkä uskaltaa:
Ensinnäkin, teillä ei ole mitään menetettävää jos uskaltaudutte. Oikeastaan myönnän, että olen vielä vähän ujo. Ja minua pelotti edes yrittää päästä siitä eroon.
Ymmärrän siis tietä. Minusta tuntuu, että jso oeln hiljaa, niin kuljen samaa, vanhaa, tuttua ja turvallista tietä pitkin. Jos avaan suuni, niin poikkean vaarallisella, vieraalla ja odottamattomalla tiellä. Sosiaalisuuteen tottuneet eivät voi millään ymmärtää tätä minun keksimääni vertauskuvaa. Itse ymmärrän, koska tämä on uutta minullekkin.
Nämä kaikki vuodet olen ollut hiljaa. Pelkäsin sanoa oman mielipiteeni, koska jos muut olisivat olleet heti vastustamassa sitä. Nyt kuitenkin opin, että sitä sattuu kaikille, ja jopa minunkin mielipiteeni ovat arvokkaita, olivat muut mitä mieltä tahansa. Minun mielipiteeni, minun elämäni.
Olen taistellut ujoutta vastaan 5 vuotta. Se siis vie aikaa tulla sosiaalisemmaksi. Uhrautukaa vain. Ui tai uppoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446