V60:n tyyppiviat?

aoijgoair

V60:n osto mielessä. En tiedä vielä, tuleeko olemaan bensa vai diesel, mutta ainakin automaatti.

Minkälaisia tyyppivikoja? Onko jotain tiettyjä juttuja, jotka kannattaa ostaessa tarkistaa?

87

44711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D5D5

      Tarkista että moottorina D5 automaatilla niin ei löydy "tyyppi"vikoja.

    • 18616

      Paitsi pelkkä vaihdelaatikko...

    • voihan kiesus

      ja joka malliako olet ostamassa, Tero palaa omiesi joukkoon.

      • saodjgosadgsa

        Ei, mutta jompikumpi, hörhö.


    • P. Ärtsy

      Tyyppivikana on, että "Pieni auto ison auton hinnalla"

      • summummuni

        Uusimmassa TM:ssä kehutaan V60:sen tiloja verrattuna saksan tekeleisiin. Ainahan isompaa saa, mutta kyse onkin kokonaisuudesta ja omista tarpeista, kyllä sen vaimokin tietää :-) Alustasarjalla ja/tai matalaprofiilirengastuksella autoa ei kannata pilata. TM: "Maantieajosta 8 pistettä" Ja v-tut, kympin menijä normaaleilla renkailla ja alustalla.


      • 01811

        Jos Volvon arvostelu ei miellytä, kun TM. ammattilaiset sen vertailevat, niin siirry lukemaan jotain lehteä kuten auto bildiä tai vastaavaa joka tekee maksusta sopivia testin tuloksia. Volvo henkilö tuohtuu kuin Tojon omistajat ellei usko että heidän Englannissa tai Ranskassa tehty japsinsa ei ole täysin viaton, ja huippu ajettava. Volvo on nykyään kiinalais omisteinen kuten halpatyökalutkin, mutta onneksi svenssonit saavat jatkaa suunittelua, siksi herrastraktorissa on vielä kunnon istuimet, ja tyydyttävä turvallisuus, ei tosin enää parasta A-luokkaa mutta ilmeisesti parempi kuin keskimäärin.


    • outo hyypiö

      erikonen ostaj. Yleensä tiedetään ostaako bensan vai dieselin, mutta automaatti on selviö??

      • uuyttrr

        Miten niin erikoinen? Itse vaihdoin vuosi sitte, merkki oli kyllä toinen, ja automaatti todellakin oli selviö. Ei kiitos polku-keppivaihteita. Kun ajoa on 15-20 tonnia vuodessa niin diesel/bensa -valinta ei ole yhtään itsestään selvää. Edellinen oli diesel ja tykkäsin mutta uudessa hintaeroa d vs b oli neljä tonnia bensan eduksi. Samalla hintaa olisin ehkä ottanut dieselin vaikka pitoaikana siitä olisin noilla ajomäärillä enemmän maksanutkin, mutta tällä asetelmalla valinta vei b-versioon.


    • Volvo2

      TM:n vertailussa V60 olisi ollut kärkikahinoissa, jos olisi otettu auto normaali alustalla ja renkailla sekä D5-moottorilla. Hinta olisi ollut niillä varusteilla ihan linjassa muihin nähden.
      Muuten D3:seen on tulossa Polestarin optimointi, jolla tehot nousee 215hv:aan ja vääntö 440 Nm:iin. Hinnat luultavasti n. 1000,-, joten kyllä sellaisellakin Audin ohittaa halutessaan.

      • Polle Star

        Mistä löysit tiedon että D3:een olis pole tulossa? Heti käyn laittamassa jos tulee.


      • Sulis-

        Niin huom 2010-2012 malliset awd d3 2,4l koneella, eli sama kone kuin D5 vaan eri softalla niin siihen saa polestaarin


      • suli s
        Sulis- kirjoitti:

        Niin huom 2010-2012 malliset awd d3 2,4l koneella, eli sama kone kuin D5 vaan eri softalla niin siihen saa polestaarin

        hups kirjoitin ihan puppua


      • Uusi D4 mielessä

        Uudessa D4:ssa 181hv 400Nm. Kiinnostaa, 8-portaisella Japsi-askilla.
        Uudessa Passatissa 2 l TDI "tehoversio" 240hv 500Nm, mutta vain nelivetona ja volkkariksi hieman liikaa hintaa.


    • xeenon

      Ainoa "tyyppivika" on, että selkeästi ärsyttää muita autoilijoita. Erityisesti nissaneilla ja vanhoilla audeilla liikkuvia kuskeja. Volle on ilmeisesti niin hyvännäköinen, ettei huonomman itsetunnon omaavien hermot kestä :-)

      • ike

        kannattaiskohan sun hommata rillit....
        ja mitä volvoon tulee niin sen valmistus loppu kun 08 v70 uusi mallinsa...


      • Anonyymi

        Ihan saatanan ruma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan saatanan ruma.

        Volvo,kun haluat munaa kuin ruotsalainen mies voi vain toivoa....


      • Anonyymi

        Johan lähti laukalle...


    • Gjördis

      Volvo vaan on niin arkisen näköinen, että sillä kehjtaa ajaa vain mummotunneliin.

      • Nooh, nääs

        vanhassa (ta)vara parempi..


      • Bemu 315 1985

        meinaatko jatkaa tuota fiksua viestiäsi pitkäänkin. olet surkea trolli.


      • Anonyymi

        HALUATKO auton jonka nokka valmiiksi kurtussa (JAPSIT)


    • Gjördis

      Automaatin volvosta saa helposti ottamalla viereen kälysen vanhan vaimo, joka jaksaa pälpättää tyhjänpäivästä asiaa koko ajan.

    • Hankkikaa_elämä

      Niin onko jossain tyyppivikatietoa tämän tyhjänpäiväisen hourimisen sijasta?
      Saattaisi vähänajettu V60 kiinnostaa, nythän hinnat romahtaa kun facelift-mallit tulee myyntiin parin kuukauden päästä.

      T3/T4-koneissa ainakin samat tyyppiviat kuin Fordin samalla koneella varustetuissa malleissa.

    • volvo, hyvä auto

      Joo noi t3 ja t4 koneethan ovat niitä fordin pikku ecoboosteja jotka eivät varmaankaan kestä kuin maximissaan sen 200 000 km

    • Krisse69

      Itellä D4 automaati nyt ostasin D5 jos saisin päättää.
      Autossa etuovet pitää pientä suhinaa kun ajaa yli 90 km tunnissa .sama vika edellisessä autossani joka oli V70.muuten ihan tyytyväinen molempiin.
      Sitten viellä V60 oli varustettu ContiSportContact 3 renkailla.Renkas koko 235/45 R 17 97w Nämä renkaat veteli mihin sattu ,mutta ei hetkeäkään suoraan.Tämähän vika on renkaissa ei autossa,.paitsi continentaalin mukaan renkaissa ei mitään valmistus virhettä ole.onkohan muilla samoja kokemuksia???

      • makeV60

        Moikka! Huomasin vasta nyt tuon viestisi. Minulla on V60 D3 vm. 2011 ja ihan samat kokemukset on noista Continentalin renkaista (235/45/17). Ei millään mennyt suoraan. Käytin autoa kolmesti pajalla ja aurauskulmiakin säädettiin, mutta vika poistui vasta kun vaihdoin renkaat sentin kapeampiin.


      • 55656

        Mulla volvo v60 235 renkailla ja menee suoraan kun tarpeeksi ilmaa. Vaatii liki 3
        bar ja homma toimii


      • 1811
        makeV60 kirjoitti:

        Moikka! Huomasin vasta nyt tuon viestisi. Minulla on V60 D3 vm. 2011 ja ihan samat kokemukset on noista Continentalin renkaista (235/45/17). Ei millään mennyt suoraan. Käytin autoa kolmesti pajalla ja aurauskulmiakin säädettiin, mutta vika poistui vasta kun vaihdoin renkaat sentin kapeampiin.

        Jos auto on hyvä ajettava niin rengastus auton ohjekirjan suosittelemilla kumeilla vaikuttaa vain mukavuuteen, tai pitoon, mikäli joutuu turvautumaan oikeiden, ja sopivien kumien etsimiseen, niin ei auto ole aivan loppuun suunniteltu, itselle ei ole tullut fritsin tekemillä autoilla kyseisiä ongelmia, erään italo merkin kanssa kyllä.


      • Anonyymi
        makeV60 kirjoitti:

        Moikka! Huomasin vasta nyt tuon viestisi. Minulla on V60 D3 vm. 2011 ja ihan samat kokemukset on noista Continentalin renkaista (235/45/17). Ei millään mennyt suoraan. Käytin autoa kolmesti pajalla ja aurauskulmiakin säädettiin, mutta vika poistui vasta kun vaihdoin renkaat sentin kapeampiin.

        Mulla Chryslerissä Contit alla eikä renkaiden kanssa mitään ongelmaa.


    • Volovo77

      Nyt on ajeltu d3 v60 väliaikaisesti ja verrattuna edelliseen audiin niin tällä on voinu taas nauttia ajamisesta. Menee kyllä todella hienosti maantiellä. Viikon päästä tulee sit v60 d5 awd! Ainut miinus on pieni takakontti, mut kyllä sillä pärjää myös lapsiperhe, kun ei tarvii enää rattaita kuljettaa mukana.

    • Vahoja vikojako?

      Vieläkös noissa D5 porsii jakopää käyttölaitehihnan katkettua. Yhden täystuhon näin aikanaan ja konehan siihen piti vaihtaa.
      Toinen juttu on D5 dieselin automaattilaatikko, jos autolla sattuu jotain vetämään.
      Siihenhän Volvolla on edullinen 8000€ vaihtolaatikko, joka sitten pahimmillaan vaihdetaan joka 100000km jälkeen.
      Tähän laatikkovikaan on sitten suomessa ihan oma yritys, joka tekee vaihteistorempan murto osaan Volvon hinnasta.

      • Tiuku73

        Missähän semmonen yritys mahtais olla :)? Olis tarvetta...


    • Volvo-V70

      Täytyy sanoa että ihme juttuja laatikoista ja koneista. olen itse ajanut volvolla vuodesta 1994 ja uusi volvo on vaihtunut noin 2-3 vuoden välein ja kilometrejä ollut noin 200 - 300 tuhannen välis. Moittimista ei ole oikeastaan ollut kuin vuoden 99 lopussa ja 2000 luvun alussa jotain pientä. Automaatin aivot uusittiin no ne meni takuuseen mut vain se ongema ollut kerran. huollut tehty huolto ohjeen mukaan. yksi volvo on ollut ns maantai kappale. eli pieniä pikku vikoja kokoajan mutta kaikki hoidettiin kuntoon takuulla.. mutta tietty aikaa piti viettää korjaamolla.. se oli se ainut miinus,,!! Nyt on mutaama vuosi mennyt niin moitteettomasti ettei ole ongemia ollut a huollut tehty säännöllisesti.. Tilasin juuri uuden V60 T5 automatti näitä uusia ns E-DRIVE malleja katsotaan nyt sit miten se pelittäö kun uutta tekniikkaa.. Onko lasten teutja vai ei.. Edelliset ollu dieselejä D5 malleja.. Mutta tähän asti ja täysin vilpittömästi en voi muuta kuin kehua volvon kestävyyttä ja toimivuutta.. Joo ja toki parempiakin alustoja löytyy kovaan ajoon. Volvo ei ole tehty siihen.. Ainakaan normi mallit.
      Mukavaa alkavaa kevättä..2014

      Terkuin
      V70

    • Volvokaars

      Autoon kannattaa ottaa ihan perusrenkaat, ei mitään leveitä ja matalia kummeja, monet ovat laittaneet tavalliset vakiorenkaat tilalle ja ongelmat ovat loppuneet siihen paikkaan. Automyyjäni sanoi, että muun kokoista ei kannata autoon ottaa kuin 205/60R16. Eri asia jos haluaa tyylikkyyden voittavan ajo-ominaisuudet.

      • eimatalaa

        Miten niin tyylikkyyden voittaa ajo-ominaisuudet. Onko se tyylikkyyttä, jos asiaa ymmärtävä ajattelee, ompa tyhmä kun pilannut autonsa matalaprofiilisilla renkailla.


    • 2232

      Onko nelivedoissa ollut kalliita ongelmia ?

    • mistä näitä tulee

      On se kumma juttu ku aina kaikilla automaatin kanssa ongelmia täällä Suomi24 palstalla mutta "oikeessa" elämässä kenelläkään juuri ei ole ollut ongelmia, siis volvoissa. Eräs mieskin joka osti edellisen autoni (2006 V70) niin hänen vanha volvo oli 450tkm ajettu 2000 mallin V70 ja ekalla laatikolla mentiin.

    • VOLLE13

      No näitä vikoja ilmenee kaikissa autoissa, kun ihmiset ei huollata autojaan. Näihin Volvon Aisineihin pitää vaihtaa (kuten aika moneen muuhunkin automaattiin) öljyt riittävän usein. Jos vetää perävaunua ja ajelee paljon kaupungissa 60 tkm välein. Tämän vaihdon yhteydessä huuhdellaan koko laatikko ekana erillisellä öljyllä- siksi kustannus 200-300 e. Nelivedoissa ainakin Haldex4 ja vanhemmat pitää muistaa sama juttu- eli öljy putsareineen vaihtoon riittävän usein.
      Vikoja on joskus Volvossakin , mutta niin on myös muissa, vaikka hintaa olis reilusti. Korkea ostohinta ei ole peruste huoltojen laiminlyönnille. Omaani (V60 D4 AWD)olen tyytyväinen ja vaikka tuosta nelivedon Haldex5 toiminnasta oli melkoinen kohkaus pari vuotta sitten, niin kokemukset ja vertailut muihin nelivetoihin kunnon talvikelillä ei ole aiheuttanut vaihtohimoa, päinvastoin. Renkaat olen pitänyt vakikoossa, jolloin minkäänlaista vetelyä ei esiinny. Talviautona aivan erinomainen- ensimmäinen auto joka minulla ollut tai jolla olen enemmän ajellut, jossa ajellaan ikkunat auki joka kelilä. Kun katselee noita kilpailevia autoja, niin niissä näkyy olevan koko keula tukossa marraskuusta maaliskuuhun ja silti ikkunat huurussa ? Ja tämä on ainakin minulla ensimmäinen dieseli, johon ei ole tarvinnut lisäillä öljyä vaihtoväleillä (20 tkm).

      Aika ja lisäkilometrit näyttää, onko tämä yksilö näin viaton ja toimiva jatkossakin. Niin, ja se suurin syy tämän ostoon oli, hinta ja kokoluokan parhaat aktiiviset ja passiiviset turvaominaisuudet. 5 tähteä jaetaan monelle, mutta todellisuudessa nämä ovat vain kolarinormeihin optimoituja autoja. Ei se suotta Volvo ole tutkinut tositilanteita reilun 30 vuotta- hirvikolarit mukaanlukien. Tämä kuulostaa jo Volvo uskovaisuudelta, mutta kun vastakkain on bling bling varusteet ja vaikkapa takapenkin turvavöiden esikiristimet voimanrajoittimilla, valitsen jälkimmäiset, joita ei saa suurimpaan osaan jopa kalliimpia autoja edes lisärahalla.

    • Volvoilija

      nyt reilu kolme vuotta ja 80000 km takana ja luotettavasti on pelannut. Niinhän oli myös jossain katsastustilastoissakin tutkittu.
      Alkuperäiset Contin 245x45x17 olivat huonot, mutta uudet contin 5 setti toimi paremmin tuossa koossa.
      Keskikulutus 163hv automaatilla talvellakin oli 6,6 litran pintaan webastoa joka päivä käyttäen. Ei siis paha.
      Tavaratila ei häävin suuri, mutta sen kanssa elää, kun tietää ostaessaan.
      Muuten ihan kelpo auto.

    • volvovee60

      Omallani ( 2011 D3 automaatti ) on ajettu nyt 240 000km ja molempien etupyörien laakerit on vaihdettu, samoin jarrulevyt ( taakse kaksi kertaa ) sekä taka-akselin poikittaistukivarren helat. En sanoisi tyyppivioiksi mutta nämä osat menivät ensimmäiseksi vaihtoon.

    • hansi

      Minulla V60 D3 -12 moottorin kuva (keltainen valo)syttyi ajossa, ajoin korjaamolle, tutkivat vian olevan imuilman lämpöanturissa, huomenna vaihto, saas nähdä jääkö siihen.

    • Exvag

      Puolitoista vuotta ja 105 tkm takana v60 D5 AWD ja ei ensimmäistäkään vikaa ole ollut. Maantiellä loistava ajettava vakiorenkailla ja mikä parasta niin talvirenkaita (michelin) ei saa kulumaan millään. Menee hyvin myös lapsiperheellä, kun ei tarvii rattaita mukaan ja ainahan voi viel heittää boxin katolle.
      Muotoilun puolesta hakkaa mielestäni audin a4 mennen tullen, mut bemari on sit hieman nuorekkaampi sanottaisko näin. Audi on nykyään pappa-auto.

    • VolvoS60jaV70turvatyyny

      No ensimmiseksi kannattaa huomioida, se että varmaan 2003 saakka s60 ja v70 malleissa ei ole etuturvatyynyä matkustajalle. Tämä oli yksi niistä syistä miksi vaihdoin itse Volvo s60 pois.

      • Biilisti

        Itsellä oli aikoinaan V70 -98 vuosimallia ja kyllä siinä oli matkustajalle turvatyyny


    • trailerinveto

      Volvo D3 man -14. Autolla ei saa venettä luiskasta trailerin kyydissä pois, nostettaessa kytkin ylös mäkilähtöavustimen vapautumisen jälkeen niin auto ei liiku mihinkää ja käry haisee, renkaat ei sudi. Luiska ei jyrkkä ja vene painaa noin 450 kg. Aikaisemmissa volvoissa ei ole ollut tätä ongelmaa. Pieneekin ylämäkeen ei tahdo päästä liikkeelle jos peräkärry perässä ja kärryssä jonkin verran painoa.
      Liekkö toisilla ollut samaa ongelmaa?

      • ryutio89

        Just ton takia en koskaan osta autoa jossa on vetokoukku......


      • kytkinluistaa

        Näyttää siltä, että uusien Volvojen (MAN)kytkin ei kestä peräkärryn vetoa. Täytyy vain ihmetellä, kallis auto ja tilanne tämä. Täytys ilmeisesti suunnittelu tehdä uudelleen ainakin vaihdelaatikon osalta, sillä ykkös vaihde on liian harva ja näin ollen joutuu kytkin luistattamaan ahtaampiin paikkoihin ajettaessa. Moottorin ja vaihdelaatikon välinen tiiviste rupeaa vuotamaan öljyä > lämpeneekö ko kohta liikaa peräkärryn vedossa jossa on kuormaa jonkin verran > seuraavaksi kytkin alkaa luistaa.


      • Woldemar2567p9
        kytkinluistaa kirjoitti:

        Näyttää siltä, että uusien Volvojen (MAN)kytkin ei kestä peräkärryn vetoa. Täytyy vain ihmetellä, kallis auto ja tilanne tämä. Täytys ilmeisesti suunnittelu tehdä uudelleen ainakin vaihdelaatikon osalta, sillä ykkös vaihde on liian harva ja näin ollen joutuu kytkin luistattamaan ahtaampiin paikkoihin ajettaessa. Moottorin ja vaihdelaatikon välinen tiiviste rupeaa vuotamaan öljyä > lämpeneekö ko kohta liikaa peräkärryn vedossa jossa on kuormaa jonkin verran > seuraavaksi kytkin alkaa luistaa.

        Volvon asetuksiast sport päälle menee sutimisenestot häirihtemästä liikkeelle lähtöä.


    • sockrates

      Hyvännäköinen auto muuten, mutta kojelaudan saisivat pistää uusiksi, etenkin keskikonsolin kohdalta. Omituinen keskisuulake siinä ja muutenkin möhkö. Ehkä uuden Volvo desiginin myötä tulee uutta vai ehtiikö koko malli muuttua muutaman vuoden sisällä. Itellä ollu kaksi V60:sta, joten auto on tuttu. Hyvä käyttöauto kaikinpuolin, jos vaan tilat riittää.

    • piettro

      Itellä volvo v60 d3 vm 2012.ajettu 182tkm.laturin hihnan kiristimen pultti katkesi ja jämä tietenkin jäi lohkoon..mistäköhän moinen pultin katkeeminen johtuu?

    • Lazoxxx

      mulla on volvo v60 D5 awd vm 2011. ajettu 164tkm alko herjaan öljyn vähyyttä 150tkm niin vuosi venttiilikopan tiiviste ja jostain muualtakin vuoti, mutta ei mitään paljoa. se korjattu ja nyt herjaa taas 164tkm öljyn vähyyttä. katottu niin mistään ei vuoda, niin nyt testataan että onko männänrenkaat menny......halpa remontti jos on menny, jotain puhu että 3000-6000 €.

    • Sipoonsudet

      Niin tyyppivioista kun piti, ettei vaan perustyyppisestä volvoilusta että iso kone sitä ja iso volvon kone tätä kestää ja kestää.
      niin S60; n puolesta piti mainita mallia 2011 että takatuennan helat ja kallistuksen vakaajan koiranluut meni vaihtokuntoon jo 140 000km paikeilla vaikka valtaosa yksin ajoa ja valtateitä.
      Tyhjäkäynnin vaeltelu d3 moottorilla kuulemma ominaisuus.

      Suurinpana asiana olisi tämä asenteellisuus kun vuosi sitten vaihdoin tähän passatista niin moni on tullut kyselemään kuin olisi ostanut jotenkin paremman auton, että onko nyt hyvä kun ei ole passattia vikoineen ja huijauksineen, ei todellakaan, kaikki ole niin kuin näyttää muutama satatuhatta passateilla opetti mutta joskus pitää kokeilla muitakin kuulemmaprenimiumeja.
      Passaatissa oli enemmän tilaa kaikkineen kohtuullinen kulutus siis huollot ja varaosat, kohtuu hinnoissa kun volvoon vertaa.
      Omituisuuksia käyttöjärjestelmissä, saksalaisissa jotenkin selkeää ja isoa; katkasijat vivut jne.
      Mittariston puutteelisuus, ei lämpö, ei osamatkamittareita , kömpelöä kuten lisälämmittimen ohjaaminen, puutteita pikkuasioissa kuten passateissa monikäyttöisyys (aurinkolasikotelo) tai( kauppakassia varten koukut joita volvoon voi haaveilla).Tavaratila ahdas kokoonsa nähden häviää varmaan kaikille muille.

      Hyvää on että kuluttaa sopivasti mutta esitteen mukaan tuntuu huijatulta mutta 5,5 l/100km on ok.
      400Nm riittää vaikka kierrosalue on kapea,
      Hyvät sport penkit.
      Hyvä ajaa, tukeva.

    • tyytyväinenvolvomies

      Ostin Volvo s60 D man uutena vuonna 2008. Nyt olen ajanut 293 000 km. Ei mitään vikoja, jarrulevyt ja lamppuja on pitänyt vaihtaa. Niin ja tuulilasi pari kertaa. Peräkärryä ja venettäkin on tullut vedettyä joten hyvin on käyttöä kestänyt.

    • otto601

      3 volvo lähti eilen , edellinen 940 ,18 vuotta hyvin palveleenainen meni vaihtoon.Tilalle V60 , T4 koneella, saapi nähdä onko entisen veroinen menopeli

      • ike

        voin sanoo että vaihdoit auton pois...ja tilalle sait kuupalisen pa...a..


    • eläkeläisenharmi

      Empä tiä oikeestaan muita tyyppivikoja kuin Volvo S60 2,4 2002 vm-ssä itsellä noi alapallonivelet joita on joutunut vaihtamaan pari kuskin puolelle apukuskin puolella on vielä alkuperäinen.

      Ostin auton 2004 ajettu silloin 86000km nyt mittarissa 279000km ja korjauksia sitten;
      >Mittaritaulu pimeni 2 vuotta sitten,se tinattiin uudestaan hinta 250€ noita alapalloniveliä piti vaihtaa pari kertaa kuskin puolelle ja koiran luut myös eteen,jakopää uusittu pari kertaa,parivuotta sitten jarrulevyt eteen ja taakse myös jarrupalat kuten myös takaiskarit,uuden akun ostin viimesyksynä,kuten teetin ilmastointi huollon,en merkkiliikkeessä maksoi 50€.

      Vuosi sitten syttyi palamaan lamda valo,kysyin hintaa merkkiliikkeestä korjata sitä,hintahaitari 500-1200€,vein auton toiseen autosähköliikkeeseen jossa se korjattiin hintaan 240€ uudella etummaisella anturilla ja vikalistan nollaamisella,aikaa meni n.1h

      Itse olen noi tavalliset huollot tehnyt,tulpat olen vaihtanut 30000km välein ja öljyt s vaihdettu huoltamolla 10000 km välein mobiili öljyt 5/40 besaa menee nurkka-ajossa n.9,4L/100km,nyt kävin lapissa Kemijärvellä täältä eteläsuomesta,matkaa tuli mittariin n.2300km sillä reisulla.keskikulutus ajotietokoneen mukaan 7,2L/100,nyt käytin autoa katsastuksessa,ei mitään vikaa,kehuttin vain että ompa hyvässä kunnossa,ei ruostetta penkitkin liki uutta vastaavat,(on vaaleat nahkapenkit).

      Nyt kun olen eläkeläinen niin aattelin vaihtaa sen asuntoautoon,ei tullu kauppoja tarjosivat vain 3000€ hyvitystä Volvosta,pareen ajella vain sillä loppuikä ja majoittua hotelliin tai leirintäalueelle:-)))

    • Volvonisti

      Vastaavanlaisessa Volvo S60 2,4 2002 vikalistaa oli seuraavanlaista Abs anturin johto poikki, oli irronnut kannakkeestaan, koiranluut edessä ja pakoputken kannatinrauta oli ruostunut ja liian heikkorakenteinen, varmaan vaihdettu niisssä autoissa, jotka oli takuunalaisia aikoinaan merkkihuollossa. Akku ja kerran jakopää vaihdettu, ei muuta. Tyyppivikana se kannatinrauta pakoputkessa ja koiranluut.

      • jojoo

        joo. tässä ketjussa tosin oli kysymys V60:sta, joka on täysin eri auto, täysin eri vuosikymmeneltä...


    • Acency

      V60 NO NE SYTTYY PALAA KUULEMA ITSEKSEE PALOVAKUUTUS OTA JA ISO EI TARTTE KERROSTALOO MAKSAA.

    • passattibäk

      Kauheesti ei volvo fanit ja fanaatikot kerro mitään.
      Moottorin vikavalo palaa taas , moottorin ohjausjärjestelmää mennään taas huoltamaan, 160 000 km ajettu d3 2012 malli.
      Keskivertopeli ei missään muodossaan volkkarinkaan, tasoa paitsi huoltohinnoissa.

    • pyöräalusta

      Vaikka onkin näyttävin volvo ikinä s 60 vuodesta 2011 eteenpäin, tässä muutama huomio.
      Kulutus on huomattavsti kovempi kuin annetaan kaikessa ymmärtää ja kun kilpailijaan vertaa (3d moottori).
      Tehoakin pitäisi olla 120 Kw saas nähdä kun säädetään tota kulutusta vielä.
      Nytkin meni taas 6,0 litraa tietokone näyttää 5, 3.
      Mikään premium ei koskaan tule nämä volvot olemaan, takapenkin takana natisee ja nitisee, käyttöjärjestelmä on jotenkin vajaa; takaluukkua ei avattua kaukkarilla(S60) , webaston ohjelmointi ei ajossa onnistu, ikkunat ei kaukkarilla avaudu eikä sulkeudu, ajonhallinta heikompi kuin VAGeellä; saa sutimaan sekunniksi ja se loppuu väkinäisesti töksäktää, monet kytkimet pieniä , lasinpyyhintä vipu väärinpäin toiminnaltaan, tottumista odotellen.
      Hyvää nahkaistuimet muistilla, ajoltaa matkassa hyvä, ei niin kaupunkiin kankea, näyttävämpi kuin volvot yleensä enkä niistä niin ole koskaan itselleni autoa ajatellutkaan siis vanhemmat mallit mutta ei nekään niin rumia kuin uusi v90, sinisenlogon huollot sikakalliita kalliimpaa kuin audilla,

    • 1811

      Melko uusi kokemus, ensin hyvä asia istiun on juuri sellainen kuin minä haluan, mutta se ohjaamista vaativa ajo suorallakin tiellä vaikkei olisi sivutuulta, tulee mieleen vanhemmat Toyotat, ei ohjaus niin tunnoton ole, mutta vaatii koko ajan paimentamista suoraan ajettaessa, laatu ei ole aivan premium tasoa, mutta parempaa kuin Fordin Mondeossa. Vikoja ei ole tullut vielä, vain ominaisuuksia, kuten a-vaihdelaatikon toiminta, ei aivan parasta A-luokkaa, mutta loistava, kun vertaa 70 sarjan automaattiin.

    • korjaamolle

      No jotain on vialla ohjauslaitteissa /renkaissa tai tiessä pahoja uria, jos joutuu ohjaamaan jatkuvasti suoralla tiellä. Ei ainakaan mikään tyyppivika.

      • joopastajoo

        Ihan tyypillistä kun on liian leveät renkaat, jotka eivät tahdo mahtua urien pohjalle. Kapeampaan vaihtamalla ongelma poistuu. Itsellä pysyy Volvo sellaisilla hyvin suunnassaan, vaikka päästäisin ratista hetkeksi irti.


    • asx2012

      V60 kävi 120 000 km:n huollossa. Ei vieläkään mitään korjattavaa eli normaalihuolto riitti. Oli mielestäni aika edullinenkin isommaksi huolloksi varsinkin kun ilmastointi huollettiin ja jarrunesteet vaihdettiin sekä kaikki pyyhkijänsulat ja meillä tuo v60 on varustettu lähes kaikilla turvallisuus- ja mukavuusvarusteilla ja ohjelmilla, mitkä päivitettiin samaan hintaan.Vähän yli 600 euroa. Tällä rahalla selviää delta auton merkeissä vain pienemmästä huollosta. Mitäs te sanotte, jotka väittävät volvon merkkihuoltoa kalliiksi.

    • kälymulkku

      KOlisee takaa ja kuluttaa kilpailijoitaa selkeästi enempi, skodakin siis oktaavi on isompi tilavampi ei tarvi tekniikan maailmaa siihen että volvo on heikompi kuin skoda käyttöauto on käyttöauto.

      • Kaksivuot.ilmanvolkkaria

        Tsi & DSG Skoda/SEAT/Vw....siinä sulle käyttöautoa. Ei tarvitse paljoa käyttää ajossa kun saa rampata pajalla.


      • V60AWD

        Minulla on V60 ja tyttärellä Octavia. Autoja on siinä mielessä vertailtu läheltä. Molemmilla on hyvät puolensa. En usko, että tyttäreni perheineen vaihtaisi Volvoon ja toisaalta T6 on ihan kiva matka-auto, mutta toimii silti kaupungissakin.

        Volvon ajettavuus on parempi. Täytyy olla tehokas neliveto Superb, jotta Skoda on yhtä hyvä ajettava. Toisaalta Octaviassa on suurempi tavaratila.


    • RaneJkl

      Ostakaa Hondan dieseli automaatti, ei tartte valitella näillä palstoilla. ;-)

      • Anonyymi

        Kaveri ei päässyt edes 300tkm ja turbo sökö CRV:ssö. Oli silä muutakin vikaa siinä.


      • Anonyymi

        aivan sontaa koko auto tuo honda


    • Anonyymi

      Tyypivioista en vielä tiedä, Vaihdoin Toyota Avensiksen 2.0 farmarin Volvon V60 automaattiin ja nelivetoon ,kumpakin vm. 2014. Volvo on kyllä huomattavasti parempi ajaa mutta muuten Toyota lyö sen kyllä joka asiassa. Yli 3 vuotta ja 100 000 km tuli sillä täyteen ja ei kertaakaan korjaamolla muissa kuin normaaleissa huolloissa. Jotka hinnaltaan puolet mitä maksaa volvoon ( merkkiliikkeissä ) Volvo onollut nyt jo 2 kuukauden aikana 2 kertaa huolossa joihin mennyt 350 € . toisessa tosin huollon oma syy kun olivat jättäneet jarrupalat vaihtamatta ja ne alkoi kahisemaan silti veloittivat paloista melkein vaihdon hinnan.
      Volvon tyyppivika ehkä tämä ? 80 km vauhdissa joutuu kaasua painamaan pohjaan ennen kuin tapahtuu mitää , eli tulee oikein kunnolla vauhtia lisää . Tullut pari hankalaa paikkaa tuosta . Niille jotka miettivät auton vaihtoja tiedoksi .Vebasto ei toimi kunnolla jatkuvasti ilmoittaa että akkun virta heikko. Ei varsinainen vika mutta tiedoksi niille jotka voi käyttää lohkolämmitintä niin ei kannata ottaa autoa jossa vebasto, kuka jaksaa jatkuvasti liitellä lisäkkuja ja piuhoja kiinni pakkasessa. Lohkossa kun laittaa piuhan seinään ja ajastimella aikaan niin aina pelaa. Varmaan webasto jossain Helsingissä ihan ok kun ei ole sähkötolppia käytössä ja ajaa työmatkoja pidempään että akku ehtii latautua j a muistaa pitää tankin täynnä muuten sekin herjaa liian vähän polttoainetta webastolle ja ei lähde päälle.
      Eli Volvo kyllä hyvä ajaa mutta muuten käytössä ja varustuksella häviää esim Avensikselle pahasti. Toyota on halpa auto pitää ja luotettava. 4 volvo menossa ja kaikissa on ollut kyllä vikoja paljon. 3 toyotaa ja ei missään mitään vikoja

      • Anonyymi

        Happamia on marjat ja röllit noloja. Ei ole Volvon vika jos sulla ei ole varaa ostaa näitä parempia autoja ja joudut tyytymään Toyotaan. Tuollaiset tarinat yksittäisistä autoista vuosikymmenien ajalta ei tosiaankaan kerro yhtään mitään nykyautoista ja historia arvoakaan siinä ei ole.


      • Anonyymi

        "Vebasto ei toimi kunnolla jatkuvasti ilmoittaa että akkun virta heikko."

        Ihan merkistä riippumatta on selvää että jos ajaa lyhyttä matkaa ja käyttää polttoainekäyttöistä lisälämmitintä niin akun ylläpitolaturi on välttämätön.
        Webasto kauko-ohjauksella voittaa lohkolämmittimet mennen tullen niin tehossa kuin käytettävyydessäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vebasto ei toimi kunnolla jatkuvasti ilmoittaa että akkun virta heikko."

        Ihan merkistä riippumatta on selvää että jos ajaa lyhyttä matkaa ja käyttää polttoainekäyttöistä lisälämmitintä niin akun ylläpitolaturi on välttämätön.
        Webasto kauko-ohjauksella voittaa lohkolämmittimet mennen tullen niin tehossa kuin käytettävyydessäkin.

        Webasto?
        Volvoissa on Ardic.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Webasto?
        Volvoissa on Ardic.

        paskapuhetta , riippuu kone tyypistä kumpa lämmitin on molempia löytyy


    • Anonyymi

      mulla oli yks volkswagen bora siitä meni kansipahvi 3kertaa kuukaudessa.

    • Anonyymi

      Itsellä V60 D4 Fwd, Cross Country, -16 . Ajettu nyt 338tkm. ( Volvon 1969 cm2 , 4-syl. moottori , 8- vaih. laatikko ) Remontit : 158tkm, moniurahihna, vesipumppu, kiristin ja hammashihnan ja akun vaihto. 327tkm hihnojen , pumpun, kiristimen ja hammasrattaiden vaihto ( Oulussa kun rattaat kuluvat ), öljyt vaihdettu moottoriin 20 tkm välein + alkuperäiset suodattimet. Lisäksi takajarrupalat + levyt. Webastolle ei ole tehty mitään, automaatti askiin on kahdesti vaihdettu öljyt Wetterillä. Pitää koputtaa puuta, hyvin on kestänyt. Keskikulutus tältä vuodelta 5,5 ltr. Eläkepäiville olen katsellut vastaavaa T4:sta. Tämä on yhdeksäs Volvo, vaikea sitä on jotain muuta merkkiä edes katsella. Mukava on mennä Volvoihin aamulla lähtiessä , kun auto lämmin ja ikkunat sulana, ne myös pysyvät sulana kovilla pakkasilla. Ei tiedä montaa muuta merkkiä, jossa kaikki ikkunat pysyvät talvella puhtaana jäästä ja huurteesta.

      • Anonyymi

        Korjaus edelliseen, Volvon 1969 cm2, meni tilavuus pinta-alaksi, piti olla 1969 cm3 :)


      • Anonyymi

        Paljon pyytämäsi öljyjen vaihto automaattiin otti rahaa?
        Ei kuulu huolto-ohjelmiin.


    • Anonyymi

      Ei mitään,paitsii tarkasta onko jo apulaitehihnan suojarauta D5 moottorisessa asennettu?

    • Anonyymi

      En tie, en ole volvoimiehiä, mut paras näkemäni saman aamun aikana vartin sisällä. Pari hinuria, joissa kummassakin em kyydissä.

    • Anonyymi

      Hei, ostin volvon v60 t4 1,6 vm 2011 ajettu todistettavasti. 104 tkm. En tiedä ko. autosta mitään merkkikohtaisista ongelmista. Seuraan näitä palstoja, auto ainakin tuntuu hyvältä ajaa nyt kesäkelissä.🙂

      • Anonyymi

        Sama täällä, hyvä ajettava jo 12 vuotta, eikä vikoja. Ajomäärä yli kaksisataa tuhatta. Huollot hoidettu aina ajallaan. Eikä ruostevikoja vielä näkyvissä.
        Tyytyväinen Volvo mies🚗


    • Anonyymi

      onko aloittaja vuodelta 2012 päättänyt minkä auton hankkii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16685
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2098
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1930
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      187
      1700
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      952
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      210
      722
    Aihe