Mistähän johtuu, että minulla tamponi tuntuu emättimessä tosi epämiellyttävältä, vatsa aralta ja tamponin tavallaan koko ajan tuntee? Istuessa tuolilla varsinkin kipu voimistuu. Voiko johtua että ei tarpeeksi syvällä vai eikö kaikille sovi tamponi? Käytän obn keltaista tamponia jossa ei asetinta, olisiko ollut medium vai small, ja saan sen kyllä sormin ihan hyvin laitettua. Tuo outo tunne ja kipu vain nyt vähän hämää... Toinen pvä menossa kun tamponia käytän koskaan. Ja vaihdan aina kun käyn vessassa.
Olen jo aikuinen nuori nainen ja siteiden "epähygieenisyys" alkoi ärsyttämään joten haluaisin mieluusti vaihtaa, mahtaako vain olla ettei minulle sovi tai käytän väärää mallia/merkkiä? :/
Tamponi tuntuu kivuliaalta?
2
2603
Vastaukset
- testailua riittäväst
Voisko toi kipu olla osittain lihasperäistä, elimistöllä saattaa mennä pieni hetki tottua ylimääräiseen esineeseen sisuksissa, joten kannattaa vain sitkeästi jatkaa, jos kipu ei kuitenkaan liian kova ole.
Onko se tamponi vaihdettaessa kuinka kuiva/märkä? Nimittäin itselläni olen välillä huomannut sitä, että poistettaessa tamponi ei olekaan vielä ollut "täynnä" ja kuivattanut sitten limakalvoja. Kun uuden laittaa tilalle niin kuivattaa tietysti lisää ja sit kuivana ei muutenkaan luista hyvin paikalleen, jolloin tuloksena on epämääräistä inhottavaa tunnetta sisuksissa, emättimessä. Tässä tilanteessa itse olenkin yleensä pelkällä siteellä sen aikaa, että paikat kostuu taas kunnolla.
Jos syynä ei ole kuivuus, niin kokeile laittaa aina vähän eri kohtaan/asentoon. Eli yhdellä kerralla työnnät vähän vinoon vasemmalle, seuraavan tamponin vinoon oikealle, kolmas jyrkemmin eteenpäin, neljäs ala/takaviistoon. Ja toki kokeilla syvemmälle laittamista, tai alemmas jättämistä. Kirjoitit, että varsinkin istuessa tuntuu, tuntuuko ihan alhaalla emättimessä? Jos, niin silloin on varmaankin liian alhaalla, joten kokeile laittaa syvemmälle. Ainakin omissa sisuksissani tamponi haluaa hakeutua tiettyyn asentoon ja paikkaan, muualla voi oirehtia.
Itse olen kylläkin nykyään lähinnä kupinkäyttäjä, mutta on niitä tamponeitakin tullut ihan riittävästi käytettyä, ja osa noista oireista ja neuvoista on lähes samat kupillekin. Yleensä ekana päivänä tulee jotain pientä lihaskivun tapaista alavatsalle ja emättimeen (normimenkkakipujen lisäksi), ja sit seuraavien päivien oireisiin syy löytyy väärästä asennosta/sijainnista. - dfsfdsff
No about paljonko tamponin peräpäästä on matkaa emättimen suuaukolle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782