Viime viikon perjantaina kävi niin, että kondomi oli mennyt rikki. Pelästyttiin paljon, olin paniikissa ja muutenkin itkunsekainen. En voinut ymmärtää, että meille kävisi niin, koska olemme aina olleet vastuuntuntoisia. Kysehän ei tietenkään siitä ollut, vahinkohan se kondomin rikkoontuminen oli.
No, kello oli pian kymmenen illalla ja tiesin, että apteekit menisivät kiinni silloin. Kävin kysymässä sairaalan puolella, mutta heillä ei siellä ollut jälkiehkäisyä. Jouduttiin siis menemään kotiin odottelemaan aamua. Onneksi pelästyminen oli jo vähän helpottanut, ja pystyin nukkumaan hieman. Aamulla sitten heti yhdeksältä apteekkiin. Jälkiehkäisyn siis sain otettua alle 12h tapahtuneesta.
Olen edelleen todella huolestunut. Viimeiset kuukautiseni loppuivat 5 päivää aikaisemmin, kun tämä vahinko sattui. Minulla on säännölliset kuukautiset. Eli tämä ehkäisyn pettäminen tapahtui siis 30.11. ja seuraavat kuukautiset pitäisivät alkaa n. 21.12. Ja siitä eteenpäin jonain päivänä. Kuinka mahdollista siis on, että olisin tullut raskaaksi, kun viimeiset kuukautiseni olivat loppuneet alle viikko siitä, että kondomi rikkoontui? Ei kai luulisi että ovulaatio on tapahtunut niin pian edellisten kuukautisten jälkeen? Ja eikös je-pilleri ole toimimatta silloin, jos munasolu on jo hedelmöittynyt. Tänään minulla on ollut pieniä alavatsankipuja, ehkä ne olisivat oviskipuja. Rinnat olleet myös hieman arat. Kertokaa, huolehdinko nyt ihan liikaa!
Jälkiehkäisypillerin jälkeen raskaana?
7
1599
Vastaukset
- 100-% varmaa ei ole
Ystäväni on pienen lapsen äiti. Raskaus on hänen mukaansa alkanut samoin kuin sinun kertomasi.
Kyllähän sinulla on vielä vaihtoehto, mikäli olet tahtomattasi raskaana.- Huolestunut!
Kiitos viestistäsi. Niin, tietenkään ei koskaan voi olla 100% varma. Varsinkaan kun on tosiaan kuullut, että niin monella pettänyt jälkiehkäisy. Toki asiaan voi hieman vaikuttaa se, että luultavimmin ovulaationi tapahtuu vasta näinä päivinä tai jopa myöhemmin. Kumminkin ovulaationhan pitäisi olla noin puolessa välissä kuukautiskiertoa ja je-pillerin pitäisi vielä siirtää sitä parilla päivällä. Minulla on tasan kaksi vaihtoehtoa, jos sattuu käymään niin, että olen raskaana: pitää lapsi tai tehdä abortti. Kumpikin vaihtoehto on niin vaikea. Tiedän, etten ehkä vielä pystyisi tarjoamaan lapselle parasta mahdollista elämää taloudelliselta kannalta. Toisaalta abortin jälkeen tulisin luultavasti aina muistelemaan sitä, kuinka minulla olisi voinut olla vielä yksi lapsi lisää, se esikoinen. Vaikea tilanne kerrassaan. Rakastan poikaystävääni ja olemme olleet yhessä kauan. Lapsi tässä iässä ei ehkä kumminkaan ole parhaaksi kenellekään. Voi kun elämä olisi helppoa.
- hjukghd
Eikös jälkiehkäisyn otossa se takaraja ole 75h joten jos 12h päästä sait sen otettua niin aika hyvällä mallilla asiat varmasti on :) toki tiedän myös tapauksen jossa raskaus alkanut jälkiehkäisystä huolimatta. Odottelet niitä seuraavia menkkoja rauhassa, ja muista että tuo jälkiehkäisy saattaa sekoittaa kierron, itselläni ainakin alkoi menkat heti uudestaan kun otin jälkiehkäisyn vaikka olivat juuri loppuneet reilu viikko aikaisemmin.
- Huolestunut!
Kiitos myös sinulle vastauksesta! Pientä toivoa kyllä antaa se, että otin pillerin niin ajoissa ja kuukautiskierto oli niin alussa.
Tänään ja eilen tuntunut vihlaisuja munasarjoissa, rinnat myös olleet arat; kenties niitä oviskipuja? Laskelmieni mukaan eilen minulla piti olla ovulaatio. Tänään ollut hieman huonoa oloa, pyörryttänyt ja päätä särkenyt.
Kondomin rikkoontumisesta on nyt siis se hieman reilu viikko, enkä usko, että vielä voisi olla noin paljon oireita. Varsinkin kun juuri nyt on ovisaikakin. Joko osittain kuvittelen nämä oireet tai sitten nämä todella ovat niitä ovisoireita. Vai mitä mieltä te olette? - ota iisisti
Huolestunut! kirjoitti:
Kiitos myös sinulle vastauksesta! Pientä toivoa kyllä antaa se, että otin pillerin niin ajoissa ja kuukautiskierto oli niin alussa.
Tänään ja eilen tuntunut vihlaisuja munasarjoissa, rinnat myös olleet arat; kenties niitä oviskipuja? Laskelmieni mukaan eilen minulla piti olla ovulaatio. Tänään ollut hieman huonoa oloa, pyörryttänyt ja päätä särkenyt.
Kondomin rikkoontumisesta on nyt siis se hieman reilu viikko, enkä usko, että vielä voisi olla noin paljon oireita. Varsinkin kun juuri nyt on ovisaikakin. Joko osittain kuvittelen nämä oireet tai sitten nämä todella ovat niitä ovisoireita. Vai mitä mieltä te olette?Ovulaatio ei tapahdu "kierron puolivälissä", paitsi niillä, joilla on suunnilleen 28 päivän kierto. Sen sijaan ovulaatio tapahtuu noin kaksi viikkoa ennen kuukautisia. Sinulla on käsittääkseni hieman pidempi kierto (?) ja jos kuukautisten pitäisi alkaa 21.12., olisi ovulaatiosi tosiaan suunnilleen nyt. Olet voinut tulla raskaaksi tuosta 30.11. yhdynnästä vain, jos sinulla on ollut tällä kertaa poikkeuksellisen lyhyt kierto. Lisäksi kannattaa muistaa, että vaikka raskautta yrittämällä yritetään, niin onnistumisen mahdollisuus on silloinkin vain 20 prosenttia per kierto. Jälkiehkäisy toimii n. 85 prosentissa tapauksista. Ei tuossa nyt kovin suurta raskauden mahdollisuutta ole, varsinkin kun et todennäköisesti ole ollut yhdynnässä ovulaation lähellä.
- Huolestunut!
ota iisisti kirjoitti:
Ovulaatio ei tapahdu "kierron puolivälissä", paitsi niillä, joilla on suunnilleen 28 päivän kierto. Sen sijaan ovulaatio tapahtuu noin kaksi viikkoa ennen kuukautisia. Sinulla on käsittääkseni hieman pidempi kierto (?) ja jos kuukautisten pitäisi alkaa 21.12., olisi ovulaatiosi tosiaan suunnilleen nyt. Olet voinut tulla raskaaksi tuosta 30.11. yhdynnästä vain, jos sinulla on ollut tällä kertaa poikkeuksellisen lyhyt kierto. Lisäksi kannattaa muistaa, että vaikka raskautta yrittämällä yritetään, niin onnistumisen mahdollisuus on silloinkin vain 20 prosenttia per kierto. Jälkiehkäisy toimii n. 85 prosentissa tapauksista. Ei tuossa nyt kovin suurta raskauden mahdollisuutta ole, varsinkin kun et todennäköisesti ole ollut yhdynnässä ovulaation lähellä.
Kiitos sinulle. Minulla on tosiaan pysynyt näin säännöllisinä kuukautiset jo varmaan vuoden verran. Eli kuukautiset alkavat yleensä lähes samana päivänä. Tänään ja eilen on tosiaan tuntunut sellaista, mikä voisi olla ovulaatio-oireita. Ehkä tosiaan pitäisi vain olla miettimättä ja murehtimatta. Luultavimmin minulla on ovis ollut juuri nyt :) enkä usko, että yhtäkkiä ovulaatio tapahtuisikin niin pian viime kuukautisten jälkeen.
- Härkä-Harri
Mulla on 20cm pitkä ja 5.8cm paksu stenkku. Olen todella isokyrpäinen ja kovatahtien "härkä". Jortikkani on kokoa Ron Jeremy. Ikinä ei ole spärdäri hajonnut, nainut olen kortsu päällä keskimäärin kerran päivässä viimeiset kymmenkunta vuotta -ja lujaa!
Muistakaa se, että mulla on poikkeuksellisen iso molo ja raju tahti!
Kysynkin siis, että miten saatte kmnit rikki? Säilytättekö väärin vai käytättekö liian isoja kortsuja nakkikulliss? Kyllä hyvin istuva ja oikeinsäilytetty, ennen päiväyksen päättymistä käytetty kortsu kestää!!
Miten saatte kumit rikki?
Hankkikaahan niihin perus 13 senttisiin aasialaiset Suki suki -kortsut, niin kestää nylkyttää jos millaista sänkipillua tappotahtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2234111Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112593Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382325Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861298- 481159
- 751037
- 59913
- 45896
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58891