Katselin eilen ohjelmaa Teemalta ja yllätyin ettei se aspiriini olekaan niin turvallinen lääke mitä meille uskotellaan. Moni saa vatsahaavan ja jopa kuolee sen seurauksena.
Nyt en yhtään ihmettele miksi sain verenhyytymis ainetta leikkauksen jälkeen.
Kumma vaan kun ne ties siellä Kirrassa että syön päivittäin Disperiiniä joka kai on lähes samaa lääkettä ja ohjelman mukaan mun olis pitänyt viisi päivää ennen leikkausta ollut olla syömättä sitä. Tosin tuossa ohjelmassa ei tuoda julki miten suurista annoksista on kyse.
Meilläkin telkkarissa mainostetaan aspiriinia kuinka helppoa sen käyttö on ja antaa nopean helpotuksen, ja jopa ilman vettä voi vetästä huppuun.
http://yle.fi/ohjelmat/1799380
Jos katsoit ohjelman meinaatko jatkossa käyttää huolettomasti sen syöntiä, siis jos käytät, vai pistikö harkitsemaan?
Aspiriini!!
120
5918
Vastaukset
- syönyt 12 v
Reseptivapaasta Disperiinistä on varmaan haittavaikutuksensa, jos sitäkin käyttää jatkuvasti esim. päänsärkyyn.
Erikseen on nuo Primaspanlääkkeet 100 mg, jotka on verenohennukseen käytettävät. Lääkärin määräämä annostus 1 pilleri per päivä, on useimmille sopiva annostus.
Tosin vain lääkärin määräämänä, oma-aloitteisesti ei pidä koskaan säännöllisesti niitäkään syödä!- Dosentti
Nittaminax kirjoitti:
Primaspan ei mulle käynyt joten määrättiin disperiiniä se yks pilleri päivässä.
Eikö Disperinissä ja asperinissa vaikuttava aine ole sama? Eli asetosalisyyli?
Dosentti kirjoitti:
On kait, ja primaspanissa se kalvopäällyste ei käynyt mulle ja siksi vaihdettiin disperiiniin. Sain siitä nokkosihottuman kaltaisia oireita.
- Adjutanttina
Nittaminax kirjoitti:
On kait, ja primaspanissa se kalvopäällyste ei käynyt mulle ja siksi vaihdettiin disperiiniin. Sain siitä nokkosihottuman kaltaisia oireita.
Miten saitte selville että se oli juuri se kalvopäällyste, joka sinulle ei sopinut?Testattiinko se jotenkin?
Adjutanttina kirjoitti:
Miten saitte selville että se oli juuri se kalvopäällyste, joka sinulle ei sopinut?Testattiinko se jotenkin?
Ei sitä mitenkään testattu, mutta lukuisista kokeilusta tulimme lekurin kanssa siihen tulokseen ja vaihdon jälkeen ei kertaakaan tullut sitä ihottumaan. Eihän se nokkosihottuma heti tullut, vaan muutamien viikkojen kokeilujen jälkeen.
- Anonyymi
Dosentti kirjoitti:
Haloo, kysyisin ehkäiseekö se asperiini syän kohtausta?
Annan teille ajan lääkärille, kysykää siellä!
Niin se asperiini?
Kuulkaa eihän sitä itse aloiteta lääkitystä, teen teille lähetteen verikokeisiin! Varatkaa kuukauden päähän lääkäriaika toimistosta.
Niin ne verikokeet?
Aivan, kolesteroli on lähes rajassa, kuten myös veren sokeriarvot! Määrään teille statiinit ja metformiinia! Varatkaa kontrolliaika itse noin puolen vuodenpäähän!
Niin, vieläkö niitä statiileja pittää syyvä?
Kuulkaa eihän niitä itse päätetä lopettaa, nostetaan päivittäistä lääkitystä varalta!
Ja niin se asperiini siirtyi unholaan, vaan muita droppeja tuli sijalle kasapäin!
- risprriini
Eikö leikkausta edeltävissä ohjeissa ollut että ennen leikkausta ei saa ottaa asperiinia. Minulla oli kielletty kaksi viikkoa ennen leikkusta. Disperiini on hyvä särkylääke, tehoaa minulle paremmin kuin Burana.
Ei mitään kieltoa ollut. Sain kutsun sairaalaan vajaa viikko ennen toimenpidettä ja siinä sanottiin että saan ottaa lääkkeeni normaalisti.
- ...
Asperiinissa sivuvaikutuksensa, melkein kaikissa kemikaaleissa on. Suosittu rärkylääke, mutta sydänvaivaiset käyttää sitä myös ja sillä voi tehdä itsemurhankin, iso tölkki naamariin ja henki pois.
Aika hyvin onnistunut välttämään lääkkeitä, jotkut popsii valtavia satseja päivittäin, ties mitä napsuja. Viime aikoina paljon polemiikkia siitä, että vesistöt saastuu ihmisen lääkejäämistä. Olikohan peräti jotain sellaistakin, että kalat tulevat jopa lisääntymiskyvyttömiksi veteen joutuneiden ehkäisylääkkeiden takia. Nii siis lääkkeitä menee veteen virtsaamisen kautta. Vesivessa eri näppärä keksintö.
=DW=- Saastumisilmiö.
Eihän tästä ole niin kauan kuin tutkivat vesiä Helsingin puhdistuslaitoksen lähtölätäköistä.
Löytyi yllättäviä määriä myös kokaiinia ja muita huumeksia. Jätevedestä.
Voisi kuvitella kun lohi tai kuha vetää kokaa kitusiin, ovat pöllyssä muustakin kuin lääkkeistä.
Mistä löytää puhtaita vesistöjä, joihin vielä kalat katkaisuhoitoon? Niihinkin täytyisi ripotella jotain pulveria, että olisi korvaava lääkitys. Jos vesivessa keksittäisiin nyt, se kiellettäisiin. Thames joesta on tehty tutkimuksia ja ainakin siellä kalat ei enää lisäänny.
Saastumisilmiö. kirjoitti:
Eihän tästä ole niin kauan kuin tutkivat vesiä Helsingin puhdistuslaitoksen lähtölätäköistä.
Löytyi yllättäviä määriä myös kokaiinia ja muita huumeksia. Jätevedestä.
Voisi kuvitella kun lohi tai kuha vetää kokaa kitusiin, ovat pöllyssä muustakin kuin lääkkeistä.
Mistä löytää puhtaita vesistöjä, joihin vielä kalat katkaisuhoitoon? Niihinkin täytyisi ripotella jotain pulveria, että olisi korvaava lääkitys.Subutexiä perään niin eiköhän vieroitusoireet niiltäkin poistu. Ei varmaan kannata paljoa puhua että kaloissa on huumejäämiä ku kohtahan nää käyttäjät syövät kaikki kalat joista tai rannikoilta.
Nittaminax kirjoitti:
Jos vesivessa keksittäisiin nyt, se kiellettäisiin. Thames joesta on tehty tutkimuksia ja ainakin siellä kalat ei enää lisäänny.
Samaa luin äsken netistä, jos aspiriini keksittäisiin nyt, se ei ikinä olisi reseptivapaa tuote.
Onhan ollut tietoa, kuinka saastuneista kaloista tulee kaksineuvoisia, lisääntymiskyvyttömiä. ********* kirjoitti:
Samaa luin äsken netistä, jos aspiriini keksittäisiin nyt, se ei ikinä olisi reseptivapaa tuote.
Onhan ollut tietoa, kuinka saastuneista kaloista tulee kaksineuvoisia, lisääntymiskyvyttömiä.Samaa asiaa taidettiin tuossa ohjelmassakin sivuta, ettei se saisi olla reseptivapaa.
- Kalaton mies.
Nittaminax kirjoitti:
Samaa asiaa taidettiin tuossa ohjelmassakin sivuta, ettei se saisi olla reseptivapaa.
Niin että kun vastaisuudessa menen Helsingin kauppatorille, minulla pitää olla resepti, että voin ostaa kalaa.
Mikähän kala sopisi akuuttiin vitutukseen, joka saattaa kestää alle 30 sekuntia?
Entä Kuhaa keljutukseen?
Särkyjä ei ole. Mitäköhän sitä keksisi, sairauksia, että saisi lääkekalaa? - asiat esille
Meinaatko että suomalaisen tutkimuksen mukaa sadevedessä on huumeita.
asiat esille kirjoitti:
Meinaatko että suomalaisen tutkimuksen mukaa sadevedessä on huumeita.
Sadevedessä?? Eiköhän =DW= tarkoittanut jätevesiä.
- Varo keltaista lunta
Nittaminax kirjoitti:
Sadevedessä?? Eiköhän =DW= tarkoittanut jätevesiä.
Jutuistaan päätellen on aina hakenut juotavansa saostuskaivosta.
- Anonyymi
Nittaminax kirjoitti:
Jos vesivessa keksittäisiin nyt, se kiellettäisiin. Thames joesta on tehty tutkimuksia ja ainakin siellä kalat ei enää lisäänny.
Mutta eipä ole kauaakaan kun oli uutisia miten Thames on niin puhdistunut että siellä jo haitkin runsaslukuisina liikkuvat!
- Anonyymi
********* kirjoitti:
Onhan ollut tietoa, kuinka saastuneista kaloista tulee kaksineuvoisia, lisääntymiskyvyttömiä.Selvitäpä vielä mitä kaksineuvoisuus tarkoittaa?
Olen kyllä aina ollut tietoinen aspiriinin haittavaikutuksista, mitä näin amatööri pystyy tietämään. Tiedän sen vatsavaikutukset, sun muut, kuin kuitenkin sen kiistattomat hyödytkin.
Tietystä syystä on nyt ollut tutustuttava monien eri lääkkeiden sivu/haittavaikutuksiin, joita monilla on pitkästi kuin nälkävuosi.
Karseaa luettavaa, tuntuu, että sivuvaikutukset ne vasta vaarallisia ovatkin.
Paljon turhaa/hylättyä on tullut apteekista ostettua.
Erittäin kallista.Todellakin kauhistuttaa noi sivuvaikutukset kun niitä lukee eri lääkepurkeista. Toi aspiriini taitaa vaan olla monelle niin tuttu lääke ettei sen tuoteselostetta/haittavaikutuksia tule joka kerta luettua ja sitten ne unohtuu.
- demeter
Nittaminax kirjoitti:
Todellakin kauhistuttaa noi sivuvaikutukset kun niitä lukee eri lääkepurkeista. Toi aspiriini taitaa vaan olla monelle niin tuttu lääke ettei sen tuoteselostetta/haittavaikutuksia tule joka kerta luettua ja sitten ne unohtuu.
Jos nyt oikein muistan, on sanottu, että tuoteselostukseen täytyy kirjata KAIKKI tietoon tulleet haittavaikutukset, vaikka niitä olisi esiintynyt vain parilla käyttäjällä. Kai lääkevalmistaja sillä tavoin yrittää siirtää vastuuta käyttäjille.
En tiennytkään, että Aspiriini on edelleen suosittu. Itse olen sille allerginen (vatsaoireita). Minun tulehduskipulääkkeitä käyttävät tuttuni ovat aikaa sitten siirtyneet Buranaan, tulehduskipulääke sekin ja tehokas kuulemma. demeter kirjoitti:
Jos nyt oikein muistan, on sanottu, että tuoteselostukseen täytyy kirjata KAIKKI tietoon tulleet haittavaikutukset, vaikka niitä olisi esiintynyt vain parilla käyttäjällä. Kai lääkevalmistaja sillä tavoin yrittää siirtää vastuuta käyttäjille.
En tiennytkään, että Aspiriini on edelleen suosittu. Itse olen sille allerginen (vatsaoireita). Minun tulehduskipulääkkeitä käyttävät tuttuni ovat aikaa sitten siirtyneet Buranaan, tulehduskipulääke sekin ja tehokas kuulemma."demeter"
Jo silloin, kun kansainvälinen lääkevalvonta syntyi, tuo tuoteseloste tuli pakolliseksi firmoille. Siitä asti ovat firmat katsoneet sen olevan hyväksytty testamentti, jonka noudattaminen vapauttaa kaikki, myös lääkevalvonnan, siunaavan kirkon ja siunattavan.
Sen taso on vaihdellut, mutta aina vaan ovat vaatimukset tiukentuneet.
Et sinä voi olla noin tyttömäinen! Ethän?
Varsinkin kun uskon sinun tietävän ELY-keskuksetkin.
(Minä en ole viherpiipertäjä)
H.demeter kirjoitti:
En tiennytkään, että Aspiriini on edelleen suosittu. Itse olen sille allerginen (vatsaoireita). Minun tulehduskipulääkkeitä käyttävät tuttuni ovat aikaa sitten siirtyneet Buranaan, tulehduskipulääke sekin ja tehokas kuulemma.Tai ainakin lääkärille pitää ilmoittaa, mutta ilmoittaako se sitten sen eteenpäin ja katsooko lekuri että juuri tuo oire johtuu kyseisestä lääkkeestä.
Ainakin ohjelman mukaan Bayer tekee suuria voittoja aspiriinilla.
Buranakin on hyvä, mutta sitäkään ei kennata pitkiä aikoja käyttää, se käy maksan päälle, maksa arvot nousee.- Dosentti
demeter kirjoitti:
En tiennytkään, että Aspiriini on edelleen suosittu. Itse olen sille allerginen (vatsaoireita). Minun tulehduskipulääkkeitä käyttävät tuttuni ovat aikaa sitten siirtyneet Buranaan, tulehduskipulääke sekin ja tehokas kuulemma.Vatsaoireen ei katsota olevan allergiaa, kaksi eri asiaa. Vatsasi siis ei vain siedä asetosalisyylia?
- Vihreä^
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Jo silloin, kun kansainvälinen lääkevalvonta syntyi, tuo tuoteseloste tuli pakolliseksi firmoille. Siitä asti ovat firmat katsoneet sen olevan hyväksytty testamentti, jonka noudattaminen vapauttaa kaikki, myös lääkevalvonnan, siunaavan kirkon ja siunattavan.
Sen taso on vaihdellut, mutta aina vaan ovat vaatimukset tiukentuneet.
Et sinä voi olla noin tyttömäinen! Ethän?
Varsinkin kun uskon sinun tietävän ELY-keskuksetkin.
(Minä en ole viherpiipertäjä)
H.Et ole niin. Sinähän olet peruspiipertäjä.
- Tase pappa
Nittaminax kirjoitti:
Todellakin kauhistuttaa noi sivuvaikutukset kun niitä lukee eri lääkepurkeista. Toi aspiriini taitaa vaan olla monelle niin tuttu lääke ettei sen tuoteselostetta/haittavaikutuksia tule joka kerta luettua ja sitten ne unohtuu.
Nitta/ Sen verran tuosta Aspiriinista. Pieneenkin leikkaukseen mentäessä pitää olla ainakin viikko ilman apiriinia. Se on verta ohentava liuotuslääke.
Mahahaavaa potevalle se on myrkky, joka saattaa tappaa.
Sydäninfarktin saaneelle kannattaa lykätä heti 5-6 liuotettua aspiriinia. Silloin sama liuotushoito, minkä ne aloittavat sairaalassakin, alkaakin kotona heti. Se saattaa olla sen hoidon onnistumisen ratkaisevin hetki.
Aina aspiriinin vakikäyttäminen kannattaa vasta Lääkärin niin määrätessä ja potilastietoihin on asia merkittävä. Tase pappa kirjoitti:
Nitta/ Sen verran tuosta Aspiriinista. Pieneenkin leikkaukseen mentäessä pitää olla ainakin viikko ilman apiriinia. Se on verta ohentava liuotuslääke.
Mahahaavaa potevalle se on myrkky, joka saattaa tappaa.
Sydäninfarktin saaneelle kannattaa lykätä heti 5-6 liuotettua aspiriinia. Silloin sama liuotushoito, minkä ne aloittavat sairaalassakin, alkaakin kotona heti. Se saattaa olla sen hoidon onnistumisen ratkaisevin hetki.
Aina aspiriinin vakikäyttäminen kannattaa vasta Lääkärin niin määrätessä ja potilastietoihin on asia merkittävä.Juu. Olin tuossa taas heinäkuussa leikkauksessa eikä taaskaan lekuri sanonut että ei sais sitä disperiiniä ottaa. Sano kun kysyin et mites näitten mun lääkkeitten kanssa aamulla kun tulen sinne, niin sano että kaikki saat ottaa mitä on määrätty. Enkä itse tietenkään muistanut että olisin voinut jättää ottamatta sen disperiinin vapaaehtoisesti, meinaan kun haava tikeistä huolimatta vuoti aika runsaasti.
Nythän mä syön clopidogrel actavistia kun disperiini rupes polttaa vatsalaukkua.
Asiahan ei minua ole koskaan koskenut, eikä siis minulle kuulukaan, mutta miehenä sanoisin että monet kavereistani ottavat mieluummin maha-haavan kuin kankkusen.
Grilli-makkaranhimo kun ei kuitenkaan katoa minnekään.
Jotkut tutut naiset ovat tunnustaneet että ottavat niitä yhdessä muiden tyttöjen kanssa, koska Migreeni ja kuukautisvaivat ovat niin ihanasti muodikkaita. Ennen söivät yhdessä "muodikkaasti" salaattia ja Perrieriä. Kaverit toivovatkin, että vaimoista tulee harmoonisempia, kun nälkä ei enää vaivaa heitä koko-aikaa, joku sanoi jopa toivovansa vaimostaan tulevan taas eteerisen kalpea ja hoikka olento.
H.Vai ottavat mahahaavan? Ihmettelen miksi, jos se voi johtaa kuolemaan ja toisekseen mahahaava on muuten oireeton. Jos mahaa korventaa rasvaisen ruuan jälkeen on kyseessä todenäköisesti närästys tai refluksi ja niihin on omat lääkkeensä.
Noihin naistenvaivoihinkin on nykyjään turvallisempia lääkkeitä kuin asperiini.Nittaminax kirjoitti:
Vai ottavat mahahaavan? Ihmettelen miksi, jos se voi johtaa kuolemaan ja toisekseen mahahaava on muuten oireeton. Jos mahaa korventaa rasvaisen ruuan jälkeen on kyseessä todenäköisesti närästys tai refluksi ja niihin on omat lääkkeensä.
Noihin naistenvaivoihinkin on nykyjään turvallisempia lääkkeitä kuin asperiini."Nittaminax"
Naiseni lääkkeissä.
Kommenttimme kohtasivat taas, sanan säilät kipinöiden.
Mutta totta kirjoitit, minä vaan, 60 olen oppinut nuo sivuvaikutukset jo vuosia sitten, ja uskoisin että muutkin ikäiseni.
Aloituksesi on kuitenkin hyvä, palstallamme kun vierailee niin paljon nuoria.
Ja en halua että kirjoitat tarkemmin naisten-lääkkeistä, minulla kun on vielä pikku-viriilini :):)
H.- kokenut kaikki t....
Nittaminax kirjoitti:
Vai ottavat mahahaavan? Ihmettelen miksi, jos se voi johtaa kuolemaan ja toisekseen mahahaava on muuten oireeton. Jos mahaa korventaa rasvaisen ruuan jälkeen on kyseessä todenäköisesti närästys tai refluksi ja niihin on omat lääkkeensä.
Noihin naistenvaivoihinkin on nykyjään turvallisempia lääkkeitä kuin asperiini.Mahahaava ei ole oireeton!!
Viina puuduttaa haavauman vähäksi aikaa, siksi ottavat! kokenut kaikki t.... kirjoitti:
Mahahaava ei ole oireeton!!
Viina puuduttaa haavauman vähäksi aikaa, siksi ottavat!Ilmaisin asian ehkä huonosti. Tuon ohjelman mukaan vatsahaavan tunnistaa vain mustasta ulosteesta ja verisestä oksentelusta, se ei kuulemma ole kivulias.
Nittaminax kirjoitti:
Ilmaisin asian ehkä huonosti. Tuon ohjelman mukaan vatsahaavan tunnistaa vain mustasta ulosteesta ja verisestä oksentelusta, se ei kuulemma ole kivulias.
Vai tarkoitettiinkohan ohjelmassa sitä että jos syö kipuihinsa aspiriinia niin ei tunne sitä vatsahaavan aiheuttamaa kipua.
- kokenut kaikki t....
Nittaminax kirjoitti:
Ilmaisin asian ehkä huonosti. Tuon ohjelman mukaan vatsahaavan tunnistaa vain mustasta ulosteesta ja verisestä oksentelusta, se ei kuulemma ole kivulias.
Vielä tuohon vatsahaavaan, minulla se oli kivulias. Esimerkiksi liike joka tulee kun haravoi lehtiharavalla, tälläinen sivuttaisliike ja moni muukin teki kipeää. Pistävä kipu läpi kehon selkään asti, sitä luultiin moneksi muuksi sairaudeksi. Näin itse haavaumat monitorista, nieltyäni letkun. Parani 2 kuukauden lääkekuurilla. Uusi ja senjälkeen häädettiin bakteeri joka haavauman auheutti(en nyt muista nimeä), sitten olen saanut olla rauhassa. En oksennellut ja ulosteista en huomannut vaan kivusta.
kokenut kaikki t.... kirjoitti:
Vielä tuohon vatsahaavaan, minulla se oli kivulias. Esimerkiksi liike joka tulee kun haravoi lehtiharavalla, tälläinen sivuttaisliike ja moni muukin teki kipeää. Pistävä kipu läpi kehon selkään asti, sitä luultiin moneksi muuksi sairaudeksi. Näin itse haavaumat monitorista, nieltyäni letkun. Parani 2 kuukauden lääkekuurilla. Uusi ja senjälkeen häädettiin bakteeri joka haavauman auheutti(en nyt muista nimeä), sitten olen saanut olla rauhassa. En oksennellut ja ulosteista en huomannut vaan kivusta.
Niin, sulla aiheutti vatsahaavan bakteeri eikä lääke? Ymmärsinkö oikein?
- Migreeni
Perinteisen pelkän asperiinin lisäksi on tullut, Treo sisältää asperiinia 500mg ja coffein 50mg, Migreenin alkuvaiheessa auttaa todella hyvin. Muutenkin päänsäryssä tulee vetämätön olo ja coffein trimmaa kivasti oloa.
Kuulema myös Status post festum aamuna.
Ei käsikauppalääkkeitä ole tarkoituskaan ottaa jatkuvasti, ovat tarkoitettu senhetkiseen tilanteeseen.Ei pitäisikään ottaa jatkuvasti, mutta kait jotkut niitä lääkkeitä syövät kuin vitamiinipillereitä.
- Dosentti
Siihen jää helposti koukkuun , liekö syynä se et "trimmaa kivasti oloa"?Kolmiolääke?
- reseptikalat
Tulevaisuudessa särkikaloista ehkä
lääkemääräyksen alaisia.
http://www.taloussanomat.fi/ymparisto/2012/02/11/ts-luonnonkalojen-laakejaamien-riskit-selvitettava/201222977/12 - muuan,,,
jos en söisi aspiriina joka päivä lääkkeeksi kuolema olis varma aika nopeesti,
se on nääs veren ohennukseen määrätty, siis pakollinen lääke,,
jotkut vastaavasti sydänlääkkeenä syövät marevaa, se vasta kiusallinen lääke on, en ikinä jaksaisi juosta terveyskeskuksessa niin usein kuin mareva potilaat joutuu juoksemaan,
aspiriini tekee aivan saman kuin mareva ja paljon helpomi jälkiseuranta,,- Dosentti
Asperin ei "tee aivan samaa kuin Marevan", muutoinhan marevania syötäisiin ihan turhaan. Marevanille on vastikään tullut vastaava tuote rinnalle, mutta sitäkin määrätään viel' erittäin harvoille ja tietyin kriteerein.
Juu, itsekkin olen sitä syönyt melkein kymmenen vuotta. Mutta eikös sillä estetä veritulppia esim flimmerin yhteydessä ettei saisi aivoveritulppaa.
- meeriamanda
Dosentti kirjoitti:
Asperin ei "tee aivan samaa kuin Marevan", muutoinhan marevania syötäisiin ihan turhaan. Marevanille on vastikään tullut vastaava tuote rinnalle, mutta sitäkin määrätään viel' erittäin harvoille ja tietyin kriteerein.
Minulle kerrottiin myös et kaksi korvaavaa on otettu tai pikemminkin päässyt reseptilääkkeeksi. Kuitenkin niillä on vielä vähän " historiaa ", toinen oli aika hintavakin eli omavastuu jää korkeaksi,
Lääkärini selitti Marevanin olevan ainakin vielä turvallisin. - meeriamanda
Nittaminax kirjoitti:
Juu, itsekkin olen sitä syönyt melkein kymmenen vuotta. Mutta eikös sillä estetä veritulppia esim flimmerin yhteydessä ettei saisi aivoveritulppaa.
Ainakin minulla ne ovat juurikin siksi.
- Adjutanttina
meeriamanda kirjoitti:
Minulle kerrottiin myös et kaksi korvaavaa on otettu tai pikemminkin päässyt reseptilääkkeeksi. Kuitenkin niillä on vielä vähän " historiaa ", toinen oli aika hintavakin eli omavastuu jää korkeaksi,
Lääkärini selitti Marevanin olevan ainakin vielä turvallisin.Aivan Pradaxaan ei ole kumoavaa lääkettä kuten Marevaniin K-vitamiini.
- ..............
Dosentti kirjoitti:
juuu, mutta vaikka onki ( ohitusleikkus tehty ) ja sepelvaltimo tauti, pärjään aivan hyvin aspiriinilla, annos on kyllä aika suuri vuorokaudessa,
en alota marevaanin syöntiä kuin vasta pakon edessä,
en jaksaisi juosta terveyskeskuksessa tarpeeksi usein,, nyt käyn kerran vuodessa tai tarvittaessa,,,
- meeriamanda
Ainakin minua monin sanoin kiellettiin Asperiinin ja sen kopiodut pillerit.
Syynä Marevan, ei vielä ole vakautunut ja joudun kertaviikkoon käymään labrakokeissa.Niin, ei se taida olla hyväksi jos liikaa vereohennus lääkkeitä popsii. Minä taas en suostu syömään marevania enkä juoksemaan labrakokeissa tuon tuostakin.
- meeriamanda
Nittaminax kirjoitti:
Niin, ei se taida olla hyväksi jos liikaa vereohennus lääkkeitä popsii. Minä taas en suostu syömään marevania enkä juoksemaan labrakokeissa tuon tuostakin.
Mä oon niin " vihree " vielä tässä mullistuksessa , mutta kyllä tod. kiukutti kun luki tuon vihkosen Marevanista.
Ja tuo marhaaminen labrassa ärsyttää, semminkin kun mulla on pistoksiin kammo.
Pelkään et menen sormineni mukaan jos kipeää ottaa..) ja usein ottaakin. - Adjutanttina
Nittaminax kirjoitti:
Niin, ei se taida olla hyväksi jos liikaa vereohennus lääkkeitä popsii. Minä taas en suostu syömään marevania enkä juoksemaan labrakokeissa tuon tuostakin.
Jos on oikea Marevanin eli verenohennuksen tarve on aika rohkeaa olla "suostumatta". Katsos kun siitä suostumattomuudesta viime kädessä kärsit vain ja ainoastaan sinä itse esimerkiksi keuhkoveritulpan tai aivoinfarktin muodossa pahimmillaan.
Adjutanttina kirjoitti:
Jos on oikea Marevanin eli verenohennuksen tarve on aika rohkeaa olla "suostumatta". Katsos kun siitä suostumattomuudesta viime kädessä kärsit vain ja ainoastaan sinä itse esimerkiksi keuhkoveritulpan tai aivoinfarktin muodossa pahimmillaan.
Onhan se näinkin kuinka sanoit, mutta toistaiseksi minulle riittää disperiini, eikä kardiologit ole tuohon mitään sanoneet. Pahimpina aikoina sain vuodessa noin kaksisataa flimmeriä eri päivinä eikä hyytymisistä ollut tietoakaan, siis että olisin ollut vaarassa saada infarktin. Ainahan on vaarassa noita saada vaikka söisit marevaniakin. Jos pötkähdän niin sit pötkähdän.
- Adjutanttina
Nittaminax kirjoitti:
Onhan se näinkin kuinka sanoit, mutta toistaiseksi minulle riittää disperiini, eikä kardiologit ole tuohon mitään sanoneet. Pahimpina aikoina sain vuodessa noin kaksisataa flimmeriä eri päivinä eikä hyytymisistä ollut tietoakaan, siis että olisin ollut vaarassa saada infarktin. Ainahan on vaarassa noita saada vaikka söisit marevaniakin. Jos pötkähdän niin sit pötkähdän.
Tehtiinkös sinulle jotain että flimmerit loppuivat? Kohtauksittaisen flimmerin katsotaan olevan aivan yhtä vaarallinen veritulppien suhteen kuin jatkuvakestoisenkin. Minulla oli vain muutama flimmeri ja sydänfilmin vuorokausinauhoituksessa näkyin muutaman lyönnin ajan esiintyviä flimmeripätkiä. Marevan aloitetiin heti kohta. Sydämeni on terve lukuunottamatta rytmihäiriöitä. Flimmeripotilas ilman riittävää verenohennusta on jatkuvassa vaarassa saada veritulppa. mutta, jos olet kardiologien hoidossa, totta kai luotat omaan lääkäriisi.
- Adjutanttina
Adjutanttina kirjoitti:
Tehtiinkös sinulle jotain että flimmerit loppuivat? Kohtauksittaisen flimmerin katsotaan olevan aivan yhtä vaarallinen veritulppien suhteen kuin jatkuvakestoisenkin. Minulla oli vain muutama flimmeri ja sydänfilmin vuorokausinauhoituksessa näkyin muutaman lyönnin ajan esiintyviä flimmeripätkiä. Marevan aloitetiin heti kohta. Sydämeni on terve lukuunottamatta rytmihäiriöitä. Flimmeripotilas ilman riittävää verenohennusta on jatkuvassa vaarassa saada veritulppa. mutta, jos olet kardiologien hoidossa, totta kai luotat omaan lääkäriisi.
" jos pötkähdän niin sit pötkähdän"
Minä taas kyllä mieluusit kykyjeni mukaan pyrin välttämään aivoinfarktia esi Marevanin syönnin muodossa" Elämä ei pääty aina aivoinfarktiin vaan jatkuu ikävien oireiden myötä. Adjutanttina kirjoitti:
Voi mähkyrä kun ei kait oikein ole soveliasta täällä puhua yksittäisen ihmisen sairaudesta, mutta sen viel tähän sanon ettei ne ole loppuneet, mutta vähentyneet eri lääkekokeilujen jälkeen. Nykyjään niitä flimmereitä tulee kerran tai kahdessa viikossa.
Niin ja ne kestää vuorokaudesta kolmeen.- Adjutanttina
Nittaminax kirjoitti:
Voi mähkyrä kun ei kait oikein ole soveliasta täällä puhua yksittäisen ihmisen sairaudesta, mutta sen viel tähän sanon ettei ne ole loppuneet, mutta vähentyneet eri lääkekokeilujen jälkeen. Nykyjään niitä flimmereitä tulee kerran tai kahdessa viikossa.
Niin ja ne kestää vuorokaudesta kolmeen.Mjaa, milläs perustelevat ettei Marevania aloiteta? Tai no, jos ei voi tarkemmin kertoa niin teilläpäin on varmaan sitten eri ohjeet. Kerran tai kahdesti viikossa? Kesto vuorokaudesta kolmeen? Ja ei Marevania.......wau ja wihellys.
Mutta Onnea matkaan! Adjutanttina kirjoitti:
Mjaa, milläs perustelevat ettei Marevania aloiteta? Tai no, jos ei voi tarkemmin kertoa niin teilläpäin on varmaan sitten eri ohjeet. Kerran tai kahdesti viikossa? Kesto vuorokaudesta kolmeen? Ja ei Marevania.......wau ja wihellys.
Mutta Onnea matkaan!Niin siis minä olen kieltäytynyt marevania ottamasta. En usko että ohjeet olisivat eri kuin muualla.
- Adjutanttina
Nittaminax kirjoitti:
Niin siis minä olen kieltäytynyt marevania ottamasta. En usko että ohjeet olisivat eri kuin muualla.
Aikas rohkea olet mutta jos tiedät mahdolliset seuraukset ja hyväksyt ne ni mikäs siinä sitten. Toivotaan ettei hyytymät sydämestä lähde liikkeelle.
Adjutanttina kirjoitti:
Aikas rohkea olet mutta jos tiedät mahdolliset seuraukset ja hyväksyt ne ni mikäs siinä sitten. Toivotaan ettei hyytymät sydämestä lähde liikkeelle.
Tai jos niitä yleensä sinne tällä lääkityksellä edes tulee, ja toistaiseksi ei ole tullut. Hyytymiähän voi tulla vaikka käytät marevaniakin ja toisaalta voi veri olla liian ohuttakin joka ei ole myöskään hyväksi, niinku varmaan tiedät.
- Adjutanttina
Nittaminax kirjoitti:
Tai jos niitä yleensä sinne tällä lääkityksellä edes tulee, ja toistaiseksi ei ole tullut. Hyytymiähän voi tulla vaikka käytät marevaniakin ja toisaalta voi veri olla liian ohuttakin joka ei ole myöskään hyväksi, niinku varmaan tiedät.
Tarkoitatko "tällä lääkityksellä" asperiinia? Asperiinin aivohalvauksia estävä teho on merkittävästiu heikompi kuin marevanin. Eteisvärinän tärkein hoito on sydänperäisen veritulpan estäminen. Marevan-lääkityksessä on omat riskinsä, mutta en uskaltanut kieltäytyäkkään kun kardiologi suositteli.
Mutta.....turha jatkaa tästä, jokaisen tapaus on erilainen ja jokainen päättää elämästään ja lääkityksestään. Toivotaan vain tulpattomia päiviä :).
- ......
Kuka on väittänyt tulehduskipulääkkeen olevan turvallinen jatkuvasti käytettynä? Lue käyttöohjeet.
- kikherne1
Täytyy olla melkoinen aukko yleissivistyksessä. jos ei tiedä asperiinin vaikutuksista. Kylläpähän leikkaava kirurgi tietää asa-hoidon aineen vahvuuden eli sen, että on kaukana normaalin asperiinin vahvuudesta, pieni, juuri sopiva. Aspiriini on hyvä lääke ja niin pahaa, ettei sitä popsita vaan otetaan tarpeeseen. Finrexiinissä sitä on sopivasta muun särkylääkkeen kera flunssaan; suosittelen. Tässä on ihan samasta kysymys. kuin siitä että piimä on pahasta alkoholistille, koska siinä on pieni promille alkoholia, mutta lapsikin voi sitä juoda turvallisesti.
"koikiherne1"
Kappas vaan, olet lukenut:
"Mutta totta kirjoitit, minä vaan, 60 olen oppinut nuo sivuvaikutukset jo vuosia sitten, ja uskoisin että muutkin ikäiseni"
H.
- katsotaan nyt
Teemalta tulee 16.15 legendaaninen aspiriini. Eli pian.
- mikä on f tiede
Nolla ohjelmat Suomessa.
D vitamiini tutkimus.
Acetylsalicyra--asperiini 0,75mg koko elämän näin on kulkenut ja välillä pirtua joukkoon.- 0 %
Tästä sinun nolla-jankutuksestasi päätellen lääkityksesi koostuu päivittäin pääasiassa pirtusta.
0 % kirjoitti:
Tästä sinun nolla-jankutuksestasi päätellen lääkityksesi koostuu päivittäin pääasiassa pirtusta.
Nollamies iski jälleen. Mukavaa olisi jos sen tarkoitusperistä jotain tajuaisi.
- Hannes57
Mulle määrättiin primaspan 100mg ensiavussa ja olen jonossa sepelvaltimoiden varjoainekuvaukseen.Siinä yksi vaara voi olla verenvuoto.Mitäs kun mulla on nyt tää aspiriini,niin onko se vaara suurempi ja saako ne tyrehtymään sen verenvuodon??Mitään ohjeita en oo saanu.
Tota noin, miten varjoainekuvaus aiheuttaa verenvuotoa?
No jos nyt joku leikkaus tehään, niin ne antaa hyytymisainetta jos on vaarana ettei verenvuoto tyrehdy normaalisti, ainakin mulle tehtiin niin tuolla kirrassa.- kkkk,,,v
Nittaminax kirjoitti:
Tota noin, miten varjoainekuvaus aiheuttaa verenvuotoa?
No jos nyt joku leikkaus tehään, niin ne antaa hyytymisainetta jos on vaarana ettei verenvuoto tyrehdy normaalisti, ainakin mulle tehtiin niin tuolla kirrassa.Isännälle on nyt määrätty Marevania. Lekuri oli sanonut, että kerran urallaan on joutunut määräämään k-vitamiinia.
- -äimän käkenä-
Täh?
Sama lääke määrättiin minullekin ja olen jonossa varjoainekuvaukseen. Ei minullekaan ole muita ohjeita annettu kuin aloittaa 100mg primaspan viikkoa ennen toimenpidettä aamulla tyhjään vatsaan ja toimenpideaamuna joitakin käytössä olevia lääkkeitä jättää ottamatta.
Onko liian vaarallista toimia ohjeen mukaan? - hoitovirhe?
-äimän käkenä- kirjoitti:
Täh?
Sama lääke määrättiin minullekin ja olen jonossa varjoainekuvaukseen. Ei minullekaan ole muita ohjeita annettu kuin aloittaa 100mg primaspan viikkoa ennen toimenpidettä aamulla tyhjään vatsaan ja toimenpideaamuna joitakin käytössä olevia lääkkeitä jättää ottamatta.
Onko liian vaarallista toimia ohjeen mukaan?Minun äitini söi Primaspania ja Marevanhoito oli. Sitä en tiedä oliko yhtä aikaa. Joka tapauksessa hän sai aivoverenvuodon ja kuoli siihen. Ruumiinavausrapostista rivien välistä aistin, että veri ei hyytynyt. Vähän ennen kuolemaa oli lopetettukin Marevanhoito, koska käsittääkseni se oli aiheuttanut aivoverenvuodon. Viikon äiti eli tajuttomana, ei enää tajuihinsa tullut.
- -äimän käkenä-
hoitovirhe? kirjoitti:
Minun äitini söi Primaspania ja Marevanhoito oli. Sitä en tiedä oliko yhtä aikaa. Joka tapauksessa hän sai aivoverenvuodon ja kuoli siihen. Ruumiinavausrapostista rivien välistä aistin, että veri ei hyytynyt. Vähän ennen kuolemaa oli lopetettukin Marevanhoito, koska käsittääkseni se oli aiheuttanut aivoverenvuodon. Viikon äiti eli tajuttomana, ei enää tajuihinsa tullut.
Ei ole Marvanhoitoa.
Katselin tänä aamuna Aamusydämellä-ohjelmaa tv:stä. Sain tietoa toimenpiteeseen, mutta tuo Primaspan jäi vieläkin kaivelemaan.
Linkki tämän aamuiseen:
http://www.netti-tv.fi/katso/aamusydämellä-14042013-0905/88577#.UWpSFMocPVc - hoitovirhe??
Ei ole Marvanhoitoa.
Katselin tänä aamuna Aamusydämellä-ohjelmaa tv:stä. Sain tietoa toimenpiteeseen, mutta tuo Primaspan jäi vieläkin kaivelemaan.
Linkki tämän aamuiseen:
http://www.netti-tv.fi/katso/aamusydämellä-14042013-0905/88577#.UWpSFMocPVcÄidilläni oli myös eteisvärinää ja hänelle oli tehty myös pallolaajennus. Kun hän sitten meni tajuttomaksi, tietysti luultiin, että se oli sydänkohtaus. Aivoihin ei aikoihin kiinnitetty huomiota.
- Hannes57
Täh?
Onko liian vaarallista toimia ohjeen mukaan?Kävin katsomassa videon sepelvaltimoiden varjoainekuvauksesta ja nimenomaan on tärkeää että on ottanut Primaspania 100mg ohjeen mukaan.Silloin ei lähde hyytymiä aivoihin aiheuttamaan aivoinfarktia.Primaspania ja Marevania ei käytetä samanaikaisesti,toinen tai toinen.Jos käyttää Marevania,INR-taso pitää olla sovitulla tasolla ennen toimenpidettä.
- Hannes57
No ei kun mä luin siitä toimenpiteestä.Siinä viedään ranteesta katetri sydämeen varjoaineen ruiskutusta varten ja vain se pistospaikka ranteessa voi alkaa vuotaa,mutta luin,että siihen voi laittaa lyijypussin päälle niin vuoto tyrehtyy.Ei siis mittään hätää.
- -äimän käkenä-
Entäs sitten jos tehdään se pallolaajennus?
- ------
Ihmeellistä, joku idiootti miinustelee täysin asiallisia viestejä.
- usein riskillä
Ei noita kaikkia verta ohentavia lääkkeitä osata ottaa huomioon. Ei lääkäritkään aina.
Sain muutama vuosi sitten ohjeen kun menin polven tekonivelleikkaukseen, että jos käytät omega-3 jätä se pois kolme viikkoa ennen leikkausta. Jätin pois kun käytin kyseistä luontaistuotetta. Jätin pois n kk ennen. Omega-3 ( d-vitamiini) on havaittu ohentavan verta, leikkausten yhteydessä potilas vuotaa herkemmin verta, tulee mustelmia jne...
Polvi leikattiin ja oli sen jälkeen mustikan musta , tuli suuri verenpurkauma. Koko jalka oli musta. Ortopedi määräsi sairaalassa, että pitää iltaisin ottaa klexane 40 mg ihon alle kolmen viikon ajan, estämään veritulpan muodotustumista. Sairaalajakso kesti neljä päivää ja resepti klexanesta mukaan. Hain lääkkeen apteekista ja pistin vielä kotona muutamana iltana, mutta lopetin. En uskaltanut jatkaa, sillä alkoin tulla mustelmia sinne sun tänne...Minulla ei ole ollut koskaan tukoksia ja liikun paljon. D-vitamiinia käytän edelleen tai aloin uudelleen käyttämään jossain vaiheessa, kuin myös monivitamiineja. - reppuriika
Minulle sanotiin että jos on leikkaus tiedossa, niin Aspriinin (käytän 100 mg) käytän veritulppien estoihin, pitää lopettaa kahta viikkoa ennen leikkauspäivää. Olen nyt tehnyt oman päätöksen, että syön kaksi päivää ja sitten kolmas päivä on aina välipäivä jolloin jätän pillerin väliin.
- Hannes57
Ei sitä pallolaajennusta mitenkään verisesti tehdä,ei siinä voi alkaa suoni vuotaa,viedään niinku puhaltamaton ilmapallo suoneen ja tukoksen kohdalla siihen puhalletaan ilmaa,joka laajentaa sen suonen ja että se pysyis auki siihen viedään päälle sellanen verkko,stentti,näin oon ymmärtänyt.en vielä katsoon sinne sairaalaan videon tästä toimenpiteestä.Siellä voi keskustella sydänhoitajan kanssa jos jokin mieltä askarruttaa.
Nittaminax kirjoitti:
Eikä tietääkseni varjoainekuvauskaan ole mikään verinen homma.
"Nittaminax"
Molemmissa tapauksissa tehdään reikä veri-suoneen, Valtimoon/Laskimoon.
Ja jos Veri ei kunnolla hyydy, voi edessä olla pikkuisen verinen ongelma.
Lievissä tapauksissa komea mustelma.
H.hunksz kirjoitti:
"Nittaminax"
Molemmissa tapauksissa tehdään reikä veri-suoneen, Valtimoon/Laskimoon.
Ja jos Veri ei kunnolla hyydy, voi edessä olla pikkuisen verinen ongelma.
Lievissä tapauksissa komea mustelma.
H.No mulle oltais tehty aivoihin toi varjoaine kuvaus, mutta ei sitten tarvittukaan, niin se olis ollut sen kummosempi juttu ku verikokeiden otto. Tarkoitan että se reikä olis ollut yhtä iso, joten tuskin siitä mitään massiivista verenvuotoa olis millään syntynyt. Niin ja mä olen aina luullut et laskimon kautta noi jutut tehdään.
Nittaminax kirjoitti:
No mulle oltais tehty aivoihin toi varjoaine kuvaus, mutta ei sitten tarvittukaan, niin se olis ollut sen kummosempi juttu ku verikokeiden otto. Tarkoitan että se reikä olis ollut yhtä iso, joten tuskin siitä mitään massiivista verenvuotoa olis millään syntynyt. Niin ja mä olen aina luullut et laskimon kautta noi jutut tehdään.
"Nittaminax"
Valtimothan ne yleensä uhkaavimmat oireet aiheuttaa.
ktso. Sepelvaltimo.
Aikanaan, kun minulle aloitettiin Marevan, sen tasoa veressä tarkkailtiin viikon välein.
Ja kerran palasin ulko-ovelta takaisin terkkariin kun hihasta valui Veri.
Ei ku seljälleen, käsi ylös ja paineside pistoskohtaan.
10 minuuttia ja sit kotiin.
Kaksi vuotta sitten sain hauskan verenvuodon nenään (sisäpuolelle).
Puolen päivän nieleskelyn jälkeen jouduin menemään okselle, ei ollut pönttö kaunista katseltavaa.
Tajusin pudottaa annoksesta toisen pillerin pois, mutta toinen päivä meni vielä, en enää nielaissut, ennen kuin vuoto loppui.
Sen jälkeen olen pysytellyt yhdessä pillerissä, eikä ongelmia ole ollut.
H.hunksz kirjoitti:
"Nittaminax"
Valtimothan ne yleensä uhkaavimmat oireet aiheuttaa.
ktso. Sepelvaltimo.
Aikanaan, kun minulle aloitettiin Marevan, sen tasoa veressä tarkkailtiin viikon välein.
Ja kerran palasin ulko-ovelta takaisin terkkariin kun hihasta valui Veri.
Ei ku seljälleen, käsi ylös ja paineside pistoskohtaan.
10 minuuttia ja sit kotiin.
Kaksi vuotta sitten sain hauskan verenvuodon nenään (sisäpuolelle).
Puolen päivän nieleskelyn jälkeen jouduin menemään okselle, ei ollut pönttö kaunista katseltavaa.
Tajusin pudottaa annoksesta toisen pillerin pois, mutta toinen päivä meni vielä, en enää nielaissut, ennen kuin vuoto loppui.
Sen jälkeen olen pysytellyt yhdessä pillerissä, eikä ongelmia ole ollut.
H.Marevan hoidosta en tiedä mitään kun en sitä syö ja tuskin koskaan edes sitä rotanmyrkkyä suostun nauttimaankaan. Alunperinhän tässä oli kyseessä aspiriinista ja varjoainekuvauksesta.
Tai ainakin minä puhun siitä.
Toki veri valuu minullakin verikokeitten jälkeen jos en ole tarpeeksi kauan painanut tuppoa, mutta en mä sen takia ole valunut kuiviin enkä palannut takasin labraan.
No, olemme kuitenkin hengissä kaikesta huolimatta.Nittaminax kirjoitti:
Marevan hoidosta en tiedä mitään kun en sitä syö ja tuskin koskaan edes sitä rotanmyrkkyä suostun nauttimaankaan. Alunperinhän tässä oli kyseessä aspiriinista ja varjoainekuvauksesta.
Toki veri valuu minullakin verikokeitten jälkeen jos en ole tarpeeksi kauan painanut tuppoa, mutta en mä sen takia ole valunut kuiviin enkä palannut takasin labraan.
No, olemme kuitenkin hengissä kaikesta huolimatta."Nittaminax"
Marevan toimii veressä kuten Aspiriini, paitsi että se ei syövytä vatsan lima-kalvoja.
Eli estää Veri-hiutaleiden paakkuuntumisen.
Rotanmyrkkynä Varfariini aiheuttaa Rotille sisäisen verenvuodon, johon ne kuolevat.
Vastamyrkky on K-vitamiini, jonka siis Varfariini tuhoaa verestä.
H.hunksz kirjoitti:
"Nittaminax"
Marevan toimii veressä kuten Aspiriini, paitsi että se ei syövytä vatsan lima-kalvoja.
Eli estää Veri-hiutaleiden paakkuuntumisen.
Rotanmyrkkynä Varfariini aiheuttaa Rotille sisäisen verenvuodon, johon ne kuolevat.
Vastamyrkky on K-vitamiini, jonka siis Varfariini tuhoaa verestä.
H.Miksi selität minulle asioita joita jo tiedän? Kerro jotain uutta välillä.
Nittaminax kirjoitti:
Miksi selität minulle asioita joita jo tiedän? Kerro jotain uutta välillä.
"Nittaminax"
Mussulutuni, sinun, kauniina naisena pitäisi vielä muistaa mitä puskurointi voi muutakin tarkoittaa, kun estää liian läheistä kontaktia, sanoisinko luiden kolahtelua.
Lääkkeissä se tarkoittaa sivuvaikutuksien minimointia.
Lapsille on olemassa puskuroitu Aspiriini.
H.- toivo5
Nittaminax kirjoitti:
Marevan hoidosta en tiedä mitään kun en sitä syö ja tuskin koskaan edes sitä rotanmyrkkyä suostun nauttimaankaan. Alunperinhän tässä oli kyseessä aspiriinista ja varjoainekuvauksesta.
No, olemme kuitenkin hengissä kaikesta huolimatta.""Marevan hoidosta en tiedä mitään kun en sitä syö ja tuskin koskaan edes sitä rotanmyrkkyä suostun nauttimaankaan.""
-Täytyy vaan toivoa ettet saa esim. aivoinfarktia!
- muikku32
Mulla iski muutama päivä sitten etuvarpaaseen yöllä hirvee kipu ja tulehdus. Syystä ei tietoo, mutta kun luin kihdistä, niin aspiriini oli mainittu haitallisena ja kihtikohtauksia lisäävänä heti alkoholin jälkeen. Mulle määrättiin primaspania n. Vuosi sitten veren ohennukseen ...siis Primaspan 100 mg/pv vuoden ajan...
Tulehduskipulääkkeiden käyttö ei olekaan niin turvallista kuin on luultu.Suurten annosten pitkä-aikainen käyttö voi joidenkin lääkkeiden kohdalla altistaa myös sydäntapahtumille.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/potilaalle/naytaartikkeli/tunnus/khp00036- hmpf
Joo, ei noihin lääkkeisiin kannata turvautua. Aspiriini tai Disperiini ei sovi korkeaa verenpainetta potevalle, koska se ohentaa verta. Jos taas on matala verenpaine, sitä kaiketi suositellaan verta ohentamaan.
Ei kannata kyl toisaalta myöskään Buranaa ottaa kuurina, vaikka ainakin meillä terveyskeskus kehottaa aina ottamaan sitä kuurin melkeinpä vaivaan kuin vaivaan, ja jopa lapsille. Säännöllinen syönti vaikuttaa maksa-arvoihin ja syö suoliston bakteerikantaa.
Muutenkin, kaikista särkylääkkeistä voi saada lääkepäänsärkyä jos liian usein ottaa. Tämä ei koske pelkästään noita asetyylisalisyylihappoja.
Noin 10-15 vuotta sitten ihmeteltiin monen nuoren urheilijanuorukaisen äkkikuolemaa. Ruotsissa kuoli suunnistajia, ja on mennyt jokunen jalkapalloilija ja pyöräilijäkin, tuupertuneet kesken kilpailun tai ottelun. Yhden selvityksen mukaan jonka olen nähnyt, pääsyy on tulehduskipulääkkeet yhdistettynä kovaan urheilusuoritukseen - aiheuttaa sydänpysähdyksen. Ihmettelen ettei siitä puhuta sen enempää kuin yhden vaivaisen lehtiartikkelin verran... vedän sen johtopäätöksen, että lääketeollisuus on aikamoisen rikas koneisto joka ei halua puhua näistä yleisesti. Tämä vimppa on tietysti vain mun johtopäätös. Mutta kannattaa kyllä olla varovainen lääkkeiden kanssa :/Tiedä nyt tuota sun ekaa juttuas tosta verenpaineesta, koska mulla on korkea verenpaine ja silti määrätty disperiiniä tai yleensä vertaohentavaa lääkettä.
Mut tota buranaa mulle ei kyllä suositella enkä voi sitä edes syödä armottomien vatsakipujen takia.
Muistaakseni mäkin luin joskus jostain noista kuolemaa johtaneista jutuista, mutta ei mulle sit selvinnyt mihin ne kuoli. Vai se on nyt selvinnyt.- hmpf
Nittaminax kirjoitti:
Tiedä nyt tuota sun ekaa juttuas tosta verenpaineesta, koska mulla on korkea verenpaine ja silti määrätty disperiiniä tai yleensä vertaohentavaa lääkettä.
Mut tota buranaa mulle ei kyllä suositella enkä voi sitä edes syödä armottomien vatsakipujen takia.
Muistaakseni mäkin luin joskus jostain noista kuolemaa johtaneista jutuista, mutta ei mulle sit selvinnyt mihin ne kuoli. Vai se on nyt selvinnyt.Jahas, vai noinkin voi olla.. Siinäs sen näkee, ei pitäis sanoa mitään yleispätevää ilman yleispäteviä papereita ;))
Sulle on sitten ehkä todettu että tulppavaara on isompi kuin että suoni poksahtaa. Mulla oli joskus korkea verenpaine päänsärkyä, ja nuo pillerit kiellettiin heti. hmpf kirjoitti:
Jahas, vai noinkin voi olla.. Siinäs sen näkee, ei pitäis sanoa mitään yleispätevää ilman yleispäteviä papereita ;))
Sulle on sitten ehkä todettu että tulppavaara on isompi kuin että suoni poksahtaa. Mulla oli joskus korkea verenpaine päänsärkyä, ja nuo pillerit kiellettiin heti.Niin tai oliko sulla siihen verenpaineeseen määrätty mitään lääkettä. Mähän syön alentavaa lääkettä ja siksi se ei kait sitten ole mulle niin vaarallista. Jos mä en söis verenpaine lääkettä lainkaan niin mulle tulee kanssa pääkipuja.
- reppuriika
Minä syön joka päivä 100 mg aspriinia aivoinfarktin estoon, mutta syön kaksi päivää ja pidän kolmannen välipäivän. Minulle sanottiin että jos on leikkaus edessä niin pitää olla reilut kaksi viikkoa syömättä.
Monenlaisia ohjeita tuntuu olevan, mutta kait se johtuu kuinka sakeaa se veri on. Tai miten paljon siinä veressä niitä hyytymistekijöitä on, mä niin tarkkaan ole lekurilta kyselly.
Täytyy ens kerralla kysellä tarkemmin.
- apinat yössä
Teemat on paskaa, missä järki Suomi???????
- eka kivi auringosta
Onko se jälleen täyskuu, näytät olevan taas sekaisin ku seinäkello?
- tekosairaitako??
Kyll 60vuotiaan pitäisi pärjätä ilman lääkkeitä. Ymmärrän tilapäiskäytön mutta että vuosia...MIKSI?
Vasta yli 80 vuotiaana lääkitykset yleensä tulevat käyttöön. . - mihin tässä uskoa
Tiedä nyt noista tableteista, mitä mikin on. :-)
Minulle yksi sisätautilääkäri sanoi, että asperiini ja tupakointi on masulle pahasta.Onhan se ja siksi useimmat joutuu syömään lisäksi vatsakalvoa suojaavaa lääkettä.
Mutta niinku Tase pappa tuolla ylempänä sanoi niin niille se ainakin on vaarallista joilla on jo vatsahaava.
Aloin tässä vähän ihmetellä.
Lääkärit sanovat näinkin, jos lyö varpaansa kiveen, ei olisi sattunut, jos et olisi tupakoinnut.
Ja totta tosiaan, pisimmät ketjut onkin poistettu, ilmankos...:)
H.Nittaminax kirjoitti:
Mitä ihmettä sä taas lässytät. Jos on jotain sanottavaa sano se suoraan tai piä suus kii.
"Nittaminax"
"asperiini ja tupakointi on masulle pahasta"
Tuo lause oli kommenttini yksi aihe.
Sopii, mielestäni hyvin aiheeseen.
Ja kyllähän väärin venyttelykin on joissakin taudeissa pahaksi :)
Sanotaan vaikkapa nivel-rikko.
H.hunksz kirjoitti:
"Nittaminax"
"asperiini ja tupakointi on masulle pahasta"
Tuo lause oli kommenttini yksi aihe.
Sopii, mielestäni hyvin aiheeseen.
Ja kyllähän väärin venyttelykin on joissakin taudeissa pahaksi :)
Sanotaan vaikkapa nivel-rikko.
H.Älä puhu sontaa, ei tuo ollut alkuperäinen ajatuksesi ja toisekseen miksi osoitit koko vastauksesi minulle. Olisit vastannut sille joka sen kirjoitti.
Nittaminax kirjoitti:
Älä puhu sontaa, ei tuo ollut alkuperäinen ajatuksesi ja toisekseen miksi osoitit koko vastauksesi minulle. Olisit vastannut sille joka sen kirjoitti.
"Nittaminax"
Oliko siinä alku-peräisessä sinulle sininen nuoli?
Ja totta, tahallani minäkin venyttelin.
Saisit olla kiitollinen.
H.
- Hanszki 1
Uusi tieto on ,että lääkärit eivät enää suosittele a.n käyttöä.
- Anonyymi
Vanha alotus mutta tärkeä tieto:
Olen käyttäny asperiinia noin 30 vuotta jokapäivä säännöllisesti
EI ole tullu vatsahaavaa eikä muitakaa vaivoja, päinvastoin aspiriini vei jopa nivel ja lihaskivut tiopotiehen ajan kuluttua,
MUTTA TÄMÄ TIETO ON TÄRKEÄÄKI TÄRKEÄMPI,,
apspiriinia kun käyttää v a t s a a n pitää ensin ottaa suojaava juoma esm. VISIPLIINIÄ muistakaa JOKAKERTA
voi myös lisäksi ensin aina syödä vähän jotain muutaki,
mutta vatsan kalvot pitää aina ensin suojata
myös visipliinin lisäksi voi juoda perunajauhojuomaa lasillisen,
vatsa kestää aspiriinia vuosikymmenet on oma henkilökohtainen kokemus ja tieto,
myöhemmin kun sydän lääkäri määräsi toisen verta ohentavan lääkityksen joka on verenohennukseen vielä tehokkaampi kuin aspiriini,
ikävä-kyllä nivel lihaskivut ovat pallanneet,
enkä saa käyttää enään aspiriinia uuden lääkkeen ollessa käytössä,
se on kyllä ollu harmillinen juttu, kun en saa käyttää mitään aspiriiniinkaa viitaava noitten sydä-lääkeitten kanssa,
kun ei voi sydänlääkeitäkään enään poistaa,
joten loppuelämä täytyy mennä näillä, kivuilla hautaan asti,
ASPIRIINIA on kyllä ollu todella ikävä,
se oli myös unilääkkeenä loistava,
siihen ei elimistö jää koskaan koukkuun,
mutta ohentaa verta ja vie kipuja pois tehokkaasti,
TIETENKÄÄ ALKON KANSSA EI ASPIRIINÄ SAA IKINÄ KÄYTTÄÄ se pitää jokaisen muistaa,,,, - Anonyymi
Keksikää uusia aloituksia. Tämäkin on vuodelta 2012. Saman jauhamista.
- Anonyymi
Tämänkin aloittaja todennäköisesti lääkinnyt itsensä aikaiseen hautaan jo ajat sitten
- Anonyymi
Vanha kansa jyrsi pajua särkytiloihin, se sisältää nimittäin aspiriinin johdannaista..
- Anonyymi
Niin, pajustahan asetolisalisyylihappo alkujaan löydettiin. Sitä on pajun kuoressa, ei muissa osissa, että pajunkuorta vaan puremaan kun särkee.
- Anonyymi
Sivulla on useaankin kertaan kirjoitettu kuinka vesivessat ovat pahoja kun kuljettavat sen veden eteenpäin ja vesistöihinkin. Mutta jos käytössä olisivat perinteiset ulkohuussit, miten tilanne olisi parempi sillä lähtiväthän ne kuspissanesteet sieltäkin eteenpäin ja niitä sitten levittivät sade- ja lumien sulamisvedet, niitä painui pohjavesiin ja valui muuten vesistöihin eli lopputulema oli aika sama.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723