Harhat ?

oo-na1

Missä vaiheessa ihminen vaipuu psykoosiin? Elämässä on ollut todella paljon stressiä,tuntuu ettei jaksa enää valehtelevia ihmisiä,kukaan ei vältä,kaikki tuntuu vaikeelta,ei pysty luottamaan. Epäilen vähän väliä kaikkia tai kyseenalaistan,tuntuu että kaikki on minua vastaan. Nyt eilen sitten aloin pelkäämään mieheni menetystä,pelkään ihmisiä. Vaivun välillä omiin ajatuksiini,minulla on suuria suunnitelmia jotka hetkessä muuttuu,jotenkin tuntuu että tajuan kuitenkin asiat. Mutta hetkittäin tuntuu etten ole täällä. Tänä aamuna kaikki tuntu todella oudolta,kaikista elämäni päivistä oudoin ja tuntuu etten jotenkin ole tässä hetkessä. Olo meni ohi ja nyt taas normaali. En kuule ääniä,enkä myöskään ole nähnyt mitään poikkeavaa. Jotenkin vaan tuntuu että todellisuuden taju hetkittäin kadoksissa...Minulla on kakssuuntanen tyyppi 2,nytköhän se sitten muuttuu tyyppi 1...

3

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokija myös.

      Koin sen kerran. Ehkä suurimpana syynä on yksinäisyys ja epäluottamus ihmisiä kohtaan. Jos saan antaa ohjeen, niin ala etsiä tietoa henkisyydestä. Minusta olet vaan herkkä, kuten moni meistä. Nyt on tapahtumassa muutoksia ja herkimmät tuntevat sen kehossaan ja psyykessään. Lue vaikka tuolta...

      http://www.luxonia.com/viestit/75-lee-harris/3249-1122012-joulukuun-energiaennuste-paeivaet-ennen-sitae-paeivaeae-

      Itse saan lohtua näistä kanavoinneista.

      Voin kertoa, että tänaän minäkin koin jotain outoa. Ehkä en sitten ollut ainoa ja syynä onkin korkeammat voimat. Minusta tuntui myös, että häviän paikalta kokonaan. Tein asioita, mutten ollut paikalla. Elämäni omituisin tunne!

    • Ittelläni tapahtu vaipuminen jonkinnäkoösee psykoottiseen masennukseen niin hiljaa ja varovasti ettei sitä huomannu ku vasta jälkeempäi, kesti about 3kk ja 2 kuukautta pikkuhiljaa siihen valuin

    • Mist_y

      Edelläkirjoittajan mukainen stoori minullakin,pikku hiljaa valuin siihen hämärään eikä edes lähipiiri huomannut mitään vaikka parisen kuukautta siinä vierähti.Päivittäiset asiat hoidin,mutta silloinkin elin omassa maailmassa,kuin sumussa.Itse tiedostin ttilani vasta myöhemmin sairaalassa,jonne joudun lopulta itsettuhoisen käytöksen vuoksi.Ei kuulo- tai näköhäiriöitä ollut mullakaan,vain perusteettomia vainoharhoja.

      Kuinka tavallista muuten on,että psykoosin jälkeen muistikuvat on hatarat? Itse en ainakaan keväästä,jolloin psykoosissa olin,paljoa muista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kivitippu: Avajaiset suunnitteilla jo syksyn aikana

      Kivitipulle uudet omistajat https://ilkkapohjalainen.fi/talous/kivitipulle-uudet-omistajat-avajaiset-suunnitteilla-jo-s
      Lappajärvi
      68
      3200
    2. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1571
    3. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      32
      1381
    4. Sehän on vain kymppi kuussa

      Ministeri Mykkäsen mukaan sähköautojen ajoneuvovero nousee vain alle10 eur/kk. Samaanaikaan muut ministeröt ovat veronma
      Maailman menoa
      109
      1259
    5. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      91
      1085
    6. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      84
      953
    7. Onko kukaan koskaan sanonut

      Sinulle nainen että olet vaikea luonne? Minusta sinä olet vähän vaikea mutta ehkä elämä on opettanut sinua varautumaan j
      Ikävä
      59
      938
    8. Juontaja Roope Salminen lataa rajua tekstiä juopottelustaan: "Ei mulla oikeastaan ollut..."

      Roope Salminen on elänyt viime vuodet päihteetöntä elämää ja puhunut päihteettömyydestä avoimesti. Voimaa ja iloa Roopel
      14
      926
    9. Miten tämän kaipuun saa loppumaan?

      En jaksaisi enää kaivata, on mennyt liiankin pitkä aika kaipaamiseen. Olen elänyt vain puolittain ja se harmittaa. Ei a
      Ikävä
      77
      897
    10. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      36
      829
    Aihe