Kun tämänkin kesän sateissa olen Helsingissä seurannut sääsuojauksia sadetta vastaan,niin enpä menisi ostamaan tänä kesänä rakennettua asuntoa,niin huonolta näyttää.Kukapa sitä alle kymmenen euron liksalla tuulen maahan heittämää pressua paikalleen viitsisi laittaa!
2004-homeista vuosikertaa
5
712
Vastaukset
- kirvesmies
kun ei ammattimiehelle makseta ja aikataulu kiree niin juuri tällästä hälläväli meininkiä ehkä joskus opitaan
- vai
Sitä saa mitä tilaa. Vuosikymmenen päästä on otsikoissa "huolimaton rakentaminen 90-00 luvuilla maksaa miljoonia korjauskuluina"
On menty aivan järjettömään kiirehtimiseen samalla kun väkeä on vähennetty ja palkkoja laskettu.
Itse tein rappaushommia 01 asti ja sitten lopetin hommat. Esim. kun 80 luvulla oli samalla työmaalla 3-5 rapparia apumies(het) niin 00 olin yksin samankokoisella työmaalla. Aikataulu oli jos mahdollista kireämpi kuin ennen, palkka suhteessa huonompi ja kaikenlaista vänkyttäjää ja kirehtijää laukkasi päivittäin tellingillä. Näissä kiirehtijöissä kumma kyllä oli myös tulevia omistajia/asukkeja. Laatua ei kukaan perännyt kunhan kaukaa katsoen näytti siviilin silmiin uudelta ja kauniilta. 01 otin lopullisen lopputilin, lomailin ja aloitin aivan muissa hommissa.
Ehdin nähdä muutoksen rakentamisessa ja laadussa jos sitä koskaan on ollutkaan ja voisin osoittaa taloja jotka ovat varmasti jo homeessa elleivät ole sortuneet koska kaikkia tarpeellisia nauloja eivät timpurit ehtineet märkien, jäisten ja osin jo sinistyneiden lautojen läpi lyödä. Voisin näyttää taloja joiden seinissä on 3 metrin matkalla 10 senttiä heittoa vaikkakin kulmat on suorat. Voisin osoittaa useita taloa joihin minä itse en muuttaisi ilmaiseksi asumaan saatika että ostaisin niitä rytöjä, vaikkakin ne sijaitsevat ns. halutuilla alueilla, ovat kaukaa katsoen hulppean näköisiä ja jotku onnettomat ovat niistä satoja tuhansia euroja pulittaneet.
Rakentamiselle ominaista on tänään, että kunhan saadaan huokealla ja nopeasti jotenkuten kasaan ja luovutettua niin se riittää. Jonain päivänä kiireen ja työvoimassa sekä palkoissa pihtaamisen jäljet tulevat maksuun se on varmaa. - Tane
vai kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Vuosikymmenen päästä on otsikoissa "huolimaton rakentaminen 90-00 luvuilla maksaa miljoonia korjauskuluina"
On menty aivan järjettömään kiirehtimiseen samalla kun väkeä on vähennetty ja palkkoja laskettu.
Itse tein rappaushommia 01 asti ja sitten lopetin hommat. Esim. kun 80 luvulla oli samalla työmaalla 3-5 rapparia apumies(het) niin 00 olin yksin samankokoisella työmaalla. Aikataulu oli jos mahdollista kireämpi kuin ennen, palkka suhteessa huonompi ja kaikenlaista vänkyttäjää ja kirehtijää laukkasi päivittäin tellingillä. Näissä kiirehtijöissä kumma kyllä oli myös tulevia omistajia/asukkeja. Laatua ei kukaan perännyt kunhan kaukaa katsoen näytti siviilin silmiin uudelta ja kauniilta. 01 otin lopullisen lopputilin, lomailin ja aloitin aivan muissa hommissa.
Ehdin nähdä muutoksen rakentamisessa ja laadussa jos sitä koskaan on ollutkaan ja voisin osoittaa taloja jotka ovat varmasti jo homeessa elleivät ole sortuneet koska kaikkia tarpeellisia nauloja eivät timpurit ehtineet märkien, jäisten ja osin jo sinistyneiden lautojen läpi lyödä. Voisin näyttää taloja joiden seinissä on 3 metrin matkalla 10 senttiä heittoa vaikkakin kulmat on suorat. Voisin osoittaa useita taloa joihin minä itse en muuttaisi ilmaiseksi asumaan saatika että ostaisin niitä rytöjä, vaikkakin ne sijaitsevat ns. halutuilla alueilla, ovat kaukaa katsoen hulppean näköisiä ja jotku onnettomat ovat niistä satoja tuhansia euroja pulittaneet.
Rakentamiselle ominaista on tänään, että kunhan saadaan huokealla ja nopeasti jotenkuten kasaan ja luovutettua niin se riittää. Jonain päivänä kiireen ja työvoimassa sekä palkoissa pihtaamisen jäljet tulevat maksuun se on varmaa.Minä lopetin 1994,kun oltiin nousemassa jo syvimmästä lamasta.Helppo oli lopettaa kun firma meni konkurssiin.Vielä nykyäänkin katselee touhua rakennusmiehen silmällä.Olen kuullut että rakentamisen moraali romahti juuri tuohon lamaan.Itseään kunnioittavat rakentajat,jotka tiesi ja ymmärsivät rakentamisensa arvon savustettiin yksinkertaisesti työmailta.Pääasia oli vain rakentajan pieni palkka.Luuleeko ne mestarit että kaveri joka on juuri saanut lomalapun kouraan ajattelee enää mitään laatua.Moni tarjouspyyntö on voitettu viinalla,ravintolaillallisilla ja Tallinnan huorilla.
- pena
vai kirjoitti:
Rakentamiselle ominaista on tänään, että kunhan saadaan huokealla ja nopeasti jotenkuten kasaan ja luovutettua niin se riittää. Jonain päivänä kiireen ja työvoimassa sekä palkoissa pihtaamisen jäljet tulevat maksuun se on varmaa.En suostu menemään muutamaan kauppakeskukseen muutamaan vuoteen,pelkään että romahtavat joku päivä. Ennen kun parkkihallit valettiin niin ne saivat rauhassa kuivua,nykyään niiden päälle nostellaan jo seuraavana päivänä useiden tonnien kuormia. Saas nähdä koska nuo vaijerihallit romahtaa: Ennen yhden rakennusliikkeen vastaava ei sallinnut minkäänlaista alkoholin käyttöä työmaalla nykyään ei ole enään huomaavinaan kun vuokrafirmojen miehet konttaavat töihin.
- raksaäijä
pena kirjoitti:
En suostu menemään muutamaan kauppakeskukseen muutamaan vuoteen,pelkään että romahtavat joku päivä. Ennen kun parkkihallit valettiin niin ne saivat rauhassa kuivua,nykyään niiden päälle nostellaan jo seuraavana päivänä useiden tonnien kuormia. Saas nähdä koska nuo vaijerihallit romahtaa: Ennen yhden rakennusliikkeen vastaava ei sallinnut minkäänlaista alkoholin käyttöä työmaalla nykyään ei ole enään huomaavinaan kun vuokrafirmojen miehet konttaavat töihin.
nykyään on vai tärkeää että ollaan ilmaiseksi töissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1792698- 1642519
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182207Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612073Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31739"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2061439Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2261173Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931138Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701073