keuhkosarkoidoosi pahana

kipuliini

olen sairastanu keuhkosarkoidoosia useamman vuoden, nyt joudun rasitustestiin ja holter sydämen pitkäaikaisrekisteröinti....kävin sydänfilmissä verikokeissa..en edes muista montako sataa kertaa olen jo käyny.
Tietokonetomograviakuvaus ja röntgen sitä ennen eli muutamapäivä välissä sit keuhkolääkärin vastaanotolla.
Rasitutestin jälkeen muutaman päivän päästä taas sydänfilmi verikokeet. Mulla on muuttunu krooniseksi sarkoidoosi ja levii keuhkoissa, nyt viimekäynnillä oli levinny keuhkojen ylä-ja alaosaan.
Nyt väli lyhennetty 3kk:teen eli koko ajan tutkimuksia.
Kivut alkaa olla sietämättömät keuhkoissa, lääkäri sanoi et osastolle vuoden alussa.
Nyt ääni melkein kokonaan poissa ja yskä ei flunssaa.
Aina kun saan flunssan tulehtuu kaikki henhityselimet keuhkoja myöten.
Viimeksi lisänä keuhkokuume.
Voimat poissa, välillä on ollu helpompia aikoja ei enää, kun en enää edes muista.
En siedä yhtään kuumuutta ja ulkona jäädyn.
Tämäkö on sarkoidoosia..onko kellään muulla tällainen sarkoidoosi.
Ei tämän kanssa pärjää olen jo loppu kokonaan.
Tutkimukset vie voimat lokakuussa viimeksi keuhkojutut nyt vuodenalussa taas sydäntutkimukset alkaa ensiviikolla ja niisä joudun ravaamaan useamman kerran.
Mut ei valiteta anteeksi valitin mennään päivä kerrallaan ja katotaan mitä tuleman pitää, hymyä huuleen ei anneta periksi.
Joulu taitaa mennä ohi ilman valmisteluja...hyvää joulunalkua kaikille.

5

545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipuliini

mikä tässä nyt mättää aamulla tuli paljon limaa keuhkoista ja verta joukossa, tunnin verran olin lavuaarin päällä pää lavuaarissa melkein kiinni. Tuli vielä senkin jälkeen muutaman kerran, miten voi olla niin paljon limaa ja mistä veri, onko kellään sarkoidoosipotilaalla tullu verta liman mukana.

• kipuliini

rytmihäriöitä lääkitys Bisoprolol 2.5 mg kurja olo. Yksi sydäntutkimus vielä, sit joudun Helsinkiin jos siinä jotain häikkää. Eli epäilty sydänsarkoidoosi.

Onko täällä ketään jolla sydänsarkoidoosi, olis kiva tietää miten menee.
      Kiitän vastauksista, ja muutenkin sarkoidoosista.

• ihan outoa

Ei tietoa sydänsarkoidoosista, edes tiennyt että se voi mennä sydämeen keuhkoista. :( Voimia sulle!

• kipuliini

sarkoidoosi voi levitä ihan mihin elimeen vaan, ei se katso minkä jättää pois. Onko sinulle nimm. ihan outoa sarkoidoosi.

• kipuliini

kirjoittelen yksin tähän, kun haluun jotenkin vaan kirjoittaa. Joudun meilahteen kun vaan tulee kutsu sydäntutkimuksiin. Onko kenelläkään ihosarkoidoosia, haluusin tietää millaisena se ihossa näkyy, itelle tullu ranteen ja kyynärtaipeen väliin iso punainen vähän koholla oleva noin 15cm pitkä ja 10cm leveä läntti jossa iho epätasainen.
      Kutisee ja kirveltää samoin koskee välillä, eli ei kiva. Koskaan ennen ei ole ollu tuollaista ihossa.
      Jos jollakin ihosarkoidoosi olistko kiltti ja laittaisit tietoa.
      Netistä olen etsiny mutten saa mitään järkevää juttuu esille ja mitä on ne on vanhoja, eli ei mun kannata niihin kirjoitella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 314
      4388
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      15
      2193
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      188
      2014
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      104
      1423
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      71
      1294
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      962
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      927
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      879
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      804
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      726
    Aihe