Salamarakkaus ja yhteenkuuluvuuden tunne

Kaisa_vm84

Lueskelin näitä viestejä ikäerosta ja siitä onko rakkautta ensisilmäyksellä olemassa. Haluan kertoa oman tarinani joka ehkä toivottavasti rohkaisee muitakin elämään elämäänsä rohkeimman kautta.

Olin elänyt jo pitkään sinkkuna kun tapasin minua noin kymmenen vuotta vanhemman miehen kantapaikassani Helsingissä. Jostain käsittämättömästä syystä koko homma tuntui alusta saakka siltä, kuin olisimme tunteneet jo vuosia, vuosikymmeniä, satoja vuosia. Väitän, että jopa jollain tavalla tiesin alitajuisesti hänen ammattinsa ja paljon hänen taustoistaan jopa ennenkuin hän edes niistä minulle kertoi. Tämä nyt voi olla ihan vain omaa kuvitelmaani, mutta yhteenkuuluvuuden tunne oli ensiminuuteista saakka aivan älyttömän vahva.

Jatkoimme iltaa kämpilleni, jossa olin asustellut jo vuosia sinkkuna, enkä mitenkään arvannut mitä tuleman piti. Kuvittelin, että harrastaisimme ehkä seksiä ja aamulla herätessäni kundi olisi jo poissa tai vähintäänkin keksisi jonkin tekosyyn poistuakseen mahdollisimman pikaisesti paikalta. Emme kuitenkaan päätyneet harrastamaan seksiä vaan nukahdimme molemmat humalatilamme vuoksi.

Aamulla heräsin siihen, että mies katseli minua ja hymyili minulle tavalla joka tuntui jälleen kerran siltä kuin olisin aina herännyt tuota hymyä katsellen. Sen sijaan, että kumpikaan meistä olisi lähtenyt eri teille, tuntui varsin luonnolliselta jatkaa päivää kaksistaan. Päätimme lähteä ulos syömään ja loppuviikonlopun, koska tapasimme perjantai-iltana, vietimme tiiviisti yhdessä eikä miekkonen poistunut kotoani kuin vasta myöhään sunnuntai-iltana. Meillä oli niin paljon puhuttavaa ja kerrottavaa, ettemme edes harrastaneet seksiä koko viikonlopun aikana.

Alkuviikon hymyilin töissä kuin Hangon keksi ihmisten kysellessä, että "taisi olla hyvä viikonloppu" johon en pystynyt vastaamaan mitenkään muuten kuin pyörittelemällä epäuskoisena päätäni. Oliko mahdollista, että olisin noin lyhyellä aikavälillä ihastunut ja jopa rakastunut tähän oikeastaan tuiki tuntemattomaan mieheen?

Kun miehestä ei muutamaan päivään kuulunut mitään ja koska oma oloni tuntui jollain tavalla palaavan normaaliksi yritin uskotella itselleni, että olin vain joutunut jonkinlaisen tilapäisen mielenhäiriön valtaan. Ja sitten mies lähetti minulle sen ihanan tekstarin, joka sai taas sydämen pamppailemaan ja hymyn huulille.

Päädyimme yksille treffeille jossa taas ei juteltavasta tullut loppua ja seuraavan viikonlopun aikana pääsimme viimein seksiinkin, jossa koin sellaista yhteyttä jota en ole ennen tuntenut kenenkään kanssa. Jokainen kosketus, jokainen liike tuntui oikealta enkä häpeillyt yhtään hänen kanssaan, vaikka yleensä olen kovinkin ujo varsinkin selvinpäin.

Nyt tästä ensitapaamisesta on jo seitsemän vuotta aikaa ja odotan ensimmäistä yhteistä lastamme. Ensi kesänä olemme menossa naimisiin ja odotan innolla yhteistä elämäämme tietäen, että olen löytänyt sielunkumppanini ja toisen puoliskoni. Sen joka minulle oli jossain tarkoitettu ja jota etsin koko elämäni ja joka lopulta putosi eteeni aivan sattumalta ja juuri silloin kun sitä vähiten odotin: Tämä on juuri se esimerkkitapaus josta kaikki romanttiset filkat ja laulut kertovat, mutta jonka aina kuvittelin olevan vain satua.

9

2703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laurah76

OMa tarinani on vähän samanlainen. Tapasin nykyisen aviomieheni opiskellessani ulkomailla. Ongelma oli, että olin jo kolmen kuukauden kuluttua lähdössä takaisin Suomeen eikä minulla siinä vaiheessa ollut pienintäkään tarkoitusta menettää sydäntäni jollekin joka kohta ei enää olisikaan siinä. Yritin vastustella parhaani mukaan kun huomasin tämän henkilön pyörivän mielessäni kokoajan ja jouduin pakottamaan itseni etten olisi kokoajan ollut tekstittelemässä tai soittamassa hänelle pienimmistäkin asiasta. TApaamisemme kuitenkin olivat niin kiinnostavia ja niin mukavia, etten voinut mitään tunteilleni ja jo noin kuukauden päästä ensitreffeistä käytännössä asuin hänen luonaan. Sitten tuli se päivä kun jouduin lähtemään takaisin Suomeen. Ei mennyt kuin muutama päivä yksin Suomessa kun totesin, ettei tästä tule mitään ja että olin jättänyt potentiaalisen elämäni rakkauden jälkeeni. Jouduin myöntämään itselleni, että tässä se nyt on: Olin korviani myöten rakastunut ja lensin pitkältä tuntuneiden viikkojen jälkeen takaisin vanhaan opiskelukaupunkiini ja muutin yhteen poikaystäväni kanssa. Olemme olleet yhdessä nyt jo yhdeksän vuotta. Uskon siihen että meillä kaikille on olemassa se "oikea", joku joka heti alusta saakka vain tuntuu "oikealta" ja uskon siihen, että olen hänet nyt löytänyt.

• MariaWoodstock

Kaikki elokuvat ja romanttiset kirjat kertovat juuri tästä ideaalitilanteesta, joista valitettavasti valitettavan moni vain haaveilee: Sen oikean löytymisestä. Ja juuri noin se tapahtuu. Ihminen voi vastustella tai yrittää järkeillä tunteitaan niin paljon kuin haluaa, mutta loppupeleissä täytyisi vain osata kuunnella sydäntään ja uskaltaa seurata sitä. Kun tulee se tunne, että kuva siitä toisesta leijuu edessä koko ajan, kun tulee se tunne, että tämän henkilön olen tuntenut aina ja haluankin aina tuntea. Ja kun tulee se tunne ettei halua päästää toista viereltään mihinkään. Silloin tietää, että tässä se nyt on. Se tunne, jonka me kaikki voimme kokea jos vain annamme tunteen viedä. Maailma on epälooginen paikka ja asiat eivät aina mene niinkuin suunnittelimme tai ajattelimme: Saatamme tavata toisen puoliskomme vaikka toisella puolella maailmaa, vuoristoradan jonossa tai lähikapakassa. Sitten täytyisi vain osata kuunnella ja uskoa tunteitaan eikä paeta niitä. Rakkaus on ihana asia ja sääliksi käy sitä, joka itseltään siihen mahdollisuuden kieltää. Yksin olemiseen ja elämiseen voi tottua, mutta mikään ei voita sitä kun aamulla herää sen oman kullan vierestä, vie sormet kullan hiusten läpi ja nousee tekemään aamiaista molemmille tietäen, että tuon miehen tai naisen kanssa minä elän ja saan jakaa aikani, ajatukseni ja tunteeni.

• riina

Tapasin vuonna 2005 elämäni miehen, mutta en itse uskaltanut heittäytyä suhteeseen ja uskonut siihen, että "rakkautta ensisilmäyksellä" voisi olla totta. Mutta oli se. Enpä ole sen jälkeen moista kokenut kuin nuo neljä kuukautta, jonka jälkeen juoksin itse pakoon, koska pelästyin miten nopeasti olin ajautunut vakavaan suhteeseen. Suunnittelimme perhettä, puhuimme ulkomaille muutosta ja maailman kiertämisestä ja olimme jo kolmen kuukauden päästä tapaamisestamme täysin varmoja siitä millaiset häät haluaisimme. Sitten kun juoksin pakoon häntä koipien välissä ja katkaisin käytännössä kaikki välit tähän mieheen hän ilmeisesti surussaan löysi vuoden sisällä uuden naisen. Heillä ei mene kovinkaan hyvin mitä olen kavereiden kautta kuullut ja itse olen ollut vain lyhyissä suhteissa, joissa en voi olla oma itseni enkä voi lakata ajattelemasta miestä josta luovuin. Johanna Kurkelan sanoin "Ehkä Ensi Elämässä".

• petra8

Ehkä ei kannattais odottaa ihan sinne "ensi elämään" asti. Jos tiedät miehen yhteystiedot, tai löydät hänet vaikkapa feisbookista niin rohkeasti vain juttelemaan. Tietenkään ei kannata lähteä tieten tahtoen hajottamaan kenenkään liittoa mutta mitään et menetä jos avaat suusi ja kerrot tunteistasi. Kerran täällä vaan eletään ja elämä menee eteenpäin huimaa vauhtia. Ota hetkestä kiinni.

• jatzka2

Seize the day.

• sarita7

Juuri lueskelin toiselta palstalta vastaavanlaisesta tapauksesta. Oiskohan niin, että olet nyt kohdannut sielunkumppanisi? Sen tyypin joka täydentää sua, hyväksyy sut juuri sellaisena kuin olet ja jonka itsekin hyväksyt juuri sellaisena kuin hän on? Omalla kohdallani ja myös serkkuni kohdalla rakkaus astui elämään kuin salama kirkkaalta taivaalta: Siinä ei voinut muuta kuin yrittää uida virran mukana. Tottakai yritin alussa vastustella ja kun olen jutellut serkkuni kanssa, jolle kävi samalla tavalla oman kumppaninsa kanssa, niin hänkin oli yrittänyt, mutta ei omille tunteilleen voi mitään kun se oikea astuu eteen. Se on juuri tota: Tapaa jonkun joka on kuin vanha tuttu, vanha kiinnostava tuttu, josta ei halua päästää irti. Silloin on parasta vaan huokaista, hymyillä ja antautua tunteidensa vietäväksi, sillä kyllä sen tietää milloin joku on "se oikea". Uskaltakaa rakastaa ihmiset.

• miia4

Yhteenkuuluvuuden tunne ja mutkattomuus olla toisen kanssa aivan oma itsensä tuollaisessa elämän mullistavassa rakkaudessa on hienointa mitä olla saattaa. Vaalikaa sitä ja arvostakaa suhdettanne. Älkää epäilkö tunteitanne vaan eläkää täysillä toisistanne nauttien. Pahimmassa tapauksessa ette olisi ikinä kohdanneet ja pahimmassa tapauksessa teillä ei ehkä ole kauan aikaa olla keskenänne sillä elämässä voi tapahtua mitä vain, silmänräpäyksessä. Pitäkää kädestä, hyväilkää, pussailkaa pussailemasta päästyänne, silittäkää toistenne hiuksia, nauttikaa hyvästä seksistä jota teillä eittämättä sielunkumppaneina on ja rakastaa toisianne täydestä sydämestänne. Olen onnellinen puolestanne.

• ninnuli5

En sanoisi että salamarakastuminen on se homman juju vaan se että kohdatessasi Mr. oikean rakastut häneen ihan normaalia kaavaa noudattaen (ihastuminen, omien tunteiden kanssa pähkäily, rakastuminen ja rakastaminen) vaikkakin se voi tietysti tapahtua paljon normaalia nopeammin. JOS olet kohdannut sen oikean kumppanin niin hän voi juuri olla se "sielunkumppani" sinulle: sen kyllä tietää. Kaikki on luontevaa ja hauskaa, olette kuin parhaat ystävykset vaikka kyseesä olisi vain lyhytkin aika jonka olette toisenne tunteneet, etkä todellakaan halua päästää tätä uutta tuttavuutta käsistäsi. Itselleni nousi ensin kauhea oma pelko siitä, ettei tuo henkilö oikeasti ollut minusta kiinnostunut eikä halunnut minua samalla tavalla ja epäilin omia tunteitani (jotenkin ajattelin olevani seonnut). Kun uskaltauduin kertomaan tunteistani toiselle hän ymmärsi täysin mitä tarkoini ja kertoi tuntevansa aivan samoin. Silloin ajattelin että antaa mennä vain: Tätä ei nyt jarrutella etten menetä tätä henkilöä jollekin toiselle. Seurustelun ensikuukaudet oli upeaa aikaa, eikä se vielä vuosienkaan päästä ole mihinkään muuttunut. Tilanteemme toki on: Halusimme muuttaa yhteen jo alle vuoden päästä seurustelun aloitettuamme (käytännössä asuimmekin jo yhdessä muutama kk seurustelun aloitettuamme melkeinpä vuoro öin aina toisen luona) ja suunnittelemme jo perheenperustamista ja naimisiin menoa vaikka ei meillä mikään kiire sille asteelle ole. Tiedämmepä vain, että tässä se nyt on: Enää ei tarvitse etsiä, enka tarvitse rinnalleni enää muita miehiä sillä olen löytänyt kohtalon - tai kutsutaan sitä sitten vaikka salamarakastumiseksi - avustuksella sen oikean.

• Tarkennusta jäin kai

En halua pilata tunnelmaa mutta kuinka monelle olette reikäänne jakaneet ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5831
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      57
      3195
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      184
      2691
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2494
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2199
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2141
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1866
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      15
      1548
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1369
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      266
      1225
    Aihe