Gerbiilin käytös muuttunut agressiiviseksi

Gerbiilimummo

Olin siirtänyt gerbiilini paikkaa n. 4viikkoa sitten. eilen kun yritin nostaa sitä syliin se hyökkäsi ja puri käteeni,samoin teki tänään. gerbiili on 3,5vuotias. Olisiko mahdollista että gerbiili on stressaantunut vai onko jyrsimisen puutetta? juoksutuksessa se hyökkää myös kädelleni. Gerbiili on hankittu eläinkaupasta.

7

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyppymyyrä

      Gerbiilit jotka hankitaan eläinkaupasta, voivat olla agressiivisia, toki myös kasvattajalta hankitut! Mutta totuta gerbiilisi käteesi uudelleen ja älä tee äkkinäisiä liikkeitä, se voi olla että gerbiili on pelästynyt sinua, tai se vain pelkää kättäsi liikaa. Kysy kokeneelta kasvattajalta apua asiassa, se olisi paras vaihtoehto.

    • Gerbiilimummo

      Joo, sil oli vaa jyrsimisen puute, nyt laitoin sille paljon jyrsittävää nii ei oo sen jälkee purru mua (:

    • diipadaapadaa

      No nyt kyllä ei pidä paikkaansa. Tervepäinen gerbiili EI PURE, vaikkei sillä olisikaan mitään jyrsittävää.

      Yhtäkkinen aggresiivisuus, eli hyökkiminen ja pureminen voi johtua kasvaimesta tai jostain muusta. Mistään jyrsittävän puuttumisesta se ei missään nimessä johdu.

      • Gerbiilimummo

        En ole kyllä huomannut mitään kasvainta gerbiilissäni tai mitään poikkeavaa käytöstä, muutakuin agressiivisuuden joka kylläkin loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin kun sai pari paperirullaa järsittyä.
        Toinen vaihtoehto on voinut olla se, että käsissäni on ollut vieras haju jota gerbiili pelkää/inhoaa.


    • Gerppi

      Meilläkin gerbiili puri, ei hyökännyt mutta nakersi sormeani, kun ei ollut mitää jyrsittävää terrassa. Sanoisin siis että voi johtua myös siitä.

      • eläinrääkäystä

        Siis ettekö anna gerbiileillenne tarpeeksi pahvia, jos ihmisen sormia alkaa jyrsiä?? Minulla itselläni on 5 gerbiiliä ja annan niille JOKA PÄIVÄ ainakin 10 vessapaperirullaa. Jos ei omasta kodista tule tarpeeksi pahvia pyytäkää tuttavilta apua! (muistakaa, ettei MAITO, MEHU YMS. PURKKEJA/TÖLKKEJÄ SAA ANTAA GERBIILEILLE) Toihan on siis eläinrääkkäystä. Ne kuolee, jos ne ei saa jyrsittävää, kun niien hampaat kasvaa liian isoiksi, eikä ne pysty syömään....:(


    • Marsuntappaja

      Tapa se!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3390
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2574
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1889
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1797
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1684
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1532
    Aihe