Nykyisin jääliian paljon nuoria ihmisiä työkyvyttömyyseläkkeelle! Miksi? Onko elämä niin vaikeaa vaikka nykyään töissäkin pääsee helpommalla kun voi tehdä lyhyempää työaikaa jne..Itse olen keski-ikäinen jo vaivainenkin hoitotyötä tekevä ja aina vain enemmän potilaaksi tulee nuoria ,,vanhat saa vääntä töissä ja nuoret loistaa poissaolollaan(vanhemmat sairaatkaan ei edes pääse eläkkeeelle?..Miksi niin paljon mielenterveysongelmia? Miksi alko-ongelmia..Mikä yhteiskunnassa mättää?..
Liikaa nuoria eläkeläisiä
4
293
Vastaukset
- kuultua..
Se on kyllä totta.Eikö he ole sitä sukupolvea joka oppi "itsenäisiksi" jo 6v ja kulki eskariiin ja eskarista yksin kotiin..ja vanhemmat harrasti omia asioita..Ja vanhemmat kehuivat kilvan miten meidän lapset on niin itsenäisiä kun osaavat olal illat yksin kotona..Oiken muistan kun eräätkin eppuluokkalaisen vanhemmat kehuivat,,,kun olimme vanhempainillassa...No syitä on varmasti monia..
- Näillä mennään
Minua ihmetyttää nimen omaan ne tapaukset, joissa nuoret ihmiset laitetaan työkyvyttömyyseläkkeelle. Ovatko he todellakin niin huonossa kunnossa, etteivät enää millään ilveellä pärjäisi työelämässä? Myös minä ihmettelen, mikä tässä yhteiskunnassa mättää?!
Itse olen vuosikymmeniä ollut työelämässä ja niin on vaan töissä on käyty, vaikka jouduin todella rankan työpaikkakiusaamisen kohteeksi ja sen takia aika ajoin pitkillekin sairauslomille. Kiusaaminen loppui pari vuotta sitten, mutta siitä aiheutuneen raskaan stressin takia minulle puhkesi eräs perustauti vakavassa ja vaikeassa muodossaan. Sen seurauksena muisti ja erityisesti keskittymiskyky heikkeni huomattavasti ja työssäkäynti on siitä lähtien ollut yhtä taistelua ja kitumista. Muistipoliklinikan potilas olen edelleen, mutta kun ei ole diagnoosia, en voi jäädä edes sairauslomalle. Seuraavat tutkimukset tehdään 1,5 vuoden kuluttua. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää työstä irtisanoutuminen. En uskalla edes ajatella, mitä se tuo tullessaan :(
PS. Myös minä olen ollut ns. itsenäinen lapsi. Musiikkiharrastuksiinkin kävelin 7-8 kilometriä viulukotelon kanssa, kun kotipaikkakunnallani ollut juurikaan julkista liikennettä, eivätkä vanhemmat voineet kesken päivän lähteä töistä minua kuskaamaan. - vanha 1
No niinpä niin..miksi ne nuoret tosiaankin ehdotetaan eläkkeelle vaikka muutamien kuntoutusjaksojen jälkeen? Eikö voisi tehdä vaikka lyhyttä työaikaa? Tuskin kummoinen eläke kun ei ole työkokemusta juuri nuorille karttunut..Ihme juttu että sitten me vanhat ja raihnaiset istutaan työterv.palavereissa ja meille sanotaan että kyllä sinun pitää vielä jaksaa -olethan käynyt kuntoutuksessakin(x1)..HUOH::
- Raataja
Joo..poliitikotkin jo huolissaan nuorista työkyvyttömyyseläkeläisten kasvavasta joukosta..kuka tulevaisuudessa tekee työt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1335355Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1894491Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1764420Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas854100Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL613690Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa473673Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik1033640Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa
kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode143451Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast343406Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä153359