Liikaa nuoria eläkeläisiä

pohtija vaan

Nykyisin jääliian paljon nuoria ihmisiä työkyvyttömyyseläkkeelle! Miksi? Onko elämä niin vaikeaa vaikka nykyään töissäkin pääsee helpommalla kun voi tehdä lyhyempää työaikaa jne..Itse olen keski-ikäinen jo vaivainenkin hoitotyötä tekevä ja aina vain enemmän potilaaksi tulee nuoria ,,vanhat saa vääntä töissä ja nuoret loistaa poissaolollaan(vanhemmat sairaatkaan ei edes pääse eläkkeeelle?..Miksi niin paljon mielenterveysongelmia? Miksi alko-ongelmia..Mikä yhteiskunnassa mättää?..

4

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuultua..

      Se on kyllä totta.Eikö he ole sitä sukupolvea joka oppi "itsenäisiksi" jo 6v ja kulki eskariiin ja eskarista yksin kotiin..ja vanhemmat harrasti omia asioita..Ja vanhemmat kehuivat kilvan miten meidän lapset on niin itsenäisiä kun osaavat olal illat yksin kotona..Oiken muistan kun eräätkin eppuluokkalaisen vanhemmat kehuivat,,,kun olimme vanhempainillassa...No syitä on varmasti monia..

    • Näillä mennään

      Minua ihmetyttää nimen omaan ne tapaukset, joissa nuoret ihmiset laitetaan työkyvyttömyyseläkkeelle. Ovatko he todellakin niin huonossa kunnossa, etteivät enää millään ilveellä pärjäisi työelämässä? Myös minä ihmettelen, mikä tässä yhteiskunnassa mättää?!

      Itse olen vuosikymmeniä ollut työelämässä ja niin on vaan töissä on käyty, vaikka jouduin todella rankan työpaikkakiusaamisen kohteeksi ja sen takia aika ajoin pitkillekin sairauslomille. Kiusaaminen loppui pari vuotta sitten, mutta siitä aiheutuneen raskaan stressin takia minulle puhkesi eräs perustauti vakavassa ja vaikeassa muodossaan. Sen seurauksena muisti ja erityisesti keskittymiskyky heikkeni huomattavasti ja työssäkäynti on siitä lähtien ollut yhtä taistelua ja kitumista. Muistipoliklinikan potilas olen edelleen, mutta kun ei ole diagnoosia, en voi jäädä edes sairauslomalle. Seuraavat tutkimukset tehdään 1,5 vuoden kuluttua. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää työstä irtisanoutuminen. En uskalla edes ajatella, mitä se tuo tullessaan :(

      PS. Myös minä olen ollut ns. itsenäinen lapsi. Musiikkiharrastuksiinkin kävelin 7-8 kilometriä viulukotelon kanssa, kun kotipaikkakunnallani ollut juurikaan julkista liikennettä, eivätkä vanhemmat voineet kesken päivän lähteä töistä minua kuskaamaan.

    • vanha 1

      No niinpä niin..miksi ne nuoret tosiaankin ehdotetaan eläkkeelle vaikka muutamien kuntoutusjaksojen jälkeen? Eikö voisi tehdä vaikka lyhyttä työaikaa? Tuskin kummoinen eläke kun ei ole työkokemusta juuri nuorille karttunut..Ihme juttu että sitten me vanhat ja raihnaiset istutaan työterv.palavereissa ja meille sanotaan että kyllä sinun pitää vielä jaksaa -olethan käynyt kuntoutuksessakin(x1)..HUOH::

    • Raataja

      Joo..poliitikotkin jo huolissaan nuorista työkyvyttömyyseläkeläisten kasvavasta joukosta..kuka tulevaisuudessa tekee työt?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe