Hei! Minkä ikäisen lapsen kanssa voi mennä uimaan tavalliseen uimahalliveteen? Ei siis sellaiseen järjestettyyn vauvauintiin, vaan ihan perheen omalla porukalla uimahalliin.
Minkä ikäisen lapsen kanssa uimahalliin?
12
2116
Vastaukset
- 3+5
Vauvauinnisaa samaa vettä kuin muissakin altaissa.
Sitten kun ei juo sitä vettä voi mennä.- ............
Niin mutta on se puhtaampi vesi siellä vauvauinnissa...
- hahah
............ kirjoitti:
Niin mutta on se puhtaampi vesi siellä vauvauinnissa...
No höpö höpö!! Samaa vettä!!
- Vauvauinnissa käynyt
hahah kirjoitti:
No höpö höpö!! Samaa vettä!!
Ja vauvauinnissa, ainakin meidän uimahallissa, vesi on myös lämmitettyä.
- tuutikkki
Me oltiin ekan kerran kun lapsi oli kymmenen kuukauden ikäinen. Vauvauinnissa käytiin 3-6 kk iässä. Vauvauinnin ohjaaja sanoi, että lääkärin suositus on, ettei alle yksivuotiaita vietäisi yleiseen uimahalliin muuta kuin vauvauinnille, jossa vesi on puhtaampaa kuin yleisenä uima-aikana.
- same same
Ei se vesi oo vauvauinnissa yhtään sen puhtaampaa. Ei ne sitä vettä erikseen puhdista vauvauintia varten! Samaa vettä se on. Voi viedä 6 kk ikäisen ihan hyvin uimahalliin :)
- noh.
same same kirjoitti:
Ei se vesi oo vauvauinnissa yhtään sen puhtaampaa. Ei ne sitä vettä erikseen puhdista vauvauintia varten! Samaa vettä se on. Voi viedä 6 kk ikäisen ihan hyvin uimahalliin :)
Kylläpä on puhtaampaa.
- barberossa
Meidän vauvauinnissa oli kyllä puhtaampi vesi koska silloin ei ole koko päivänä muita uimareita. Lisäksi lämpöä nostetaan ja klooria vähennetään. Usein uimahallissa on vauvoille/taaperoille om allas (lätäkkö) mikä mun mielestä on puhtaampaa kun ei ole kaikki uimarit siinä vedessä käyneet. 1v kanssa olen itse uimahallista joka viikko.
- kahden äiti
Eiköhän tuossakin voi käyttää maalaisjärkeä. Täällä vauvauinti on päivän eka uinti, joten uskoisin, että vesi on puhtaampaa. No, ikinä en ole vauvauinnissa käynyt joten satavarma en voi olla :D
Me käytiin ekan kerran uimassa meressä 5kk iässä ja uimahallissa eka kerta taisi olla 6,5kk. Suurin haitta mikä itselle tulee mieleen tuosta uimahallista on se, että siellä tulee pienelle hyvin äkkiä kylmä. Me käytiin saunan alalauteella useasti lämmittelemässä uinnin aikana...Eka uintikerta oli noin 1h. Ja lasten altaalla lorkittiin paljon, koska siellä on paljon lämpimämpää vettä :D Mutta isoveikan uittaminen vaati myös piipahteluja isompaan (ja kylmempään) altaaseen. - uinnista
Tunti on usemmalle varmasti liikaa. Vauva väsyy nopeasti. Puoli tuntia kestää vauva-uinnit ja uinnin jälkeen meillä ollaan ainakin ihan kuitti. Vauva on nyt 10kk.
- Kalvve1
Vauvauintia järjestetään poikkeuksetta sellaiseen aikaan (aamupäivä), jotta vesi on puhdistunut / ei ole vielä ollut ruuhkaa altaassa. Allasveden puhtaudessa on isoja eroja aamupäivällä / illalla, jos hallissa on ollut ruuhkaa.
Toki vedenkäsittelytekniikka huolehtii riittävästä puhtaudesta myös ruuhka-aikaan mutta tällöin veteen syötetään paljon enemmän mm. klooria, jotta puhtaus säilyy.
Vauvauinteja on myös paljon palvelutaloissa yms. vastaavissa paikoissa, jossa altaan käyttö on paljon pienempää ja vesi yleensä puhtaampaa kuin uimahallissa. Edellyttää toki hyvää allastekniikkaa / vedenkäsittelyä myös näissä kohteissa.
Lisäksi vauvauinnissa vedenlämpötilan tulee olla min. 32 astetta. Tämä on säädetty jo Allasvesiasetuksen 315/2002.
Lisää vauvauinnista: http://www.suh.fi/toiminta/vauva-ja_perheuinti
Vauvauintivedestä: http://www.suh.fi/toiminta/vauva-ja_perheuinti/lisainfoa_allasveden_laadusta
Turvallisia vauvauintipaikkoja: http://www.suh.fi/toiminta/vauva-ja_perheuinti/turvalliset_vauva-_ja_perheuintipaikat - kummiitääti
Olin ainakin kummipoikani ja tämän perheen kanssa uimassa, kun lapsi oli 9kk. Sitä ennen oli käynyt vauvauinnissa yms, mutta en tiedä oliko muuten. Pariin otteeseen käytiin saunassa lämmittelemässä, mutta oltiin kyllä aika pitkään siellä kuitenkin, varmasti yli tunti.. :) hyvin meni kyllä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1763266Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732131Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii452003- 411941
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321461Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931231- 541193
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3851075Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114993- 42827