Työnhaku ja ujous

Ujotus

Olen 18v ja olen alkanut katselemaan mahdollisia työpaikkoja jotta saisin töitä heti valmistumiseni jälkeen.

On ollut tarjolla muutamia ihan kiinnostaviakin paikkoja mutta ne töppäävät kohdallani aina siihen kun luen että vaatimuksissa olisi hakijan hyvä olla sosiaalinen. Ja siksi en viitsi edes tarttua siihen. Vaikka enhän siinä mitään kyllä menettäisikään.

Oikeastaan mua tosi paljon pelottaa lähteä työelämään näillä avuttomilla sosiaalisillataidoillani, tuntuu ettei minust ole siihen. Enkä todellakaan halua että se työelämä olisi tulevaisuudessa mulle helvetillistä pakkopullaa :(

3

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkeasti vain!

Voi kuule, rohkeasti vain alat kyselemään niitä töitä! Se vaatimus että "olisi hyvä olla sosiaalinen", ei aina ihan välttämättä tarkoita sitä että sun olisi PAKKO olla sosiaalinen. Sen tulee varmasti korvaamaan sun kyvyt ja taito työskennellä, täytyy olla myönteinen. Ja ajan myötä oppii työelämänkin myötä sitä sosiaalisuutta, usko tai älä. :)

• Ujotus

Miksi niissä vaatimuksissa sitten tuollaista olisi jos työ ei kuitenkaan vaadi sitä?

Muutenkin kynnys siihen että nimenomaan kyselisin töitä tuntuu olevan suuri!
      Jos olisi tälläinen: "Haetaan reipasta ja iloista asiakaspalvelijaa hampurilaisravintolaan" niin tuohon uskaltaisin ottaa oitis yhteyttä.

Miksei noissa työntekijävaatimuksissa voisi olla ilmoitettuna vain juuri tuollaisella rennolla tyylillä että minkälaista suurinpiirtein halutaan. Ettei kaikki mahdolliset..täytyy olla mm. sosiaalinen, itsenäinen, paineensietokykyä..ja joissakin vaaditaan vuosienkin kokemus, ja mitä kaikkea muuta. ...tuollaiset vaatimukset on mulle aika luotaantyötäviä! Vaikka kyllähän tuo täytyy ottaa aika vakavasti eivätkä työnantajat halua mitä tahansa laiskimuksia ja juuri minunlaisiani epäsosiaalisia tyyppejä.

• Mitäänaikaansaamaton

Blaah..olen aikalailla samassa tilanteessa kanssasi Ujotus. Vai millainen tilanteesi on nyt..oletko saanut töitä? Itse valmistun ihan näinä päivinä eikä mulla ole töistä tietoakaan. :(( Tuntuu että en osaa enkä tiedä yhtään mitään ja miten haen töitä ja mitä pitäisi sanoa. En ole edes saanut aikaiseksi ilmoittautua työkkäriin työnhakijaksi. Lisäksi asiaa hankaloittaa se että omalla paikkakunnallani ei ylipäänsä hirveästi ole edes töitä tarjolla...ja jännittää ihan sikana lähteä jonnekin oudoille seuduille. Mun pitäis saada vaan kerättyä rohkeutta ja saada pois tämä epävarmuus. Vanhempien painostuskin vain ahistaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      82
      7234
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6543
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6343
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4142
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2522
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2429
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      65
      2228
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1542
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      143
      1519
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1250
    Aihe