Työnhaku ja ujous

Ujotus

Olen 18v ja olen alkanut katselemaan mahdollisia työpaikkoja jotta saisin töitä heti valmistumiseni jälkeen.

On ollut tarjolla muutamia ihan kiinnostaviakin paikkoja mutta ne töppäävät kohdallani aina siihen kun luen että vaatimuksissa olisi hakijan hyvä olla sosiaalinen. Ja siksi en viitsi edes tarttua siihen. Vaikka enhän siinä mitään kyllä menettäisikään.

Oikeastaan mua tosi paljon pelottaa lähteä työelämään näillä avuttomilla sosiaalisillataidoillani, tuntuu ettei minust ole siihen. Enkä todellakaan halua että se työelämä olisi tulevaisuudessa mulle helvetillistä pakkopullaa :(

3

345

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkeasti vain!

Voi kuule, rohkeasti vain alat kyselemään niitä töitä! Se vaatimus että "olisi hyvä olla sosiaalinen", ei aina ihan välttämättä tarkoita sitä että sun olisi PAKKO olla sosiaalinen. Sen tulee varmasti korvaamaan sun kyvyt ja taito työskennellä, täytyy olla myönteinen. Ja ajan myötä oppii työelämänkin myötä sitä sosiaalisuutta, usko tai älä. :)

• Ujotus

Miksi niissä vaatimuksissa sitten tuollaista olisi jos työ ei kuitenkaan vaadi sitä?

Muutenkin kynnys siihen että nimenomaan kyselisin töitä tuntuu olevan suuri!
      Jos olisi tälläinen: "Haetaan reipasta ja iloista asiakaspalvelijaa hampurilaisravintolaan" niin tuohon uskaltaisin ottaa oitis yhteyttä.

Miksei noissa työntekijävaatimuksissa voisi olla ilmoitettuna vain juuri tuollaisella rennolla tyylillä että minkälaista suurinpiirtein halutaan. Ettei kaikki mahdolliset..täytyy olla mm. sosiaalinen, itsenäinen, paineensietokykyä..ja joissakin vaaditaan vuosienkin kokemus, ja mitä kaikkea muuta. ...tuollaiset vaatimukset on mulle aika luotaantyötäviä! Vaikka kyllähän tuo täytyy ottaa aika vakavasti eivätkä työnantajat halua mitä tahansa laiskimuksia ja juuri minunlaisiani epäsosiaalisia tyyppejä.

• Mitäänaikaansaamaton

Blaah..olen aikalailla samassa tilanteessa kanssasi Ujotus. Vai millainen tilanteesi on nyt..oletko saanut töitä? Itse valmistun ihan näinä päivinä eikä mulla ole töistä tietoakaan. :(( Tuntuu että en osaa enkä tiedä yhtään mitään ja miten haen töitä ja mitä pitäisi sanoa. En ole edes saanut aikaiseksi ilmoittautua työkkäriin työnhakijaksi. Lisäksi asiaa hankaloittaa se että omalla paikkakunnallani ei ylipäänsä hirveästi ole edes töitä tarjolla...ja jännittää ihan sikana lähteä jonnekin oudoille seuduille. Mun pitäis saada vaan kerättyä rohkeutta ja saada pois tämä epävarmuus. Vanhempien painostuskin vain ahistaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      361
      2922
    2. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      178
      2336
    3. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      1862
    4. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      280
      1617
    5. Oot sä aika nuorekas...

Vaikka oot niin vanha!
      Ikävä
      54
      1149
    6. Rasismi ahdistaa.

Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa
      Sinkut
      276
      962
    7. Martina ja Muhis

Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      816
    8. Näin sut.

olitpas vanhentuneen näköinen. 😆 mieheltä naiselle
      Ikävä
      68
      757
    9. Oot pelkkä naurun aihe

🤣🤣🤣🤣🤣 m-n
      Ikävä
      47
      654
    10. Olenkohan tunteideni kanssa yksin?

Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell
      Ikävä
      46
      591
    Aihe