Olen 18v ja olen alkanut katselemaan mahdollisia työpaikkoja jotta saisin töitä heti valmistumiseni jälkeen.
On ollut tarjolla muutamia ihan kiinnostaviakin paikkoja mutta ne töppäävät kohdallani aina siihen kun luen että vaatimuksissa olisi hakijan hyvä olla sosiaalinen. Ja siksi en viitsi edes tarttua siihen. Vaikka enhän siinä mitään kyllä menettäisikään.
Oikeastaan mua tosi paljon pelottaa lähteä työelämään näillä avuttomilla sosiaalisillataidoillani, tuntuu ettei minust ole siihen. Enkä todellakaan halua että se työelämä olisi tulevaisuudessa mulle helvetillistä pakkopullaa :(
Työnhaku ja ujous
3
298
Vastaukset
- Rohkeasti vain!
Voi kuule, rohkeasti vain alat kyselemään niitä töitä! Se vaatimus että "olisi hyvä olla sosiaalinen", ei aina ihan välttämättä tarkoita sitä että sun olisi PAKKO olla sosiaalinen. Sen tulee varmasti korvaamaan sun kyvyt ja taito työskennellä, täytyy olla myönteinen. Ja ajan myötä oppii työelämänkin myötä sitä sosiaalisuutta, usko tai älä. :)
- Ujotus
Miksi niissä vaatimuksissa sitten tuollaista olisi jos työ ei kuitenkaan vaadi sitä?
Muutenkin kynnys siihen että nimenomaan kyselisin töitä tuntuu olevan suuri!
Jos olisi tälläinen: "Haetaan reipasta ja iloista asiakaspalvelijaa hampurilaisravintolaan" niin tuohon uskaltaisin ottaa oitis yhteyttä.
Miksei noissa työntekijävaatimuksissa voisi olla ilmoitettuna vain juuri tuollaisella rennolla tyylillä että minkälaista suurinpiirtein halutaan. Ettei kaikki mahdolliset..täytyy olla mm. sosiaalinen, itsenäinen, paineensietokykyä..ja joissakin vaaditaan vuosienkin kokemus, ja mitä kaikkea muuta. ...tuollaiset vaatimukset on mulle aika luotaantyötäviä! Vaikka kyllähän tuo täytyy ottaa aika vakavasti eivätkä työnantajat halua mitä tahansa laiskimuksia ja juuri minunlaisiani epäsosiaalisia tyyppejä. - Mitäänaikaansaamaton
Blaah..olen aikalailla samassa tilanteessa kanssasi Ujotus. Vai millainen tilanteesi on nyt..oletko saanut töitä? Itse valmistun ihan näinä päivinä eikä mulla ole töistä tietoakaan. :(( Tuntuu että en osaa enkä tiedä yhtään mitään ja miten haen töitä ja mitä pitäisi sanoa. En ole edes saanut aikaiseksi ilmoittautua työkkäriin työnhakijaksi. Lisäksi asiaa hankaloittaa se että omalla paikkakunnallani ei ylipäänsä hirveästi ole edes töitä tarjolla...ja jännittää ihan sikana lähteä jonnekin oudoille seuduille. Mun pitäis saada vaan kerättyä rohkeutta ja saada pois tämä epävarmuus. Vanhempien painostuskin vain ahistaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303701Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131503Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2291371Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1501066Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht248930Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923- 62918
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ72916Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98859Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56744