Varmasti kohtalotovereita on monia, vaikken sellaisia ole löytänyt ainakaan treffi-ilmoituksen avulla.
Pitkään kestäneessä suhteessa intohimo hiipuu usein muutenkin. Asiaa pahentaa varmasti nopeasti se, jos mukana on ujoutta, häveliäisyyttä ja estoisuutta, kenties jonkun vakaumuksenkin vaikuttamaa, niin paljon ettei asioista voi edes puhua.
Tilanne voi kehittyä niin, että toinen osapuoli on kehittynyt estottomampaan suuntaan ja olisi jo kykenevä puhumaankin kumppanin kanssa asiasta, mieltymyksistään, toiveistaan ja fantasioistaan, mutta toinen ei kykene edes puhumaan, saati pistämään toimeksi. Ujous, estot ja häveliäisyys estävät muunlaisen erotiikan kuin saman tutun kaavan mukaan pimeässä peiton alla, silloinkin aina omia ja toisen reaktioita häpeillen.
Tiedän, että neuvojia riittää, jotka kannustavat vain yrittämään puhua kumppanin kanssa, mutta tiedän myös sen, ettei se tule onnistumaan, jää pelkäksi yritykseksi, kaikkien kohdalla se vain ei onnistu.
Kuitenkin on vielä sen verran nuori, että näkisi mahdolliseksi opetella nauttimaan erotiikasta ja intohimosta estottomasti, avoimesti ja vapautuneesti, jännittämättä, miten sen pitääkin aikaa myöden tapahtua, jotta homma edes sujuisi.
Olen tullut siihen johtopäätökseen, että parhaiten asia voi onnistua jonkun vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, jolle on käynyt samalla tavalla, mutta hän on nyt valmis opettelemaan ja kokemaan avoimen, estottoman ja ennakkoluulottoman intohimon. Jopa parhaiten tällaisen kanssa kuin jonkun kaiken kokeneen ja osaavan kanssa.
Mahtaako näin ajattelevia ja tällaisessa tilanteessa olevia ihmisiä olla muitakin.
Pitkä, estoinen suhde
2
289
Vastaukset
- nainen sua nuorempi
Tietäisit vaan. Kyllä on. Kävin vieraissa (en ylpeä siitä) ja opin itsestäni parissa kuukaudessa enemmän kuin koko ikänäni. Parisuhteen toinen osapuoli on täysin lukossa ja haluton. Olen tässä itsekseni miettinyt juuri tuota, että pidän itseäni kokemattomana. Mutta en enää tiedä mitä sekin tarkoittaa. Eiköhän ihminen ala olla kokenut siinä vaiheessa jo, kun tietää mitä haluaa seksiltä, vaikkei sitä olisi konkreettisesti tehnytkään. Tietysti on joskus hyvä, että mahdollinen uusi seksikumppani on kokenut, niin hän tietää mitä toinen pyynnöillään tarkoittaa. Jos parisuhteessa on yrittänyt opastaa tai patistaa toista, sekin on niin turhauttavaa. Minkäs teet kun ei kiinnosta. Tuntui hyvältä, että syrjähyppy osasi heti välittömästi antaa huimaavaa nautintoa pikku vihjeestä. Mä olen niin väsynyt kaikkeen..
- Mies 49
Kiitos vastauksestasi.
Erotiikan merkitystä ylikorostetaan mielestäni nykypäivänä ehkä liikaakin suhteen muiden osa-alueitten kustannuksella, mutta ei sitä vähätelläkään pidä. Vaikka suhde ja siihen liittyvät muut ihmissuhteet olisivat kunnossa, kyllä sitä kaipaisi nautintoa myös seksin saralla siinä missä hyvä ruokakin tuottaa mielihyvää, vaikkakin täysin erilaista.
Vaikka hakisi suhteensa ulkopuolelta täytettä tähän vajeeseen, ei sitä viitsi ihan kenen tahansa kanssa ryhtyä nauttimaan erotiikasta. Siinä on kuitenkin mukana myös monenlaista muuta tunnetta ja kontaktia, joten luonteva yhdessäolo vaatii mielellään muutenkin sielujen sinfoniaa.
Älä väsy vielä, toivoa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379