Nämä autot kestävät Suomessa kauemmin.

Huomio!

24

1042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pajalla seisovat

      Volkswagenn sijoittuu linkin mukaan melko korkeille kilometreille.
      Tuohan ei voi pitää paikkaansa sen kohdalla, koska näitten palstojen kirjoitusten mukaan ne seisovat jatkuvasti pajalla. Pajalla seisovaan autoon ei kilometrit kartu?

    • Hupitilastoja taas

      Työkaluauto VW Transporter, jolla jo 13 v vanhana on keskimäärin ajokilometrejä takanaan 411 tkm (ylivoimaisesti eniten koko a-katsastajan tilastoissa ) nostaa merkin yksinään näin korkealle.

      • a-katsastaja

        Sanman katsastajan tilastoista nähdään myös se, että Volkswageneilla ajetaan keskimääräistä enemmän kilometrejä mallisra riippumatta.


    • p-katsastus

      No niin justiisa, eihän tuollaisessa "tilastossa" voi muuten pärjätä mitenkään.

      Pikkuauton keskimääräisillä ajokilometreillä ei päästäisi tuonne 500 tkm lukemiin edes 40:ssä vuodessa, ei auta vaikka miten hyvä auto kestämään, vaan kun ei ajeta niin ei ajeta...

    • MITÄH?

      Eihän noissa typerissä testeissä huomioida amerikan autoja ollenkaan!!?

      • MOSKVITSH

        Kuubalaiset autot maailman parhaita. Keski-ikä yli 40v. ja niillä vaan ajellaan.


    • Croma 2.5 V6

      Ei uutena edullisemman auton tarvitsekaan olla liikenteessä 500 tkm, kallis auto pudottaa jo 1-2 vuodessa hinnasta sen mitä edullinen pikkuauto maksaa..
      Suurin osa Suomen Fiateista on Puntoja ja kokemuksesta voin sanoa että ainakin minä olen ollut tosi tyytyväinen ostokseeni. Nyt uutena ostamassani Grandessa mittarissa 45 000 km ja ajanut sillä 1 v ja 8 kk. Ajelen sellaiset reilut 25 000 km vuodessa. Hyvin toiminut, ensimmäinen poltinkin meni vasta muutama viikko sitten, ja vajaan kahden viikon kuluttua siitä paloi toinenkin ajovalo. Lisäksi tyylikäs maseratimainen Giugiaron muotoilu ja kokoisekseen tilava kori.
      Ja onhan noilla pienilläkin Fiateilla jotkut ajaneet paljonkin, joku näillä palstoilla kehui ajaneensa Unolla yli 600 tkm, useita isoja Fiat Croma-malleja oli aikanaan myynnissä yli 300 tkm ajettuja, erään -88 mallisen Croma 2.5 TD:n näin kerran myynnissä jolla oli ajettu lähes 700 tkm.
      Muitakin noin 400 tkm ajettuja Fiateja tiedän. mm. Tipo, Tempra, Stilo JTD ja oli joku aika sitten uutinen 1920-luvun Fiatista jolla oli ajettu jo yli 500 tkm!
      Varmaan Fiatin tilastolukuun vaikuttaa myös se että sen henkilöautoista diesel -versioita ei ole tuotu Suomeen kuin vajaat 10 vuotta, vaikka Fiat on kokenut ja maineikas dieselien valmistaja ollut jo vuosikymmeniä, ja mm. yhteispaineruiskutus on Fiat-konsernin kehittämä, jota monet muutkin käyttävät.
      Lisäksi esimerkiksi uudessa Ford Ka:ssa käytetään Fiat 500:n tekniikkaa ja Suzuki SX4 on myös suunnilleen sama auto kuin Fiat Sedici. Yhteistyössä tehty malli, bensakoneet tietääkseni Suzukin valmistamia, dieselit Fiatin ja muotoilu italialaisen Giugiaron.

    • kaikille kivaa

      Juuri tästä olen kirjoittanut monta kertaa. Kyllä kaikille merkeille löytyy positiivisiä tilastoja ja vertailuja kun oikein hakee ja odottaa, jopa Opelille. Ja se kertoo asiastani jo paljon.

      • Naapurilla kivempi

        Taisit masentua kovastikin kun Opel pärjää. Eikö saisi pärjätä? Happaneeko oma merkkisi?


      • herne nenästä pois
        Naapurilla kivempi kirjoitti:

        Taisit masentua kovastikin kun Opel pärjää. Eikö saisi pärjätä? Happaneeko oma merkkisi?

        No Opelimies enhän minä nyt Opelia sen enempää mollaa kun takavuosien maine edellyttää, sen varmaankin myönnät.
        Asia kuitenkin oli tuo, että kaikille kaikkea ja sopivaa.


      • Opelsthebest!
        herne nenästä pois kirjoitti:

        No Opelimies enhän minä nyt Opelia sen enempää mollaa kun takavuosien maine edellyttää, sen varmaankin myönnät.
        Asia kuitenkin oli tuo, että kaikille kaikkea ja sopivaa.

        Eipä tunnu sopivan sinullekaan, koska näet vaivaa väkättää.


    • Stadin tsombaaja

      Joskus 1970-luvulla minäkin ajelin yli 300 000 km ajetuilla autoilla, kun ei varaa ollut muunlaisiin. Nykyään on aivan sama mitä autolleni tapahtuu sen jälkeen, kun sillä on 120 000 km ajettu. Vaihdan sen nimittäi siinä vaiheessa uuteen. Ja varmasti KAIKKI uudet autot kestävät tuon kilometrimäärän, eivätkä vielä ruostukaan sen 5-6 vuoden aikana, jonka ovat käytössäni.

      Aika triviaa se millä autolla ajetaan yli 600 000 km. Suurin osa auton ostajista ei koskaan aja edes 250 000 km ajetuilla autoilla enää nykyään. Vaihtuvat jo paljon aikaisemmin.

      • Vanha jumpula

        Olet oikeassa, että suurin osa autoilijoista on nykyään joko kädettömiä tai haluttomia. Eipä sikäli, ei jokaisen tarvitsekaan autoaan roplata. Mutta päinvastoin kuin autotehtaat väittävät ja vihreiden seköpäät väittävät, uusien autojen valmistaminen ja pikakuluttaminen ei ole ympäristöystävällistä. Tervehdin ilolla aina kun näen jonkin vanhan Volvon tai Mersun, runsaat kilometrit päällä. Ja täysin kunnossa. Ei voi olla ympäristölle parempi valmistaa uusi auto kuin ylläpitää vanhaa.


    • miten on?

      Pitäisköhän tässä vertailla Vanhaa autotehdasta, Ja uutta autotehdasta keskenään. Kumpi saastuttaa enemmän? Samoin vanha Volvo, Ja uusi volvo. Kumpi saastuttaa vähemmän?

      • vertaa pois

        Yksi 70-luvun Volvo tai Mese saastuttaa yhtä paljon kuin koko kaupungin uudet autot yhteensä.


      • Vihaa Volvoa
        vertaa pois kirjoitti:

        Yksi 70-luvun Volvo tai Mese saastuttaa yhtä paljon kuin koko kaupungin uudet autot yhteensä.

        Juu kannattaa kerskakuluttaa autoja. Kannattaa valmistaa aina vain uusia autoja. Ja se kannattaa, koska jossakin on vanha kestävä Volvo. Joillakin on tuota logiikkaa.


      • Hyvä Volvo
        Vihaa Volvoa kirjoitti:

        Juu kannattaa kerskakuluttaa autoja. Kannattaa valmistaa aina vain uusia autoja. Ja se kannattaa, koska jossakin on vanha kestävä Volvo. Joillakin on tuota logiikkaa.

        Ei kun sekoittavat asioita. Ehkä tahallaan. Tiedän montakin 700-900-sarjan Volvoa, joilla on mittarissa sellaiset 400000-700000 km. Ovat silti siistissä kunnossa sisältä ja ulkoa. Bensavehkeitä. Omistajat ovat värkkinsä tietoisestí valinneet siksi, että vanha Volvo on ideaalipeli vähän ajavalle. Vanha Volvo pysyy erittäin pienellä vaivalla ajo- ja katsastuskunnossa ja vieläpä siistinä. Korit on galvanoitu, joten ei vaivaa ruostekaan. Koska ajoa tulee vähän, sellainen Volvo EI MITENKÄÄN saastuta yhtikäs mitään.

        Verottajalla on nyt sellainen sairaus, että kaikenlaisilla maksuilla painostetaan tällaisten autojen omistajia vaihtamaan uuteen, muka ympäristösyistä. Jos Tuollaisella Volvolla ajetaan seuraavan 10 vuoden aikana max. 50000 km, se tekee bensana karkeasti 5000 litraa. Ei ole ympäristöystävällisempää tehdä uutta autoa tilalle (ja saastuttaa se uusikin, valmistussaasteiden lisäksi!). Eikä kansantaloudellista ostattaa ulkomaista uutta autoa, kun on jo olemassa kyllin hyvä.


      • Mieluummin hyvä!
        vertaa pois kirjoitti:

        Yksi 70-luvun Volvo tai Mese saastuttaa yhtä paljon kuin koko kaupungin uudet autot yhteensä.

        Ihan hyvä ratkaisu ostaa taksikäytön jäljiltä vaikka 300t-500t ajettu Mese. Varmasti hyvä ajaa ja vielä timmisssä kunnossa ja vähäpäästöinen. Kun japaninhalpis on jo ajettu lintaksi, Mesellä saan ajella vielä pikkukuluilla. Sitten kun on yli milli lasissa, niin voi alkaa taas katella uutta Meseä.

        Kyllä noita juttuja piisaa, mutta äijä tietää.


      • Toshimiesh
        Mieluummin hyvä! kirjoitti:

        Ihan hyvä ratkaisu ostaa taksikäytön jäljiltä vaikka 300t-500t ajettu Mese. Varmasti hyvä ajaa ja vielä timmisssä kunnossa ja vähäpäästöinen. Kun japaninhalpis on jo ajettu lintaksi, Mesellä saan ajella vielä pikkukuluilla. Sitten kun on yli milli lasissa, niin voi alkaa taas katella uutta Meseä.

        Kyllä noita juttuja piisaa, mutta äijä tietää.

        Minulla on vm. 88 Sierra. Viimeksi katsastusmies sanoi; tämähän on siistimpi, kuin uudet autot! Ja läpi virheittä. Muutama 70...80v. mies on ottanut hatun päästään ja kumartanut Sierralle...hymyillen muistoilleen..ajatuksilleen...


      • Faijalla on
        Toshimiesh kirjoitti:

        Minulla on vm. 88 Sierra. Viimeksi katsastusmies sanoi; tämähän on siistimpi, kuin uudet autot! Ja läpi virheittä. Muutama 70...80v. mies on ottanut hatun päästään ja kumartanut Sierralle...hymyillen muistoilleen..ajatuksilleen...

        vieläkin aito ja alkuperäinen-84 Sierra. Oli se tullessaan aika "lepakko" Taunuksen jälkeen mutta kummasti vaan silmä tottui. Halvalla tehty ja halvan oloinen natiseva rempulahan se oli muutenkin mutta helppo pitää kunnossa.


    • Tilastoista

      Näissä viime tilastoissa on tullut esiin paljon sellaista, joka on perinteisiä mielikuvia vastaan. Mm. eniten vuosia ja kilometrejä kestäneissä autoissa oli kärjessä Mersu, joka nyt ei ollut mikään yllätys. Suuri yllätys oli, että kaikista japanilaisista oli ykkösenä Nissan. Ja taisi olla Mersun jälkeen heti kakkosena. Eli onko nyt niin, että Nissaneilla ajelee suhteellisen tyytyväinen käyttäjäkunta, joka ei meuhkaa asioistaan esim. täällä nettikeskusteluissa.

      Sehän on selvää, että mm. toistuvat takaisinkutsut ovat vaikuttaneet nopeasti eräiden merkkien arvostukseen ja maineeseen. Mutta Nissanin pääsy listojen kärkipaikoille ei ole minkään kilpailijan viime aikojen takaisinkutsujen ansiota, vaan pitkäaikaisempi kertymä. Jo pitkään on todellisuus ollut merkkivouhotusta ihmellisempi.

    • ptilastot

      On tietysti niin, että 400 tkm ja yli ajettujen tilastoihin ei pääse kärkeen, jos automerkillä on suhteellisesti toista enemmän sellaisia pikkuautoja, joilla ei yli kahdessakymmenessäkään vuodessa ajeta tuota 400 tkm.

      Tottakai tällainen tilasto suosii autoja, joilla ajetaan paljon lyhyessä ajassa, ennen kaikkea mersua ja volvoa (taksit).

      Nettiautosta vilkaisten näyttäisi, että yli 400 tkm ajetuissa on jo huomattavan vankka taksi -tai "työkaluauto edustus (lava-autot, pakettiautot...).

    • Kuinka voi olla

      mahdollista että Preeeeeemiummerkit audi ja bimmeri
      eivät pärjää?

    • Croma 2.5 V6

      Fiat on valmistanut dieseleitä tosi pitkään mutta Fiatin henkilöautoja dieseleinä ei ole tuotu Suomeen kuin vuodesta 2003 lähtien. Ja dieseleillähän ajetaan yleensä paljon.
      Fiatin valmistamia dieselkoneita löytyy kyllä monen merkin pellin alta, mm. joidenkin Opelien, Saabien, Suzukien, Cadillacien ja Chevroletin malleista.
      Ja Fiatin dieseleillä on tosi hyvä maine maailmalla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe