Mikä siinä on että tuntuu että joskus hävettää jos olen liikenteessä yksin lasten kanssa ilman miestä niin tuntuu että ne perheelliset jotka ovat liikenteessä koko perheen kokoonpanolla eli isä ja äiti plus lapset katsovat oudosti ja ehkä jopa säälien, että siinä on taas yksi yksinhuoltaja parka. En ole edes yksinhuoltaja mutta mieheni on usein töissä pyhinä ja viikonloppuina ja iltaisin joten käyn välillä lasten kanssa ulkona syömässä tai pienillä matkoilla ilman miestä emmekä oikein koko perheen kera paljon koskaan ehdi ulkona käydä vaan enimmäkseen olemme sitten kotona kun kaikki olemme koolla.
En teidä miksi hävettää ajatus siitä että muut olettavat tai luulevat minun olevan yksinhuoltaja eihän siinäkään mitään hävettävää pitäisi olla mutta tuntuu että aina ympärillä on vain niitä perheitä jossa ollaan kahden vanhemman kera liikkeellä.
Tunnetustihan jotkut äidit yleensä suhtautuvat jopa varauksellisesti yksin lasten kanssa liikkuvaan äitiin jota pidetään ehkä jopa jonain miestä etsivänä syöjättärenä varsinkin jos ollaan tilanteissa joihin yleensä mennään parina(ravintolassa tai matkoilla käynti). Sitä en tiedä mitä miesten päässä liikkuu mutta pitää vissiin yrittää olla antamatta mitään merkkejä flirttailusta ettei vain luulla että miestä olen iskemässä.
Voipi olla että kuvittelen liikaa ja mielikuvitus laukkaa mutta oikeasti olisi kiva tietää onko joillain samansuuntaisia ajatuksia?
Ilman miestä liikenteessä?
164
6220
Vastaukset
- Kyllä joskus hävettä
Joo mua kans hävettää jos ei oo mies mukana. mua hävettää ellei ole omat vanhemmat ja appivanhemmatkaan mukana. Ihmiset luulee ettei miellä ole isovanhmpia lainkaan, niin menemme aina isolla porukalla.
Kerran nolotti kun takana tuli perhe joilla oli serkutkin mukana eikä meillä ollu. Sanoimme kyllä että serkut ei pässeet, ovat niin kaukana, mutta on meillä kyllä serkkuja... vähän hävetti.
Leikkipuistossakin mull aon aina takin selässä lappu, että meidän isi on töissä, tulee vasta klo 17.00 kotiin. Ei tarvii selitellä kun on laput ja liput.
Kaupassa kun käyn joskus yksin, huudan jo ovella, että MIES J A LAPSET JÄIVÄT KOTIIN. Ettei kukaan siellä luule, että olen yksinäinen ihminen, sekin hävettäisi...- Eehhehee
XD XD
- Uppo-outo tyyppi.
Eehhehee kirjoitti:
XD XD
Sama juttu sama juttu. Mä olen mies ja liikun yksin kapakissa, kaupoissa, kelassa, työkkärissä, sossussa, kaikkialla.
Karmeesti saan vakuuttaa, että on mulla muija ja lapset ja lapset päivähoidossa, ja ne tarvii apua kun itse en ole töissä, mutta muija tekee 2 h päiviä Siwan kassalla.
Kapakoissa mua luullaan helpoksi nakiksi ja naiset suorastaan tunkeutuu seuraan. Just sellaiset naiset joiden miehet on töissä tai matkoilla tai jossain ja niiden muijien lapset...no...ehkä huostassa.
Onneksi mulla on povitaskussa sukuselvitys josta mä voin näyttää, että laaja on suku. Vaik suurimman osan nimistä kohdalla on ruksi eli ristinmerkki. - onnikaikille
Uppo-outo tyyppi. kirjoitti:
Sama juttu sama juttu. Mä olen mies ja liikun yksin kapakissa, kaupoissa, kelassa, työkkärissä, sossussa, kaikkialla.
Karmeesti saan vakuuttaa, että on mulla muija ja lapset ja lapset päivähoidossa, ja ne tarvii apua kun itse en ole töissä, mutta muija tekee 2 h päiviä Siwan kassalla.
Kapakoissa mua luullaan helpoksi nakiksi ja naiset suorastaan tunkeutuu seuraan. Just sellaiset naiset joiden miehet on töissä tai matkoilla tai jossain ja niiden muijien lapset...no...ehkä huostassa.
Onneksi mulla on povitaskussa sukuselvitys josta mä voin näyttää, että laaja on suku. Vaik suurimman osan nimistä kohdalla on ruksi eli ristinmerkki.älkääs nyt äidit ruvetko hupsimaan.Sehän osoittaa vaan että ette tarvitse joka asiaan miestä, pystytte itse toimimaan lasten kanssa.Minä tiedän sellaisia naisia työpaikaltani että eivät pääse kuumeisen lapsen kanssa lääkäriin taksilla jos ei ole mies mukana.Minun poikien perheet kai kuolisi nälkään jos minija olisi noin ajattelevia kuin sinä heidän miehet on matka töissä ja pitkiä aikoja kotoa pois.Samoin oli minun mieheni mutta kauppaan pääsin enkä heti soittanut miehelle että nyt lamppu paloi tai lapsella kuume.Sinä olet topakka nainen ja pystyt asioita tekeen ilman miestäsi, minä uskon että miehesi arvostaa sinua kun et inise pienistä.
- tyu765rf
musta taas tuntuu että eukkoa hävettää jos mä oon mukana
- äiti ja 2 lasta
Eehhehee kirjoitti:
XD XD
Ei voi olla totta aloittajan kirjoitus ! Olen yksinhuoltaja äiti ja minulla on 2 lasta . Mua ei hävetä lainkaan kulkea yksin lasten kanssa ! Olemme matkustelleet Italiassa , Tunisiassa 2 kertaa , Tanskassa ja Turkissa . En koskaan ole edes ajatellut että meitä katsottas kieroon vain sen vuoksi että minulla ei ole miestä ja lapsilla ei ole isää . Tai onhan heilläkin ollut isä joka on siittänyt heidät mutta on valinnut sen jälkeen eri naisen ja jättänyt meidät . Ei me siitä olla mitenkään katkeria vaan ollaan onnellisia että meillä on kaikki hyvin perheessä vaikka meillä ei ole miestä ja isää perheessä . OLEN YLPEÄ ETTÄ PÄRJÄÄN ILMAN MIESTÄ ! Olen kokopäivä töissä ja meiltä ei puutu mitään . Olemme onnellinen pieni perhe !
- hävettääää
Kiitos,
paras pitkästä aikaa... - kuu_tamolla2012
Voi teitä suppeasti ajattelevia. Luulette että kaikki pyörii teidän ympärillä. En koskaan mieti onko joku ostoksilla yksin tai koko suvun kanssa. Hewi haloo maailmassa on tähdellisimpiäkin mietittäviä.
- 4 lasta / 4 äitiä
äiti ja 2 lasta kirjoitti:
Ei voi olla totta aloittajan kirjoitus ! Olen yksinhuoltaja äiti ja minulla on 2 lasta . Mua ei hävetä lainkaan kulkea yksin lasten kanssa ! Olemme matkustelleet Italiassa , Tunisiassa 2 kertaa , Tanskassa ja Turkissa . En koskaan ole edes ajatellut että meitä katsottas kieroon vain sen vuoksi että minulla ei ole miestä ja lapsilla ei ole isää . Tai onhan heilläkin ollut isä joka on siittänyt heidät mutta on valinnut sen jälkeen eri naisen ja jättänyt meidät . Ei me siitä olla mitenkään katkeria vaan ollaan onnellisia että meillä on kaikki hyvin perheessä vaikka meillä ei ole miestä ja isää perheessä . OLEN YLPEÄ ETTÄ PÄRJÄÄN ILMAN MIESTÄ ! Olen kokopäivä töissä ja meiltä ei puutu mitään . Olemme onnellinen pieni perhe !
Häpeä on ominaisuus joka joillakin on ja joillakin ei. Jotkut eivät häpeä vaikka pitäisi ja monet häpeävät turhia.
- vai niin
"Leikkipuistossakin mull aon aina takin selässä lappu, että meidän isi on töissä, tulee vasta klo 17.00 kotiin. Ei tarvii selitellä kun on laput ja liput."
Toi on jo röyhkeyden huippu kuuluttaa nyt lasten kanssa oleville miehille siellä, että on koko päivän VAPAA miehestään. Lapsetko sitten vaan niille isovanhemmille. Huh huh pitäisi kyllä ilmoittaa jo jonnekin! - päivän paras..
omg..=D
- johantaas
4 lasta / 4 äitiä kirjoitti:
Häpeä on ominaisuus joka joillakin on ja joillakin ei. Jotkut eivät häpeä vaikka pitäisi ja monet häpeävät turhia.
Joo, vika on korvien välissä! On liian lähellä että vois ymmärtää. Mitä sillä on väliä mitä muut sinusta ajattelee (aloittajalle)? Kasva jo aikuiseksi viimeinkin. Liian heikolla itsetunnolla varustettu pitää aina hakea tukea ja hyväksyntää muilta ja luulee että kaikki ovat tehty samaan muottiin ja kaavaan.
Ajatteletko tosissasi että toiset ympärilläsi katselevat "sillä silmällä"?
Yrittäisit edes käyttää ajatteluominaisuutta realistisuuden kasvattamiseen, niin olisit lapsillesi paras esikuva. Mitä hittoa sillä on väliä, mitä muut ajattelee tai touhuaa? Oletko jotenkin velkasuhteessa muihin vai mikä sinua motivpoi vertaamaan itseäsi ja muita? Ole se originelli ihminen jonkalaiseksi olet luotiu. - TRolololloo
Repes XD
- äiti ja 2 lasta .
kuu_tamolla2012 kirjoitti:
Voi teitä suppeasti ajattelevia. Luulette että kaikki pyörii teidän ympärillä. En koskaan mieti onko joku ostoksilla yksin tai koko suvun kanssa. Hewi haloo maailmassa on tähdellisimpiäkin mietittäviä.
Sehän on jo epänormaalia jos pitää mennä esim. ostoksille koko suku mukanaan ! Muslimit ruukaa tehdä niin mutta outoa että suomalaiset Suomessa tekisi niin . Iselläni suku asuu 1200 km päässä minusta ja perheestäni . Joten en mitenkään voisi sukulaisten kanssa käydä ostoksilla . Ja toiseksi olen niin itsenäinen ihminen että pystyn yksin käymään ostoksilla .
- Matka nakura
Hai ja vielä puhutaan että yksinhuoltajilla on kireää.
- äiti ja 2 lasta.
Matka nakura kirjoitti:
Hai ja vielä puhutaan että yksinhuoltajilla on kireää.
Jos on hyvä ammatti ja hyvä palkka niin yksinhuoltajakin pystyy matkustelemaan lastensa kanssa !
- N33+2
johantaas kirjoitti:
Joo, vika on korvien välissä! On liian lähellä että vois ymmärtää. Mitä sillä on väliä mitä muut sinusta ajattelee (aloittajalle)? Kasva jo aikuiseksi viimeinkin. Liian heikolla itsetunnolla varustettu pitää aina hakea tukea ja hyväksyntää muilta ja luulee että kaikki ovat tehty samaan muottiin ja kaavaan.
Ajatteletko tosissasi että toiset ympärilläsi katselevat "sillä silmällä"?
Yrittäisit edes käyttää ajatteluominaisuutta realistisuuden kasvattamiseen, niin olisit lapsillesi paras esikuva. Mitä hittoa sillä on väliä, mitä muut ajattelee tai touhuaa? Oletko jotenkin velkasuhteessa muihin vai mikä sinua motivpoi vertaamaan itseäsi ja muita? Ole se originelli ihminen jonkalaiseksi olet luotiu.Taitaa aloittaja itse suhtautua noin meihin yksinhuoltajiin ja siksi luulee muidenkin niin suhtautuvan. Itse en ole huomannut moista. On ihan normaalia kulkea äiti lasten kanssa. Suurin osa parillisistakin kulkee niin.
Voi olla, että sinun suhtaudutaan niin, jos suhtaudutaan, koska olet kenties yksinäinen ja yrität hakeutua muiden seuraan ja muiden kanssa katsekontaktiin. Suomessa se ei toimi niin, vaan jokainen keskittyy omiin asioihinsa, hymyillä ei vieraille. Ikävää, muttta niin se oli jo ennen kuin sain lapsia. Etenkin perheelliset ovat usein väsyneitä arjen kiireessä eikä siinä juuri kenellekään hymyä irtoa. - tytytryrte
Olet aito humoristi. Oletko harkinnut kirjoittamista elämäntyöksesi tai ehkä oletkin kirjailija? Suomessa tarvitaan huumoria enemmän kuin koskaan.
mä olen mies,tai alku mut sus on munaa,anteeksi,ei tää miehenä olo ol helppoa,
kuin sullakaan,miksi,miksi,on olemassa vahvempii naisia jotka pistävä miehen tossun alle,ja miehet ittkevät kapakoissaan,ja valittavat,et tota ja tota,me olemme tasapuolisii,mee ja joskus ja katso,mistä me tappelemme,naisista, se joka pettää naistansa on surkimisus,idiootti,niin mä tein sen sen jälkeen olen ksin,yks kerta riitii toista ei tule,koskaan ,rakkautta,- bmwcrow
Eehhehee kirjoitti:
XD XD
ottakaa musta hyvä mies
- bmwcrow
tyu765rf kirjoitti:
musta taas tuntuu että eukkoa hävettää jos mä oon mukana
hah hh haa nyt repee ja tippuu lattialle..mua hävettää muija aina jokapuolella,,,
- bmwcrow
kuu_tamolla2012 kirjoitti:
pukeutuis hyvin ja pesis ittesä nää yh äidit hygieeniaa hei haloo....
- No joo...
No olipas humoristinen kirjoitus. Pienen hymyn sai aikaan mutta toisaalta menit hieman asian vierestä sillä juuri mainitsemissasi tilanteissa kuten leikkipuistossa tai kaupoissa ei tietenkään tunnu oudolta olla ilman miestä koska siellähän yleensä ollaankin lasten kanssa ilman miestä vaan joissain muissa tilanteissa joihin yleensä mennään koko perheen kera eli matkat tai ravintolat pyhä- loma-aikoina.
- Positiainen
Kauheaa, mulla on mies mukana ollut useinkin sekä leikkipuistossa että kaupassa ja harvemmin olen ollutkaan yksin lasten kanssa em. paikoissa. Pidetäänköhän minua nyt ihan outona? :O
Kerran olen ollut risteilemässä lasten kanssa ilman miestä, mutta muutoin olemme kyllä olleet hyvin tiivis tiimi. En kyllä muista, että risteillessäni minulla olisi ollut yksinhuoltafiilis. Johtuikohan sitten siitä, että anoppi oli mukana. :D - bmw crow
Positiainen kirjoitti:
Kauheaa, mulla on mies mukana ollut useinkin sekä leikkipuistossa että kaupassa ja harvemmin olen ollutkaan yksin lasten kanssa em. paikoissa. Pidetäänköhän minua nyt ihan outona? :O
Kerran olen ollut risteilemässä lasten kanssa ilman miestä, mutta muutoin olemme kyllä olleet hyvin tiivis tiimi. En kyllä muista, että risteillessäni minulla olisi ollut yksinhuoltafiilis. Johtuikohan sitten siitä, että anoppi oli mukana. :Dmulla on yleensä mukana aina erimies.
- --------------
Kuten noista edellisistä viesteistä jo voi rivien välistä lukea, niin olet todellakin ainut, joka mieltää yksin lasten kanssa liikkuvan automaattisesti yksinhuoltajaksi. Ihan se on normaalia, ettei koko perhe ole aina ja joka paikassa yhdessä liikkeellä. Itse liikun myös lasten kanssa suhteellisen paljon keskenämme, samoin kuin paljon myös perheenä, mutta en koskaan ole huomannut kenenkään katselevan meitä mitenkään eri tavalla riippumatta siitä kuka on mukana ja kuka ei.
- ei hävetä
Ei tulisi kyllä mieleenkään ajatella että lasten kanssa yksin liikkuva on automaattisesti yh. Aina kun tapaan uusia äitejä, oletan alussa että heillä on varmaan mieskin, ja jos lopulta käy ilmi ettei olekaan niin ei siinäkään sitten mitään ongelmaa. En ajattele että yksinhuoltajissakaan automaattisesti mitään säälittävää olisi.
Niin ja ehkä minuakin joku luulee yh:ksi koska eivät näe sormusta nimettömässä, mutta ei se minua mitenkään häiritse. Siinähän sitten luulevat! - naimisissa jo vuoska
Meitä kerran luultiin eroperheeksi, kun mies käveli meidän edessä noin 5 metriä, ja lasten kanssa tepsuteltiin takana. Kauheeta kun nolotti kun ne ihmiset tuihotti ja tuojoitti! Kaupassa sanoinkin että ollaan samaa perhettä, oltu monta vuotta, ei olla yksinhuoltajia eikä eroamassa.
Mutta en menisi mihinkään ilman miestä. Töissäkin on aina mies mukana, ja minä hänen työpaikalla.
Kauhee kun hävettäis olla yh ihan kauheeta... en kehtais peiliin katsoo... hirveetä. - kyllävaan
Osa tässä nyt jaksaa vinoilla, mutta kyllä minä tunnistan nuo tunteet. Ja kyllä sekin on totta, että monesti saattavat "kokonaisina" perheinä liikkeellä olevat katsoa hieman pidempään, että missäs noidenkin raasujen isukki on.
Ja ihan tervejärkinen ihminen minäkin.- Höpö, höpö!
No enpä kyllä usko, että vieraat ihmiset miettisivät toisista tuollaisia. Mitähän minusta sitten ajatellaan kun on pikkubussi täynnä väkeä, eikä isää mailla halmeilla?? No, eipä kyllä haittaa muitten mietteet! :o)
Itse miettisin korkeintaan, että onpas siinä reipas äiti/isä kun on lähtenyt kauppaan lastensa kanssa. Välillä kun näkee niitä pariskuntia, jotka eivät siellä kaupassa pärjää yhdenkään lapsen kanssa... - Ajatelkaa nyt vähän.
Höpö, höpö! kirjoitti:
No enpä kyllä usko, että vieraat ihmiset miettisivät toisista tuollaisia. Mitähän minusta sitten ajatellaan kun on pikkubussi täynnä väkeä, eikä isää mailla halmeilla?? No, eipä kyllä haittaa muitten mietteet! :o)
Itse miettisin korkeintaan, että onpas siinä reipas äiti/isä kun on lähtenyt kauppaan lastensa kanssa. Välillä kun näkee niitä pariskuntia, jotka eivät siellä kaupassa pärjää yhdenkään lapsen kanssa...Entäs kun Päivä-äiti menee lapsilauman kanssa esim. ruokakauppaan niin katsooko ihmiset sitä päivä-äitiä jotenkin säälittävästi tai ihmeissään että missähän tuonkin suurperheen isä on ?
- Niimpä!
hunajainen79 kirjoitti:
kova on pätemisen tarve...
Joo se on sellanen kummalllinen juttu, joka löytyy harvinaisen monilta. Itsekin olen sortunut tähän ja olen huomannut kuinka muita vituttaa, kun itse ei tiedä asiasta paskaakaan. Siksi yritänkin aina välttää turhanaikaista pätemistä. Yrittäkää tekin.
- Äityli......,
Et mitenkään voi tietää, mitä muut ajattelevat joten miksi tuhlaisit siihen aikaa? SYötät nyt vain omia ajatuksiasi toisten aivoihin ja luulet ihan turhia. On tyypillistä, että omat luulot ja asenteet syötetään toisten niskoihin silloin kun itse asiassa itse on tyypillinen "ajattelija ja arvostelija". Mutta vaatii hyvän itsetuntemuksen ja itsetunnon, jotta tuon piirteen tunnistaisi itsessään.
Termit "jotkut äidit", "ne perheelliset" jne. ovat juuri tyypillisiä kuvailuja, joita em. tyyliset ihmiset käyttävät. Negatiivisuus ja asennevammaisuus ilmenevät juuri näin eli en minä vaan muuthan ne noin ajattelee vaikka todellisuus on juuri päin vastoin. - et ole tosissas
Tuohon ap:n tautiin on diagnoosi. Se on huono itsetunto ja liiallinen itsetarkkailu. Totuushan on, että kaikilla on omat jutut kaupassa, kukaan ei välttämättä edes katso just ap:tä vaikka susta siltä tuntuiskin.
Voihan olla että piti sun tai sun lasten vaatteita hienoina/rumina/outoina.
Mä oon ollu pitkään yh eikä mua ole koskaan tuijotettu missään säälien... ehkä mulla sitten vaan on tasokkaammat paikat, joissa ihmisillä on omat elämät, missä liikun... ;)
Vielä naimisissa ollessakin liikuin lähes aina lasten kanssa yksin, koska miehellä oli paljon ulkomaankomennuksia ja muutenkin todella kiireinen työ... johon muuten sitte väsyinkin.
Lepo vaan, jos joku säälii, anna sääliä, kait se sitte siitä jotain itselleen saa. Taas oot tehny yhden ihmisen onnelliseks... ;)- yhilmantuijotuksia
Aloittajan viestistä saa väistämättä mielikuvan että hänellä on ongelma sen suhteen että mies on hyvin paljon poissa. Onko katkeruus ettei ole perheen kera vai kateus kun joutuu yksin hoitamaan lapsia.
Ei lapsien kanssa yksin kulkevaa vanhempaa tuijoteta, sehän on aivan normaalia. Mutta jos näin ajattelee niin silloin on ajattelijalla itsellään jonkinlainen ongelma. Kannattaisiko puhua miehen kanssa asiasta, että tuntuu niin kovin yksinäiseltä koko ajan.
- Yhteishyvää
Oletko yksinhuoltaja kun mies ei ole mukana tässä kirjoituksessa ei edes nimimerkissä???
Millasta on olla yh??? - Deepi
Meillä mies vuorotöissä ja usein käydään lapsen kanssa asioilla, kaupoissa jne. kahdestaan.
Opittuaan suurinpiirtein puhumaan oltiin kauppareissulla pojan kanssa, joka kassalla alkoi jutella edessä menneelle oikein komealle nuorelle miehelle. Ensin poika sanoi terve ja sen jälkeen alkoi hokemaan, että ei ole isää. :D Siinä sitten edessä mennyt nuori mies tuli pyytäneeksi minua kahville, jolloin minun piti hieman oikaista pojan puheita. Isä siis on, mutta ei juuri nyt mukana, ainoastaan töissä. :)
Ja mitäs hemmettiä se muille kuuluu, vaikka olisin kuinka ison kakaralauman kanssa kaupassa, jokainen olisi eri värinen ja näköinen (varmasti useammalle isälle) ja kaikille vastaantulijoille mainittaisiin, että ei ole isää. Niin kauan kun käytös on hyvää (jaksetaan olla kaupassa kiltisti, odotetaan omaa vuoroa jne.) niin ei mielestäni kuulu muille.- Voi hyvä sylvi sentä
Päivän naurut, kiitos :D... pyhä yksinkertaisuus. Kyllä ihan normaalissa perheessä _vuorotellaan_ lastenhoidossa, eihän kumpikaan vanhempi muuten pääsis koskaan mihinkään liikuntaharrastuksiin yms. Sitäkin vois kyllä kysyä, että miksi naiset on niin riippuvaisia miehistä vielä nykyäänkin? Mitä sillä ukolla loppujen lopuksi edes tekee?
- fdfvdvdf
Voi hyvä sylvi sentä kirjoitti:
Päivän naurut, kiitos :D... pyhä yksinkertaisuus. Kyllä ihan normaalissa perheessä _vuorotellaan_ lastenhoidossa, eihän kumpikaan vanhempi muuten pääsis koskaan mihinkään liikuntaharrastuksiin yms. Sitäkin vois kyllä kysyä, että miksi naiset on niin riippuvaisia miehistä vielä nykyäänkin? Mitä sillä ukolla loppujen lopuksi edes tekee?
AKAT KEITTIÖÖN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Mammone, mieti sitä
fdfvdvdf kirjoitti:
Mä meen keittiöön silloin kun huvittaa. Miehethän ei ilman naista pärjää, jäävät onnettomiksi ressukoiksi. Nykyään naisilla riittää tulot itselle ja lapsille, osaamme vaihtaa renkaat ja lamput, joten ;).
- ruokahuolto
fdfvdvdf kirjoitti:
Jotta miesparat saisivat ruokaa...
- nmtrhj
Heh, no täytyy sanoa, että eipä ole käynyt tällainen yh-olettamus edes mielen vieressä liikkuessani tyttöjen kanssa kolmisin. Mies pääsee äärimmäisen harvoin mihinkään töidensä vuoksi tai jos ollaan vapaalla niin sitten möllötellään kotona tai minä käyn yksin asioilla :D Minulla tosin ei ole mikään hakututka ollut enää vuosiin päällä, joten en osaa ajatellakaan, että joku pitäisi minua flirttailevana syöjättärenä jos mieshenkilöä tervehdin liikkuessani lasten kanssa yksin :D Apua, taas minä olen missannut jonku sosiaalisen säännön ;)
- mintsu121
Ettei vaan alkuperäinen aloittaja katsele muita perheitä kateellisena kun ovat liikkeellä kokoperheellä isää myöten ja itse liikkuu vain lasten kanssa? Eihän siinä mitään pahaa ole. Mä joskus säälin vähän yksin lasten kanssa liikkuvia, kun tiedän että jotkut eivät koskaan saa miestään mukaan mihinkään (ei lähde muuten vaan tai on töissä) koska meillä ollaan oikeastaan melkein aina liikkeellä kokoperheellä, paitsi joskus leikkipuistossa. Koska meillä mies haluaa liikkua meidän mukana ja yleensä töiltään hyvin ehtii, tietenki on välillä myös omia harrastuksia mutta yleensä me kyllä käydään kaupungilla ja ruokakaupassa kaikki yhdessä... Ja mä kyllä osaan olla yksinkin, kun mies on töissä niin ei me mitenkään neljän seinän sisälle jäädä. Mutta se tapa vaan sopii meille kaikille että yhdessä liikutaan, kylässäkin käydään yleensä koko perheellä. Joskus harvoin molemmat käy kavereillaan yksin mutta tosi harvoin kun perheellisiä ovat niin helpompi mennä myös itse kokoperheellä.
Vois varmaan tiivistää että meillä avainsana on perhe:-D- Turhaan koko perhe
Minusta on järjetöntä ottaa lapset mukaan kauppaan, jos he voivat jäädä kotiin toisen vanhemman kanssa. Ostosten tekoon riittää vallan hyvin yksi aikuinen, ja perhe säästyy lasten kitinältä lelu- ja karkkihyllyjen edessä ;). Itse katson nimenomaan koko perheellä kaupassa olevia säälivästi, kun eivät osaa organisoida elämäänsä, vaan tuovat lapset kauppaan huutamaan ilman mitään syytä. Ei se takaa perheonnea, että ollaan joka sekunti kiinni toisissaan.
- eadhj
Turhaan koko perhe kirjoitti:
Minusta on järjetöntä ottaa lapset mukaan kauppaan, jos he voivat jäädä kotiin toisen vanhemman kanssa. Ostosten tekoon riittää vallan hyvin yksi aikuinen, ja perhe säästyy lasten kitinältä lelu- ja karkkihyllyjen edessä ;). Itse katson nimenomaan koko perheellä kaupassa olevia säälivästi, kun eivät osaa organisoida elämäänsä, vaan tuovat lapset kauppaan huutamaan ilman mitään syytä. Ei se takaa perheonnea, että ollaan joka sekunti kiinni toisissaan.
Ostokset pystyy tekeen lastenkin kanssa ilman kitinää lelu/karkkihyllyn edessä, se on täysin kasvatuksesta kiinni ;) Ei meillä ainakaan siellä kitistä, tai no on joskus koittanut mutta ei montaa kertaa viittinyt kun oppi ettei kitisemällä saa mitään.
- niinku
Nää säälittävät yh:t ottaa lapset aina mukaan huutamaan kauppareissulle, kerää varmasti katseita. Ai että hävettää liikkua kaupassa ja miettiä että mitä toikin nyt mulkoilee, mä oon tuonu koko lauman kauppaan, onneton huono organisoija, olis pitäny jäädä kotiin tai ostaa kioskilta vaan maitopurkki ja makkaraa. Tää häpeä vaikuttaa usein niin että kaupassa unehtuu osa ostoksistakin, vaikka olis ostoslista mukana.
- Pahennuksen herättäj
Olen totaali-YH, ja mulla on muksu mukana kaupassa, sekä joskus lääkärissä, hammaslääkärissä lattialla leikkimässä ja milloin missäkin.
Oma tukirengas on pieni, joten otan lapsen mukaani...häiritseehän hän vähän näitä arvokkaita olutostoksilla olevia aikuisia ja muita tärkeitä ihmisiä. Joskus lapsi vetää herneet nenään ja rääkyy niin pirusti- melkein ilmassa haistaa sen savun, joka ihmisten päästä nousee...Voi, kun nyt meni päivä pilalle. Tuoda nyt LAPSI rääkymään, tänne!!
Menkäähän kolmanteen maailmaan siitä katsomaan löytyykö sieltä lapsia "oikeiden ihmisten" joukosta! Ai niin, mutta eihän niihin voi verrata, kun niillä on kaikki niin huonosti...
- ygyfyf
Mielikuvitus sinulla vain laukkaa :) Äläkä välitä noista kuittailijoista, vaan jätä kommentit omaan arvoonsa. Itse liikun paljon itsekseni lapsen kanssa, muttei koskaan ole tullut mieleen että ulkopuoliset olettaisivat minun sen vuoksi olevan yh. Tosin itse huomasin perhevalmennuksessa yhden äidin korostavan sitä useampaan otteeseen "ettei isä päässyt mukaan, kun on töissä", joten tuskin olet ainut joka asiaa on pohtinut - sanoit sen nyt vain ääneen.
- Ihme asennoitumistap
Mä keksin! Jos olette aviossa, niin voit pitää sormuskättäsi näyttävästi esillä! Silloin tuijottelijat voivat siitä tarkistaa, että onko sulla ukko vai ei ;). Ongelma ratkaistu! Nykyään on sitä paitsi paljon ihan oikeitakin yksinhuoltajia, eikä niitä kukaan enää tuijota, ellei nyt ole joku täysin aivoton juntti. Nykyään on mahdollista erota kelvottomasta ukosta, ennenhän oli pakko pysyä perheenä yhdessä vaikka millaisessa avioliitosssa.
Mä en liiku ukkoni ja lasten kanssa paljonkaan perheenä esim. kaupoissa. Miksi mä tekisin niin?? Meillä on tapana vuorotella lastenhoidossa, jotta toinen pääsee salille/uimaan/tms. Se on minusta normaali tapa toimia, eikä semmoinen, että 2 aikuista päivystää lapsia, kun yksikin riittää. Miehestä ei ole kaupassa myöskän MITÄÄN hyötyä, haahuilee vaan siellä. Ei tiedä mitä pitiäs ostaa jne. - No minä ainakin
Jos näen äidin lapsen/lapsien kanssa liikenteessä, niin käy mielessä, et onkohan yh. Se vain tulee mieleen.
Jos näen miehen lapsen/lapsien kans liikenteessä, ajattelen et isä on lähteny lasten kans ulos.
Arvelisin, et yleistän muutenkin asioissa aika reilusti, joten ajattelutapani ei tule minulle yllätyksenä.
Kun olen itse lapsien kanssa liikenteessä, ajattelen muiden miettivän, että olen yh. En ole, mutta koska ajattelen helposti muista niin, niin varmaan oletan muiden ajattelevan minusta samoin. Neuvolan valmennuksessa esitellessäni omalla vuorollani itseni mainitsin lopuksi, että isä ei päässyt töiden vuoksi osallistumaan. Ihan jotta minua ei luultaisi yh:ksi ja säälittäisi. En kyllä itse juurikaan sääli yyhoita, joten en tiedä mistä se ajatus tuli.- Itselläni ei taas
koskaan ole tullut mieleen miettiä toisten aviosäätyä.
En pidä ihmisiä esim. lapsettomana jos näen yksinäisen ihmisen.
En pidä ihmisiä esim. lesboina jos näen 2 naista jossakin yhdessä.
Täytyy myös sanoa, etten kuvitellut kenenkään miettivän moisia juttuja toisista...
Kyllä maailma on ihmeellinen!
Ihanaa joulua kaikille! Aviosäätyyn katsomatta!
- 1800-luvulta asenne
Ei voi olla totta, miten vanhanaikaista porukkaa nuorissakin naisissa :O... ihan käsittämätöntä. Onko teidän mielestä avoliittokin arveluttava juttu? Kun näette perheen, niin tarkistatteko vasemmasta nimettömästä naimisissa olon ;)? Siihen ei tosin voi aina luottaa, mä esim. pidän edeleen vihkisormusta, vaikka olen jo eronnut.
- JKOUP
EIOLLE
- käytännön vinkki
Kannattaisi tehdä niitä lapsia useamman eri miehen kanssa, niin sitten olisi aina joku siittäjistä mahdollisesti mukana kaupoissa ja muualla.
- miessssss
Mahtaako äidit jotka on tarkoituksella hankkineet lapsen ilman miestä ajatella samalla tavalla? Tuskin. On myös "yksinäisiä" adoptioäitejä ja äitejä jotka on saaneet lapsen keinohedelmöityksellä eikä miestä ole ollutkaan kuvioissa.
Ei kenestäkään tiedä päällepäin millainen perhesysteemi heillä on ja tuskin miesten päässä liikkuu mitään kummempaa tuolla arkiliikenteessä. - poikamies2
Minä ainakin ajattelen heti, jos nainen liikkuu lapsensa kanssa, on kyseessä yh...ja riippuu tietty naisesta, mutta jos kivan näköinen niin...alan funtsimaan miten saisin naiseen yhteyden, keskustelun avauksen...minun mielestäni on ihan normaalia miten aloittaja asian kokee...
- happy as I am
Pakko todeta, että olen eronnut, mutta en ole sen vuoksi koskaan todennut itseäni looseriksi.
Jos vielä tarpoisin ex-mieheni rinnalla, niin tilanne olisi varmasti toisin.. eli ei kannata yleistää, myöskään tästä näkökulmasta, mikä on surkeata ja mikä ei,
lasten tai aikuisten kannalta.
Elä oma elämääsi ja ole onnellinen siitä mitä sinulla on!
ps ehkäpä joku lapsettomuudesta kärsivä katsoo sinua kadehtien...
Siviilisäätyyn katsomatta, olkaa onnellisia elämästänne, välittämättä mitä muut siitä ajattelevat - ainoa tie todelliseen onneen- Untamo Savukoivu
Menin kerran yksin kirppikselle ,eikä ollut miestä matkassa , ajattelin ,että varmaan ajattelevat , jotta oon hetero ,kaappia siinä katselin ,en tiedä mitä se ykskin miäs aatteli , kun niin katsoi pitkään.
Mut mulla on kaks akkaa , pyhäakka ja arkiakka , ne mua pyörittää.
- hahaheheeeeeeeeeeeee
Todella typerä ja narsistinen aloitus...uskotko tosiaan että ihmiset ovat kiinnostuneita sinusta niin paljon että alkavat miettiä mahdatko olla naimisissa.??
Oet tosi sairas, jtodellisuudessa ketään ei paskan vertaa kiinnosta ootko yh, vai mikä.... Toivottavasti ukkosi huomaa sairaat luulosi ja harhasi ja hakee eron sekä vie lapset, ettei sun ainakaan tarvii olettaa ihmisten luulevan sua yksinhuoltajaksi, mutta mitähän ne ihmiset sitten sinusta ajattelee kun liikut yksin...)))?
Kuule ne aatteleekin että eikös tuolla raukkaparalla ole misetä ollenkaan , saati lapsia, sä olet niin tärkee ja kiinnostava henkilö että suoa seurataan..:))Et siinä sulle seuraava huolenaihe...::)))- thai
Varmaan hakis mut ei saa kuitenkaan niitä lapsia vaan menettää mukulansa ja toi akka jatkaa samaa kauppa elämäänsä,
- karimkarimkarim
voi ne yh:t ollakin "syöjättäriä",itselläkin kokemusta näistä,lapsi tarhaan/kouluun ja itse ei tarvii tehdä töitäkään kun minä tai minunlaiseni on elättämässä ja yh:n omat fatta/työttömyyskorvaukset jäävät puhtaana tilille,tai siten että tyhjentää mutta kaiken ruoan,vaatteet,kapakat ym. maksaa "aisankannattaja",joka ainut kauppareissu niin kaljoille samalla,kaupasta kaljaa myös ja kun kaapit täynnä ruokaa niin tupakkaa,kaljaa ym. kioskilta/huoltamolta...että ei niillä yh:lla mitään hävettävää ole,fatta maksaa,on asumistuet ym. ja "aisankannattajaa" voi helposti vaihtaa kun rikkaampi alkoholiin menevä löytyy €€€€€
- isv1
Minusta viestisi rivien välistä paistaa pikemminkin se, että haluaisit miehesi olevan mukananne ravintolassa ym. eikä aina töissä tai palavereissa tai missä hän nyt sitten luuraakin. Ehkä sinua surettaa ja suututtaa se, että hänen valintojensa vuoksi joudut menemään erilaisiin tilaisuuksiin ikään kuin olisit sinkku etkä ollenkaan parisuhteessa?
- ,,,
No voi hyvänen aika. Kyllä tuo häpeä on aivan aloittajan omassa päässä. Elä aloittaja omaa elämääsi, äläkä seuraa miten muut elävät. Eivät ihmiset sinua tarkkaile, luulet vaan. Yleensä ihmiset näkevät sitä mitä haluavat. Jos näet ns. ydinperheen ainoana oikeana tapana elää, silloin tietty kaikki muut muodot epäilyttävät sinua. Jotenkin aloituksesi on jopa koominen, ei tiedä mitä kirjoittaisi. Onnea sinulle, lavenna hieman näkemyksiäsi.
- Onnellinen kuitenkin
Olen kolmen lapsen, tytöt 11v, 7v ja poika 4v yksinhuoltaja mies. Vaimoni kuoli auto-onnettomuudessa 3v sitten. Siitä asti olen kaikilta tutuilta ja tuntemattomilta saanut pelkkää sääliä osakseni. Ei, en halua sääliä enään yhtään enkä ole alustaastikaan halunnut. Naiset työntyvät lähelleni kuin olisin jokin pikkulapsi. Mulla elämä jatkuu lasten kanssa vaikka lasteni äiti on poissa. Kaikki kaverit ja sukulaiseni vaan hössöttävät siitä millaista meillä on. Olen yrittänyt kertoa että tapahtumien johdosta jatkamme elämäämme ilman äitiä mutta se ei mene ihmisten jakeluun. Pitääkö mun oikeasti ja lasteni vielä 15v kuluttua kuunnella sitä kuinka säälittäviä olemme kun Hanna on kuolut...??
- aika outo kirjoitus
" Voipi olla että kuvittelen liikaa ja mielikuvitus laukkaa "
Ellei tämä ole maksettu aloitus, niin juuri tuosta on kyse. Teetkö kaikesta muustakin ympärilläsi tapahtuvasta noin negat tiivistykset ? - yhot
No johan teillä on ongelmat :) Minä taas kun menen lasteni kanssa mihin tahansa huudan jo kaukaa et siks oon yksinäni lasten kanssa kun muija lähti toisen mukaan eikä halua lapsiaan nyky ihannuuteen :D Ja oon todella ylpee et saan olla lasteni kanssa,ei haittaa muiden luulemiset pätkän vertaa mitä ajattelevat.
- mies 21v
Yksinhuoltaja äidit on hottiksia.
- nainen sieltä..
Liikenteessä näkyy myös miehiä lasten kanssa ilman naista. Hottiksia yh.isiä.
- tosi Juttu
Totta se on !
Oma suhde katkesi aika pitkälti tähän, olen paljon työmatkoilla ja avopuolisia raadeltiin sieltä täältä 'voi miten sinä jaksat yksin jne', no menihän se lopulta perille avokillekin ja ero tuli. Voi perkele sentään tätä joukon voimaa.......... - pilkuinen puikkumela
"Tunnetustihan jotkut äidit yleensä"
Tunnetustihan jotkut äidit yleensä luulevat että ufoja on olemassa ja jeesus pelastaa - provoporo
Kuka näitä provoja jaksaa kirjoitella???
- ripalelle
eli käytännössä olet YH!!!!
- naapurinäiti
Ai kauhee, mitähän minusta ja naapureista ajatellaankaan! Lapsemme kyläilevät puolin ja toisin, molempien perheiden vanhemmat käyvät vaihtelevien lapsiyhdistelmien kanssa noissa lähikaupoissa. Mitähän ne työntekijät ja ihmimiset aattelloo ja mahtavat miettiä päänsä puhki, millainen rypälevanhemmuus meillä onkaan! Pitääpä heti selvittää ensi kerralla kassalle, jotta saavat selvyyden eivätkä levittele olemattomia juoruja.
- kdkdpdkp
Niin, itsehän sinä sitä yksinäisyyttäsi häpeät, ja ajattelet siksi koko asiaa ihan liikaa päässäsi, ja luulet että muu maailma ajattelee samaa asiaa.
Kadehditkohan noita koko perheen voimin kulkevia? Haluaisit olla samanlainen.
Sinä varmaan ajattelet säälittävästi yksinhuoltajista. Oletko kokenut että sellainen yrittää iskeä miestäsi, tai onko lähipiirissäsi vastaavia kokemuksia, kun sinulla on tuollainen kuva? - b33
Upeat rinnat tuolla kuvan naisella
- väsyttää
Hohhoijaa näitä luulotautisia provoja...
- mr19691
Hehe, moni nuori on sellainen että ajattelee että mitä muut ajattelevat vaikka itsessä ei ole mitään rikollista ja laitonta.
Kyl se siitä vielä oikenee. - kiva kiusata
näitä niiiiin täydellisisiä äitejä, jotka vahtii miestään ja ympärillä pyöriviä naisi akujin mikäkin haukka :D :D välillä flirttaan ihan täysillä esim. hedelmätiskillä, kun satutaan jonkun kivannäköisen miehen kanssa samalle apajalle, ja miehen vaimo kyttää takavasemmalla :D
harmitonta hubaa, tai no, ehkä mies sai kuulla kunniansa kotona, että hymyili ja jutteli vieraan naisen kanssa hedelmätiskillä ;)
Täällä kotikulmilla saa mulkaisuja osakseen, kun kulkee koiran kanssa kahden kadulla ja sattuu naapurin miehen mustasukkainen akka tulemaan läskiensä kanssa lenkiltä vastaan. Kai sekin kuvittelee, että siinä koiran kakattamisen ohessa yritän vängätä miestään kahville :D
Sanonpa vaan, ettei siellä kotona ole "kaikki kotona", jos kokee sinkkunaisen aina uhkana parisuhteelleen.- lissukkao
Ei sinunkaan ajatusmaailmasi kovin terve ole.
- Samanarvoisuuttako?
Höpöhöpö aloitus taas. Tämä yhteiskunta on hoitanut yh-äidit niin hyvín, että siinä ei ole mitään häpeämistä. Siinä ei myöskään ole suurta ongelmaa toimeentulon suhteen. Kunhan osaa elää tavallisten normien mukaan. Se toinen osapuoli, eli ne yksin jääneet isät on sitten asian kääntöpuolella. Kun tulee ero, siihen on monenlaisia syitä. Mutta useimmiten tänäpäivänä syy on se, että jompikumpi tai molemmat eivät ole olleet valmiita ottamaan vastuuta perhe-elämästä. Yhtä usein kuin mies, on se myöskin naisen aikansaamaa, että joudutaaan eroamaan. Ja silloin on aina se mies, joka syyllistetään. Ei saa lapsiaan, mutta joutuu vuosikymmeniksi maksumieheksi. Aloita siinä sitten "uusi elämä". Mutta sympatiat saa aina se yh-äiti.
- Ennen oli toisin
Joko sinä tai suomalaiset miehet olette vainoharhaisia idiootteja.
Veikkaisn sinua.
Mikään ei niin näin vanhempana ärsytä kuin nykyajan perheet. Perheenäidit nykyajan naismaisten miestensä ja kakaroidensa kanssa joka paikassa tiellä ja teiden tukkeena. Kai sinne kauppaan osataan yksinkin tulla vai onko se sitä laatuaikaa? - pirunylpee yyhoo
Yksinhuoltajana paskat välitän siitä, mitä muut ajattelee.
Pakkohan se on mennä kauppaan ja asioille lasten kanssa. Vaikka hammasta purren. Oon ihan hiton ylpee siitä, ettei tarvii roikottaa ketään miestä perässään.
Naiset kyllä kattoo usein päästä päästä varpaisiin, ja ne ovat usein sellasia, jotka kuvittelee olevansa jotenki parempia, kun ovat koko perheen kanssa kaupassa.
Minä kyllä kävisin kaikkien mieluiten yksin siellä kaupassa, mutta kun ei oo sitä miestä, kelle ne lapset jättää siksi aikaa. - asrosanne
Olen lapsen syntymästä asti ollut yksinhuoltaja enkä koskaan ole ajatellut olevani säälin kohde tai syöjätär. Iloinnut vain siitä, että on lapsi jonka kanssa liikkua yhdessä eri paikoissa. Nyt tyttäreni on 13 v ja kauppareissut pikkutenavan kanssa takanapäin. Mutta pienperheenä ihan ylpeinä ja myönteisellä asenteella eteenpäin mennään.
- sarita7
moi kirjoituksesi ehkä heijasteli omia pelkojasi siitä että oikeasti joutuisitkin elämään yksin vastuussa lapsistasi; myös asenteessasi kuultaa vanhakantaista asennetta siitä että yksinhuoltajuus olisi säälittävää ja kamalaa. Juu, ollessani karmean mahdottomassa mutta muka ihanassa "ydinperhetilanteessa" ((siinä ainoassa oikeassa, ajatteletko niin??) ja siis avioliitossa ajattelin että olla yh varmaan on jokin stigma, nyt kun olen yh olen huomannut kaveripiirissäni kaikki ne lukuisat yh:t ja tajunnut ettei asia ollutkaan niin...paradoksaalista eikö totta :) Enkä todellakaan ole kohdannut ihmisissä sääliviä asenteita, vaan elämä on jatkunut hyvin paljon selkeämpänä, onnellisempana, ja sosiaalinen verkosto on kasvanut yksinhuoltajuuden myötä älyttömästi...ja ottaen huomioon ettei avioliitto ollut parasta mahdollista lastenkaan kestää niin he ovat onnellisempia näin myös :)) ajattelet vain näin itse ja sen takia näet ympäristösi noiden lasien takaa. voi olla että vastakkainasetteluja joskus syntyy työpaikan kahvikeskusteluissa jos koolla on muutama onnellinen ukonomistaja ja minä..:)) en kohtaa kuitenkaan sääliä, vaan lähinnä ihmettelyä miten jaksan kaiken mitä jaksan :) ehkä ajattelet itse että elämä ilman miestä olisi säälittävää yksinäisyyttä, yksin toki olenkin vastuuni kanssa, mutta minusta teki säälittävämmän pysyminen huonossa suhteessa. kautta historian vuosikymmenten yksinhuoltajuus käsitteenä on toki ollut rankempikin, ja jopa salailtava asia. tämän päivän suomessa kuitenkin jo miltei sääntö enemmän kuin poikkeus :)
- yh-yks huora
säälittäviä huoranperseenjakajia on kaikki yyhoot
- oooooooooooo.
Myös miehet?
- Miehetkin ja ne vast
oooooooooooo. kirjoitti:
Myös miehet?
Kyllä
- tättärääääää
tää viesti on kyl aikas mauton ja olis ihan aihetta selvittää kuka tämmöstä kirjottaa....
- haloo !
Aloittaja häpeää itse yksin lasten kanssa liikkumista jollain tiedostamattomallakin tasolla ja näkee sen vuoksi sen ulkopuolellaan, kun ei näe (ei tunnista) sitä itsessään. Itse olen ollut aito yksinhuoltaja, enkä koskaan missään ajatellut ihmisten katsovan tai ajattelevan tuollaista. Tokihan joku varmaankin ajatteli minusta kuten muistakin kanssaihmisistään jotain, mutta minä en huomannut sitä, koska minua ei kiinnostanut kiinnittää huomiota sellaiseen. Oli liikaa muutakin - ja ihan omaa - ajateltavaa...
Maailmaanhan mahtuu vaikka mitä ajatuksia, ihminen huomaa muissa omat ajatuksensa. Sellaista mitä ei itse ajattele koskaan, ei voi huomata muissakaan. - ghjhgfjhgkfd
Meillä kans mies melkeimpä aina töissä ja todellakin olen yllättynyt siitä miten paljon miehet flirttailevat minulle vaikka minulla kaksi lasta on mukana. Luulin että nämä lapset olis jotenkin "miestenkarkottajia" mut näköjään näin ei olekkaan :)
- hgfhfhfhf
Kassamyyjänä ei siis voi olla ärsyttävämpää kuin joku läskitanttara väsymyksestä kiukkuavan pentulaumansa ja luimistelevan ukkonsa kanssa koko perheen voimin hakemassa yhtä pirun leipäpussia. käytävät tukossa, kassa tukossa, eteinen tukossa, kaupan edusta tukossa ja parhaimmillaan nämä vielä survoutuvat myymälän ovesta sisään just 2 min ennen sulkemisaikaa.
- maksaja1
hgfhfhfhf kirjoitti:
Kassamyyjänä ei siis voi olla ärsyttävämpää kuin joku läskitanttara väsymyksestä kiukkuavan pentulaumansa ja luimistelevan ukkonsa kanssa koko perheen voimin hakemassa yhtä pirun leipäpussia. käytävät tukossa, kassa tukossa, eteinen tukossa, kaupan edusta tukossa ja parhaimmillaan nämä vielä survoutuvat myymälän ovesta sisään just 2 min ennen sulkemisaikaa.
Älä marise vaan tee työsi.
- J K
EI OLE
- Flirttiä peliin
Kyllä se vähän niin on näin miehen näkökulmasta, että jos varsinkin viehättävä nainen liikkuu ilman miestä, niin aina häntä katsoo hieman "sillä silmällä" ja jos lapset ovat mukana, niin hän on automaattisesti yh. ja mies voi herkutella ajatuksella hetken...Ne on näitä vaikeasti selitettäviä asioita. Jos naisella on aviomies vierellään, ei hän herätä juuri mitään mielenkiintoa, vaikka olisi yhtä viehättävä. Sääliä eivät yh:t saa tuntemaan, eikä yksinhuoltajuutta / yh:ksi luulemista ole syytä hävetä / pelätä. Päinvastoin, jos tahtoo saada huomiota ja pientä flirttiä osakseen, kannattaa se mies jättää välillä kotiin ja nauttia hetken vapaudesta, sekä huomiosta jota mahdollisesti saa osakseen ;)
- sääliseksiäkö
tämä aihe nyt ei liity sinun elämäntilanteesen, mutta miksi jotkut yksinäiset naiset hakeutuu varattujen miesten seuraan ,ja ovat heti tyrkyttämässä puh. numeroaan.... ikäänkuin säälistä jos miehellä on omassa avioliitossan ongelmia, ja nämä reppanamiehet sitten vielä uskottelee naiselle kuinka vaikeaa heillä nyt onkaan oman vaimonsa kanssa.
Mikä hemmaetti niissä varatuissa miehenreppanoissa oikein viehättääkin...luulisi sitä päänsärkyä olevan jo muutenkin omasta takaa...mutta ns. kunnolliset miehet on kai liian helppoja nakkeja, joissa ei ole mitään jännittävää.- fdfdfdsfsdf
eix se oo just toisinpäin että ne kunnolliset miehet on niitä puolisoita ja ne reppanat sitten niitä sinkkumiehiä?
- tää on tätä, mutta
fdfdfdsfsdf kirjoitti:
eix se oo just toisinpäin että ne kunnolliset miehet on niitä puolisoita ja ne reppanat sitten niitä sinkkumiehiä?
voi ollakin toisinpäin, mutta nyt onkin kyse siis sinkkunaiseseta joka on kärkkymässä näitä oviossaan epäonnistuneita reppanamiehiä ,eikä ns. kunnollisten miesten vaimoja reppanasinkut yritäkään iskeä, mutta liekö naisilla kyse sitten vaan kostonhalu mielessään muita naisia kohtaan...jostain syystä nämä sekopäät ja mt ongelmaiset naiset roikkuu aina minussa, vaikka olenkin ns. kunnollinen, mutta eronnut, vain ja juuri siitä syystä erosin, että muutama nainen osoittautui mustasukkaiseksi tai tunnevammaiseksi olioksi, joiden en haluaisi osuvan edes vihatuimmallani ihmiselle.
- Anettefanette
Mun äijä on laiska paska joka välttelee kaikkea lastenhoitoon ja perheeseen liittyvää eikä tee oma-aloitteisesti mitään joten liikun aina lasten kanssa yksin, kaupassa, ravintoloissa syömässä, lintsillä, everywhere ja ainot joka säälittää on toi typerä äijä johon lapsilla ei ole enää minkäänlaista kiinnostusta.
No ei ole tuo äijä kauaa, kohta saa lapikasta on täysi nuhjake. Taloudellisesti en häntä todellakaan tarvitse ja henkisestikään kun en mitään saa eikä perhe-elämäänkään kykene antamaan osuuttaan, en näe yhtään syytä tuhlata elämääni häneen. Yksinhuoltajuus = onnellisuus ainakin mun tapauksessa.- Ehkäisy.........
Täh miksi tehtailit useita lapsia tuollaisen kanssa???????
- Kyseenalaistaja
Voi kamalaa, mitä ne ihmisekkin aattelee?
Mitä itse luulet kun näet jossain erilaisia ihmisiä?
Ei kuule kukaan mieti sinua, vaan kaikki ajateee, mitä muut heistä luulee tai ajattelee.- aolhfiawfhuahfawhg
täsmälleen ;D
sen siitä saa kun kukaan ei uskalla olla oma itsensä millään tavalla.
- äitiforfour
Heippa! Itse olen reissannut lasteni kanssa lähes aina ilman miestä. Syynä tietty tää suomen mahtava yrittäjänarki, joka todellisuudessa tarkoittaa, ettei koskaan, siis oikeasti koskaan voi pitää lomaa! Itsekin olin yrittäjä samaanaikaan mieheni kanssa ja tämä tosiaan tarkoitti, ettei meidän perheellä ollut moneen vuoteen yhtään lomaa, ei edes viikonloppuja vapaana. Vihdoin, pääsin itse lopettamaan yrittäjyyteni ( en tosin pienin rahallisin ongelmin....). Siitä asti olen reissannut lomilla lasteni kanssa ilman miestä. Kivaa on ollut, vaikka usein olen kaivannutkin toisen aikuisen seuraa tai suoranaista apua! Opittu on nuotion sytytys, saunan lämmitys, ongenkoukun irrotus ilman kipua, veneen rannalle saaminen, kun huomattiin vasta avovedessä, ettei tulppa pidäkkään vettä.... yms. nää vain pieniä esimerkkejä mitä kaikkea saattaa reissulla esiin tulla. Mulle on ihan sama katsovatko ihmiset "säälien" meitä, kun ei ole mies mukana. Olen halunnut antaa lapsilleni kuitenkin mahdollisuuden matkusteluun ja tooooosi kivaa meillä on ollutkin! En antaisi näistä kokemusrikkaista reissuista yhtäkään pois!!!! Ihmetelköötkö muut, ihan sama!!!
- ällistynyt
Ai kuinka mukavaa..otahan rennosti vaan!
- Pölhöä
Nainen ilman miestä, kerää miehiä!
- karimkarimkarim
mies tulee naisen ravintolaan,yh:t käy kuumana tähän "hottis-mulkkuun" kun pakkohan siinä olla sitä jotakin...
- ElliidaOmenanKukka
Minua taas ärsyttää se, että isät kuolaa kieli pitkällä kaupoissa ja marketeissa ihan jopa avoimestikin..ihan kun oisin vapaata riistaa kun yksin kaupassa liikun. Olen kyllä yh:kin, mutta liikuinpa yksin tai lasteni kanssa ni eiköhän isit kyttää ja hyvä ettei perseeseen kiinni käy. Ei semmoinen kivaa ole! Minä käyn kaupassa silloin kuin on vähiten perheitä liikkeellä kun en jaksa kuunnella puolisoiden välisiä tappeluita kaupassa, että mitä ostetaan ja mitä ei! Ykskin isä karjui jälki kasvullee vittua kun kenkiä olivat ostamatta niin kyllä kävi sääliks äitiä ja lapsia..
Koskaan ei tuu kaupas mietittyä jos joku tulee ilman puolisoa lasten kans vastaan et onkohan yh...mut ärsyttää se tappelu kaupas kun ei ees yritetä olla kunnolla vaan tapellaan ja käyttäydytään huonommin kuin pikkulapset ;) - muorikki1
Kyllä minä Luojaani kiitän, ettei tarvitse enää olla pienten lasten äitinä tässä ajatusilmastossa. On kokemusta sekä yh:na olemisesta että kunniallisen rouvan päiviltä. Lapset sain rouvana, mutta kasvatin ne yh:na. Lapsissa on meidän tulevaisuutemme. Lasten äitejä pitäisi tukea eikä mollata heidän parisuhdetilaansa.
Ihmettelen ylläpitoa siitä, millaisia kommentteja se sallii tässä keskustelussa ja Suomi24 keskustelujen tasoa ylipäätään. Eikö teillä itsellänne ole mitään ihmisarvoa? Ette te ainakaan toisille mitään arvoa anna, eivät ainakaan ne, jotka äitejä h:ksi nimittelevät. Mitäs te itse olette vai h:n penikoita HÄH? Vähän kunnioitusta! Aloitus lienee käännetty jostain amerikkalaiselta sivustolta, josta kuvakin on imuroitu.
- yh-äiti x 4
Hei,
miksi pitäisi hävetä, minä olen 4 lapsen yh äiti, enkä omasta tahdostani tilanteeseen joutunut. Juu, kyllähän katseita saa kaupassa pyöriessä, mutta mitä väliä sillä on. Pakko ruokaa on pöytään saada ja lapset niin pieniä ettei voi yksin kotiin jättää.
Jotkut katsoo säälien, jotkut hymyillen ja jotkut rohkasevasti, minä olen ainakin ylpeä että pärjään yksin.
Jos minulla olisi puoliso niin en todellakaan raahaisi kaikkia lapsia kauppareissulle vain, että olisimme perheenä liikkeellä. Minusta siinä on jotain hassua jos ei toinen voi käydä kaupassa yksin vaan, että kaikki on tehtävä perheenä.
Kyllä minä olen huomannut saman ja ryhdistän selän ja olen ylpeä, että selviydyn kauppareissusta yksinkin lasten kanssa.
Mutta tuo lasten kanssa yh-äiti syöjättärenä kaupassa, aika hupaisaa. Tuskimpa monikaan mies katsoo esim minua sillä silmällä kaupassa ollessani. Ja miksi ei saisi hymyillä ja tervehtiä, se on juuri sitä jäykkää Suomalaista ajattelua, että jos ollaan eläviä ja iloisia niin sitten ollaan heti iskemässä. - ohopsista
Oho- enpäs ole koskaan huomanut niin paljon seurata kanssakauppailijoita, ravintolan asiakkaita tai hotellin henkilökuntaa että näkisin säälivätkö minua vai eivät kun lasten kanssa kuljemme reissussa. Eikä ole käynyt mielessäkään että pitävätkö yh:na ta eivät, eihän se oikeastaan edes minua kiinnosta. Ja kolmen pienen lapsen yh siis olen.
- Mursu6
Oikeesti? Sä taidat hävetä vaan itseäs. Huh,huh!! Melko alentavaa ensinnäkin yh-äitejä kohtaan ja ihan niinku sua nyt niin katottais ja mulkoiltais. Muutkin äidit yksinään käy kaupassa ja tuskin saa noin traumaattisia ajatuksia päähänsä. Oot pölö!
- Turha hävetä
Hupsista! No kylläpä ihmisten pitää vääntää ongelmaa jonniin joutavasta! Kyllä se hävettämisen vika on omien korvien välissä, häpeävän omissa asenteissa...siinä mitä hän itse ajattelee yksinhuoltajista....ei varmastikaan muiden ihmisten mielissä tai mielipiteissä. Mitäpä se muille kuuluu kulkeeko joku yksin, kaksin tai porukoissa.
- Ihan samoin kai jotakuta voisi alkaa hävettää kun tukka on harmaantunut.."Mitähän ne muut luulee, taas yksi ikäihminen lisää"....Eihän niin kukaan ajattele.Ja jos ajattelee, mitäpä siitä :) - omg6
Voi V..TTU kun onkin taas isot ongelmat, miten mahdatte selvitä päivästä toiseen.
- mummo
Ei omaa perhettään tarvi hävetä!Ennemminkin pitää olla ylpeä !
- rakennekehitys
Hai kyl tää perinnejohtaja asiansa tietee.
- Kun minä menen
kapakkaan niin ympärillä pyörii jos jonkinlaista naista tyrkyllä. On perheellistä ja sinkkua tarjolla, senkun vain valitsee. Ne näet tajuavat äkkiä että olen miljonääri ja voittaja-ainesta vaikka ihan tavallinen homohan mä vaan olen. Börjen kanssa on kivempaa.
En ole nainen (enkä kuulemma edes mieskään), mutta en näe siinä mitään hävettävää käydä yksin lasten kanssa kaupoilla. Pakkohan siellä joskus on kuitenkin käydä. Pyh! Unohda koko ajatus siitä, että sinua tarkkailtaasiin.
- Etelän Akka
On sinullakin ongelmat, provo.
Hanki elämä. - Yh-73
On se hyvä, että jollakin on elämä niin tylsää, että ehtii miettiä tuollaisia asioita... Minä olen kolmen lapsen yksinhuoltaja, eikä minulla ole todellakaan ollut koskaan näiden 7 "yh-vuoden" aikana aikaa miettiä tuollaista asiaa,ei ole tullut pieneen mieleenkään, että minun pitäisi HÄVETÄ että olen yksinhuoltaja. Eikä minulla ole aikaa kauppareissulla vilkutella silmää miehille. Joten minun seurassani myös varatut miehet ovat turvassa. Kaupoissa kierrellessä minun kyllä usein tulee surku miehiä, jotka haluaisivat olla ihan jossakin muualla, kuin kenata siihen vaatetangon päähän tai pyöritellä lihan paloja lihatiskillä... Olen kulkenut yksin lasten kanssa kaupoissa yms., olen ollut naimisissa tai en.
Toivottavasti et ole tosissasi tämän jutun kanssa. Elämme 2000-lukua...- 2013
Joo, ja peräti 2010-lukua... uskomattoman vanhakantaisia näkemyksiä, ei voi kun nauraa kippurassa :D. Ihan häiriintynyttä miettiä äidin lapset nähdessään, onko tuossa nyt yh-perhe... tai isä lapset nähdessään. Jos tuollaiset askarruttaa, on ongelma henkilön omassa päässä tai perheessä.
- Laina Ehtoo
Hai tätä yhteiskuntaa onkin riepotellut jo pitkään demokraattinen vaje.
- AikaOutojaAjatuksia.
Niin... Se mitä oletamme muiden itsestämme ajattelevan, kertoo aika paljon meistä itsestämme ja omista ajatuksistamme... Luuloistamme ja käsityksistämme...
Sitähän sinä et tiedä muiden katseista, mitä toisten pään sisällä todella liikkuu... Ja usein nekin joiden luulemme katsovan itseämme, katsovat ohi... Se on sellainen harha oman itsen tärkeydestä... Vähän saman tapainen harha, kuin sekin, että vastaan tulevien autojen kaistalla on aina enemmän liikennettä jne... :) - jep44
Nii ite kolmen lapsen yh-äitinä pyydän aina naapurin miestä mukaan ulos tai mihi sit mennäänki muksujen kaa,ettei kukaa vaa säälis mua. Ja vanhaa sormustaki pidän ettei kukaa vaa aattele et yritän joltain bongata miehen siält pulkkamäestäki. Sormet vaa paleltuu ku joudun heiluttaa kättäni tuol pakkasil ilman hanskaa. Ja voi lapsii ku oottelee mäen alla,ku mä vaan yritän muut vakuuttaa et kyllä mulla se mies on,ei hätää!
- vai niin mukamas
Outo logiikka... jo vuosisatoja naiset ovta liikkuneet yksin lasten kanssa.
Miksi tuo olisi tänä päivänä sen kummempaa?
Oudompaa on jo mies liikkuu lasten kanssa?
Silloin herää kysymys on vaimo saamaton vai häipynyt.
Ei silloinkaa ajatella että jos mies vaa tykkää hoitaa hommat itse... tai tekee sen paremmin (tilastollisesti mihet selviävät kaupasta alle puolen ajan) - finnjäävel 2
No ei sulla sitte ole mitään ongelmia, minäkun kattelen naapurin raisaa 3:n erivärisien ja -rotuisen lapsensa kanssa menossa ählämi-kaapu päällään bussin keskiovesta sisälle, nii joskus kyllä ihmetyttää, että mikä se on se juju, jolla abdullah kebab ja kaverinsa muualta maailmalta saa Suomi-tytön pään pyörälle?
- huh2
KYLLÄ NYT HÄVETTÄÄÄÄÄÄÄ!!! Hakea kaverin lasta hoitoon ja mennä kauppaan nyt kaikki ihmiset katsovat säälien meitä !!! mitä hemmetin väliä sillä on kenen kans siä kaupas asioidaan? kysyn vaan.... ja sitäpaitsi yksikään yh ei ole mikään säälittävä!vaan perheestään aidosti huolehtiva vanhempi ! ja suurella työ määrällä kuormitettu kun ei ole kun yks joka sitä yh.n perhettä pyörittääääää =) ja itsenäisesti myös selviävät..... että sillälailla
- terttu24
http://adf.ly/GZizE tästä helvetin hyviä vinkkejä miehen mukaan saamiseksi
- Vapaa tahto
Miksi se mies viihtyy paremmin töissä kuin akkansa ja tämän mukuloiden kanssa?
- Sydän Aasiassa.
Hai hää varmaan kuullunee jo uuden eläkejärjästelmän piiriin.
- hömpssö
Kuljen kahden lapsen kanssa jatkuvasti ilman miestä, sillä olen leski. En ole koskaan tuntenut häpeää, olen kai tyhmä. Näen usein alistettuja vaimoja ja miehiä lapsineen viettämässä "laatuaikaa" perheineen, riidellen peitellysti tai avoimesti. Lasten kärsivät ilmeet saavat minut surulliseksi, saavathan omat lapseni viettää täysipainoista lapsen elämää ilman vanhempien painostavia erimielisyyksiä. Ei ole yhtään lomareissua, viikonloppumatkaa, etelänlomaa ilman, että olisin joutunut todistamaan tätä perheiden pahoinvointia. Kaikesta surusta ja murheesta, jota perheessämme on ollut, tunnen että olemme tosi hyväosaisia. Kulkiessani lasteni kanssa, olen meistä ylpeä, meidän pikkuperheestä joka puhaltaa aina yhteen hiileen. En ole huomannut, että meitä/minua olisi kohdeltu millään tavalla alentavasti, mikä kai todistaa vain sen että tämäkin asia on mielentila. Eronnut tai leski tai what so ever, jokainen perhe on yhtä arvokas ja arvo mitataan sillä, miten perheensä hoitaa. By the way, en ole matkoillamme törmännyt yh-vanhempiin, joiden lasten puolesta olisi tuntenut sääliä, päinvastoin, yh-äitejä ja -isiä joita vastaan on tullut, on yhdistänyt lämmin ja sitoutunut suhde lapsiinsa. Eiköhän suurin osa eroista kuitenkin johdu siitä, että perhe-elämään kykenemätön vanhempi tiputetaan kelkasta pois. Siis respectiä pienperheille, ja pienperhevanhemmat arvostakaa itseänne, niin muutkin arvostavat teitä.
- antuanette34
Leski ja naimaton nainen, jolla on lapsi tai monta lasta ja vieläkin eri miehiltä on aivan eri asia. Anteeksi kielenkäytöstä sellainen kevytkenkäinen nainen on lutka.
Miehetkin ovat syyllisiä tähän, koska makaavat sellaisten kanssa. Kunnolline mies etsii kunnolllista naista. Lapsi tarvitsee isän ja turvallisen kodin. Ja muut ovat pelkät pan...puut. Vaikka elätään vuotta 2012 mitään ei ole muuttunut, leskiä kunniotettaan ja näistä "yh äidistä" nauretaan.
- Pankakoski
Juu, jos kaupassa joku lortto tepastelee kakaroiden kanssa, en TODELLAKAAN kiinnostu. Kyllä muijan pitää meneskellä yksikseen, ja jos mukuloita ilmenee, se oli sitten siinä. En painaisi.
Mikä olikaan juttusi tarkoitus? Yh-äidit ovat siis mielestäsi pohjasakkaa? Mene itseesi, tuskin menee kauaakaan asenteellesi, kun itse kuulut siihen "kytättyjen yksäreiden" joukkoon. Olet oksettava.- säälittävää
Tämä ei nyt ehkä kuulu juttuun, mutta pakko sanoa tämän kommentin nähtyä:
Tämä kommentti paljastaa taas suomalaisten kesksutelun tason. Toisten mielipiteitä ei arvosteta ja eikä edes kuunnella. Haukutaan toinen lyttyyn ja ollaan ylimielisiä. Sokeasti uskotaan siihen mikä on omasta mielestä oikein, vaikka todellisuudessa ollaankin aivan väärässä.
Ja sitten ihmiset julistaa, että kuinka suomalaiset ovat älykästä ja kohteliasta kansaa, luolamiehiä suomalaiset on, renkejä. Kauheasti pyritään olemaan sivistynyttä ja oppinutta kansaa muiden maiden silmissä, mutta pimeältä näyttää tulevaisuus....
Ulkomailla hävettää sanoa olevani suomesta. (ja kirjoitin maamme nimen tarkoituksella pienellä)
- iltahanke
Hai mikkee perhepäivähoitaja siellä onkin?
- SanttuNikki
Kuten tastakin kirjoituksesta nakyy Suomessa naiset ovat alistettuja toisen luokan kansalaisia ja he noyrasti sen tietavat ja siihen suostuvat kuten kirjoituksestakin nakyy. Aloitteen tehnyt nainenkaan ei voi liikkua ulkona ilman miesta terveella itsetunnolla - ei ole siihen tottunut. Varmaan han kavelee muutaman askelen miehensa takana kuten alistuvainen nainen tekee, silloin kun mies on saatavilla mukaan. Se, etta Suomessa saa kayda kouluja ei viela merkitse tasa-arvoa kuten aloitteen tekijan kirjoituksestakin kay ilmi. Ilman miesta han ei nakojaan ole mitaan (hahaha...!) Jopa arabimaissakin naiset ovat itsetuntoisempia ja itsenaisempia asenteissaan kuin suomalainen nainen!
Haloo!! Tama on 21 vuosisata, heratkaa suomalaiset nykyaikaan! - Nainen ÄÖ 162
että kyllä minulla hävettää heti näin aamutuimaan , että maailmassa ja vieläpä täällä ns. sivistyneessä Suomessa on tällaisia"ilman miestä hörhöjä" ehkä hän on jäänyt tänne rimpuilemaan 1750-luvulta, Jumala on unohtanut noutaa kotiin kun hänelläkin on varmasti joku " älykkyysosamäärä" kriteeri ketä kotiin vie!
Minulla kyllä hävettää nyt kun tuosta vuoteesta heräsin , ja aivan yksin olin ei edes Nukku-Mattia näkynyt enään.
Olin aivan yksin kylmien varpaiden kanssa.
Asiaan??? Kyllä maailma päällään kantaa vaikka minkälaista joutilasta, kenellä pää on sekaisin kuin käkikellolla tyhmistä ajatuksista.
Tämä Suomi24 on oiva paika esitellä meidän kaikkien omia tuhannen taalan ajatuksia jakaa ne kaikelle kansalle kuin minä nyt aamunikuluksi..
Tätä "hävettää hörhöä " kehoittaisin heti kohta menemään paremman laatuiseen terapiaan, että lopettas hävettämästä.
Tai voisithan Sinä jonkun ukonretaleen tempaista tuolta kodittomien yömajasta
mukaasi, pönkittämään Sinun olematonta itsetuntoa.
Ja ajatteleppa itekin Sinulla olisi mies!!! Lopettas hävettämästä !
Ja hän saisi Sinulta kodin , jaksaisi varmasti kodin varjolla katsella/kuunnella Sinun älyttömyyksiä ja mikä parasta Sinulla olisi mies ketä esittelisit!
Hallelujaa sanoisivat naapurit ja koko kansa ....hörhöllä on mies!!!
Hän on se tyhmä nainen kuka senkin huoli, sanoisivat! - Ring ring
Et tietysti osaa pitää sormusta sormessa.
- yritä olla ihan vaan
Juu, kyllä tämä ajatus on ainoastaan omassa päässäsi kehkeytynyt. Usko pois, ketään ei kiinnosta kenen kanssa liikut tai olet liikkumatta. Jos tuntemuksesi asian suhteen lisääntyvät on syytä pohtia onko mahdollisesti vainoharhaisuus pesiytymässä mieleesi.
- no huh huh..
merkillinen asia tulla tänne pätemään, mikähän sdulla on YH äitejä vastaan,,,??
Jutustasi päätellen tulee sellanen olo että tää on provo,tai sitten sulla viiraa aika lailla päästä ??
Olet itseäsi niin täynnä, että kuvittelet muidenkin olevan kiinostuneita tylsästä elämästäsi..sisareni on aina ollut YH eikä hänen elämänsä ole todellakaan koskaan ollut tuollaista,,,miksi kuvittelet että miehet olisi sinusta lapsen kanssa kaupassa kiinostuneita ???
Tuskinpa ovat... - muori ei joulu
Mielikuvitus tai joku toiveajattelu taitaa laukata liikaa.
Itse ollessani aviossa reissasin lasten kanssa myös yksin.
Sitten yksinhuoltajana on liikuttu vain lasten kanssa joita oli kolme. Ei ollut kiinnostusta eikä halua tarkkailla mitä ympäristö meinaa. Niistä ajoista on jo yli 10 vuotta.
Ei suurin osa ihmisistä välitä hevon kuusta mitä toisella on tai mitä toiselle jopa tapahtuu. Pitää jopa miettiä, jos näkee kaupassa yksinäisen pienen lapsen, voiko lähestyä ettei luulla joksikin pedofiiliksi. Ainoastaan jos sun lapset leikkii ja tai jopa riehuu, saat kyllä kuulla "ystävälliset" kanssaihmisten kommentit. - kokemusonosoittanna
Yksinäiset äidit ovat pääsääntöisesti "ongelmakimppuja*, leikittelen tai väistän :)
Tuskimpa kukaan sinua noteeraa :D Ihan turhaan huolehdit siitä mitä muut ajattelee kun tuskin ajattelevat yhtään mitään, eiköhän heillä ole kiire omien pienten perheenjäseniensä kanssa :)
- mennääks kaljalle
Helppoa. Kun ei ole naista eikä työtä ei ole mitään murheita. Vain vapaa-aikaa.
- Yutran :)
Kivat pallukkatissit sulla ainakin on ton kuvan perusteella. Mmmmm....
- Mutta1
Mikäs tuossa?
Itse en ole edes viikonloppuisin töissä, mutta silti jää kotiin autotalliin puuhastelemaan juttujani, kun emäntä lapsien kanssa lähtee kaupungille.
Olen sitten vissiin aikamoinen outolintu =) Olipas outo ajatus. Joka päivä näkee ihmisiä yksin liikkeellä. Ei ole tullut mieleenkään ajatella että ovat yksinhuoltajia, leskiä tai jotain erakoita. Yleensä mietiskelen omia asioitani en toisten elämää.
- matkustelija3
Yksin lapsikatraan kanssa kulkevia katsotaan kateellisena. Se, että pärjää yksin lasten kanssa ihmisten ilmoilla on kunnioitettava asia ja osoittaa että kasvatus on mennyt perille.
Minä matkustelin kaksin äitini kanssa koko lapsuuteni. Matkustelu ei vain ole isäni juttu eikä häntä ole koskaan saanut Espanjan sukulaisvierailuja eksoottisemmalle matkalle. - ....
Kirjoituksesi mukaan vaikutat vainoharhaiselle tyypille, joka luulee kaikkien kyttäävän itseään. Nykyään on paljon yksinhuoltajia, joten yksin lasten kanssa liikkuvaan äitiin tuskin kiinnitetään erityisemmin huomiota.
Lopeta provoilu. - Missä tasa-arvo
Tekivätpä miehet mitä tahansa niin he ovat aina syyllisiä:
jJo mies on alasti ikkunassa hän on itsensäpaljastelija ja perverssi mutta jos ikkunassa olisikin nainen alasti niin mieskatsoja olisi tirkistelijä ja perverssi.
...........ja tätä rataa. Voi suomalainen miesparka mihin olet joutunut. Teitpä mitä tahansa, aina teet väärin. Nyt "uhataan" yksinhuotajaäitejäkin. - Alfa Uros
Olet ihan selvästi kaappi miesten syöjätär. Ymmärrän sen ihan täysin ja ei siinä ole mitään hävettävää. Himot ne sinullakin. Jos mies ei jaksa panostaa parisuhteeseen niin se on hänen oma vikansa. Nämä ajatuksesi saavat sinun paranodiksi, mutta tule jo kaapista ulos.
- 1212121
Ei itseään, eikä varsinkaan lapsiaan, kannata hävetä missään tilanteessa! Mene vain rohkeasti, ei ketään oikeasti kiinnosta oletko liikkeellä yksin vai miehesi kanssa - ja jos kiinnostaakin, se on hänen henkilökohtainen ongelmansa, johon hänen kannattaisi harkita ammattiavun pyytämistä.
- samaa mieltä
Yksinäinen äiti on todella säälittävä ja saamaton mikä ei kelpaa kellekään. Ihme että on muksunkaan saanut, tietysti baarista kaapanut känniläisen panemaan ja sitä kautta tullut raskaaksi. Ei yksinelävistä naisista ole mihinkään.
- jeps nytte
Mitä mä oikeen luen.. Mitä hiusten halkomista..
- Näin
Hauska keskusteluketju:) Minäkin aikanaan luulin, etten voi mennä uimahalliin, kun kaikki katsoo ja ajattelee, että tommonen. Mutta sitten oivalsin, että kyllä ihmisillä on paljon mielenkiinoisempaa katseltavaa ja ajateltavaa kuin minä uimapuvussa... Eli rohkeasti sekaan vaan sellaisena kun olette, yksin, kaksin, lasten kanssa tai ilman, kukaan ei katso pitkään tai ajattele pahaa, jos et haise tai käyttäydy huonosti:)
- itselläni on
tapana taputtaa yh-äitejä päälaelle ja todeta, että voi voi reppanaa :-)
- yh-äidit
ovat syystäkin yh-äitejä.
Heillä tuppaa olemaan henkisellä puolella pahoja ongelmia.
Kukaan täysjärkinen ei ongelmakimppuun kajoa. - yh minäkin
Kuvittelet liikaa ja pyörit oman napasi ympärillä. Ei kiireisillä ihmisillä ole mitään intressejä miettiä, onko sinulla miestä jossain vai eikö ole. Jos joku sattuu vilkaisemaan pitempään, eihän se automaattisesti tarkoita että joku sitten ajatuksissaan arvostelee nais-ihmistä joka lasten kanssa liikkuu.
Aloittajalla on itsellään ongelma yksinhuoltajia kohtaan, koska luulee että sen vuoksi joku vilkuilee pitempään.
Hnaki oma elämä, ja anna toistenkin elää. - Lapseton sinkku
Näyttää siltä että osaat vastata itsekin kysymyksiisi. Sinua harmittaa kun oman perheesi tilanne on mielestäsi erilainen kuin monen muun perheen. Et ole tyytyväinen tilanteeseesi ja kenties jotain ongelmia parisuhteessasi tai ehkä keskustelu- ja tunneyhteys mieheesi ei täysin toimi. Mitä pelkoosi syöjättären roolista tulee kenties olet tai olet ollut flirttaileva ja toivoisit salaa saavasi mieheltäsi saman verran aikaa tai huomiota perheellesi ja itsellesi kuin koet muiden miesten antavan perheilleen. Kenties haaveilet erilaisesta miehestä ja häpeät tunnetta sisälläsi. Ehkä olet mustasukkainen miehestäsi kun et koe saavasi tarpeeksi häneltä. Mielukuvituksesi laukkaa, tuskin tuntemattomat sinua säälien katsovat, ihmiset ovat liian itsekkäitä siihen. Sinä säälit lähinnä itse itseäsi tuossa tilanteessa koska et ole tyytyväinen elämääsi näin. Sen sijaan, että keskität energiaa muiden ihmisten ajatusten ja katseiden tulkintaan, sinun kannattaisi keskittyä siihen, mitä itse tarvitset ja voisitko puhua omista tunteistasi ja tarpeistasi miehesi kanssa. Hän saattaa luulla, että näin on hyvin ja kaikki on kunnossa. Hän ei ole varmastikaan ajatustesi lukija.
- entyh
Kylläpä sait todella fiksuja vastauksia,tais kalikka kalahtaa muutamaan nilkkaan.
Kyllä paikkansa pitää tuo, että monet naiset kokevat ilman miestä liikkuvan naisen, ei nyt ehkä kaupassa, mutta mainitsemissasi paikoissa kuten ravintoloissa lomilla ja esim juhlissa, jonkilaisena uhkana. Kyllä katsotaan ja mulkoillaan jos jonkun ukko, joka voi olla vanha koulukaveri tms, vaikka vain juttelee jotain. Kyllä niistä yksinhuoltajistakin montaa mieltä ollaan. Ei tietenkään kaikki ajattele mitään. Mutta kuten täällä olevista kommenteista voit päätellä, miten tunteita kuohuttavia ajatuksia ja purkauksia tollaiset ajatukset, mitä esitit, voi joillekin aiheuttaa.
Eivät ajatuksesi ihan keksittyjä ole, tietysti mielikuvituskin voi jossain tapauksessa vähän ruokkia tuntemuksia. Mutta ajattele niin että voit kuitenkin olla ylpeä että sinulla tosiaan on mies ja ehjä perhe, vaikka joskus harmittaa olla aina yksin.
Anna tollaisten ajatusten mennä samantien ohi, ja ei tarvitse siitäkään välittää jos jotkut mustasukkaiset naiset mulkoilevat jos heidän ukkonsa juttelee kanssasi. Se on heidän ongelmansa. Ei siitä mitään tulee, jos pitää varoa ja luurata jossain nurkissa juhlissa ym ollessaan. Tietysti ei pidä liikaa flirttailla, ihan normijuttelua vain.
Olen itse ollut yksinhuoltaja ja kokenut juuri tollaista. Ja ei se yh elämä nyt mitään ylistettävää ole, kyllä ihailtavaa olisi olla lapsilla molemmat vanhemmat, jos mahdollista.
Ihan normaali olet, kuten edellä sanoin, anna ajatusten mennä sinne mistä tulikin ja ajattele että sulla on kuitenkin hyvin asiat, liiku ja mene ettet tule yksinäiseksi, nauti elämästäsi. Eikä se tosiaan muille kuulu, vaikka ilman miestä liikutkin. - Leskimies Äinäältä
Tuo kaikki kuvittelu on vain sinun päässäsi.
- yh-äidit
ovat 2. luokan kansalaisia.
Oikeita yhteiskunnan häpeätahroja hyiiihhh!! - 16 + 13
Kuvittelet liikaa.
- bmwcrow
suurinosa eroista johtuu pettämisistä kyllä sen tietää kun yh näkee kyllä ihmiset tietää hävetkää kun siel kaupoissa tai missä ikinä liikuttekaa kyllä teitä katotaa ja on syytäkin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648