En osaa olla normaalisti ihmisten seurassa

jooo

En osaa olla ns. oma itseni muiden seurassa, kyseinen ongelma on vaivannut mua koko elämäni ajan. Perheen seurassa osaan kyllä olla ihan normaalisti ja rennosti, ja samoin oli myös ala-asteaikoinani ystävien seurassa. Sitten yläasteelle mentäessä sulkeuduin täysin ja kavereidenkin kanssa oli vaikeaa olla.

Eli siis, tarkoitan tällä kun sanon etten osaa olla "normaalisti", että sanat eivät tule automaattisesti ulos suusta, jotenkin oon koko ajan kauhean jännittynyt niin kuin olisin ihan joku eri ihminen. En osaa näyttää tunteitani. Mietin koko ajan tiedostamattanikin että mitä sanon missäkin tilanteessa. En pysty yhtäkkiä vain alkaa selittämään jotain juttua toiselle, tuntuu että unohdan kaiken mitä olinkaan sanomassa. Haluaisin vain pois koko tilanteesta.

Sillä tavalla en kuitenkaan ole ujo, ettenkö esimerkiksi voisi tavata henkilöä, jolle oon netissä jutellut tai voisi lähteä treffeille tms. Jos näen jonkun kiinnostavan tuntemattoman henkilön ja tilaisuus on sopiva, voin mennä juttelemaan hänelle helpostikin. Mutta ongelma on siis siinä, etten osaa heittäytyä ja olla rennosti, en osaa olla niin kuin muut ihmiset. En vaikka olisin tuntenut toisen jo pidempäänkin. Ainakin siinä menee tosi kauan, ennen kuin voin näyttää todellisen luonteeni toiselle. Vaikeuttaa elämää ihan helvetisti :(

Sainpas viimeinkin avautua.. Toivottavasti edes joku jaksaa lukea.

5

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooo

      Ai niin lisään vielä, että tuntuu kuin mulla olisi kaksi eri persoonaa, oon niin erilainen kotioloissa kuin ulkomaailmassa..

      Mitä ihmettä voin tehdä kun tuntuu, että elämä vain lipuu ohitse ja kaikki on koko ajan pelkkää suorittamista ja selviytymistä päivästä toiseen? Oon kyllä yrittänyt ja yritän edelleen poistua omalta mukavuusalueeltani, tutustua uusiin ihmisiin ja kaikkea mutta ei mikään oikein tunnu auttavan. Ei kukaan viihdy munlaisen ihmisen seurassa, kun en osaa näyttää itsestäni sitä puheliasta ja hauskaa puolta.

    • jänitä

      Apuapua...Minulla on samanlaisia ongelmia ja tekstisi on kaikinpuolin täysin kuin itseni kirjoittama! :O (:

      Katsotaanpa jos joltakin tulisi jotain viisaita neuvoja ja apuja tähän! toivottavasti :)

    • jooo

      Jepp täällä vaan saa odottaa aika kauan ennenku saa vastauksia :/

    • monia-asioita

      joku neuropsykiatrinen vaiva.... tai lapsuudesta tullut juttu..

    • ...............

      Mulla on sama juttu, alkanut siinä yläasteen alun paikkeilla. Ala-asteen olin kovinkin riehakas ja villin, mutta yläasteelle se ei ehkä sopinut/kaverit muuttivat eripaikkakunnalle ja luokalta en saanut hyviä ystäviä-> yksinäisyyttä ja sulkeutumista pois porukoista. Jä tähän päivään, oon nyt 23, en oo tästä muuksi muuttunut. Eli oon aika hiljanen ja varautunut, mutta perheen/puolison/hyvien läheisten ihmisen kanssa oon ihan erilainen, vähän vieraassa esim. työporukka/koulu olen todella sulkeutunut!!!!

      Koen olevani tälläinen, joten siksi en koe että sopisin työhön jossa vaaditaan yhdessättöskentelyä kovin paljon koska en sitä osaa... KAs kummaa opiskelen sosiaalialalla. :D ... Tuottaa vähän vaikeuksia, ja mietin usein ettei ala ole minulle mutta ala on työllistävä ja olen selviytynyt opinnoista jotenkuten..
      Meinaan varmaan hakeutua töihin kuitenkin toiselle alalle, jotain vähemmän sosiaalista työtä, tuntien itseni...

      Mulla on myös toi että voin puhua tuntemattomalle jos tilaisuus on sopiva, esim. lapselle/vanhukselle/juopolle kadulla tms jossain arjen tilanteessa. Eli ongelmani koskee tilanteissa jossa on monta ihmistä..

      Neuvoksi vaan että ota se ilo irti läheisistä ja ihmisistä joiden kanssa tunnet olosi hyväksi, laita vähemmän arvoa sille muulle... Koita tutustua ihmisiin yksikerrallaan, jos se on helpompaakun porukassa puhuminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe