Armolahjat

Ajattelin, että tämä aihe on niin tärkeä, että on hyvä yhden avauksen verran keskittyä tähän.

Koko ajan on kyse Kristuksen ruumiin rakentamisesta eli kasvamisesta uskossa. Paavali on yksi parhaista opettajista tällä alueella. Erityisesti 1.kor 12,13 ja 14.
Efesolaiskirje kertoo seurakuntaviroista: Apostoli, profeetta, evakelista, paimen ja opettaja.

Korittolaiskirjeessa Paavali opettaa ensin minkälaisia armolahjoja on olemassa hänen havaintojensa mukaan. Kolmastoista luku sitoo kaiken tiukasti rakkauteen, joka on ainoa motiivi armolahjojen käytössä. Rakkaus Kristukseen ja rakkaus lähimmäiseen.

Neljännessätoista luvussa Paavali tekee yhteenvetoa siitä, miten palvelu armolahjoilla toimii rakkauden kanssa yhdistettynä.

136

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärkeitä asioita

      On kuitenkin tärkeätä ymmärtää tässä yhteydessä, että lahja on lahja. Lahjan saajasta päättää aina lahjan antaja.

      Jos on saanut jonkun erityisen armolahjan Jumalalta, niin käyttöä varten se on annettu.
      Itse en usko että Jumala antaisi sellaiselle jotakin erityislahjaa joka sillä alkaisi itseään korottaa. Se on jännä juttu, sen tiedostaa heti kun jokin neuvo taikka tiedonsana tulee itsen ulkopuolelta. Uskon että jos jollakin olisi lahja herättää kuollut eloon, niin ei hän sitä itse kuvittelisi tekevänsä. Sen tunnistaa hyvin voimakkaasti, mikä tulee ylhäältä valkeuden isältä, olen itse kokenut tämän. Sitä en osaa sanoiksi pukea, mutta Jumala puhuu suoraan, hänen sanomansa ei törmää tyypillisiin inhimillisiin esteisiin, siinä on niin suuri voima jota ei voi estää.

    • Asiaa kysynyt

      Sain toisessa ketjussa vastauksen,että armolahjat toimivat. Jumalalle olkoon siitä kiitos. Viime aikoina nämä armolahjat tuntuvat lisääntyneen voimakkaasti. Etenkin sellaisilla evankelistoilla, jotka eivät tunnusta mitään herätysliikettä kodikseen, vain Jumalan seurakunnan ilman ihmisrajoja. Taannoin kysyin asiaa vanhoillisilta ja vastaus oli varsin erilainen. Kokoontumiset kuulemma kulkevat samaa kaavaa, joten armolahjoilla ei oikein ole mahdollisuuttakaan toimia. Kuten nimikin sanoo, nämä ovat armolahjoja ja Usko on niistä suurin ja ensimmäinen. En halua kenenkään uskoa epäillä, taikka viedä, mutta tulipahan kysyttyä. Olenkin joskus miettinyt, mikä voi olla suurempaa, kuin kuolleista herättäminen. Jeesushan sanoi meidän "tekevän" vielä suurempia. Isämme Jumalan siuanausta ja Johdatusta kaikille.

    • Yhden asian paljastan.
      Ainakaan terveeksitekemisen armolahjaa ei kannata kadehtia! Jos kadehdit, niin olisitko valmis ottamaan niitä sairauden oireita itsellesi joiden puolesta rukoilet?

      Jeesus kosketti spitaalista. Hän otti riskin, koska Hän oli ihminen niinkuin mekin.

      Uskon, että tämä olisi sitä toisen kuorman kantamista. Surkutella ja valitella jokainen osaa eikä se maksa mitään.

      • TEU.

        Viimeksi puhuimme Armolahjoista toisessa ketjussa minä en ymmärrä että joku ei lu niitä tekstejä ja hyppää toisiin , minä en osaa siirtää viestejä jos tämän avauksen teki osaa . olen sitä mieltä että käyt lukemassa edes mitä on vaivauduttu .
        Voisi sen jotenkin kyllä ymmärtää että oma sana on niin tärkeä ettei toiste kokoamat tekstit ededes kiinnosta. , Kyllä minä olen jotain kirjoittanut minusta tuntuu selvältä
        sähläämisetltä onneksi ei mintarvii kirjoittaa enää , koska sanoin että kerran vielä .
        JA NYT SE ON TOTEUTETTU...


      • nyytton

        Jeesus mitää riskiä ottanu! Onko hullumpaa kuultu? Hän uhrasi itsensä!!

        "Riskejä" yrittävät ottaa nämä, jotka pöyhkeilevät näillä itse valituilla jumalanpalveluksilla. Se on varma, että jos ihmimen on jonkun oikean armolahjan saanu, sillä ei kukkoilla palstoilla.

        Nii ja mein naapurin koiralla on haukkumisen armolahja.


      • Jeesus ainut tie
        nyytton kirjoitti:

        Jeesus mitää riskiä ottanu! Onko hullumpaa kuultu? Hän uhrasi itsensä!!

        "Riskejä" yrittävät ottaa nämä, jotka pöyhkeilevät näillä itse valituilla jumalanpalveluksilla. Se on varma, että jos ihmimen on jonkun oikean armolahjan saanu, sillä ei kukkoilla palstoilla.

        Nii ja mein naapurin koiralla on haukkumisen armolahja.

        Vihne tarkoitti riskillä varmaan sitä, että spitaali olisi saattanut tarttua Jeesukseenkin.

        Tämä ajatus tuntuu absurdilta. Mies joka pystyy muutamalla sanalla parantamaan spitaalin toiselta ihmiseltä, eikä ole hedelmöittynyt miehen spermasta, ei ole nimittäin ihan tavallinen tallaaja.

        Itse olen varma että Jumala (vaikka sillä kertaa olikin ihmisen lihassa) teki ihan tarkoitulsella ja tietoisesti kaikki mitä hän täällä teki. Hänen tekoihinsa ei sisälly riskejä, niin kuin meillä tavallisilla ihmisillä.
        ______

        Mutta siinä on maailman suurin ihme, että Kaikkivaltias Pyhä Jumala tulee ihmiseksi, alentuu pilkattavaksi ruoskittavaksi ja tapettavaksi, vain sen tähden että voi pelastaa sinut ja minut kadotuksesta. Se on sellaista rakkautta joka tuntuu luissa ja ytimissä. Eikä ainoastaan tunnu, vaan JUmalan rakkaudessa on voima muuttaa ihmisen suuntaa myös ajallisessa mielessä.

        Tämän tähden tuntuu hirvittävän pahalta kuulla kun omavanhurskaat halveksivat Kriustusta ja korottavat itseään, puhumalla Kristus-uskon sijaan omista saavutuksistaan (lihansa kurittamisesta) perlastuksen asiassa ja hylkäävät Kristuksen ainoan pelastajansa. Usko Kristukseen tekee vanhurskaaksi ei mikään muu. Ja uskosta Kristukseen tulevat sitten muutkin optiot, kuten Herran käyttöön erotettu elämäntapa.

        Kun elämäntapojen muutoksella ihmisopeilla ja ihmiskäskyillä yritetään pinnistelemällä lepytellä vihaista Jumalaa, se on merkkinä siitä ettei tunneta Kristusta eikä Jumalaa. Jumalle kun ei kelpaa mikään epätäydellinen vain täydellinen kelpaa Jumalalle. Tämä täydellisyys JOnka JUmala vaatii, on Kristuksessa Jeesuksessa. Ja hän LAHJOITTAA täydellisyytensä uhriksi Jumalalle,neidän epätäydellisyytemme sovitukseksi. Näin olemme tulleet vanhurskaiksi eli kelvollisiksi Jumalalle. Ja nyt meitä hallitsee vain yksi käsky: Rakasta Herraa sinun Jumalaasi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Niin kauan kun ihmisen Jumalana on vihainen vaari kuuma kivi kourassaan, ei hän taatusti rakasta tätä vaaria. Ei, vaan hän vapisee helvetin pelossa ja kouristelee ajoittaisessa taivaan toivossakin.
        Ei hän ylistä, vaikka tietää että pitäisi ylistää.
        Ei hän ole iloinen, vaikka alitajuisesti tietää että Jumalan lapset ovat aina iloisia. Ei hän ole vapaa, vaikka on kuullut paljon JUmalan lasten ihanasta vapaudesta.

        MIksi?

        Hän ei tunne vielä Jeesusta omaa VAPAHTAJAANSA.
        Hänen vanhurskautensa ei ole Kristukselta lahjaksi saatu.
        Hän rakentaa vielä autuuttaan osittain omien saavutustensa varaan.

        Jos olet syntinen, ota Jeesukselta jo tänään lahjaksi hänen täydellinen vanhurskautensa. Käske saatanan poistua Jeesuksen nimessä, estämästä sinua uskomasta Kristuksen lahjavanhurskauteen. Älä kuuntele heikkojen ihmisten turvakseen kehittelemiä ihmisoppeja, vaan luota YKSIN Kristukseen.


    • Älä loukkaannu turhaan. Ketjut tulevat pitkiksi ja tuppaavat rönsyillä. Hyvä järjestys mielestäni olisi sellainen, että avauksella olisi selkeä nimi ja siinä keskityttäisi avauksen asioihin.

      Tässä avauksessa voisi keskittyä käsittelemään henkilökohtaista suhdetta asiaan ja vaihtaa kokemuksia.

      • teu.

        1Kor. 12:4 Armolahjat ovat moninaiset , mutta Henki on sama ,; Ef.4:4,7. :
        Hebr. 2:4. ;1 Piet. 4:10.

        12:5. Ja seukakunta virat ovat moninaiset , mutta Herra on sama :
        12:6. Ja voima vaikutukset ovat moninaiset , mutta Jumala, joka kaikki kaikessa
        ...... vaikuttaa , on sama .
        12:7. Mutta kuitenkin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi .
        12:8. Niimpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat , toinen tiedon sanet
        ........ saman Hengen vaikutuksesta. ;
        12:9-15- lue jos ehdit .
        jatkan .


    • 11.12.2012 13:07 0 Avaa Sulje
      Tässä kirjoitan Vihneelle Eri kohdista 1 Kor niin kuin se on siihen kirjoitettu 12:4-31
      Pekastavan , pyhittävän ja hyviä hedelmiä vaikuttavan työssä , ks. Joh. 16:7-15. :
      Room. 8:116. ,26-27. Pyhä Henki antaa Kristuksen Serakuntaruumiin jäsenille ( jotka kaikki ovat "HENGESTÄ KASTETUT " 12:13. sen rakentumiseksi erityisiä ARMO
      LAHJOJA , ELI HENKILAHJOJA perustava aermolahja on ianankaikkisen elämä Krisstuksessa (Room. 6:23. ) Room . 12:6-8. ja 1 Kor. 12:8-10, 28-30. Luetellut
      ARMO LAHJAT voidään jakaa kehteen pääryhmään .:

      ,I . HENGEN PYHITTÄMÄT JA KÄYTTÄMÄT LUONNONLAHJAT . :
      1. SANAN PALVELU . TAI MUU SEURAKUNTA VIRKA .
      2, OPETTAMINEN
      3.KEHOITTAMINEN .
      4, ANTAMINEN .
      5. JOHTAMINEN .
      6. LAUPEUDEN HARJOITTAMINEN .
      7. VIISAUDEN SANAT .
      8. TIEDON SANAT .

      II .IHMELAHJAT,JOTKA EIVÄT OLE SIDOTTUJA HENKILÖN LUONTAISIIN kykyihin
      1, profetoiminen .
      2. ihmeitä tekevä usko.
      3. terveeksitekeminen .
      4. voimallisia tekoja suorittaminen.
      5. henkien arvosteleminen .(JOKA ON SIDOTTU rAAMATUNTUNTEMISEEN )
      6. Kielilläpuhuminen .
      7. kielten selittäminen .

      Kristittyjä kehotetaan kuitenkin tavoittelemaan ja rukoilemaan Armo lahjoja , erityisesti arvokkaampia 1 Kor. 12:3114:1. - Seurakuntaruumis ja sen jäsenet
      1 Kor. 14:17- Room. 12:4-6.
      1 Kor: 13: 8. sanoo Rakkaus ei koskaan katoa/ei häviä , muta prodfetoiminen , se katoaa , ja kielillä puhuminen lakkaa , ja tieto häviää. , jae 13. niin pysyvät nyt usko ,toivo, rakkaus, nämä kolme ;mutta suurin on niistä on rakkaus .

      • Se oli varmaankin tämä, josta oli puhe?


      • teu,
        vihne kirjoitti:

        Se oli varmaankin tämä, josta oli puhe?

        Niin oli ja nämä on Raamutusta joka sana,

        KIITOS


      • teu.

        1 Kor. 12: 27. Sentähden , Joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan , hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen (kuka on se joka kelvottomasti
        syö ja juo Häntä . ) , on se joka ei tunne niitä sanoja , jossa sanotaan "TÄMÄ ON
        MINUN RUUMIINI JA VERENI" .. "HERRAMME JEESUS KRISTUS ,SINÄ YÖNÄ ,
        JONA HÄNET KAVALLETTIIN , OTTI LEIVÄN , KIITTI, MURSI JA ANTOI OPETUSLAPSILLEEN JA SANOI : OTTAKAA JA SYÖKÄÄ, TÄMÄ ON MINUN RUUMIINI , JA JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE ANNETAAN , TEHKÄÄ SE MINUN MUISTOKSENI .. SAMOIN HÄN OTTI MYÖS MALJAN ATERIAN JÄLKEEN, KIITTI
        JA ANTOI OPETUSLAPSILLEEN JA SANOI: OTTAKAA JA JUOKAA TÄSTÄ TE KAIKKI ; TÄMÄ MALJA ON UUSI LIITTO MINUN VERESSÄNI , JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE VUODATETAAN SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI . NIIN USEUIN
        KUN TE SIITÄ JUOTTE , TEHKÄÄ SE MINUN MUISTOKSENI ,",,Nämä on ne sanat
        Kaiken kaikkiaan joka nämä uskoo ja käy ehtoolliselle , nauttii ehtoollisen oikein .
        1 Kor. 12:
        28. Koetelkoon siis ihminen itsensä , Ja niin syököön tätä leipää ja juokoon
        tästä maljasta ;29. sillä joka syö erottamatonta Herran ruumista muusta , syö ja juo tuomiokesseensa . 30. Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita , ja moni on nukkunut pois .
        jatkan joskus


      • .,ngrc,
        teu, kirjoitti:

        Niin oli ja nämä on Raamutusta joka sana,

        KIITOS

        väärennetystä raamatusta!


    • Armolahjat on käytös

      Armolahjat ovat tarkoitettu käyttöön ,osa Armolahjoista on Seurakunnan hyväksi ja osa omaksi Jumalan ja Ihmisen väliseksi ja Armolahjat toimiipi nyt samallatavalla kun Jeesuksen ihmisenä ollessa ja nyt ne on vieläkin toimivampia,kun elämme Lopunaikaa,niin Raamatussakin on luvattu olevan,mutta joka ei ole Uudestisyntynyt ylhäältä on Armolahjatkin pois,koska Jumala niitä jakaa Pyhänhengenkautta ei Ihminen ja Jumala tuntee meidät jokaisen ja ne jotka ovat hänen omat jolle Armolahjoja annetaan. Ari

    • Mietiskelyä

      Lestaatiolaiset ovat varmoja olemisestaan oikeassa,mutta se on vain niiden omaa kuvitelmaa,aikoinaan oli Lestoissakin niitä ,jotaoisi voinut sanoa oikeiksi Kristityiksi,mutta nyt vain lakihenkistä ja itseluuloista porukkaa,meidän kaikkien pitäis olla yhtä,riippuen mihin seurakuntaan kuulumme,kunhan olisimme yhtä Kristuksen kanssa ja Armolahjat,että niillä toimii,joo kukahan on ne antanut,olisikko aivan muu,kun Jumala,se on teidän tutkittava itse,minä koen että jos ei Jeesus ole todella saanut ottaa Herruuttaan teissä,niin kukahan on se toinen Herra,ihan vain mietittäväksi. Jeesus on mun Herra,aika ja ikuisesti ! Ari

      • ^^0^^

        ..aikoinaan oli Lestoissakin niitä ,jotaoisi voinut sanoa oikeiksi Kristityiksi,mutta nyt vain lakihenkistä ja itseluuloista porukkaa"
        -mietiskelijä-

        Kyllä nykyään, kuten kaikkina aikoina on ollut ja on sydämestään armosta uskovia eslestoja. Ei suinkaan kaikki ole lakihenkisiä nykyäänkään. Ongelma on siinä, etteivät tule julkisesti esiin, vaan pysyvät joukon mukana sanoen, ettei ole parempaakaan missään tarjolla. Lisäksi suku ja ystävät ovat siellä.

        Es lestoissa ei voi nostaa kissaa pöydälle avoimesti, monet ovat yrittäneet ja huomanneet itsensä torjutuiksi "paisuneiksi" ja järkiuskovan leimalla varustetuiksi Parempi vaihtoehto silloin on valikoida ketä saarnaajaa kuuntelee ja olla hiljaa.


    • su soppamies

      Armolahjat, näitä ei ole kaikilla tälläkään palstalla minun lisäkseni.(soukki)
      Vai voidaanko sanoa tuosta rääväsuisesta L.L.L.:n oppilaasta hel.vetin hevosmiehestä sitä. Ne lahjat mitä hän on saanut tänne esiintyääkseen, ovat armottomia lahjoja. Jumala, eikä Jeesus ole hänelle niitä jaellut, vaan se ovela pahahenki, joka on pukeutunut lammasten vaatteisiin, ja ulvoo kuin veren himoinen susi.

      Teu.lla on jonkun verran armolahjoja taskussaan. Siitäkin huolimatta, että hän joskus solvaa minua, mutta kiitos, joskus jopa ymmärtää puhettani.

      Ikävöin suuresti tätä emäntä "Jumala ompi linnani" hän toisi hieman sokeria tähän sekametelisoppaan, armolahjoineen.

      • savon armolahjat

        Jeesus tuo tähän tänään KAIKEN! Otako Jeesuksen lahjan vastaan, vai hylkäätkö TAAS!!!


      • teuta,

        Mitä armolahja on ?
        Perustava ARMOLAHJA on (kharisma) Iankaikkinen elämä Kristuksessa !
        Viite Room. 6: 23. Sillä synnin palkka on kuolema , mutta Jumalan ARMO- LAHJA
        on Iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuskessa , meidän Herrassamme .

        2:23. sel. Palkka on se , mitä ihminen töillään ansaitsee . Syntitöiden "palkka " on:
        1. Hengellinen kuolema erossa jumalasta ja .
        2. Iankaikkinen kuolema helvetissä , jos tähän ei parannukseen nöyrtyen saa,
        Jeesuksen vaivojen ja uhrin "palkkaa" eli ansion perusteella syntejään anteeksi . sillä tavalla armosta saatu iankakkinen elämä Jumalan lapsena alkaa maanpäällä ja jatkua Iäti kirkkauden kodissa . Tämä on PERUSTAVA ARMO LAHJA , johonn Jumala liittää muitakin armolahjoja ..


      • fhnu.j
        teuta, kirjoitti:

        Mitä armolahja on ?
        Perustava ARMOLAHJA on (kharisma) Iankaikkinen elämä Kristuksessa !
        Viite Room. 6: 23. Sillä synnin palkka on kuolema , mutta Jumalan ARMO- LAHJA
        on Iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuskessa , meidän Herrassamme .

        2:23. sel. Palkka on se , mitä ihminen töillään ansaitsee . Syntitöiden "palkka " on:
        1. Hengellinen kuolema erossa jumalasta ja .
        2. Iankaikkinen kuolema helvetissä , jos tähän ei parannukseen nöyrtyen saa,
        Jeesuksen vaivojen ja uhrin "palkkaa" eli ansion perusteella syntejään anteeksi . sillä tavalla armosta saatu iankakkinen elämä Jumalan lapsena alkaa maanpäällä ja jatkua Iäti kirkkauden kodissa . Tämä on PERUSTAVA ARMO LAHJA , johonn Jumala liittää muitakin armolahjoja ..

        ja teuta jaksaa pienellä "j" kirjaimella muistuttaa, että lestadiolaisten jumalalla on sarvet!!!


    • Vanhat sotaratsut ilmeisesti ovat alkaneet korskahdella?
      Ilmeisesti armolaha-aihe on sielunviholliselle vahingollinen, kun niin monia vastustavia ääniä alkaa kuulua.

      Tisittekö veljet, että olette parhaat mainosmiehet suorine sanoinenne, koska ne sanat paljastavat teidän sisimmästänne jotakin. Jokainen lukutaitoinen voi sitten päätellä m issä toimii jotkut henget.

      Jeesuksen riski. Hän otti riskin tullessaan tänne ja inhimillisesti Hän epäonnistui täysin. Hänellä oli paljon seuraajia niin kauan, kun siitä oli fyysistä hyötyä.

      Lopulta joukko pieneni tusinaan ja lopulta nekin pettivät hänet pakenemalla. Kuolinhetken seura Hänellä oli kaksi rosvoa eli hylkiötä.

      Jos Jeesus oli sataprosenttinen ihminen, Hänellä oli riski sairastua. Hän ei esittänyt mitään teräsmiestä, Hän myös väsyi. Te ette tiedä, mitä tapahtui niinä hetkinä, kun Hän voi olla vuorella yksinäisyydessä koko yön rukoillen.

      • nyytton

        Jopa on puppua! Yritetään tehdä Jeesuksesta syntinen ja itsestä Jumala. Kyllä Jeesus onnistui ihmisenä täydellisesti. Hän nimittäin murskasi perkelleen, synnin ja kuoleman vallan. Ja kuinkas se tapahtui? Hän otti orjan muodon, että nämä meitin suuret ja mahtavat tulisi häpeään. Sillä suurin on pienin ja pienin on suuri. Kaikki laaksot pitää korotettaman ja kukkulat alennettaman.

        Nimittäin se mikä lihallisen ihmisen silmään näyttää suurimmallle epäonnistumiselle, siinä on juuri Jumalan voima! Heikkoudessa Hän on voittaja. Ahdistuksessa Hän on kunniassa. Ristillä Hän oli ylennetty. Ja nämä siksi, ettei yksi syntikasa luulisi olevansa Kuningasta suurempi. Niinkuin täällä eräät luulevat.

        Mutta kun Häm tulee toisen kerran.. Silloin Hän tulee taivaan pilvissä, lukemattomain enkelten saatossa, pasuunain pauhatessa ja iankaikkisella voimalla ja kunnialla kruunattuna.

        Ja silloin ei auta "armolahjat", vaan paljas usko, Jumalan lahjavanhurskaus.


      • Jeesus pelastaa

        Veli vihne, pysytään siinä mitä Raamatusta voimme lukea.

        Jeesus ei kaikkitietävänä Jumalana ota pienintäkään riskiä hedelmöittyessään naisen kohtuun. Hän tiesi jo tänne tullessaan että
        90% kuulijoista ei ota hänen raskaalla hinnalla hankkimaansa lahjaa vastaan.

        Riskin sijaan Jeesus toi MAHDOLLISUUDEN JOKAISELLE IHMISELLE, tulla Jumalan lapseksi ja päästä Jumalan perilliseksi hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman tähden.

        Pelastus siis tuotiin valmiina taivaasta, sen JUMALA teki Poikansa Jeesuksen Kristuksen lihan ruumiissa.

        Jumala sovitti ITSE ITSENSÄ. Kukaan ihminen ei voi pelastuakseen tehdä yhtään mitään, hän voi vain valita ottaako lahjan vastaan, vai jättääkö ottamatta.

        Jos ihminen ottaa lahjan vastaan, sanoo Jeesukselle, terve tuloa, niin Jumala huolehtii henkilökohtaisesti kaikesta muusta. Piru panee hanttiin kaikin voimin, jos ihminen edes ajattelee tarvitsevansa Jeesuksen pelastajakseen, niin siinä alkaa todella kova vääntö välittömästi.


      • nyytton
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

        Veli vihne, pysytään siinä mitä Raamatusta voimme lukea.

        Jeesus ei kaikkitietävänä Jumalana ota pienintäkään riskiä hedelmöittyessään naisen kohtuun. Hän tiesi jo tänne tullessaan että
        90% kuulijoista ei ota hänen raskaalla hinnalla hankkimaansa lahjaa vastaan.

        Riskin sijaan Jeesus toi MAHDOLLISUUDEN JOKAISELLE IHMISELLE, tulla Jumalan lapseksi ja päästä Jumalan perilliseksi hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman tähden.

        Pelastus siis tuotiin valmiina taivaasta, sen JUMALA teki Poikansa Jeesuksen Kristuksen lihan ruumiissa.

        Jumala sovitti ITSE ITSENSÄ. Kukaan ihminen ei voi pelastuakseen tehdä yhtään mitään, hän voi vain valita ottaako lahjan vastaan, vai jättääkö ottamatta.

        Jos ihminen ottaa lahjan vastaan, sanoo Jeesukselle, terve tuloa, niin Jumala huolehtii henkilökohtaisesti kaikesta muusta. Piru panee hanttiin kaikin voimin, jos ihminen edes ajattelee tarvitsevansa Jeesuksen pelastajakseen, niin siinä alkaa todella kova vääntö välittömästi.

        Sevverran vaan, että ihminen ei todellakaan itse valitse ottaako hän Jeeauksen "vastaan". Sillä ei kukaan tule Isän luo ellei J u m a l a häntä vedä. Tuollainen valitsemisen valta ihmisellä on juuuri sitä omavanhurskautta. Ihminen ei valitse muuta kuin pahan. Katolinen kirkko opettaa samalviisii, et Jumala antaa ihmiselle valinnanmahiksen. Kuin myös lestdiolaiset ja kaikki muutki hellarit ym. lahkot. Sitte on näitä "puhdasoppisia" luteruksen väärintulkitsijoita kun sanoot, että pappi sinut kastoi, siksi pääset taivaaseen että heilahtaa.


      • erkki nimimerkki
        nyytton kirjoitti:

        Sevverran vaan, että ihminen ei todellakaan itse valitse ottaako hän Jeeauksen "vastaan". Sillä ei kukaan tule Isän luo ellei J u m a l a häntä vedä. Tuollainen valitsemisen valta ihmisellä on juuuri sitä omavanhurskautta. Ihminen ei valitse muuta kuin pahan. Katolinen kirkko opettaa samalviisii, et Jumala antaa ihmiselle valinnanmahiksen. Kuin myös lestdiolaiset ja kaikki muutki hellarit ym. lahkot. Sitte on näitä "puhdasoppisia" luteruksen väärintulkitsijoita kun sanoot, että pappi sinut kastoi, siksi pääset taivaaseen että heilahtaa.

        Amen. Ihminen itsessään, ei pysty kuin hylkäämään ja vastustamaan.


    • No puppua tietysti!
      Jos Jeesus ei olisi ollut täydellisesti ihminen, Hän ei olisi kuollut ristillä!

      Kuitenkin me tunnustamme Apostolisessa tunnustuksessa: Ristiin naulittiin, kuoli ja haudattiin..

      • nyytton

        Niinpä oli ihminen ja vielä täysi, vaan ilman synnittä. Se on se saarna rististä, joka ei kelpaa. Synti neitsyt Mariasta. Aamen. Ihmisen poika.

        Mutta se salaisuus sovituksesta jää kirkastumatta, jos ei Jumalan käsi saa kurittaa. Että me olemme kunnian Herran lyöneet ristinpuuhun, kurjuudellamme. Ja hänen piti astua helevettiin sen tähden, ilman omia syntejä. Astui alas tuonelaan. Aamen.


      • nyytton
        nyytton kirjoitti:

        Niinpä oli ihminen ja vielä täysi, vaan ilman synnittä. Se on se saarna rististä, joka ei kelpaa. Synti neitsyt Mariasta. Aamen. Ihmisen poika.

        Mutta se salaisuus sovituksesta jää kirkastumatta, jos ei Jumalan käsi saa kurittaa. Että me olemme kunnian Herran lyöneet ristinpuuhun, kurjuudellamme. Ja hänen piti astua helevettiin sen tähden, ilman omia syntejä. Astui alas tuonelaan. Aamen.

        siis syntyi neitsyt Mariasta, anteeksi!


      • Uskoo ja kastetaan

        Jumala tuli ihmiseksi.

        Mutta ei Jumala hedelmöity miehen spermasta, ihmiseksi tullakseen.

        Jeesuksen ihmiskeho on Jumalasta syntynyt, toisin kun meidän tavallisten ihmisten keho, joka on masta tullut ja maaksi jälleen tulee.

        Jeesus on jo ennen aikojen alkua Jumalasta syntynyt. Hän on luonut koko maailmankaikkeuden. Jumala oli ihmiseksi inkarnoituneena noin 33 vuotta, jona aikana hän kärsi syntiemme rangaistuksen kuoleman.

        Jeesuksella ei ollut syntiä kuten meillä muilla on, siksi kuolema ei voinut pitää häntä vallassaan, vaan hän voitti synnin kuoleman ja perkeleen vallan ja nousi ylös kuolleista kolmantena päivänä.

        Tähän edellöä' kuvaamaani kokonaisuuteen, yhdessä Kristuksen (esikoisen) kanssa meidät kastetaan, Isän Pojan ja Pyhä Hengen nimeen.

        Ikävä kyllä harvemmat kristitytkään käsittävät miksi heidät on kastettu, ja keneen heidät on kastettu. He ovat soittaneet papille ja sopineet kasteen ajankohdasta. He ovat kuulleet korvillaan papin käsittämätöntä muminaa, nähneet veden ja papin käsien liikkeet, mutta eivät vielä monet vanhempinakaan tiedä mitään siitä, mitä kasteessa todellisuudessa tapahtuu ja tapahtui.


      • lisäys etelliseen
        Uskoo ja kastetaan kirjoitti:

        Jumala tuli ihmiseksi.

        Mutta ei Jumala hedelmöity miehen spermasta, ihmiseksi tullakseen.

        Jeesuksen ihmiskeho on Jumalasta syntynyt, toisin kun meidän tavallisten ihmisten keho, joka on masta tullut ja maaksi jälleen tulee.

        Jeesus on jo ennen aikojen alkua Jumalasta syntynyt. Hän on luonut koko maailmankaikkeuden. Jumala oli ihmiseksi inkarnoituneena noin 33 vuotta, jona aikana hän kärsi syntiemme rangaistuksen kuoleman.

        Jeesuksella ei ollut syntiä kuten meillä muilla on, siksi kuolema ei voinut pitää häntä vallassaan, vaan hän voitti synnin kuoleman ja perkeleen vallan ja nousi ylös kuolleista kolmantena päivänä.

        Tähän edellöä' kuvaamaani kokonaisuuteen, yhdessä Kristuksen (esikoisen) kanssa meidät kastetaan, Isän Pojan ja Pyhä Hengen nimeen.

        Ikävä kyllä harvemmat kristitytkään käsittävät miksi heidät on kastettu, ja keneen heidät on kastettu. He ovat soittaneet papille ja sopineet kasteen ajankohdasta. He ovat kuulleet korvillaan papin käsittämätöntä muminaa, nähneet veden ja papin käsien liikkeet, mutta eivät vielä monet vanhempinakaan tiedä mitään siitä, mitä kasteessa todellisuudessa tapahtuu ja tapahtui.

        Niin siis Jeesuksella oli maan puolelta naisen sukusolut inkarnaatiossa,
        - se unohtui.


      • ^^muuttolintu^^
        lisäys etelliseen kirjoitti:

        Niin siis Jeesuksella oli maan puolelta naisen sukusolut inkarnaatiossa,
        - se unohtui.

        "lisäys etelliseen12.12.2012 14:22
        Niin siis Jeesuksella oli maan puolelta naisen sukusolut inkarnaatiossa,
        - se unohtui"

        Vauvan ja äidin verenkierto on ja pysyy erillään. Jeesuksen veri onkin PYHÄÄ VERTA, joka pesee Häneen uskovien veriruskeat synnit lumivalkoisiksi niin kauan kun maailma pysyy pystyssä. Jos ei saa/tahdo ottaa Jumalan lahjana tätä uhria vastaan, joutuu itse vastaamaan teoistaan ja tekemättä jättämisistään viimeisellä tuomiolla. Olkoon sitten herra tai narri. Tämä on varmasti totta.


    • Paavali puhuu kasvamisesta Kristuksen kaltaisuuteen Pyhän Hengen koulussa. Minä olen koittanut sanoa jotakin siitä, että Jeesus oli ihminen ja näytti ihmiseltä. Hän oli täällä ollessaan luonnonlakien alainen, vasta kirkastettu ruumis tuli vapaaksi toimimaan yliluonnollisesti. Hän voi kadota ja ilmestyä.

      Minulle on tullut ajatus, että ne Pyhällä Hengellä täytetyt apostolit yhdessä mielessä ja yhdessä Hengessä voisivat olla lähes Hänen kaltaisensa. Huomataan, ettei kukaan yksin.

      • nyytton

        Sekavaa järkeilyä. Ilman uskoa.


      • ^^muuttolintu^^

        Paavali puhuu kasvamisesta Kristuksen kaltaisuuteen Pyhän Hengen koulussa. Minä olen koittanut sanoa jotakin siitä, että Jeesus oli ihminen ja näytti ihmiseltä. Hän oli täällä ollessaan luonnonlakien alainen, vasta kirkastettu ruumis tuli vapaaksi toimimaan yliluonnollisesti. Hän voi kadota ja ilmestyä.

        Minulle on tullut ajatus, että ne Pyhällä Hengellä täytetyt apostolit yhdessä mielessä ja yhdessä Hengessä voisivat olla lähes Hänen kaltaisensa. Huomataan, ettei kukaan yksin.

        veli vihne

        Kyllä Jeesus ihmisen hahmossa ollessaan teki yliluonnollisia tekoja. Hän olisi voinut lähteä Golgatalta milloin vai, mutta Hän tahtoi olla kuuliainen Isän tahdolle aina kuolemaan asti - meidän tähtemme. Aivan käsittämättömän suurta rakkautta!

        Mitä tulee apostoleihin, he olivat ihmisiä, maata ja savea. He saivat Pyhän Hengen ja olivat uskollisia kutsumuksessaan - loppuun asti. Eivät kumminkaan siis Jumalallista alkuperää, kuten Jeesus.


    • Kommentoin tuon nyttonin aforismia, mutta siihen tuli kirjoitusvirhe, joten poistin sen.

    • Kommentoin tuon nyttonin aforismia, mutta siihen tuli kirjoitusvirhe, joten poistin sen.

      • nyytton

        Vai oisko tullu ”synnittömän armolahja ihmisen” syntisyys esille? Mene ja tiedä... Vanha aatu puikii käärmeensikiöitä, nääs..


      • eks' niin?
        nyytton kirjoitti:

        Vai oisko tullu ”synnittömän armolahja ihmisen” syntisyys esille? Mene ja tiedä... Vanha aatu puikii käärmeensikiöitä, nääs..

        Nyytton hei, koitetaan pysyä asiassa ja veljellisessä rakkaudessa. Veli vihne on kristitty ja veljemme Herrassa. Erilaisia näkemyksiä voimme vaihtaa kaikessa rauhassa ja rakkaudessa. vihneellä on Jumalalta saadut lahjat joista voimme yhdessä nauttia, toisilla on taas erilaisia lahjoja joista voimme nauttia.


      • nyytton
        eks' niin? kirjoitti:

        Nyytton hei, koitetaan pysyä asiassa ja veljellisessä rakkaudessa. Veli vihne on kristitty ja veljemme Herrassa. Erilaisia näkemyksiä voimme vaihtaa kaikessa rauhassa ja rakkaudessa. vihneellä on Jumalalta saadut lahjat joista voimme yhdessä nauttia, toisilla on taas erilaisia lahjoja joista voimme nauttia.

        Njoo hmph... Menikö asian vierestä? Kuitenkin haisee palanu kun retostellaan jollain "ihmeillä". Kaatohan se Karmaki Kanervan ja vielä telekkarissa suorana ja lasitki meni rikki ja kaikki. Liekö ollu näitä armolahjoja... Koko kristitty kenties se meedio.

        Niitä saa muuten nettikaupasta ameriikan serveriltä tilattua niitä elektroonisia lasin särkijöitä ja täytekyniä, joissa on liikkuva paino sisällä. Ja kun tuijottelee kattoon aikansa niin alkaa pikkusen huimata, siitä kun otsasta painaa ja kaveri roikkuu olkapäässä niin alkaa kummasti kaatumaan. Ei muuta ku shöyt pystyyn.


      • nyytton
        eks' niin? kirjoitti:

        Nyytton hei, koitetaan pysyä asiassa ja veljellisessä rakkaudessa. Veli vihne on kristitty ja veljemme Herrassa. Erilaisia näkemyksiä voimme vaihtaa kaikessa rauhassa ja rakkaudessa. vihneellä on Jumalalta saadut lahjat joista voimme yhdessä nauttia, toisilla on taas erilaisia lahjoja joista voimme nauttia.

        Niin ja nuo vihneen selitykset Jeesuksen riskeistä ym. on kavalia oppeja ja Raamatuita vastaan. Ne on isästä... sanonko mistä..


    • SU ***

      Armolahjojen jakopaikka ja aika on meidän lopullisessa ikuisessa olotilassa. Toivon mukaan, jokainen saa.

      Sitä armonlahjaa jota nyt tarvitaan, on meidän jokaisen katsottava "pussiimme" onko sitä siellä. Se lahja on elämän lahja. Sitä voit katsella ja ihailla, jos olet kunniallinen lähimmäistäsi ja itseäsi kohtaan ollut hyvä töissäsi ja ajatuksissasi. Suojele lahjaasi,ettei se likaanntuisi. Jumala ei tykkää jos hänen antama lahja liataan.

      Täällä meitä sen likaajia on riittänyt. Se likaantuu, kirouksilla, tuomioilla, lähimmäisen alentamisella, pilkalla, ja itsensä nostamalla lähimmäistään paremmaksi, pyhemmäkisi Jumalalle kelpaavaksi.

      Sen lahjan voi puhdistaa, anteeksi pyynnöillä ja lähimmäistä ja itseään kohtaan hyvillä ajatuksilla ja töillä. Neuvoja saa rukouksin Jumalalta.

      Kiitos teu, lahja tarjouksesta, mutta sinä sitä et voi antaa, sen antaa meidän armahtajamme ja Herramme.

      Hän antaa myös meille lopuksi armolahjan sen mukaan mitalleineen, kuinka olemme urhoollisia olleet hänelle elämässämme. Ja hyvän yökortteerin.

    • Room 8: 28. Mutta me tiedämme niille, jotka Jumalaa rakastavat, kaikki kappaleet ynnä parhaaksi kääntyvän, niille, jotka aivoituksen jälkeen kutsutut ovat.
      29. Sillä jotka hän on katsonut edes, ne hän on Poikansa kuvan kaltaiseksi säätänyt, että hän olis esikoinen monen veljen keskellä.
      30. Mutta jotka hän on säätänyt, ne hän on myös kutsunut, ja jotka hän kutsunut on, ne hän on myös vanhurskaiksi tehnyt, ja jotka hän vanhurskaiksi teki, ne hän on myös kunniallisiksi tehnyt.
      31. Mitäs me siis näihin sanomme? Jos Jumala on meidän edestämme, kuka voi meitä vastaan olla?

      Ketkä siis ovat Esikoisen veljiä? Miettikää sitä.

      • nyytton

        Tietysti ne, jotka Hän on edellä valinnut. Vaan ei ne, jotka pyytävät omavanhurskautta rakentaa. Miettikääpäs sitäkin...


      • Älkää väärää miestä

        Kyllähän veli vihne oikeassa on. Kutsujana on Jumala pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ja ne jota hänet ottivat vastaan, niille hän, siis Jeesus Kristus antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi.

        Mä näen tälläpalstalla kaksi henkilöä, joiden levittämiä oppeja on vastustettava JUmalan koko sota-asulla. Hre ovat örvelö ja savon ukko. En pidä siitä että tunnustavia kristittyjä vastaan käydään sotaa.

        Muuan eslesta nimimerkillä kirjoittava mies ei hievahdakkaan, vaikka kaksi miestä syytää päivästä toiseen pilkkasanoja ja panetusta Jeesusta ja hänen omiaan vastaan. Mutta heti kun Jeesukseen uskova kertoo keneltä hän sai vanhurskauden lahjaksi, niin johan nousee meteli ja käsittämätön vastustus, mies huutaa kurkku suorana: "ei Jumalan lupaukset sinulle kuulu, sinulla ei
        ole lapinluottamusta".

        Kun veli vihne julistaa, alkaa silloinkin kuulumaan halveksivia pilkkasanoja, syynä on se että hän käyttää tavanomaisesta ilmaisusta (kaanaankielestä) poikkeavia sanoja. Tällaisilla perusteilla en näe mitään syytä kohdella henkilöä poistyöntävillä sanoilla. Tämä pelastuksen asia on niin herkkä ja sydäntä lähellä oleva asia, ettei voi evankelioida ellei saa rakkaudellista kohtelua
        itsekin.

        Siksi toivon että savon ukko & kumppanit poistuu täältä pilkkaamasta kristityitä ja Jumalan Pyhää sanaa. Heidän sanomansa on selkäpiitä karmivaa, kun ajattelee mitä heille tapahtuu hengen poistuessa kehosta.

        Me kristityt voimme sen jälkeen rakkaudessa ja rauhassa julistaa YHDESSÄ evankeliumia niille, jotka haluavat kuulla ja uskoa tämän sanoman pelastuksesta.


      • nyytton
        Älkää väärää miestä kirjoitti:

        Kyllähän veli vihne oikeassa on. Kutsujana on Jumala pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ja ne jota hänet ottivat vastaan, niille hän, siis Jeesus Kristus antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi.

        Mä näen tälläpalstalla kaksi henkilöä, joiden levittämiä oppeja on vastustettava JUmalan koko sota-asulla. Hre ovat örvelö ja savon ukko. En pidä siitä että tunnustavia kristittyjä vastaan käydään sotaa.

        Muuan eslesta nimimerkillä kirjoittava mies ei hievahdakkaan, vaikka kaksi miestä syytää päivästä toiseen pilkkasanoja ja panetusta Jeesusta ja hänen omiaan vastaan. Mutta heti kun Jeesukseen uskova kertoo keneltä hän sai vanhurskauden lahjaksi, niin johan nousee meteli ja käsittämätön vastustus, mies huutaa kurkku suorana: "ei Jumalan lupaukset sinulle kuulu, sinulla ei
        ole lapinluottamusta".

        Kun veli vihne julistaa, alkaa silloinkin kuulumaan halveksivia pilkkasanoja, syynä on se että hän käyttää tavanomaisesta ilmaisusta (kaanaankielestä) poikkeavia sanoja. Tällaisilla perusteilla en näe mitään syytä kohdella henkilöä poistyöntävillä sanoilla. Tämä pelastuksen asia on niin herkkä ja sydäntä lähellä oleva asia, ettei voi evankelioida ellei saa rakkaudellista kohtelua
        itsekin.

        Siksi toivon että savon ukko & kumppanit poistuu täältä pilkkaamasta kristityitä ja Jumalan Pyhää sanaa. Heidän sanomansa on selkäpiitä karmivaa, kun ajattelee mitä heille tapahtuu hengen poistuessa kehosta.

        Me kristityt voimme sen jälkeen rakkaudessa ja rauhassa julistaa YHDESSÄ evankeliumia niille, jotka haluavat kuulla ja uskoa tämän sanoman pelastuksesta.

        Minä en ole millään ilmaisuteknisellä perusteella torpannu vihneen oppeja. Kauniisti kyllä kirjoitat. Se vaan ei sovi, että aletaan tyhjiä jaarituksia, jotka ei mihinkään kelpaa, tuomaan puhtaan evankeliumin rinnalle. Ja sokealla järjellä tekemään Jeesuksesta syntistä ja lihasta pyhää.

        Se on tosi, että nämä lapinluottajat eivät ole milloinkaan nostaneet niin kovaa meteliä kuin silloin kun yksi armahdettu syntinen todistaa ja saarnaa Ristiinnaulitusta ja lyö sanan miekalla alas kaikki lappiluotot ym. roskat. Mutta niin sen on tapahduttava, kuollut usko herättää aina hengellisen vihan oikeaa kristillisyyttä vastaan, joka kristillisyys on kiinni totisessa Viinapuussa, eikä jellivaarassa.


    • Älä puhu torppaamisesta yhtään mitään.Vastaanväittämään pystyy jokaine, mutta esittäisit edes yhden kunnon ajatuksen vastineeksi, niin kunnioittaisin sinua. Ehkä?

      • Tässä on yksi juoni. Kun Jeesuksesta tehdään ilmassa leijaileva Jumalolento, niin ei tarvitse lähteä kasvuun Hänen kaltaisekseen. Se antaa helpon tien, koska ihmisestä ei tule Jumalaa. Kuitenkin Hän oli niin ihminen kuin ihminen olla voi, koska kavaltaja tarvittiin, että Hänet löydettiin siitä miesjoukosta.

        Ihmisenä Hän oli kaikkien lainalaisuuksien mukaan ihminen, jopa orjan muodossa niinkuin Paavali todistaa. Hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon. Olisiko siinä jotain mallia?


      • nyyttoni
        vihne kirjoitti:

        Tässä on yksi juoni. Kun Jeesuksesta tehdään ilmassa leijaileva Jumalolento, niin ei tarvitse lähteä kasvuun Hänen kaltaisekseen. Se antaa helpon tien, koska ihmisestä ei tule Jumalaa. Kuitenkin Hän oli niin ihminen kuin ihminen olla voi, koska kavaltaja tarvittiin, että Hänet löydettiin siitä miesjoukosta.

        Ihmisenä Hän oli kaikkien lainalaisuuksien mukaan ihminen, jopa orjan muodossa niinkuin Paavali todistaa. Hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon. Olisiko siinä jotain mallia?

        Juoni on siinä, että monet lähtevät kasvuun itsevalitussa touhussa. Pitää saada hedelmää näkyviin keinolla millä hyvänsä. Kun on yksi saavutettu aletaan etsiä seuraavaa ja näin kasvetaan ja kasvetaan niin kauan, että tullaan isiksi kristillisyyteen (ei lestadiolaisuuteen). Tämä johtuu epäuskosta! Ei olla käsitetty armoa, niin turvataan omaan lihaan. Sillä tiellä tullaan viimein sadan ajastaikaiseksi ämmäksi. Ei se ole orjan muodon ottamista ja alennuksessa ristin kantamista. Se on Baabelin tornin rakennusta.

        Mikäköhän olisi vihneelle kelpaava oikein kunnon ajatus. Nii ja ei siun tarvihe minnuu kunnioittaa! En tarvihe kiitoksia ja kunnioita.


      • Suutarit lestissään
        vihne kirjoitti:

        Tässä on yksi juoni. Kun Jeesuksesta tehdään ilmassa leijaileva Jumalolento, niin ei tarvitse lähteä kasvuun Hänen kaltaisekseen. Se antaa helpon tien, koska ihmisestä ei tule Jumalaa. Kuitenkin Hän oli niin ihminen kuin ihminen olla voi, koska kavaltaja tarvittiin, että Hänet löydettiin siitä miesjoukosta.

        Ihmisenä Hän oli kaikkien lainalaisuuksien mukaan ihminen, jopa orjan muodossa niinkuin Paavali todistaa. Hän tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon. Olisiko siinä jotain mallia?

        Jeesus oli paljon muutakin kuin ihminen, vaikka ihmisen näköinen ja kokoinen olikin silmin katsottuna.

        Jeesuksen kaltaisuus tarkoittaa sitä että me olemme puettuina hänen täydelliseen vanhurskauteensa.

        Ihmisestä ei Jumalaa tule, vaikka on alusta (Aadamista ja Eevasta) asti sille paikalle pyrkinyt. Erehtymättömäksi, kaiken tietäväksi, muista riippumattomaksi ja kaikkivaltiaaksi.


    • Kokeile ensiksi sanoa aamen mun sanoille, koita tekeekö kipiää?

    • nyyttoni

      No ilman muuta koskisi omassatunossa! Minä kyllä ihan tosissani nyt ihmettelen tuollaista jorinaa.. Ketäs sinä olet täällä julistamassa? Kysynpä vaan.. Kyllä taitaa olla itseensä joku ihastunu. Että miun pitäs ansaita siun kunnioitus ja vielä aamenta laulaa harhaopeille. Mie en kuule herroin polkuje varsil ala kiviä latomaa

    • Sinun pitäisi rakastaa enemmän itseäsi, niin saattaisi joku myönteinen ajatus riittää veljellekkin. Nimittäin rakkauden käsky käskee rakastamaan itseään, että voi rakastaa lähimmäistään

      • nyyttoni

        Ei kyllä sano. Vaan sanoo, että rakasta lähimmäistäs niinkuin itseäs. Ihme vääntö tuokin. Eiköhän meillä kaikilla ole itserakkautta lihassa ihan tarpeeksi. Ei tarvihe sitä enää kristillisyyden varjolla lisäillä.

        Siinä on muuten laki ja profeetat. Oletko onnistunu täyttämään? Mie en ite oo, mutta Jeesus on.

        Rakkaus ilman totuutta on synti ja valhe. Eli ei mitään Rakkautta.


      • Jumala on Jumala
        nyyttoni kirjoitti:

        Ei kyllä sano. Vaan sanoo, että rakasta lähimmäistäs niinkuin itseäs. Ihme vääntö tuokin. Eiköhän meillä kaikilla ole itserakkautta lihassa ihan tarpeeksi. Ei tarvihe sitä enää kristillisyyden varjolla lisäillä.

        Siinä on muuten laki ja profeetat. Oletko onnistunu täyttämään? Mie en ite oo, mutta Jeesus on.

        Rakkaus ilman totuutta on synti ja valhe. Eli ei mitään Rakkautta.

        Nyyttoni hei! Itsensä rakastaminen terveellä tavalla on hyvin harvinaista.

        Itsekkyys jota virheellisesti itserakkaudeksikin nimitetään, on sitten ihan eri asia, sitähän meissä kaikissa riittää vaikka muille jakaa!

        Jumalan kaltaiseksi tuleminen on tässä avauksessa ilmeisesti tulkittu väärällä tavalla, se näet tarkoittaa Kristuksessa vanhurskasta, pyhää ja puhdasta. Ei suinkaan sitä että ihmisestäkin tulisi Jumala!!


    • Tehhäämpä testi. Jos minä olen lähimmäisesi, niin miten paljon rakastat minua, se ratkaisee miten paljon rakastat itseäsi. Tämä määrä ratkaisee sen, miten paljon olet saanut osaksesi rakkautta Jumalalta.

      Rakastatko minua kuin isääsi?
      Rakastatko minua kuin äitiäsi?
      Rakastatko minua niinkuin sisaruksiasi?
      Rakastatko niinkuin työnantajaasi?
      Rakastatko niinkuin sakkolappua kirjoittavaa poliisia?
      Rakastatko niinkuin ruotsalaista jääkiekkokaukalossa?
      Rakastatko niinkuin puna-armeijan sotilasta talvisodassa?

      • nyyttoni

        Kuule nyt. Minä olen saanut osakseni Jumalan täydellisen Rakkauden Kristuksessa Jeesuksessa! Ei sitä millään vihnen testeillä mitata. Oikean uskon tuntomerkki on armontunto sydämessä.

        Tämän vuoksi tahdon kertoa sinullekin, että omavoimaisuudesta on tehtävä parannus!

        Ja Jumalan rakkaus syntiesi Sovittajana kuuluu myös sinulle, jos vain uskot evankeliumin s y n t i e n anteeksi saamiseksi. Ei miksikään lihan pyhitykseksi.


      • Veljet Herrassa
        nyyttoni kirjoitti:

        Kuule nyt. Minä olen saanut osakseni Jumalan täydellisen Rakkauden Kristuksessa Jeesuksessa! Ei sitä millään vihnen testeillä mitata. Oikean uskon tuntomerkki on armontunto sydämessä.

        Tämän vuoksi tahdon kertoa sinullekin, että omavoimaisuudesta on tehtävä parannus!

        Ja Jumalan rakkaus syntiesi Sovittajana kuuluu myös sinulle, jos vain uskot evankeliumin s y n t i e n anteeksi saamiseksi. Ei miksikään lihan pyhitykseksi.

        Kyllähän elävä usko panee ihmisen rakkaudentöihin, palvelemaan lähimmäisiä. Etkös nyyttoni alkas taas
        riitelemään Jeesusta seuraavan veljen kanssa.

        Täällä on kasi huijaria joukossamme josta tarvitsevat kyytiä ulospäin, pitäydy heidän potkimisessaan pihalle, niin ei mene tämäkään aika hukkaan.


      • loistava esimerkki
        Veljet Herrassa kirjoitti:

        Kyllähän elävä usko panee ihmisen rakkaudentöihin, palvelemaan lähimmäisiä. Etkös nyyttoni alkas taas
        riitelemään Jeesusta seuraavan veljen kanssa.

        Täällä on kasi huijaria joukossamme josta tarvitsevat kyytiä ulospäin, pitäydy heidän potkimisessaan pihalle, niin ei mene tämäkään aika hukkaan.

        Kirjoittaja sanoo elävän uskon tekevän rakkaudentöitä. Niin se on! Samassa puheenvuorossa on valmis potkimaan kaksi lähimmäistä pihalle. Loistava esimerkki. Toivoisin sinun tuntevan suurta Jumalaa edes vähän.


    • Oikea usko on vaikeasti mitattavissa,mutta rakkaus olisi ollut raksi ruutuun periaatteella.

      Et siis pystynyt vastaamaan. Minä olisin tyytynyt vaikkapa tuohon sakkolappua kirjoittavaan poliisiin. Se olisi ollut ihan sopiva näin aluksi.

      • nyyttoni

        Mikä ihme vaikuttaa tällasta, että kerjätään pisteitä i h m i s i l t ä.

        Siis minun pitäisi sanoa aamenta Teidän jutuillenne, vaikka miten valheita oisi.

        Minun olisi näin aluksi vähintään Teidän suunnittelemanne määrä rakastettava Teitä, niin voisitte armollisesti hurmata minua vielä enemmän.

        Ja vielä pitäisi puhua sellaisia, että Te voisitte kunnioittaa minua.


    • nyyttoni

      Aika seppä on tämä vihne kun keksi noin vain pätevän testin, jolla mitataan helposti kuinka paljon Jumala on rakastanut minua. Taitaa olla "armolahja"...?

      Jumalan rakkaus on kaiken yläpuolella, jopa vihnen taulukon. Voitteko uskoa?

    • Ainakin ongelmaa syntyy siinä, että helposti epäillään kirjoittajan tarkoittavan muuta mitä kirjoitus sanoo.

      Yksi näistä esimerkeistä on tuo Kristuksen kaltaisuuteen kasvaminen. Sitä tulkitaan helposti omavoimaisuudeksi, vaikka se on selkeästi raamatullinen asia ja siihen löytyy myös neuvoa miten se tapahtuu.

      Raamatuissa ei ole olemassa sellaisia periaatteita, joihin ei olisi myös selitys, miten ja miksi.

      On totta, että tällaisessa keskustelussa alkavat lihan käsivarret heilua kovin helposti. Tämä on elävän uskon testikenttä, miten kohtelen lähimmäistäni, jota en ehkä tunne tai vielä pahempi, jos tunnen.

      Havaitsen itsessäni, ettei liha ole niin hyvin vielä ristiinnaulittuna, ettei se pääsisi vaikuttamaan. Pyhä Henki kehottaa pyytämään anteeksi kohteiksi joutuneilta..

      • nyytton

        Kuulkaa työ mulle kirjoittaneet. Ei täällä ole kristitylle sopivaa potkia edes örvelöä tai su:ta, vai mitä ne oli, yhtään enempää kuin vihneäkään. Sillä ei meillä ole sota lihaa ja verta vastaan!

        Sitäpaitsi kaikki älyää, ettei nuo kaksi ole edes omasta mielestään kristittyjä, niin asia on simppeli. Vaan kun joku kristityn nimeä kantava kuiskii kavalia ja turhia jaarituksia, jotka ei mihinkään kelpaa, sepä se vaarallista vasta. Se tulee valkeissa vaatteissa. Ei meitä ateistit humanistit ja muut käännytä. Eikä tässä vihneä olla murjomassa vaan noita jaarituksia.

        Kyllä tämä viiminenki juttu näyttää paksulta. Mitenkä se luulee kasvavansa. Kyllä minä sanoisin vihneelle, että harhapolkuja taiat tallata. Sepä se on Jumalan rakkautta kun silmät avataan, eihä siitä vanha aatami silti tykkää, vaan kuolemaa se huutaa, mutta antaa huutaa.


      • Häiriköijät ulos
        nyytton kirjoitti:

        Kuulkaa työ mulle kirjoittaneet. Ei täällä ole kristitylle sopivaa potkia edes örvelöä tai su:ta, vai mitä ne oli, yhtään enempää kuin vihneäkään. Sillä ei meillä ole sota lihaa ja verta vastaan!

        Sitäpaitsi kaikki älyää, ettei nuo kaksi ole edes omasta mielestään kristittyjä, niin asia on simppeli. Vaan kun joku kristityn nimeä kantava kuiskii kavalia ja turhia jaarituksia, jotka ei mihinkään kelpaa, sepä se vaarallista vasta. Se tulee valkeissa vaatteissa. Ei meitä ateistit humanistit ja muut käännytä. Eikä tässä vihneä olla murjomassa vaan noita jaarituksia.

        Kyllä tämä viiminenki juttu näyttää paksulta. Mitenkä se luulee kasvavansa. Kyllä minä sanoisin vihneelle, että harhapolkuja taiat tallata. Sepä se on Jumalan rakkautta kun silmät avataan, eihä siitä vanha aatami silti tykkää, vaan kuolemaa se huutaa, mutta antaa huutaa.

        Miksi sinä nyyttoni vainoat ja halveksit Jeesukseen uskova vihnettä? Jokin mättää nyt ja pahasti.

        Sen sijaa häiriköimään tulleet henkilöt poistetaan aina uskovien koontumispaikoilta. - Samoin täältä!


      • nyytton
        Häiriköijät ulos kirjoitti:

        Miksi sinä nyyttoni vainoat ja halveksit Jeesukseen uskova vihnettä? Jokin mättää nyt ja pahasti.

        Sen sijaa häiriköimään tulleet henkilöt poistetaan aina uskovien koontumispaikoilta. - Samoin täältä!

        En todellakaan vainoa enkä halveksi! Onkos tämä vihne joku silmäätekevä herra, kun sillä on nimimerkkiki sinisellä kirjotettu, liekö siniverinen? En minä yksinkertanen ymmärrä mikä siinä mättää kun selviä harhaoppeja oiottaan. Sanovathan lapinluottajatki uskovansa Jeesukseen vaikka puheet todistaa jotaki muuta.

        Nii ja mulle se on sama kuka tänne kirjottaa. Emminä tätä palstaa nii rakasta että jaksasin olla täältä ketää häätämässä, häätäshä täältä moni minutki jos voisi. Jokuha siinä mättää juu, että itseensä aletaan korottelemaa. Ja jos et ole jo huomannu mikä minusta vihnen jutuissa mättää, niin en osaa paremmin enää sanoa. Liekö sitte niitä kielimuuria, jos et ymmärrä. Vaan Jumalan armo ja rauha lisääntyköön vanhurskaille ja palakoon kuolleet uskot kuluttavaisessa tulessa.


      • .oihb .iu
        Häiriköijät ulos kirjoitti:

        Miksi sinä nyyttoni vainoat ja halveksit Jeesukseen uskova vihnettä? Jokin mättää nyt ja pahasti.

        Sen sijaa häiriköimään tulleet henkilöt poistetaan aina uskovien koontumispaikoilta. - Samoin täältä!

        Voi kamalaa!!!

        No nyt ymmärrämme miksi ei Jumala ja Jeesus kunnioita läsnä olollaan uskovaisia!!!!
        Lue Matt. 24 (kokonaan)


      • lo-uh
        Häiriköijät ulos kirjoitti:

        Miksi sinä nyyttoni vainoat ja halveksit Jeesukseen uskova vihnettä? Jokin mättää nyt ja pahasti.

        Sen sijaa häiriköimään tulleet henkilöt poistetaan aina uskovien koontumispaikoilta. - Samoin täältä!

        joko nä oot ulkona?


    • 5. Mikä on ihminen, ettäs häntä muistat? eli ihmisen poika, ettäs häntä etsiskelet?
      6. Sinä teit hänen vähää vähemmäksi enkeleitä; vaan sinä kaunistat hänen kunnialla ja kaunistuksella.
      7. Sinä asetat hänen sinun käsitekois herraksi: kaikki olet sinä hänen jalkainsa alle heittänyt:
      8. Lampaat ja kaikki karjat, ja myös metsän eläimet,
      9. Linnut taivaan alla ja kalat meressä ja mitä meressä vaeltaa.
      10. Herra meidän Herramme, kuinka ihmeellinen on sinun nimes kaikessa maassa!

      14. Ettemme silleen lapset olisi, jotka horjuisimme ja kaikkinaisilta opetuksen tuulilta vieteltäisiin, ihmisten koiruuden ja kavaluuden kautta, jolla he meitä käyvät ympäri, saadaksensa pettää;
      15. Mutta olkaamme toimelliset rakkaudessa ja kasvakaamme kaikissa, hänessä, joka pää on, Kristus,
      16. Josta koko ruumis on koottu ja yhteen liitetty, kaiken yhdistyksen kautta, joka siihen lisääntyy, sen vaikutuksen ja määrän jälkeen, joka kullakin jäsenellä on, siitä kasvaa ruumis omaksi rakennukseksensa rakkaudessa.

      10. Että te soveliaasti vaeltaisitte, kelvaten kaikissa Herralle, ja hedelmän tekisitte kaikissa hyvissä töissä ja kasvaisitte Jumalan tuntemisessa,
      11. Ja vahvistetuksi tulisitte kaikella voimalla, hänen kunniansa väkevyyden jälkeen, kaikkeen kärsivällisyyteen ja pitkämielisyyteen ilon kanssa.


      Tässä muutama kohta, jotka antavat evästä.

    • Kunnia Jumalalle

      "... kasvakaamme kaikissa, hänessä, joka pää on, Kristus, Josta koko ruumis on koottu ja yhteen liitetty, kaiken yhdistyksen kautta, joka siihen lisääntyy, sen vaikutuksen ja määrän jälkeen, joka kullakin jäsenellä on, siitä kasvaa ruumis omaksi rakennukseksensa rakkaudessa."

      - Siis Jeesuksessa Kristuksessa.

      Toinen vaihtoehto, se huono vaihtoehto on, että ihminen alkaakin kasvamaan KRISTUKSEN sijasta ITSESSÄÄN.

      Tämä on hyvin salakavala juoni viholliselta tämäkin, että ihminen eksyy korottamaan itseään, ikäänkuin Jumalalta lahjaksi ja lainaksi saatu olisikin tavalla taikka toisella itse ansaittua ja omaa.

      Jumala tietää tämänkin heikkouden Ja varoittaa apostolinsa Paavalin kautta tästä uhkatekijästä.

      Ef. 2:8-9 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

      En millään tahdo ymmärtää sitä. miksi Jumalalle ei voi antaa kaikkea kunniaa siitä mikä on kokonaisuudessaan hänen työtään? Kun näin sanon, se leimataan tarkoituksellisesti sohvaperunaksi ryhtymiseksi.

      Kunnian antaminen kaikesta Jumalalle ei tarkoita ollenkaan sitä että jätettäisiin rakkaudentyöt tekemättä, ei ollenkaan.
      Tai että Jumalan armoa käytettäisiin pahuuden peittona.

      Ainoa asia missä Raamattu kehoittaa meitä kilpailemaan, on toinen toisemme kunnioittamisessa. Kuka hyvänsä meistä alkaa korottamaan omia lahjojaan, se ei ole enää toinen toisemme kunnioittamista, vaan YKSIN Jumalalle kuuluvan kunnian anastamista itselleen. Tällainen kilpailu hajottaa seurakuntaa ja rikkoo rakkauden, se on JUmalan sanaa vastaan.

      ON kuvottavaa kuunnella muutamia esikoislestadiolaisia saarnaajia, kun he puhuvat totisella naamalla kateederilta ensimmäisestä ja parhaasta työntekijästä ja korkeilla lahjoilla puhuvista saarnaajista.

      On vain yksi joka on ensimmäinen ja paras ja korkeilla lahjoilla varustettu, hän on Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja. MUita ei ole, eikä ikinä tule!!! Varokaa kristityt ettei teitä aleta ohjailemaan väärille raiteille kaikenlaisilla ihmisten maalailemilla mielikuvilla. Sellainen mielikuvien tie johtaa hyvin nopeasti ihmisten palvontaan jumalina.

      Me tiedämme tämän ongelman, kuinka vaikea syntiperimän omaavien ihmisten on uskoa Jumalaan joka ei tunnu hyppysissä eikä näy silmiin, VAAN ON IANKAIKKISESTI PYSYVÄ SANA (LOGOS).

      • Jeesus vettä janoon

        Kun tuo Sana (Jeesus) syntyy eläväksi ihmisen sydämessä, silloin alkaa tapahtumaan hyvin paljon erilaisia asioita. Ihmisestä ja tilanteesta riippuen.

        Muutoinkin tapahtuu paljon erilaisia asioita, sellaisia joista sanomme että ne ovat hyviä tekoja ja esimerkiksi muillekin.
        Näin toimivat muun muassa ateistit, hekin tekevät paljon hyvää.

        Palastuksen kannalta ateistin hyvillä teoilla ei ole mitään merkitystä, koska niitä ei tehty USKOSSA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.


    • Nimimerkki on sininen siksi, että se on virallisesti rekisteröity ja minulla on myös s-posti samalla nimellä. Rekisteröiminen on silloin hyvä, jos toimii rehellisesti ja antaa henkilötietonsa ylläpidon haltuun niin, että jokainen kirjoitus voidaan jäljittää kuka on takana. Minä olin sheriffinä runsaan pari vuotta tällä palstalla taannoin ja silloin oli pakko rekisteröityä.

      • ^^muuttolintu^^

        Vihne on Kristuksen uskossa. Monesti minäkin olen tulkinnut hänen kirjoituksissaan omaa pyhyyttä. On hyvä ottaa vaarin ensin omista kirjoituksistaan ovatko ne rakkaudellisia veljesten kesken.

        Uskon, että kirjoittamalla on vaikea saada sanomansa ilmaistua juuri siten kuin tarkoitus oli. Niistä kun puuttuu isoin osa, kehon kieli. Siksi juuri olisi tärkeää lukea kirjoittamansa ikään kuin "toisen silmillä"

        Mitä tulee häiriköihin, on mielestäni väärin vastailla heille mitenkään. Tarvitsee kehittää kykyä olla näkemättä pilkkakirjoituksia. Monet, melkein kaikki sen osaavatkin. Nämä pilkkaajat ovat osattomia Kristususkosta, siksi heitä tulee sääliä ja mennä ohi, vaikka pilkka sattuukin. Niin kauan kun heitä huomioidaan, pilkka jatkuu. Jos Jumala sallii, joku sana voi jäädä heidän sydämeensä kasvamaan. Jumalalle kaikki on mahdollista.

        Kristityn velvollisuus on toimia kylväjänä. epäuskoisten keskuudessa.
        Tiedän, että jollekkin kiistakumppanille pidättäytyminen on mahdotonta. Itse olen rukoilemassa apua Herralta tähän ongelmaan.


      • nyytton
        ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

        Vihne on Kristuksen uskossa. Monesti minäkin olen tulkinnut hänen kirjoituksissaan omaa pyhyyttä. On hyvä ottaa vaarin ensin omista kirjoituksistaan ovatko ne rakkaudellisia veljesten kesken.

        Uskon, että kirjoittamalla on vaikea saada sanomansa ilmaistua juuri siten kuin tarkoitus oli. Niistä kun puuttuu isoin osa, kehon kieli. Siksi juuri olisi tärkeää lukea kirjoittamansa ikään kuin "toisen silmillä"

        Mitä tulee häiriköihin, on mielestäni väärin vastailla heille mitenkään. Tarvitsee kehittää kykyä olla näkemättä pilkkakirjoituksia. Monet, melkein kaikki sen osaavatkin. Nämä pilkkaajat ovat osattomia Kristususkosta, siksi heitä tulee sääliä ja mennä ohi, vaikka pilkka sattuukin. Niin kauan kun heitä huomioidaan, pilkka jatkuu. Jos Jumala sallii, joku sana voi jäädä heidän sydämeensä kasvamaan. Jumalalle kaikki on mahdollista.

        Kristityn velvollisuus on toimia kylväjänä. epäuskoisten keskuudessa.
        Tiedän, että jollekkin kiistakumppanille pidättäytyminen on mahdotonta. Itse olen rukoilemassa apua Herralta tähän ongelmaan.

        No no. Ihme armada kokoontuu ampumaan pianon soittajaa. Sinällään kiitos tirpalle jutusta, siulla on varmasti sydän paikallaan ja usko siinä.

        Vaan ihte asiaan. Mikä kumma siinä on että tällanen konklaavi rupeaa puolustelemaan tätä ex sheriffiä, vai mikä lie oli. Emminä ole häntä vastaan hyökänny sillälailla kun en tiiä koko kaveria. Mutta kun joku siellä kirjottaa selviä suomenkielen sanoja peräkkäin ja julistaa raamatun vastasia oppia niin kyllä pitäs teiänki oikoa, jos totuuden tunnossa ootte.

        Mitäs te luulette kun Paavali nousi julkisesti Pietaria vastaan, niin synninkö teki? Tai kun Jeesus haukku fariseuksia kyykäärmeen sikiöiksi? Tai kun galatialaiset hulluiksi julistettiin. Niin nytkö on laitettava miekka tuppeen ja ruvettava hissutelemaan? Jeesus se kyllä sano tuoneensa maanpäälle miekan ja tulen. No nyytton jää uskomaan syntisä anteeks ja on jo varmaan tarpeiksi varotellu.


      • voijaan myö rakasta
        nyytton kirjoitti:

        No no. Ihme armada kokoontuu ampumaan pianon soittajaa. Sinällään kiitos tirpalle jutusta, siulla on varmasti sydän paikallaan ja usko siinä.

        Vaan ihte asiaan. Mikä kumma siinä on että tällanen konklaavi rupeaa puolustelemaan tätä ex sheriffiä, vai mikä lie oli. Emminä ole häntä vastaan hyökänny sillälailla kun en tiiä koko kaveria. Mutta kun joku siellä kirjottaa selviä suomenkielen sanoja peräkkäin ja julistaa raamatun vastasia oppia niin kyllä pitäs teiänki oikoa, jos totuuden tunnossa ootte.

        Mitäs te luulette kun Paavali nousi julkisesti Pietaria vastaan, niin synninkö teki? Tai kun Jeesus haukku fariseuksia kyykäärmeen sikiöiksi? Tai kun galatialaiset hulluiksi julistettiin. Niin nytkö on laitettava miekka tuppeen ja ruvettava hissutelemaan? Jeesus se kyllä sano tuoneensa maanpäälle miekan ja tulen. No nyytton jää uskomaan syntisä anteeks ja on jo varmaan tarpeiksi varotellu.

        Olemme seuranneet vihneet kirjoittelua lähes kymmenen vuotta, hän on kristitty mies. Hänellä on erilaista näkökulmaa, nimenomaan julistustyöhön ja evankelioimiseen. Kaikkien kristittyjen lahjoja tarvitaan Kristus ruumiin rakentamiseen.

        Voihan sitä kohteliaasti kysyä jos jokin jää epäselväksi. Ja totta totisesti me kristityt voimme olla eri mieltä asioista rakkaudessa.
        Itse en ole tavannut toista ihmistä joka olisi juuri samaa mieltä kun minä, mutta koen sen valtavana haasteena ja herätteenä jakokeskustelulle.

        Kyl mä nyyttoniakin ymmärrän tietyssä mielessä, Raamattua tulkitaan niin monella eri tavalla, jo esimerkiksi meidän esikoislestadiolasten parissa, ei tarvitse mennä sen kauemmaksikaan.


      • tämmöst se on :-(
        ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

        Vihne on Kristuksen uskossa. Monesti minäkin olen tulkinnut hänen kirjoituksissaan omaa pyhyyttä. On hyvä ottaa vaarin ensin omista kirjoituksistaan ovatko ne rakkaudellisia veljesten kesken.

        Uskon, että kirjoittamalla on vaikea saada sanomansa ilmaistua juuri siten kuin tarkoitus oli. Niistä kun puuttuu isoin osa, kehon kieli. Siksi juuri olisi tärkeää lukea kirjoittamansa ikään kuin "toisen silmillä"

        Mitä tulee häiriköihin, on mielestäni väärin vastailla heille mitenkään. Tarvitsee kehittää kykyä olla näkemättä pilkkakirjoituksia. Monet, melkein kaikki sen osaavatkin. Nämä pilkkaajat ovat osattomia Kristususkosta, siksi heitä tulee sääliä ja mennä ohi, vaikka pilkka sattuukin. Niin kauan kun heitä huomioidaan, pilkka jatkuu. Jos Jumala sallii, joku sana voi jäädä heidän sydämeensä kasvamaan. Jumalalle kaikki on mahdollista.

        Kristityn velvollisuus on toimia kylväjänä. epäuskoisten keskuudessa.
        Tiedän, että jollekkin kiistakumppanille pidättäytyminen on mahdotonta. Itse olen rukoilemassa apua Herralta tähän ongelmaan.

        Näin se on ^^muuttolintu^^ liukijan taustoista arvoista ja asenteista paljon riippuu kuinka viesti tulkitaan. Nokakkain puhuttaessa tarkentavia kysymyksi voi tehdä heti. Keho kertoo 70% viestistä, se puuttuu kirjoituksista kokonaan. Nokakkain ei pääse syntymään läheskään niin paljon vääriä käsityksiä kun voi heti tehdä tarkentavia kysymyksiä.

        Eniten vaikuttaa se jos tuntee henkilön livenä. Silloin kirjoituksiakin voi paremmin ymmärtää.


    • Oletko tosissasi, ettet tunne minua?

      • nyytton

        No vielä sevverran kirjotan, ettei tarvitse vihnen jäädä päätänsä vaivaamaan. Niin en kyllä tunne. En ainakaan tiedä tuntevani. Voihan sitä kaikkia arvailla, niinkun sinäki ilmeisesti oot arvaillu ja vissiin meni pieleen kun en tunnekaan siuta. Nyt en jaksa tässä erässä enää kirjottaa, vaan siirryn satunnaiseksi vilkuilijaksi takasin ja palaan joskus jos jaksan tai muuten kiinnostaa. Sanan varotukset ne on silti voimassa.


      • :-))))))))
        nyytton kirjoitti:

        No vielä sevverran kirjotan, ettei tarvitse vihnen jäädä päätänsä vaivaamaan. Niin en kyllä tunne. En ainakaan tiedä tuntevani. Voihan sitä kaikkia arvailla, niinkun sinäki ilmeisesti oot arvaillu ja vissiin meni pieleen kun en tunnekaan siuta. Nyt en jaksa tässä erässä enää kirjottaa, vaan siirryn satunnaiseksi vilkuilijaksi takasin ja palaan joskus jos jaksan tai muuten kiinnostaa. Sanan varotukset ne on silti voimassa.

        Sinut (nyytton) tulkittiin erääksi papiksi, ellen erehdy! :-)))))


    • En usko pappeuteen. Tai se on ainakin ihan tämän talven lumia.

    • t5eu.

      Täällä on nyt 102 vietiä , ni9istä 59 ei koske mitenkään Armolahoja
      kuinka selitätte , kun kerran on laitettu ketju ,siitä pitää kans puhua ,
      tommosta sontaa voi sitten tehdä toiseenkin ketjuun siihen sota
      ketjuun .
      Kerronpa serkustani kunhänelle soitti , ja keskusteli ,,jos meni vähän
      asia viereen tai sanoi jonkun asian toistona , sieltä kuului oliko muuta
      tärkeä asiaa , (jos ei ollut ) kiitos näkemiin puhumme toisellakertaa sit
      lisää,
      Tämä linja olisi erittäin hyvä täälläkin vai onko muita valituksia..

    • Yksi juttu vielä ja sitten tämä varmaan on paketissa.
      Nyytton ja hänen kaltaisensa ihmiset ovat minulle olleet tesaajia minun uskoni laadun suhteen ja samalla muokanneet sitä.

      Meidän pitäisi kilvoitella siihen asti, että vopisin ottaa rakkaasti vastaan jokaisen kannanoton, ennen sitä minun lihani ei ole kunnollisesti ristillä.

      Tämä on merkki jota kannattaa seurata.

      • ^^muuttolintu^^

        "Meidän pitäisi kilvoitella siihen asti, että vopisin ottaa rakkaasti vastaan jokaisen kannanoton, ennen sitä minun lihani ei ole kunnollisesti ristillä.

        Tämä on merkki jota kannattaa seurata."

        Voi voi vihne, mitä tuosta pitäisi ajatella? Tämäkö nyt enää puuttuu täydellisyydestäsi?

        Toivittavasti ymmärsin väärin.


      • teu.

        En tarkoita , etteikö asiasta voisi kekustella enenpikin mutta kun nämä Nyyttonin
        tekstit oli aivan muuta kun sitä tekstiä jolla aloitus aloitettiin , siksi kysyin .

        Olisiko tarpeen tässä avauksessa keskustella mitättömyyksistä , kun
        asiaan oli paneudettu , oletko varma että tuureporinruksalla ei tehty
        samoja linauksia , erään kaverin kno en iusaksi . Hän on nyt lukenut Teologiaa
        ja valmistunut papiksi , joskus alku vuonna . En paremmin sano. No en tiedä
        100 varmasti onko sama kaveri , luulen .


      • ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

        "Meidän pitäisi kilvoitella siihen asti, että vopisin ottaa rakkaasti vastaan jokaisen kannanoton, ennen sitä minun lihani ei ole kunnollisesti ristillä.

        Tämä on merkki jota kannattaa seurata."

        Voi voi vihne, mitä tuosta pitäisi ajatella? Tämäkö nyt enää puuttuu täydellisyydestäsi?

        Toivittavasti ymmärsin väärin.

        Nyt sanon suotaan, että kannanottosi kertoo itsestäsi enemmän kuin minusta.

        Et siis luota siihen, että Pyhä Henki voisi oikeasti vaikuttaa tahtomista ja tekemistä..

        Minähän sanoin juuri sitä, että niin kauan kun minä reagoin lihallisesti, minun lihani ei ole ristillä. Kunollisesti, nimittäin ristiinnaulittu liha ei toimi!


    • Ihmiin on ihmiin

      Me tiedämme sen, että huonosta etäisestä isäsuhteesta kasvaa poikia ja miehiä, joiden on vaikea hyväksyä itsensä yläpuolelle mitään auktoriteettejä.

      Ketä hyvänsä tuttua ajattelen joilta isä on kuollut heidän ollessaan hyvin nuoria, taikka muulla tavalla on ollut etäinen
      isä, niin heillä on ongelmia auktoriteettien kanssa.

      Tämä on hyvin monimutkaisen henkisen kehityksen tulosta ihmisen persoonallisuuden kehityksessä. ILman isää jääneillä on ollut pakko hahmottaa puuttuva isä jollakin tavalla, siksi heistä tulee usein eräänlaisia isiä (toisten yläpuolella olevia) toisille ihmisille loppuelämänsä ajaksi.

      Jos tämän ominaisuuden oppii tiedostamaan ja hyväksymään osaksi itseään, niin siitä voi aikuisen minänsä avulla selvitä vähän paremmin. Muutoin syntyy sosiaalisia patteja kun tiedostamattaan pyrkii isäksi ympärillään olevalle ihmisjoukolle.

      Esimerkiksi: Ankara isä on etäinen pakostakin, niinpä lakihenkisissä kodeissa kasvaa näitä omassa kuplassaan eläviä isän tamia, joiden on vaikeata sopeutua osaksi KAIKILLE YHTEISTÄ seurakuntaa, yhdessä toisten kanssa.

      Sana "lapinvanhin" tai yleensäkin "vanhin" kuvaa hyvin juuri tällaista vaikeasti sosiaalisesti vammatunutta miestä, joka on ankaran lakihenkisen kasvatuksen tuhoama sisältä päin.

      Sen tähden johtotehtäviin valittavat henkilöt testataan jo nykyisin psykologisin testein, ettei tällaisia henkilöitä pääse johtotehtäviin. Lehtien palstoilla on ollut paljon näitä alaisiaan kurittavia johtajia, yksinäisiä rampoja sisäisesti.
      Viihtyvät toki erittäin hyvin sellaisessa seurassa jossa heitä kiitellään, vielä kun pääsee joukon avustamana erehtymättömäksi, niin silloin isävammainen on taatusti uransa huipulla.

      • Ole kokonain ihminen

        Jumalakin on vihainen ja suuttuu, miksi ei sitten ihminen joka on Jumalan kuvaksi luotu.

        Monilla uskovilla on niin pahoja vammoja sisikunnassaan ettei heiollä ole lupaa tietyille tunteilleen jotka ovat mukamas syntiä.

        Viha ja suuttumus ovat Jumalan luomia tärkeitä tunteita, joiden tehtävänä on suojata meitä vahingoittumiselta. Näiden tunteiden tarkoitus on estää ketään luvatonta tuntekutujaa tunkeutumasta persoonamme sisään tuhotöitään tekemään.

        Totta on mitä vihne tuossa kirjoitti, että lähimmäiset ovat meille peileinä, ettemme me puolestamme satuta heitä.
        Siksi myös viha meitä itseämme kohtaan on oikeutettua, silloin kun menettelemme väärin toista kohtaan. Kun tämän ymmärtää niin toisen viha ole samalla tavalla pelottavaa tai suututtavaa. Jos suuttunelle puhuu lempeästi takaisin, niin hän rauhoittuu heti. Hänen alitajuntansa merkkaama uhka poistuu.

        Ihmisen toimintamekanismeja on hyvä ymmärtää jonkun verran, silloin kaikki ei olekaan niin kamalaa miltä tunnejohteisesti tarkasteltuna näyttää päälle päin.

        Pahimmin minä vaurioituneet (psykopaatit) ovat paljon vaarallisempia ihmiselle, kun petoeläimet. He voivat tappaa toisen ja nauttia siitä voitonriemua. Monet vielä palastelevat ruumiinkin saadakseen täyden nautinnon voitostaan.

        Eläimillä ei ole lainkaan tällaisia ongelmia, ne eivät ole saaneet Aadamilta ja Eevalta tuhoavia geenejä.


      • Ruumiin TEOT
        Ole kokonain ihminen kirjoitti:

        Jumalakin on vihainen ja suuttuu, miksi ei sitten ihminen joka on Jumalan kuvaksi luotu.

        Monilla uskovilla on niin pahoja vammoja sisikunnassaan ettei heiollä ole lupaa tietyille tunteilleen jotka ovat mukamas syntiä.

        Viha ja suuttumus ovat Jumalan luomia tärkeitä tunteita, joiden tehtävänä on suojata meitä vahingoittumiselta. Näiden tunteiden tarkoitus on estää ketään luvatonta tuntekutujaa tunkeutumasta persoonamme sisään tuhotöitään tekemään.

        Totta on mitä vihne tuossa kirjoitti, että lähimmäiset ovat meille peileinä, ettemme me puolestamme satuta heitä.
        Siksi myös viha meitä itseämme kohtaan on oikeutettua, silloin kun menettelemme väärin toista kohtaan. Kun tämän ymmärtää niin toisen viha ole samalla tavalla pelottavaa tai suututtavaa. Jos suuttunelle puhuu lempeästi takaisin, niin hän rauhoittuu heti. Hänen alitajuntansa merkkaama uhka poistuu.

        Ihmisen toimintamekanismeja on hyvä ymmärtää jonkun verran, silloin kaikki ei olekaan niin kamalaa miltä tunnejohteisesti tarkasteltuna näyttää päälle päin.

        Pahimmin minä vaurioituneet (psykopaatit) ovat paljon vaarallisempia ihmiselle, kun petoeläimet. He voivat tappaa toisen ja nauttia siitä voitonriemua. Monet vielä palastelevat ruumiinkin saadakseen täyden nautinnon voitostaan.

        Eläimillä ei ole lainkaan tällaisia ongelmia, ne eivät ole saaneet Aadamilta ja Eevalta tuhoavia geenejä.

        Normaali puolustumekanismi murretaan tunnemanipulaatiolla.

        Ihmiselle hoetaan koko ajan, huono, hiono, huono, häntä syytetään ja moititaan kaiksta mahdollisesta ja lopuksi kerrotaan että Jumalakin hylkäsi sinut kun olet noin huono.

        Moni herätysliike käyttää tällaisia konsteja "evankelioimiseen".
        Tiedostamatta toki itsekään mitä on parhaillaan tekemässä.

        Jeesus toimii aivan toisella tavalla, hän ei tullut tekemään ihmisistä syntisiä, vaan hän tuli pelastamaan syntisiä ja vapauttamaan heidät syntikuormistaan. Meitä joilla on Adamin ja Eevan geeniperimä. Tämä perimä ei poistu yrittämällä ei itseltään poisselittämällä. Paavali käyttää sanoja, " eikä se voikaan". Room. 8:7 sentähden
        että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, - eikä se voikaan.

        Room. 8:9-14

        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, ...

        ***) ... jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        Mutta jos Kristus on teissä, ...

        ***) ... niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden,
        mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

        Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

        Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.


      • Kilvoittele uskossa
        Ruumiin TEOT kirjoitti:

        Normaali puolustumekanismi murretaan tunnemanipulaatiolla.

        Ihmiselle hoetaan koko ajan, huono, hiono, huono, häntä syytetään ja moititaan kaiksta mahdollisesta ja lopuksi kerrotaan että Jumalakin hylkäsi sinut kun olet noin huono.

        Moni herätysliike käyttää tällaisia konsteja "evankelioimiseen".
        Tiedostamatta toki itsekään mitä on parhaillaan tekemässä.

        Jeesus toimii aivan toisella tavalla, hän ei tullut tekemään ihmisistä syntisiä, vaan hän tuli pelastamaan syntisiä ja vapauttamaan heidät syntikuormistaan. Meitä joilla on Adamin ja Eevan geeniperimä. Tämä perimä ei poistu yrittämällä ei itseltään poisselittämällä. Paavali käyttää sanoja, " eikä se voikaan". Room. 8:7 sentähden
        että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, - eikä se voikaan.

        Room. 8:9-14

        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, ...

        ***) ... jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        Mutta jos Kristus on teissä, ...

        ***) ... niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden,
        mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

        Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

        Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

        Raamattu ei sano niin, että jos te Hengellä jätätte ruumiin teot tekemättä, niin saatte elää. Lihafixarit uskovat ja opettavat näin, "lopeta Hengen avulla synninteko niin pelastut." Tietävät itsekin etteivät kuitenkaan elä näin.
        Jos se olisi näin, niin yksikään ihminen ei pelastuisi.

        Moni kyllä lukee tällä tavalla Raamattua. Ja pikku hiljaa kun samaa koko ajan toistaa itselleen, niin alkaa itsekin uskomaan pyhittävään toiveajatteluunsa.

        Raamattu sanoo näin: Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Raamattu siis kertoo niin että ruumis on jo tehnyt (koska ei de facto voi olla tekemättäkään) , ja nyt tämä tekele pitäisi Hengen avulla kuolettaa.

        Olematon ei voi kuolla, eikä olematonta kuoleteta, vain elävä voidaan kuolettaa. Tekemätön ei ole teko, eikä tekemättömässä ole mitä kuoettaa.

        Ruumis on siis tehnyt tekosensa ja nyt sinulle jää sen teon kuoettaminen Hengen avulla.

        Olet sanonut naapurillesi rumasti, Henki ilmoittaa sinulle käy pyytämässä häneltä anteeksi. Kun olet pyytänyt anteeksi naapurisi ilahtuio kovin ja ystävyys palasi entiselleen, Tuo loukkaava teko siis kuoli ja haudattiin.


    • su ***

      Älä puhele potaskaa. Jumala ei suutu, eikä ole vihainen. Vaan jos annat pahalle väliin valtaa niin kyllä vihaa riittää.

      Ihmistä ei voi verrata Jumalan ominaisuuksiin. Ihminen on sellaiseksi syntynyt. Psykopaatteja on myös eläimmistössäkin. Tappajia tunteettomia vaanijoita. Lopeta tuo Aatamin ja Eevan tarinoihin vertailu.

      • Itsehuijari suzuki

        Savon ukon ongelma on juuri siinä, ettei hän TUNNE Jumalaa.

        Savon ukon Jumala on savon ukko. Helppohan hänen on jumalansa kanssa sopia valheessa elämisestä. Tiesitkö savon ukko, että elät itsepetoksessa?!

        Nah. 1:2 Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen. Herra kostaa vihollisilleen ja pitää vihaa vihamiehillensä.

        Sananl. 15:9 Jumalattoman tie on Herralle kauhistus, mutta joka vanhurskauteen pyrkii, sitä hän rakastaa.
        Sananl. 15:10 Kova tulee kuritus sille, joka tien hylkää; joka nuhdetta vihaa, saa kuoleman.
        Sananl. 15:11 Tuonelan ja manalan Herra näkee, saati sitten ihmislasten sydämet.


      • su ***
        Itsehuijari suzuki kirjoitti:

        Savon ukon ongelma on juuri siinä, ettei hän TUNNE Jumalaa.

        Savon ukon Jumala on savon ukko. Helppohan hänen on jumalansa kanssa sopia valheessa elämisestä. Tiesitkö savon ukko, että elät itsepetoksessa?!

        Nah. 1:2 Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen. Herra kostaa vihollisilleen ja pitää vihaa vihamiehillensä.

        Sananl. 15:9 Jumalattoman tie on Herralle kauhistus, mutta joka vanhurskauteen pyrkii, sitä hän rakastaa.
        Sananl. 15:10 Kova tulee kuritus sille, joka tien hylkää; joka nuhdetta vihaa, saa kuoleman.
        Sananl. 15:11 Tuonelan ja manalan Herra näkee, saati sitten ihmislasten sydämet.

        Tuntuu sinä itsehuijari zusuki, että olet itse pahasti huijattu. Raamatun kirjoittajat pelottelevat vain Jumalalla. Ei Jumalaa tarvii pelätä, mutta sitä pahalaista mikä "uskovaistenkin"harhautetuissa mielissä on, sitä pelätkää, silllä Jumala on hyvä.

        Elämässä on hyvä henki(Jumala) pahahenki (saa.tana). Nämä taistelet sinun sielustasi. Pahahenki kiusasi Jeesustakin, mutta hän ei siihen alistunut.. Hän rukoili samaa Jumalaa, mikä meilläkin on. Mutta te itseänne uskovaisina pitävät, annatte saat.nalle valtaa, vaikka vaahto suussa Jeesuksen nimeä hoette. Tuomitsette ja pilkkaatte toisin ajattelevia.
        Teitä pitäisi kyllä ymmärtää lahkolaisuutenne takia. Mutta ottaa päähän tuollain itseään ylituomareina ja Jeesuksen verellä pestynä luulevia ihmisiä. Se on sitä raamatun luvulla itsensä piikkilanka-aitaukseen ahdettujen epätoivoista huutoa.
        Pitäisi elää Jumalan luomassa maailmassa vapaasti, tekemisiään ja sanomisiaan säikähtämättä. Maailma ei ole paha, mutta he ovat pahoja, jotka sen pahaksi lähimmäisilleen ja itselleen tekevät.

        Jumalaa pidetään pahana kostajana ja heitä jotka häntä rukoilevat ja kiittävät, halutaan nimitellä ateisteiksi ja Jeesuksen vihaajiksi. Jeesuksen pitäisi nyt olla ojentamassa lestadiolaisuuden pahaa vihaa ja tuomioita muita ihmisiä kohtaan. Kehoittaako se raamattu nyt teitä viestimään tännekin teitä tuomioimaan ja pilkkaamaan Jumalaa hyvänä pitäviä ihmisiä.
        Taitaa olla turhaa teille puhua. Se on kuin vasikan perässä kilpaa juoksisi, kun hännästä ei saa kiini.


      • teu.
        Itsehuijari suzuki kirjoitti:

        Savon ukon ongelma on juuri siinä, ettei hän TUNNE Jumalaa.

        Savon ukon Jumala on savon ukko. Helppohan hänen on jumalansa kanssa sopia valheessa elämisestä. Tiesitkö savon ukko, että elät itsepetoksessa?!

        Nah. 1:2 Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen. Herra kostaa vihollisilleen ja pitää vihaa vihamiehillensä.

        Sananl. 15:9 Jumalattoman tie on Herralle kauhistus, mutta joka vanhurskauteen pyrkii, sitä hän rakastaa.
        Sananl. 15:10 Kova tulee kuritus sille, joka tien hylkää; joka nuhdetta vihaa, saa kuoleman.
        Sananl. 15:11 Tuonelan ja manalan Herra näkee, saati sitten ihmislasten sydämet.

        Naahum: Luku 1
        Herra on kaikkivaltias kostaja . Hän on kostava Niinivelle.

        1. Ennustus Niiniveestä . . Ekosilainen Naahumin näyn kirja (1933. painos )
        2.Kiivas Jumala ja kostaja on Herra, Herra on kostaja ja vihastuvauinen ,.
        ...Herra kostaa vihollisilleen ja pitää vahaa vihamiehillensä.
        3. Herra on pitkämilinen ja suuri voimassaan , mutta Herra ei jätä rankaisematta . Hänen tiensä käy tuulispäässä ja myrskyssä, ja pilvi on Hänenjalkojensa tomu .
        4. Hän nuhtelee merta ja kuivaa sen, ja kaikki virrat Hän ehdyttää . Baasan ja Karmet kuihtuvat ja libanonin kukoistus kuihtuu .
        5. Vuoret järkkyvät Hänen edessään ja kukkulat sulavat . Hänen kasvojensa voimasta kokhoaa maa, maanpiiri ja kaikki sen asuvaiset, .
        6. Kuka seisoo Hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää Hänen vihansa hehkua ?
        Hänen vihastuksensa vuotaa kuin tuli , ja kalliot halkeilevat Hänen edessään .
        7. Hyvä on Herra , turva ahdistuksen päivänä , ja Hän tuntee ne jotka Häneen
        ..Luottavat .
        2-7. Sel. Pyhyydessään Herra rankaisee , vihollistaan , mutta on ARMOLLINEN niille , jotka Hänen turvautuvat . Tämä Psalmia muistuttava alku osa on kuin johdanto Naahumin kirjaan ..


    • Olen eri mieltä siitä, että vasta tehtyjä tekoja voidaan kuolettaa. Se on lihallista puhetta. Jos tätä sovelletaan haureuden alueelle, niin me voisimme kuolettaa lihaa vasta, kun olemme käyneet vieraissa.

      Kyllä kuolettaminen on ajatusmaailman asia. Kun joku juttu suututtaa, niin voin , joko kuolettaa sen Hengellä tai lähteä raivoamaan.

    • Näyttää siltä, että perkeleen päätä särkee pahasti, kun laittaa kirjottamaan noita juttuja asian vierestä palstan täytteeksi, että itse asia tulisi peitetyksi. Ahkeruudesta täysi kymppi.

      Jeesus nimittäin polki käärmeen pään rikki Golgatalla ja vahvisti se ylösnousemuksellaan.

      • ^^muuttolintu^^

        Et siis luota siihen, että Pyhä Henki voisi oikeasti vaikuttaa tahtomista ja tekemistä kysyy vihne

        Tunnustan, että Pyhä Henki ainoastaan vaikuttaa Sanan mukaista tahtomista ja tekemistä. Tunnustan, että minussa vaikuttaa oma itsekäs luontoni myös valitettavan paljon sellaista, mitä en toivo. Tunnen väärää ylpeyttä, kiukkua, yms......pitkä lista.


    • Jatketaan.
      Kun Pyhä Henki ilmoittaa jonkin lihallisen vaikutuksen olemassaolosta, niin jatko on nyt sitten ratkaiseva. Mitä sille asialle teen.

      Kun nousee ylpeys tai kiukku tai joku muu, se on lihan teko, koska Jeesus puhuu synnistä jo ajatuksen tasolla.

      Kun nousee kiukku jotain ihmistä kohtaan ja Pyhä Henki siitä huomauttaa lempeästi, mitä teen silloin? Jos olen lihallinen, sanon sille sisäiselle äänelle: Tuo asia oli niin iso juttu, että oikeudentajuni mukaan sitä ei voi jättää siihen.

      Pyhä Henki yrittää sanoa: Jospa sinä kumminkin olisit hiljaa ja antaisit minun toimia.

      Tässä on se lihan ja Hengen taistelu ja Hengellä lihan tekojen kuolettaminen.

      • ^^muuttolintu^^

        Kiitos vihne. Nyt ymmärrän ehkä paremmin tarkoituksesi tuolla lihankuolettamisella. Olen usein lukenut viestisi ko asiasta, että olet jo viittä vailla naulinnut lihasi ja sit se on siinä.

        Kuulen kyllä Hengen kehoituksia kun ylitsekäymisiä tapahtuu. Varmasti paljon jää kuulemattakin. Se mieli minulla kuitenkin on, että haluan tehdä Hänen tahtonsa mukaan, niin paljon kuin siihen voimaa saan. Armon varassa matkaa teen päivästä toiseen, uskon ja toivon ja luotan, että Jumala ei jätä työtänsä kesken minunkaan kohdallani. Koska Hän on niin sanassaan luvannut. Omilla voimilla en pysy enkä pysty mihinkään, se tie on koeteltu loppuun asti.


    • Tässä tulee esille yksi asia. Jos Jumalan sana ja Jumalan tahto on ihmiselle tärkeää, niin käsittämättömän asian esiintullessa voi silloin olla nöyryyttä kysyä: M itä tarkoitit?

      Lihallinen ihminen hyökkää heti päälle: Harhaoppinen väärässä olija. Miksi?
      Siksi, että joku sana koskee sisimpään ja kehottaa muutokseen, mutta muutokseen ei ole halua.

      Oma helmasynti on tuttu ja sitä tutulla tavalla sitten kuoletetaan anteeksipyytämisellä. Siinä vain ei ole Pyhän Hengen voimaa sellaisessa kilvoituksessa.

      Kilvoittelu on kasvua. Me havaitsemme ensin vain muutamia syntejä elämässämme, mutta harjaantunut mieli kuulee Pyhän Hengen ääntä aina vain tarkemmin ja muuttuu mielenuudistuksen kautta niin, että kiivailijasta tuilee lopulta lempeä.

      • ^^muuttolintu

        Oma helmasynti on tuttu ja sitä tutulla tavalla sitten kuoletetaan anteeksipyytämisellä. Siinä vain ei ole Pyhän Hengen voimaa sellaisessa kilvoituksessa. vihne

        Ajatuksia: Onhan meillä jo syntymässä ja varhaiskasvatuksessa ja ympäristönkin muokkauksessa tullut erilaisia luonteen piirteitä. Joista helpommin syntyy ns helmasyntejä. Esimerkiksi masennus, joka helposti johtaa itsehoitoon alkoholin avulla. Sitten on ihmisiä, joille syntyy riippuvuus tähän aineeseen. Uskoon tultuaan monet pääsevät siitä eroon, mutta jotkut eivät. On todistettu tieteellisesti, että joillakin on aivokemiassa alttius jäädä kiinni siihen. Heillä on kova taistelu ja lankeemuksia tulee. En minä ainakaan ala tuomariksi, sillä Jumalalla vain on tuomiovalta. Ajattelen, että ehkä Herra koittelee meitä tässä asiassakin.
        Minulle riittää, kun ihminen suullaan tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja hänet on kastettu. Milloinkaan tuollainen ihminen ei voi tarjota Jumalalle mitään muuta kuin syntisenä ja heikkona turvata Jeesukseen, näytti miltä näytti ulos päin.

        Tuo on vain yksi esimerkki helmasynnistä. Yhdellä on yhtä ja toisilla toista.
        Jeesus on tullut syntisiä varten tähän matoseen maailmaan.


      • su ***

        vihje: mitä tarkoitit, Lihallinen ihminen hyökkää päälle:Harhaoppinen väärässä olija, Miksi?

        Oma helmasynti estää kaiken itseensä kohdistuvan arvostelun. Mitä vihje nämä lauseet ja sanat sanovat sinulle mielestäsi "oikeoppinen" :
        Tee parannus, muuten joudut helvettiin, olen sinua parempi sen sinulle sanomaan. olen Jumalan lapsi, jota sinä et ole, sinulla on vika Jumala.
        olet ateisti, saatan.na´n äpärä, pitäis antaa kuulaa kalloon, jos täällä olisit vetäisin turpään. ym. Onko tämä sitä pyhän hengen kilvoitusta,
        Jonka jälkeen minusta tulee lempeä. Eikö lestadiolaiselle tule nöyrtyä myös todellisuuden toteamiseen millainen syntinen hän voi olla. Nöyrtyä ajattelemaan, että joku voi olla vieläkin otollisempi Jumalalle kuin itseään Jeesuksen verellä pesty (nämä sanat ovat lestadiolaisen sanoja)ja hänen ruumistaan järsivä L:L:L:N mallioppilas.

        Kysyt vielä, onko Jumala kaikkivaltias. Se on suora lahkolaisen kysymys. Todella " kysymys" päätön. Onko taju mennyt.

        Jos minä vanha mies sekopäinen tänne latelen omia näkemyksiäni. Niin täytyy todeta, että sekopäisyys on yleistä näillä palstoilla, kysymyksineen ja tuomioineen, kun ei tunneta Jumalaa.

        Ollaan tietävinään kaikki mikä on paras ta ja Jumalan mieleen, mutta unohdetaan, että olemme kaikki yhtä syntisiä ja saman armon alla.


      • su *** kirjoitti:

        vihje: mitä tarkoitit, Lihallinen ihminen hyökkää päälle:Harhaoppinen väärässä olija, Miksi?

        Oma helmasynti estää kaiken itseensä kohdistuvan arvostelun. Mitä vihje nämä lauseet ja sanat sanovat sinulle mielestäsi "oikeoppinen" :
        Tee parannus, muuten joudut helvettiin, olen sinua parempi sen sinulle sanomaan. olen Jumalan lapsi, jota sinä et ole, sinulla on vika Jumala.
        olet ateisti, saatan.na´n äpärä, pitäis antaa kuulaa kalloon, jos täällä olisit vetäisin turpään. ym. Onko tämä sitä pyhän hengen kilvoitusta,
        Jonka jälkeen minusta tulee lempeä. Eikö lestadiolaiselle tule nöyrtyä myös todellisuuden toteamiseen millainen syntinen hän voi olla. Nöyrtyä ajattelemaan, että joku voi olla vieläkin otollisempi Jumalalle kuin itseään Jeesuksen verellä pesty (nämä sanat ovat lestadiolaisen sanoja)ja hänen ruumistaan järsivä L:L:L:N mallioppilas.

        Kysyt vielä, onko Jumala kaikkivaltias. Se on suora lahkolaisen kysymys. Todella " kysymys" päätön. Onko taju mennyt.

        Jos minä vanha mies sekopäinen tänne latelen omia näkemyksiäni. Niin täytyy todeta, että sekopäisyys on yleistä näillä palstoilla, kysymyksineen ja tuomioineen, kun ei tunneta Jumalaa.

        Ollaan tietävinään kaikki mikä on paras ta ja Jumalan mieleen, mutta unohdetaan, että olemme kaikki yhtä syntisiä ja saman armon alla.

        Noniin, onko Jumala Kaikkivaltias, jos Hän ei pysty varjelemaan sinua esimerkiksi aviorikokselta?

        Tuota harhaoppisyytettä ei käytetä oman porukan ulkopuolelle.Puhdasoppisuustappelu on herätysliikkeitten sisällä ja kirkon sisällä. Ei kirkon ihmiset ota mitään kantaa ns vapaiden suuntien oppeihin yleensä.

        Oletko savonukko, vai lainaako kou persoonallisuuttasi. Oikeastaan meidän ei tarvitse käyttää harhaoppitermiä, kun ilmeisesti kumpikaan emme kuulu aktiivilestadiolaisiin.


    • **muuttolintu^^

      Jos ajatuksissani on jotain väärää, valista minua.

    • Onko siis Jumala Kaikkivaltias?
      Onko Jeesus Kaikkivaltias?
      Onko Pyhä Henki Kaikkivaltias?

      Nämä kysymykset on nyt otettava hyvin vakavasti. Nimittäin, voitko uskoa, että Jumala, joka ei voi varjella känniintymästä, voisi pelastaa helvetistä?

      Tämä kysymys on pakko ottaa vakavasti, koska helmasyntiajattelu jättää synnin ja perkeleen vallan Jumalan voimaa suuremmaksi.

      Kukaan ei voi hallita lihaansa omin voimin, mutta Jumalan voimaa ei saa vähätellä!

      • ^^muuttolintu^^

        Onko siis Jumala Kaikkivaltias?
        Onko Jeesus Kaikkivaltias?
        Onko Pyhä Henki Kaikkivaltias?

        Kyllä on.

        Ihan ekaksi tuli mieleeni, miksi sitten Paavali neuvoi uskossaan heikkojen takia välttämään tiettyjä asioita?

        Toinen kysymys. Mihin Jeesusta enää uskon tultua tarvitaan?
        Jos uskomme on vahva, ei sitten enää tarvitse mitään armoako?
        Eikö sitten olisi vaara alkaa mielessään, jos ei muuten, halveksimaan ja jopa tuomitsemaan heikkouskoisia?

        Veli vihne. Totuus on, ettemme milloinkaan tunne kaikkia syntejämme.
        Niitä on neljä tasoa:
        Ne, jotka kotiväki näkee ja tuntee
        Niitä, jotka seurakuntayhteys näkee ja tuntee
        Ne, jotka omassatunnossa tunnemme
        Ne, jotka Jumala näkee, mutta emme kestäisi, jos Hän kirkastaisi ne kaikki meille.

        Herramme Henkensä kautta näyttää meille syntejämme siinä määrin, kuin se on tarpeen jotta matkamme jatkuisi ja että viimein viimeisellä rannalla uskon varassa pääsisimme ylitse.

        Sielunvihollinen on yötä päivää kiusaamassa elävää kristittyä. Mitä suurempi Jumalan voima ja vaikutusvalta on, sen kiivaamat ovat hyökkäyksetkin. esim Luther ja esikoisuudessa Halme. Historiasta löytyy paljon esimerkkejä. Paljon kauempaakin.


      • Vaino Jeesukse tähe
        ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

        Onko siis Jumala Kaikkivaltias?
        Onko Jeesus Kaikkivaltias?
        Onko Pyhä Henki Kaikkivaltias?

        Kyllä on.

        Ihan ekaksi tuli mieleeni, miksi sitten Paavali neuvoi uskossaan heikkojen takia välttämään tiettyjä asioita?

        Toinen kysymys. Mihin Jeesusta enää uskon tultua tarvitaan?
        Jos uskomme on vahva, ei sitten enää tarvitse mitään armoako?
        Eikö sitten olisi vaara alkaa mielessään, jos ei muuten, halveksimaan ja jopa tuomitsemaan heikkouskoisia?

        Veli vihne. Totuus on, ettemme milloinkaan tunne kaikkia syntejämme.
        Niitä on neljä tasoa:
        Ne, jotka kotiväki näkee ja tuntee
        Niitä, jotka seurakuntayhteys näkee ja tuntee
        Ne, jotka omassatunnossa tunnemme
        Ne, jotka Jumala näkee, mutta emme kestäisi, jos Hän kirkastaisi ne kaikki meille.

        Herramme Henkensä kautta näyttää meille syntejämme siinä määrin, kuin se on tarpeen jotta matkamme jatkuisi ja että viimein viimeisellä rannalla uskon varassa pääsisimme ylitse.

        Sielunvihollinen on yötä päivää kiusaamassa elävää kristittyä. Mitä suurempi Jumalan voima ja vaikutusvalta on, sen kiivaamat ovat hyökkäyksetkin. esim Luther ja esikoisuudessa Halme. Historiasta löytyy paljon esimerkkejä. Paljon kauempaakin.

        Pinnallinen syntikäsitys estää evankeliumin ymmärtämisen.
        Monien syntikäsitys rajoittuu siihen mita - tehdään - tietoisesti omaa tuntoa ja Jumalan sanaa vastaan.

        Synti on kuitenkijn ihmisen geneettisessä perimässä, se on tunteissa tahdossa ajatuksissa asenteissa sinänsä hyvää tarkoittavissa motiiveissa, pyrkimyksissä, jne. Nämä kaikki mainitut ovat lihaa.

        Mutta ne jotka ovat uskossa Kristukseen ja ovat kastetut Jeesukseen Kristukseen, heidät on vaputettu synnin ja kuoleman laista vapaiksi, - syystä että heidät on puettu Krituksen lahjoittamaan täydelliseen Jumalan vanhurskauteen.

        Tästä Raamattu kertoo mm. seuraavin sanoin.

        Room. 8:27-39

        ***) Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

        Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt ...

        ***) ... Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ...

        ***) ... ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.

        Mitä me siis tähän sanomme?

        Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

        Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        ________

        Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina." Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.

        Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Kristittyyjä vainotaan myös kristittyjen omissa seurakunnissa. Ja syy on aina sama, kateus! Niitä vainotaan jotka Jeesus on USKON KAUTTA pessyt verellään puhtaisi kaikista synneistään. Heitä vainoavat ne jota perustavat autuutensa erilaisiinisiltä opittuihin tapoihin, muun muassa meille lestadiolaisille tuttuun tapaan, "vaeltaa katuvaisena synnin pois panijanna." Ihminen on alkanut luottamaan uskon kautta lahjaksi saatavan vanhurskauden sijasta omiin katumisiinsa ja poispanemisrituaaleihinsa, - eli ihmistekoihin!!!

        Näin ovelasti vihollinen eksyttää pois Kristuksesta USKOSTA JUmalan lupaukseen, voimakastempoisiin uskonnollisiin tunteisiin ja niiden tavoittelemiseen erilaisten rituaalien välityksellä.

        Virren sanoin: Ei itku tuska pestä voi sitä vääryydestä, sen teet - SÄ ARMOINEN. Ihmisen vanhurskaaiksi tuleminen on KRISTUKSEN teko.

        *) Ja näitä ihmisiä kadehditaan ja vainotaan myös omissa seurakunnissaan, jotka ovat KRISTUKSESSA vanhurskaita USKON KAUTTA.


    • Nyt ei tahdo asiat pysyä järjestyksessä. On olemassa täydellisyys Jumalan luona taivaassa. Me olemme matkalla sinne ja siihen.

      17. Ja että Kristus asuis uskon kautta teidän sydämissänne;
      18. Että te olisitte rakkauden kautta juurtuneet ja perustetut; että te selkiästi käsittäisitte kaikkein pyhäin kanssa, mikä leveys ja pituus, ja syvyys ja korkeus olis,
      19. Ja Kristuksen rakkauden tuntisitte, joka kaiken tuntemisen ylitse käy; että te olisitte kaikella Jumalan täydellisyydellä täytetyt.
      20. Mutta hänelle, joka kaikki ylönpalttisesti voi tehdä, kaiken senkin ylitse, kuin me rukoilemme taikka ymmärrämme, sen voiman jälkeen, joka meissä vaikuttaa,
      21. Hänelle olkoon kunnia seurakunnassa, joka on Kristuksessa Jesuksessa, kaikkiin aikoihin ijankaikkisesta niin ijankaikkiseen, amen

      Nyt on pakko rikkoa yksi illuusio. Nimittäin silloin, kun vedotaan ihmisten sanomiseen, me tunnustamme heidät sillä tavalla täydellisiksi, että Jumalan Pyhä Henki ei voi ilmoittaa enää mitään lisää.

      Paavali, Luther ja Halme tekivät työtä epätäydellisten ihmisten keskuudessa, mutta he kaikki halusivat, että kuulijat kuulisivat ja sen kautta kasvaisivat enempi tähän täydellisyyteen, josta Paavali sanoi jotakin.

      Uskossa heikkoa on neuvottava välttämään tilannetta, jossa se tulisi vielä heikommaksi. Jeesus on veljemme ja Hän asuu meissä Pyhässä Hengessä, mihin me uskossa ollessamme veljemme laittaisimme, se on kummallinen ajatus.

      • teu.

        Ei se niin kummallinen ajatus ole . Raamatussa sanotaan, että Jeesus on meidän sydämessämme ,,nimittäin jos se on Uskossa jos se ei ole ei sinne mahdu kahta
        Herraa yhtaikaa, Eli se on tärkeää huomata , että Jeesus sopii meidän
        Henkelliseen sydämeen ,. Nimittäin ei sinne voi kukaan tulla jos siellä on
        jo joku asukas , Ja jos se on sellainen ettei sitä voisi tunnustaa "Jeesukseksi"
        On toimenpiteitä tehtävä lellaiseksi , että vaihto on mahdollinen , että se joka
        jää sinnea sumaan on Jeesus Kristus ..


      • ^^muuttolintu^^

        Paavali, Luther ja Halme tekivät työtä epätäydellisten ihmisten keskuudessa, mutta he kaikki halusivat, että kuulijat kuulisivat ja sen kautta kasvaisivat enempi tähän täydellisyyteen, josta Paavali sanoi jotakin. vihne

        Kyllä Paavali, Luther ja Halmekin olivat ihmisinä epätäydellisiä ja tarvitsivat Jeesuksen vanhurskauden uskolla omistaa omakseen. Heille oli annettu opettajan ja paimenen tehtävät, jotka he uskollisena hoitivat Pyhän Hengen voiman kanssa.

        Uskon, että se täydellisyys on Jeesuksen täydellisyyttä, jonka hän lahjoittaa omilleen uskon kautta. Vähempi ei Herrallemme riitä kuin tuo Hänen puhtautensa ja pyhyytensä. Mitenkä itse ajattelet?


      • teu.

        EFessolaisille 2:17- 21 kuten vihne kirjoitti ..
        Paitsi että UT:n viite on 12. -18. ja 19- 21, lue teksti Raamatusta .

        Sel. 2:12-18. ILMAN KRISTUSTA ELÄESSÄÄN . IHMINEN On myös ilman
        Jumalaa (Joh. 3:36.;2Joh. 2:9. ) ja ilman toivoa . "Kaukana " ovat pakanat , jotka
        ovat vailla tietoa Jumalan sanaa totuudesta ja Kristuksesta, kirkon tilanteessa maailmallisissa jumalattomisa kodeidssa ja ympäristöissä kasvaneet , "LÄHELLÄ" ovat israelilaiset , joilla on Jumalan ilmoituksesa ja sen opetus( Room. 3:1-2.
        kirkon tilanteessa kristillisissä kodeissa ja seurakunnannissa kasvaneet .Mutta
        olipa ihminen "kaukana tai lähellä ", jos hän on armonvaltakunnan ULKOPUOLELLA , hän on kadotuksen vedenpaisumuksen tullessa kaukana arkista ja sen lähellä olleet hukkuivat , ja vain sisällä olleet pelastuivat . Kääntyessään parannuksessa
        Jeesuksen puoleen ja saamalla Hänen veressään syntinsä anteeksi sekä antamalla

        Sydämensä Hänelle ihminen pääsee sisälle armonvaltakuntaan ja Jumalan lapseksi , Lähelle Häntä. -- Jeesuksen sovitusuhri on POISTUNUT VÄLISEINÄ Israelilaisten ja muihin kansoihin kuuluvien väliltä ( ks. sel. Apt. 21:28. -29). mutta tämä TULEE KÄYTÄNNÖLLISEKSI TODELLISUUDEKSI vasta kun molemmat tulevat Jeesuksen
        uskoviksi ,(Gal . 3:28; Kol. 3:11. ) ."TEHOTTOMAKSI KÄSKYJEN LAIN ". KA. 1kOR.
        15:55-56.; Gal. 3:13,;Kal. 2:14.

        Kirjoitan 19-21 selityksen vähän myöhemmin .


      • ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

        Paavali, Luther ja Halme tekivät työtä epätäydellisten ihmisten keskuudessa, mutta he kaikki halusivat, että kuulijat kuulisivat ja sen kautta kasvaisivat enempi tähän täydellisyyteen, josta Paavali sanoi jotakin. vihne

        Kyllä Paavali, Luther ja Halmekin olivat ihmisinä epätäydellisiä ja tarvitsivat Jeesuksen vanhurskauden uskolla omistaa omakseen. Heille oli annettu opettajan ja paimenen tehtävät, jotka he uskollisena hoitivat Pyhän Hengen voiman kanssa.

        Uskon, että se täydellisyys on Jeesuksen täydellisyyttä, jonka hän lahjoittaa omilleen uskon kautta. Vähempi ei Herrallemme riitä kuin tuo Hänen puhtautensa ja pyhyytensä. Mitenkä itse ajattelet?

        Jos sen uskot, sen omistat. Omistat Jeesuksen pyhyyden ja Hänessä asuvaisen Pyhän Hengen uutislahjana Jumalalta. Nyt meidän pitäisi oikeasti uskoa se ja alkaa elää sitä pyhitetyn ihmisen elämää.

        Mitä se on? Se on sitä mitä rakkauden kaksois tai oikeammin kolmoiskäskyssä sanotaan: Rakasta Jumalaasi, lähimmäistäsi ja itseäsi. Rakkaus ei tee itselle eikä toiselle mitään pahaa, koska se on Jumalasta.

        Jeesus sanoi: Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni! Ja ne eivät ole raskaat!
        Se on siinä tähän kuuluu sanoa: Ota tai jätä, mutta omaksi onneksesi otat.


      • ^^muuttolintu^^
        vihne kirjoitti:

        Jos sen uskot, sen omistat. Omistat Jeesuksen pyhyyden ja Hänessä asuvaisen Pyhän Hengen uutislahjana Jumalalta. Nyt meidän pitäisi oikeasti uskoa se ja alkaa elää sitä pyhitetyn ihmisen elämää.

        Mitä se on? Se on sitä mitä rakkauden kaksois tai oikeammin kolmoiskäskyssä sanotaan: Rakasta Jumalaasi, lähimmäistäsi ja itseäsi. Rakkaus ei tee itselle eikä toiselle mitään pahaa, koska se on Jumalasta.

        Jeesus sanoi: Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni! Ja ne eivät ole raskaat!
        Se on siinä tähän kuuluu sanoa: Ota tai jätä, mutta omaksi onneksesi otat.

        Vanhat ovat sanoneet: Joka pahana uskoo, se pyhänä pysyy

        Minä en omasta puolestani ole mitään, mutta Jeesuksen ansion tähden saan uskoa olevani kuninkaallista sukua, taivaan perillinen.

        Se on siinä.

        Mieleni on pitää Jeesuksen kolmoiskäsky. Ilman muttia. Ei kuitenkaan lain, vaan armollisen Jeesuksen rakkauden alla. Tai tähden.


      • ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

        Vanhat ovat sanoneet: Joka pahana uskoo, se pyhänä pysyy

        Minä en omasta puolestani ole mitään, mutta Jeesuksen ansion tähden saan uskoa olevani kuninkaallista sukua, taivaan perillinen.

        Se on siinä.

        Mieleni on pitää Jeesuksen kolmoiskäsky. Ilman muttia. Ei kuitenkaan lain, vaan armollisen Jeesuksen rakkauden alla. Tai tähden.

        Nyt täytyy käydä yksi asia lävitse. Lainantamisen päivä on sama päivä kuin Pyhän Hengen vuodattamisen päivä eli helluntai. Välissä on vain vuosia.

        Lain ja Pyhän Hengen tehtävät ovat osittain samat: Molemmat osoittavat todeksi synnin, se on kummankin ensimmäinen tehtävä. Tämä on raamatusta.

        Miten sitten Laki ja Pyhä Henki eroavat jyrkästi toisistaan?

        Ne eroavat siinä, että laki ilmoittaa ja tuomitsee synnin, kun se on tehty.
        Pyhä henki ilmoittaa synnin kiusauksessa etukäteen, että synti on ovella.

        Laki ei anna muuta mahdollisuutta kuin todeta: Olen langennut syntiin.

        Pyhä Henki ilmoittaa, että nyt sinussa herää jotkin synnin kiusaukset ja pyytää vastustamaan sitä ja antaa kyllä siihen myös voiman, jos haluamme sitä. Sitä merkitsee Kaikkivaltius!


      • Ollaanpa rehellisiä
        teu. kirjoitti:

        EFessolaisille 2:17- 21 kuten vihne kirjoitti ..
        Paitsi että UT:n viite on 12. -18. ja 19- 21, lue teksti Raamatusta .

        Sel. 2:12-18. ILMAN KRISTUSTA ELÄESSÄÄN . IHMINEN On myös ilman
        Jumalaa (Joh. 3:36.;2Joh. 2:9. ) ja ilman toivoa . "Kaukana " ovat pakanat , jotka
        ovat vailla tietoa Jumalan sanaa totuudesta ja Kristuksesta, kirkon tilanteessa maailmallisissa jumalattomisa kodeidssa ja ympäristöissä kasvaneet , "LÄHELLÄ" ovat israelilaiset , joilla on Jumalan ilmoituksesa ja sen opetus( Room. 3:1-2.
        kirkon tilanteessa kristillisissä kodeissa ja seurakunnannissa kasvaneet .Mutta
        olipa ihminen "kaukana tai lähellä ", jos hän on armonvaltakunnan ULKOPUOLELLA , hän on kadotuksen vedenpaisumuksen tullessa kaukana arkista ja sen lähellä olleet hukkuivat , ja vain sisällä olleet pelastuivat . Kääntyessään parannuksessa
        Jeesuksen puoleen ja saamalla Hänen veressään syntinsä anteeksi sekä antamalla

        Sydämensä Hänelle ihminen pääsee sisälle armonvaltakuntaan ja Jumalan lapseksi , Lähelle Häntä. -- Jeesuksen sovitusuhri on POISTUNUT VÄLISEINÄ Israelilaisten ja muihin kansoihin kuuluvien väliltä ( ks. sel. Apt. 21:28. -29). mutta tämä TULEE KÄYTÄNNÖLLISEKSI TODELLISUUDEKSI vasta kun molemmat tulevat Jeesuksen
        uskoviksi ,(Gal . 3:28; Kol. 3:11. ) ."TEHOTTOMAKSI KÄSKYJEN LAIN ". KA. 1kOR.
        15:55-56.; Gal. 3:13,;Kal. 2:14.

        Kirjoitan 19-21 selityksen vähän myöhemmin .

        Lainaan vihneen lauseen ja kommentoin sen jälkeen muutamalla ajatuksella tai kysymyksellä:

        vihne:: "Nyt meidän pitäisi oikeasti uskoa se ja alkaa elää sitä pyhitetyn ihmisen elämää."

        Kristinuskon kannalta aivamn oleelliset kysymykset:

        1. KENEN VOIMASTA tämä tapahtuu??!!
        2. MIKÄ on tuon voiman nimi?
        3. toimiiko tuo voima käskyttämällä?

        Mehän tiedämme paljon alkeisvoimia joilla on sama päämäärä. Näitä alkeivoimia ovat:

        1. Pyrkimys seurakunnan eteen muita opettamaan!
        2. Pyrkimys tulla muiden hyväksymäksi yhteisössä.
        3. Pyrkimys tulla näkyväksi ja arvostetuksi seurakunnassa.
        4. Itsearvostuksen ja oman arvontunnoin kohottaminen.

        Nämä alkeivoimien vaikutuksesta apahtuvat ilmiöt tunnistaa pyrkimyksestä tuoda puheessa ja eleissä esiin näitä tekoja joillaa etsitään alitajuisesti näitä omien tarpeiden tyydykkeitä.

        Nämä vaikuttimet ovat ASUVANA ihmisen langenneessa luonnossa. Näiden vaikuttimien voimasta tehdään hyvin paljon hyviä tekoja, ja niissä on laajojen piirien hyväksymä leima, "ahkera tunnollinen Jumalan ihminen, ja Herran palvelija."

        Ihmiset eivät aina näe toisen ihmisen ihmisen sydämeen, eivätkä tiedosta aina omaakaan tilaansa, mutta tarkka ihminen pääsee selville vaikuttimista, seuraamalla sanoja ja lauserakenteita joita tämä "hyvän tekijä" käyttää puheissaan.

        Pyrkimyksenä on tuoda omat hyvät teot laajaan tietoisuuteen.

        Kun taas ne ihmiset, joilla on rakkaus motiivina, eivät puhu sanaakaan hyvistä toistään, puhumattakaan että netissä niistä puhuisivat, vaan he tekevät niitä ollakseen edistämässä Jumalan armon tietoisuutta ja KRISTUKSEN voimaa ja kunniaa populaationsa keskellä.


      • ^^muuttolintu^^
        vihne kirjoitti:

        Nyt täytyy käydä yksi asia lävitse. Lainantamisen päivä on sama päivä kuin Pyhän Hengen vuodattamisen päivä eli helluntai. Välissä on vain vuosia.

        Lain ja Pyhän Hengen tehtävät ovat osittain samat: Molemmat osoittavat todeksi synnin, se on kummankin ensimmäinen tehtävä. Tämä on raamatusta.

        Miten sitten Laki ja Pyhä Henki eroavat jyrkästi toisistaan?

        Ne eroavat siinä, että laki ilmoittaa ja tuomitsee synnin, kun se on tehty.
        Pyhä henki ilmoittaa synnin kiusauksessa etukäteen, että synti on ovella.

        Laki ei anna muuta mahdollisuutta kuin todeta: Olen langennut syntiin.

        Pyhä Henki ilmoittaa, että nyt sinussa herää jotkin synnin kiusaukset ja pyytää vastustamaan sitä ja antaa kyllä siihen myös voiman, jos haluamme sitä. Sitä merkitsee Kaikkivaltius!

        Ne eroavat siinä, että laki ilmoittaa ja tuomitsee synnin, kun se on tehty.
        Pyhä henki ilmoittaa synnin kiusauksessa etukäteen, että synti on ovella
        vihne

        Laki on kurittaja Kristuksen tykö, on sanottu ja uskon niin olevan, koska olen itse sen kokenut.

        Pyhä Henki kyllä ilmoittaa jo ajatuksenkin tasolla tehdystä synnistä. Hän kirkastaa Jeesusta Kristusta, ei koskaan tuomitse.

        En ole niin oppinut, että osaisin sanoa selkeästi ja raamatullisesti, mutta ajattelen, että laki tuomitsee jo ajatuksenkin synniksi ja Jumalan lain rikkomiseksi ilman toivoa. Ainakin syyttäjä tarttuu siihen.
        Jumalan lasten syyttäjä.


      • nyytton
        vihne kirjoitti:

        Nyt täytyy käydä yksi asia lävitse. Lainantamisen päivä on sama päivä kuin Pyhän Hengen vuodattamisen päivä eli helluntai. Välissä on vain vuosia.

        Lain ja Pyhän Hengen tehtävät ovat osittain samat: Molemmat osoittavat todeksi synnin, se on kummankin ensimmäinen tehtävä. Tämä on raamatusta.

        Miten sitten Laki ja Pyhä Henki eroavat jyrkästi toisistaan?

        Ne eroavat siinä, että laki ilmoittaa ja tuomitsee synnin, kun se on tehty.
        Pyhä henki ilmoittaa synnin kiusauksessa etukäteen, että synti on ovella.

        Laki ei anna muuta mahdollisuutta kuin todeta: Olen langennut syntiin.

        Pyhä Henki ilmoittaa, että nyt sinussa herää jotkin synnin kiusaukset ja pyytää vastustamaan sitä ja antaa kyllä siihen myös voiman, jos haluamme sitä. Sitä merkitsee Kaikkivaltius!

        No niin. Näyttää nyt, että alkaa muidenkin nokkaan haisemaan vihnen jaaritukset. Minä en näitä pahalla sano. Vaan vielä minä nytkin itkein sanon, että muutamat tahtovat teitä vietellä pois uskon yksinkertaisuudesta. Heillä on heidän vatsansa jumalana.

        Ei ole mitään kolmoiskäskyjä sunmuita. Ne on Sanan vääristystä. Ja se joka sanan muuttaa, ottakoon siitä pois eli lisätköön, sen nimi pyyhitään pois elämänkirjasta.


      • teu.
        teu. kirjoitti:

        EFessolaisille 2:17- 21 kuten vihne kirjoitti ..
        Paitsi että UT:n viite on 12. -18. ja 19- 21, lue teksti Raamatusta .

        Sel. 2:12-18. ILMAN KRISTUSTA ELÄESSÄÄN . IHMINEN On myös ilman
        Jumalaa (Joh. 3:36.;2Joh. 2:9. ) ja ilman toivoa . "Kaukana " ovat pakanat , jotka
        ovat vailla tietoa Jumalan sanaa totuudesta ja Kristuksesta, kirkon tilanteessa maailmallisissa jumalattomisa kodeidssa ja ympäristöissä kasvaneet , "LÄHELLÄ" ovat israelilaiset , joilla on Jumalan ilmoituksesa ja sen opetus( Room. 3:1-2.
        kirkon tilanteessa kristillisissä kodeissa ja seurakunnannissa kasvaneet .Mutta
        olipa ihminen "kaukana tai lähellä ", jos hän on armonvaltakunnan ULKOPUOLELLA , hän on kadotuksen vedenpaisumuksen tullessa kaukana arkista ja sen lähellä olleet hukkuivat , ja vain sisällä olleet pelastuivat . Kääntyessään parannuksessa
        Jeesuksen puoleen ja saamalla Hänen veressään syntinsä anteeksi sekä antamalla

        Sydämensä Hänelle ihminen pääsee sisälle armonvaltakuntaan ja Jumalan lapseksi , Lähelle Häntä. -- Jeesuksen sovitusuhri on POISTUNUT VÄLISEINÄ Israelilaisten ja muihin kansoihin kuuluvien väliltä ( ks. sel. Apt. 21:28. -29). mutta tämä TULEE KÄYTÄNNÖLLISEKSI TODELLISUUDEKSI vasta kun molemmat tulevat Jeesuksen
        uskoviksi ,(Gal . 3:28; Kol. 3:11. ) ."TEHOTTOMAKSI KÄSKYJEN LAIN ". KA. 1kOR.
        15:55-56.; Gal. 3:13,;Kal. 2:14.

        Kirjoitan 19-21 selityksen vähän myöhemmin .

        Paavalin kirje Efessolaisille 2:19-22. lue Raamatustasi teksti..
        Sel. Kristilinen SEURAKUNTA on Jumalan / KRISTUKSEN ARMONVALTAKUNTA
        JA PERHE , JONKA JÄSENET OVAT SEN KANSALAISIA JA JUMALAN lAPSIA , "
        ""Pyhiä""ks. Room. 1:7. Se on myös Jumala RAKENNUS /TEMPPELI Sen jäsenten
        usko on rakennettu Apostolisen ja Profeetain ks. 2:Pietari 1:19-21. kautta annetun Jumalan ilmoituksen/ilmoitetun Armon ja totuuden PERUSTUKSELLE. Kristus on tässä perustuksessa tärkein osa. KULMAKIVI ks. Mat. 16:18-19. ;1 Piet. 2:7-8.

        Hän on sellainen yhdessä Raamatun apostolisen ja provetallisen ilmoitussanan
        kanssa ei koskaan ilman sitä ja siitä irrallaan . ilman tätä Sanaa meillä ei näet ole
        mitään tietoa Kristuksesta , ja meidän kaikki tietomme Hänestä on tästä Raamatullisesta ilmoitussanasta . -- Uskovien ,,jatkuvasti tarpeellinen ,, rakrntaminen yhä todellisemaksi ja pyhitetymmiksi "Jumalan asumuksiksi Hengessä
        vert. 2 Kor 3:17-18 ,7:1. eli Hengen hallitsemaksi seurakunnan eläväksi, jäseneksi kasvaminen tapahtuu yhdessä muiden uskovien kanssa , ei heistä erillään .
        ks, 2 Tim. 2:22. ; Hebr. 10:24-25 ;1 Joh . 1:3,7; 3:14. ; 5:1-2 .


      • minävaa
        nyytton kirjoitti:

        No niin. Näyttää nyt, että alkaa muidenkin nokkaan haisemaan vihnen jaaritukset. Minä en näitä pahalla sano. Vaan vielä minä nytkin itkein sanon, että muutamat tahtovat teitä vietellä pois uskon yksinkertaisuudesta. Heillä on heidän vatsansa jumalana.

        Ei ole mitään kolmoiskäskyjä sunmuita. Ne on Sanan vääristystä. Ja se joka sanan muuttaa, ottakoon siitä pois eli lisätköön, sen nimi pyyhitään pois elämänkirjasta.

        Vihne tarkoitti, niinkuin varmaan ymmärsitkin Jumalaa, lähimmäistä ja itseään, siinä on kolme kohdetta.


      • ^^muuttolintu^^
        minävaa kirjoitti:

        Vihne tarkoitti, niinkuin varmaan ymmärsitkin Jumalaa, lähimmäistä ja itseään, siinä on kolme kohdetta.

        Nyytton. Olen monesti ilahtunut kirjoituksistasi. Olet opillisesti selvillä vesillä. Veli vihneestä sen verran, että kaikki ei varmaankaan ole auennut hänelle, vaikka toivoisimme niin olevan Kyllä Herra kirkastaa aikanaan, uskon niin. Itse kukin tarvitsemme Hänen valkeuttaan vielä monta kertaa ja monessa asiassa. Ja lopuksi Herransa edessä hän seisoo tai kaatuu niinkuin minäkin. Valinta on Jumalan, me elämme uskossa ja toivossa kilvoitellen päämaalia kohti.


      • teu.
        minävaa kirjoitti:

        Vihne tarkoitti, niinkuin varmaan ymmärsitkin Jumalaa, lähimmäistä ja itseään, siinä on kolme kohdetta.

        Niin mutta sekin mahtuu Rakkauden kaksoiskäskyyn .


    • Eikö sitä millään voisi lukea niinkuin on kirjoitettu: Siis kaiken voiman lähde on Pyhä Henki! Pyhä Henki, Pyhä Henki, tunnetko Häntä lainkaan.

      Rakkaus on lain täyttymys Jeesuksen sanojen mukaan. Onko rakastaminen niin kauheaa hommaa?

      Onko kauheaa olla avioliitossa ja rakastaa puolisoaan?

      Eikö se ole raamatullista kertoa toisillekkin: Minä löysin aarteen!!! Ja sain sen omakseni yksinkertaisesti uskomalla, että se on minun!

      • Isä Poika ja PH on1

        Pitää muistaa että Pyhä Henki käy ulos Isästä ja Pojasta. Pyhä Henki ei koskaan toimi Jumalan sanaa vastaan, vaan pilkulleen sanan mukaan.

        Vapaiden suuntien palstoilla näkee mihin oman mielikuvituksen tuotteiden nimittäminen (uskominen) Pyhäksi Hengeksi voi pahimmillaan johtaa.


    • ^^muuttolintu^^

      Rakkaus on lain täyttymys Jeesuksen sanojen mukaan. Onko rakastaminen niin kauheaa hommaa?


      Kenen rakkaus on lain täyttymys?

      En usko, että kyse on ihmisen rakkaudesta, edes uskovankaan ihmisen.

      Jumala rakasti syntistä, lain rikkojaa niin paljon, että antoi Poikansa uhriksi ihmisen päästä tämä uskomalla takaisin liittoyhteyteensä.

      Minä en voi tuoda Herran eteen näytille rakkauttani, koska minulla ei sitä ole, muutoin kuin se, minkä Herra antaa. Sekin siis alkuperältään on Hänen omaansa.

      Veli kirjoitti pinnallisesta syntikäsityksestä, sanon jaa ja aamen.
      Muutamia viime vuosia lukuunottamatta itselläni oli sellainen. Tai ehkä se oli vaikuttamassa jo kymmeniä vuosia sitten, koska vahdin tekojani ja usko katosi sen sileän tien aina, kun omatunto syytti jostain.

      Nyt saan turvallisin mielin katsoa joka päivä Kristuksen täytettyyn työhön, niinkuin Henki neuvoo ja kehoittaa, uskossa. Velka on maksettu ja se kuitattiin sanoilla: SE ON TÄYTETTY! Yhdellä ainoalla uhrilla Hän teki täydelliseksi ne, jotka pyhitetään. Olen siten täydellinen, puhdas ja pyhä Jeesuksessa Kristuksessa. Aamen. Tuntu miltä tuntu, minä uskon sen.

      • Se rakkaus on sitä, joka vuodatetaan uudestisyntymisessä Pyhän Hengen kautta, mutta se taitaa olla vierasta ainetta.

        Kunnollinen synnintunto on huono perustus autuudelle.


      • Kristuksen rauhaa

        On ^^muuttolinnulla^^ rakkautta, tiedän koska olen itsekin saanut siitä osan. :-))) Ei muuta kun Jumalan siunausta sinne jonnekin, - luminietosten keskelle.

        On valtava kokemus saada kokea Jumalan rakkautta, sitäkin joka heijastuu Jeesukseen uskovista ystävistä, kun he ovat Jumalalta osansa saaneet, ja peilaavat sitä ympäristöönsä.


      • Valkeuden isältä
        vihne kirjoitti:

        Se rakkaus on sitä, joka vuodatetaan uudestisyntymisessä Pyhän Hengen kautta, mutta se taitaa olla vierasta ainetta.

        Kunnollinen synnintunto on huono perustus autuudelle.

        Totta on, ei ihminen synnintunnolla pelastu. Eikä ahkeralla parannuksen tekemiselläkään! Tähän suuntaa kuitenkin viittoillaan puhumalla kateederilta "ahkerasta parannuksen tekijästä ja synnin pois panijasta".

        Pelun ja pullat ovat vähän seonneet, Usko Jeesukseen nimittäi pelastaa, ei katumus eivätkä teot. Ei myöskään itsesäälissä, syyllisyydessä, pelossa ja häpeässä rypeminen!

        Piru näkee meidät kovin mielellään kieppumassa hänen liekanarussaan, ja niin siinä valitettavasti käy jos Jeesuksen tarjoama lahja ei kelpaa.


    • Käväsin tuossa välillä kuulemassa Markku Veiloa, siksi en ole oikein pysynyt kärryillä, enkä tiedä haluankokaan tähän vauhtiin enää mukaan. Alkaa tuntua siltä, että minun otsastani puuttuu se merkki, jolla ostetaan ja myydään.

      Saarnatautinen, olen!
      Saarnaamaan menisin vaikka jokaiselle rukoushuoneelle, jos ovet aukeaisivat, olette oikeassa. Enkä edes häpeä.

      Opettaisin mielelläni tuntemaan Pyhää Henkeä, joka näyttää olevan hukassa.

      Saarnata olen saanut muutamia satoja kertoja, joten puutostilaa sen suhteen ei ole tullut.

      Tuomita saatte miten haluatte, mutta minä sanon räätäli Halmeen tavoin elokuvassa Täällä Pohjantähden alla: Minä en ole enää teidän tuomittavissanne.

      Kuitenin jatkan m ielelläni keskustelua, jos jollain on viellä jotakin hampaankolossa.
      Siunattua joulun aikaa kaikille!

    • Kristuksen rauhaa

      Jeesusta saakin saarnata, sehän on hänen käskynsä.

      Raamatusta on käynyt ilmi tälläkin palstalla useita satoja kertoja jo, että me kristityt emme ole toinen toistemme, emmekä kenenkään tuomareita, emme herra paratkoon haluaisikaan olla.

      Mutta kun ihmisten hengellisen toiminnan motiiveja tarkemmin tutkitaan, niistä tulee esille mielenkiitoisia inhimillisiä piirteitä, erityisesti näiden perimmäisten tiedostamattomien motiivien osalta.

      Ihmisiä me olemme ja itse kannustaisin niitä jotka eivät koe itseään ihmisiksi, vaan kuvittelevat olevansa yli-ihmisiä, tulemaan heikoiksi erehtyviksi tarvitseviksi ihmisiksi, joilla
      on ihmisyydestään johtuen myös inhimilliset motiivit.
      Lupa tähän tarvitaan siis ITSELTÄ. Vahva ihminen pystyy tunnistamaan ja tunnustamaan ihmisyytensä, johon väistämättä liittyy myös inhimilliset rajat. Kysymys on siis hyvästä asiasta ei huonosta. Pohjattomasta itseriittoisuudesta ja sairaassta vahvuuden esittämisestä meillä on riittävästi esimerkkejä.

      Paavali puhuu tästä ilmiöstä hyvin hauskalla tavalla kirjeessään Filipiläisille:

      Fil. 1:15-21

      Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, ...

      ... mutta toiset hyvässä tarkoituksessa: nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,

      nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.

      Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, ...
      - joko näön vuoksi
      - tai totuudessa!
      Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

      Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla, minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, ...

      ... vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta.

      ***) Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

    • mmmmmmmmmm
      • Eiköpä se ole niin, että sinun täytyy nöyrtyä Herran edessä ja ottaa vastaan Hänen armonsa, jos aiot pelastua. Tosin pelastus ei ole pakollista.


      • teu.

        Kuuntelin tuon 1 jakson , markku on opetellut jonkinverran sellaista karisma
        puhetta jolla voi saada nopeasti puhumalla ihmisestä otteen , jonka ei tarvit-
        se olla sen paremmin normaalin Jumalan kuulemisen, kanssa yhteen kuin on
        normaalinkaan uskovaisen, sillä jos hän otti esimerkiksi auton oston , ja sano
        siellä on se punainen auto ( osta se Herrn ääni ) minäuskon että punainen auto
        ei ole, se väri joka saa Herran innokkaan ehdotuksen, se olisi joku toinen VÄRI
        En sano että se olisi synti , sanon vain että toinen väri olisi Hänellerakkaampi

        Kyllä sellainen ameriikkalain vauhti, tuli mieleen enemmän kuin kotimainen
        rauhallisuus ja asiallisuus, sekä Jeesusta Kristusta unohtamatta Hänkin
        on Olemassa, ettet usko Jeesuksen olevan Jumalan Poika et sinä pelastu
        Tämä pitää muistaa meidän , koska tiedämme mitä Mat.28:16-18. sanoo.
        Jeesuksen sanoin : Ja ne 11 Opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle
        , Jonne Jeesus oli kaskenyt heidän mennä. ( Mat,26:32)

        17. Ja kun he näkivät Hänet,
        Niin he rukoilivat Häntä , mutta (muutamat epäilivät). 18. Ja JEESUS tuli
        heidän tykönsä ja puhui heille : "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa
        ja maanpäällä .
        Viitteet . Ps. 8:7. ,Dan .7:14. ,Mat 11:27., Luuk. 10:22., Joh. 3:35.,13:3.
        ,17:2., Ef. 1:20-22., Hebr. 1:2., 2:8., 1 Piet. 3:22., Ilm. 17:14.


    • Se on tietysti asia sinänsä tutkia motiivia, varsinkin toisen.
      Minut on Herramme kutsunut ja minä vastasin myöntävästi: Jos Herra minulla on käyttöä, olen valmis.

      Joidenkin koetusten jälkeen sain tilaisuuden olla Herran edessä ja lupasin Hänelle: Paikka tai aikaa en valitse. Menen mihin ovi aukeaa, jos Hän antaa eväät. ja Hän lupasi. On myöskin pitänyt huolta. Me häpäisemme Hänen sanansa, jos omassa voimassamme lähdemme liikkeelle.

      Tuhansien henkilöiden tilaisuuksia ei ole ollut. Kaksi on pienin muutaman kerran vankilassa. Jokainen voi sitten miettiä ruokkiiko se julkisuushakuisuutta saarnata ja pitää täysimittainen tilaisuus kahdelle hengelle.

      Minulle osoitetut arviot kertovat myös arvioijan omasta alitajunnasta. Jos joku hakkaa halkoja, jota olen harjoitellut, mutta ei miellyttänyt, minun ei tarvitse tuoda esiin kateuttani, että tuo saa mennä metsään ja saa lunta niskaansa.

      Jumalan valtakunnan työ on julkista. Jos sitä tehdään jotenkin salamyhkäisesti, niin silloin pitää epäillä motiiveja.

    • Se on totta, että esim Markku puhuu eritavalla kuin esikoisten saarnaajat. Yleensä.

      Olisiko kumminkin niin, että oma persoona tulee siinä jotenkin esille.

      • ^^muuttolintu^^

        Markku Veilo on entiseltä ammatiltaan kiropraktikko. Hän on minunkin nikamiani niksautellut. Häön on jo monia vuosia ollut evankelistana Helluntaiherätyksessä. Kunhan kirjoittelin.


    • teu.

      Tulitko sen kummemmaksi , oliko hän parempi kiropraktikkona ,vai evankelistana
      En sano että kaikkien pitää saarnata kuin Es/Lestat , mutta kyllä meidän kuitenkin
      täytyy muistaa , että meidän on Uskottava että Jeesus on Jumalan Poika meeten
      emme pelastu , vain sitä kautta me pelastumme , se ei tarvitse jotain liikettä
      Tai joku usko , mutta se kyllä helpottaa uskoa Jeesukseen Ja Taivaan isään .

    • Veritodistajat aitoi

      Mä käsitän, että armolahjat (suurimmaksi osaksi) on annettu palvelutehtävää varten.
      Palvelutehtävän päämäärä on että voittaisimme opetuslapsia Jeesukselle. Jeesus on tie taivaaseen.

      Jumala näkee ihmisen sydämeen. Paavali sanoi hyvin, ettei hän pahastu vaikka joku kateudestakin julistaisi, kunhan julistaa Jeesusta Kristusta. Kuulijat sitten arvostelevat profetiat josko ne Jumalasta ovat. Mehän tiedämme ihmisten tärkeät pyrkimykset (tarpeet) varsin hyvin. Nähdyksi ja kuulluksi tuleminen on turvallisuuden ohella primitiivisimpiä tarpeitamme. On selvää että nähdyksi tulee paremmin seurakunnan edessä kateederilla ja kun puhuu yksin siellä muiden ollessa hiljaa, niin voi tulla jopa kuulluksikin.

      Itse en usko ihmisen pyhiin pyyteettömiin tarkoitusperiin ollenkaan. Siksi vain
      väkisin seurakunnan eteen poru kurkussa raahattu voi olla sellainen, jolla
      ei ole omia intressejä ryhtyä saarnatehtäviin.

      Ihminen helposti kadottaa sen rajan mikä tulee Pyhästä Hengestä ja mikä on omaa, tunnejohteista intuitiota, jonka lähteenä ovat omat, usein tiedostamatta jääneet täyttymättömät luonnolliset tarpeet. Seurakunta on monille paikka päästä esiin muiden eteen puhumaan, jolla tällaisia taipumuksia on luonnostaan. Toisille taas kuten minullekin, ei kukaan maksa nioin paljon, että menisin minkäänlaisen seurakunnan eteen puhumaan. En ainakaan esikoislestadiolaisuudessa. Meitä on siis varsin moneksi. Tärkeätä on saarnata Jeesuksesta ja todellakin YKSIN hänestä koska muuta tietä ei ole.

      Silloin ihminen on toki aito, jos giljotiini odottaa nurkan takana kun saarnatuolista laskeutuu. Sellaisia ovat olleet nämä henkilöt, joiden kirjoituksia on Raamatussa.
      Jeesuksen opetuslapsista vain Johannes säästyi lahtaamiselta, kaikki muut todistivat sanottavansa omalla verellään.

      • TEU.

        Voihan sen noinkin sanoa Opetus lapset oli valmistettu kaikki marttyyriteen ,
        Joista Johannes ei kuitenkaan siihen joutunut , hän oli kin heistä nuorin ja
        Pietari taisi olla vanhin luonnostaan. Ei Aposoleillakaan ollut nurkantakana
        aina tämä kuolema , Ihminen voi kuolla vain kerran , Ilman Jumalaa /Jeesusta
        Heillä on valta ja voima Nostaa haluamansa ihminen kuolleista , Tähän Jeesuksen
        Toisen tulemiseen Me uskomme , jolloin saisimme sen käsittelyn kun HÄNKIN
        on saanut , olemmehan kanssa prilliset , koska olemme Jumalan lapset koska
        olemme JUmalan lapset , olemme myös kanssa perilliset , minkä lain KauttaUskon
        lain kautta , Mehän uskomme Jeesuksen Jumalan Pojaksi , kun sen OSKOMME,
        PELATUMME , eikai me muutä halutakkaan . Me hän tiedämme että Jeesus on
        Taivaassa ja Isän oikealla puolella , ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä
        ja kuolleita .

        Kun hän lähtee Viimeiseen Tuomioon Isänsä aloittaa Uuden taivaan ja uudenmaan
        Luomisen , se on ilmoitettu meille Hänen sanassaan , kun nämä alkaa aika on loppu
        eli sillä ,kuinka kauan ne toimet kestää , ei ole enää väliä , koska on sanottu , jos
        sinä olet pellolla ei ole mitään tarvetta kiirehti minnekkään kun lähtö tulee , silloin
        kaikki jätettäköön siihen toinen tuomitaan taivaaseen , ja toinen tulijärveen , on
        aivan selvä kumpaan se halu on ,,ja se on kiinni uskosta ONKO SITÄ , JOS ON
        JEESUS/JUMALA HOITAA KAIKEN .


    Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe