Löytyykö täältä samantyyppisessä tilanteessa eläviä?: Olemme 37v. pariskunta, jolla kohta 8kk esikoinen. Kovasti toivoisimme uutta raskautta ja sisarusta suht pienellä ikäerolla. Mitään ehkäisyä emme ole käyttäneet synnytyksen jälkeen. Ongelmana tilanteessa on vain se, että imetän edelleen (kylläkin vain n. 4krt päiväsaikaan, yöllä typy ei enää syö) ja musta tuntuu, etten ovuloi lainkaan, vaikka menkat ovat alkaneet, kun synnytyksestä oli n. 5kk. Tämän kierron oon jopa testaillut ovua ihan mielenkiinnosta ja eipä tuota tunnu tulevan :-/ Imetystä en haluaisi vielä kokonaan jättää, mutta toisaalta myös mun ikä tikittää takaraivossa raskaudesta haaveillessa. Kovin pitkään en haluaisi enää odotella. Muilla samankaltaisia kokemuksia & toiveita..?
Pikkukakkosesta haaveilevat
111
1001
Vastaukset
- vauvatoiveissa
Eikö oikeesti löydy ketään 35-v. toisesta vauvasta haaveilevia...? tai vinkatkaa joku, jos muualta löytyy jo ko. aiheeseen liittyvä keskusteluketju :-)
- Koita...
Jos löytyisi vertaistukea täältä http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/aihe_vapaa.
Paljon vilkkaampi palsta muutenkin =D
- vielä ehtii
Imetä rauhassa vielä maaliskuuhun asti ja alkakaa huhtikuussa uutta tekemään. Tuolloin vauva syntyy aivan alkuvuodesta 2014 tai sen jälkeen. (parempi syntyä alkuvuonna kuin aivan loppuvuodesta..) Ja nykyinen vauva saa äidinmaitoa pitempään. Kyllä te vielä ehditte. :)
Niin ja itse olen syntynyt aivan joulun jälkeen ja en tykännyt siitä että olin aina nuorin ja pienin ja en pärjännyt urheilussa.- ..............
No eipä ole mulle ainakaan mitään haittaa ollut siitä että olen joulukuussa syntynyt. Päinvastoin! Musta on hölmöä tollanen että lapsi ei sais syntyä tiettyinä kuukausina, ihan kuin sitä vois noin vaan valita millon lapsi tulee.
- toista
No täällä myös toista lastaan haaveileva ja vuoden alussa 36v. täyttävä kolmivuotiaan esikoistytön äippä. Ilman ehkäisyä ollaan nyt menty täälläkin, mutta sieltä ne vaan täänkin kierron menkat, taas aamulla puski, huoh.:(
Joko se sun kuukautiskierto on ollut nyt alusta asti miten säänöllinen?
Mulla tuon esikoisen jälkeen menkat alkoi puolen vuoden päästä synnytyksestä, mutta alkuun ne olivat ihan miten joutui ja säänölliseksi kierto muuttui vasta imetyksen kokonaan loputtua, eli typyn täyttäissä vuoden.
Eikös joskus ennen vanhaanhan uskottu, että niin kauan, kuin äiti imettää, hän ei ovuloi, eikä siten tulisi uudelleen raskaaksi, ennenkuin lopettaa imetyksen...
No tuo vanhankansan viisaushan ei kyllä pidä täysin paikkaansa, mutta voihan olla, että sä et vielä ovuloi. Tuo asia kannattaa varmasti tutkia siinä vaiheessa, kun lopetat kokonaan sen imetyksen ja sun hormonitasapaino samalla normalisoituu. - Donnatest
Täällä kans haaveena kakkonen, mies pitäisi vaan saada vielä innostumaan eli meillä ei vielä yritys käynnissäkään :/ esikoinen 11kk ja itsellä ikää 31v. eli mulla on vielä aikaa kyllä, sen sijaan tuo siippa on vähän vanhempaa vuosikertaa joten en tiedä kuinka innostunut hän on kakkosesta, varovaisesti antanut kyllä ymmärtää että ehkä vielä olisi mahdollista mutta sen enempää hän ei ole suostunut asiasta vielä keskustelemaan.
Kuukautiset alkoivat n. 6kk synnytyksen jälkeen ja ovulaatiokin on kyllä ilmaantunut, varmistelin asian tällä http://www.apteekkikulma.fi/donnatest kun jotenkin se kaihersi mieltä, kiva tietää että oma kroppa toimii ainakin - nyt sitten vain toivon että tuo toinen puoliskokin innostuisi niin ei tarvitsisi yksin kuumeilla... - toinenmoinen
Kyllä täällä kans haaveillaan toisesta, lyhyt ikäero lapsille olis toiveena. Tosin onhan meillä aikaa kun ollaan parikymppisiä vasta. Esikoinen on vajaa 7,5kk nyt. Kuukautiset alkoi 5kk sitten ja ilman ehkäisyä ollaan menty. Tilanne siis se että annetaan tulla kun on tullakseen. Esikoinen tärppäs 4kk pillereiden lopetuksesta. Ja imettänyt olen viimeksi 5kk sitten.
- täällä ollaan
Ap kirjottelee.. No, onhan joku eksynyt tännekin vastailemaan, kiva! :-) Testailin tosiaan sitä ovua koko tämän kierron (nyt oottelen menkkoja alkavaksi). Muutama päivä sit testiin tuli haalea viiva, haaleampi kuin se testiviiva, et en sit tiedä, oliko vaan joku ovulaation yritys kropassa vai mikä.. No, peittoa kuitenkin heiluteltiin :-)
Mut niinhän se vissiin on, et jos ovu on tosi loppukierrosta, niin raskaus ei pääse alkamaan kunnolla ennenku alkaa menkat ja se siis estää raskautumisen..
Mul on suht säännöllinen kierto, vaik vielä imetänkin sen 4krt päivällä. Loppujen lopuks aika vähäistä on imetys ainakin kiinteiden ruokien jälkeen. Lähinnä aamulla ja illalla typy imee ihan kunnolla. Oon aatellu imetyksen "takarajana" lopetella parin kk sisällä, koska meil tulee miehen kans yks v.loppureissu keväällä. Ois sit mumminkin helpompi hoitaa, kun tyttö ei ois enää tississä kiinni. Katotaan nyt, kui onnistuu tissiltä vierottaminen. Tsemppiä muillekin kakkosesta haaveilijoille :-)- toista
Moikka!
Mitä jos me jatkettais Ap. sun kanssa silloin tällöin kuulumisistamme kirjoittamista tähän 35 vuotiaille, toista lastaan toivoville aloittamaasi ketjuun, niin jospa vaik saatais muitakin kaltaisiamme vauvakuumeisia naisia innostumaan pikkuhiljaa ketjuun mukaan toisiamme tsemppaamaan?
Miten, joko sulla ne menkat alkoi ja kuin pitkä sulla on kuukautiskierto..?
Mulla kuukautiset loppui, mitä eilen oli vielä pientä tuhrua. Mullakin kierto on ollut nyt melko säänöllinen 27 - 30 päivää ja ovislaskurilla jo katsoin, et seuraavat mahikset raskautua sattuis tuonne tapaninpäivän-viattomien lastenpäivän paikkeilla.
Mä en tykkää tikutella ovista, kun sillä saan taatusti itseni lisäksi myös miehen stressaamaan niin, että hommastahan ei tulee mitään ja siksi mä olenkin turvautunut vaan noihin ovislaskureihin.
- Donnatest
Täälläkin taas uusi kierto pyörähti käyntiin tällä viikolla, että on taas ollut ankeita päiviä. Jotenkin raskauden jälkeiset kuukautiset on aiheuttaneet enemmän myös tunnekuohuja, aiemmin ei sellaisia ollut. Nyt tekee tämän tästä mieli pillahtaa itkuun ilman mitään erillistä syytä :(
Toista, mäkään en tykännyt tikuilla selvittää ovista, ekassa raskaudessa kokeilin niitä ja se oli lähinnä hermoja raastavaa. Silloin hankin tuon Donnatestin käyttöön, se on siis kestokäyttöinen syljestä tehtävä ovistesti, otin sen rutiiniksi joka aamu niin ei tarvitse hermoilla tikuttelun ajoituksista. Näkyy testissä olevan edelleen patteria jäljellä niin sillä oon nytkin testaillut mieleni rauhoittamiseksi.
Mieheni sen sijaan ei juuri antanut mielenrauhaa kun viikonloppuna pohdiskeli seksin jälkeen jotain "lisäjännityksestä" muttei sitten suostunut taas keskustelemaan aiheesta enempää sillä kertaa. Elättelen kuitenkin hiukan toiveita, että pikkukakkonen saattaisi saada pian hyväksyntää siltäkin suunnalta :) - toista
Ollaanko me "Donnatest" nyt sun kanssa suunilleen samoilla kierron päivillä, elikäs mulla ois tänään kp 9 menossa ja mikä sulla on ollut kierron pituus?
Mieskö teillä on nyt se kuka haluu ehkäistä (kortsut, vaiko keskeytetty käytössä)?
Toi oli aika jännää ja varmasti sun toiveita herättävää, jos alkoi puhua kuitenkin seksinyhteydessä "lisäjännityksestä". Sinuna olisin kyllä tuonmmoisen seksisession jälkeen ihan innoissani.
Meillä ehkäisystä ollaan kyllä kokonaan jo luovuttu ja isäntäkin on sitä mieltä, että vauva sais kyllä tulla.
Toisaalta sillä taitaa kuitenkin olla vielä hiukan rimakauhua, kun jostain kumman syystä sitä aina silloin väsyttää ja töissä on erityisen rankkaa, kun mun kiertoni on puolivälissä (ovis)... Elikäs jotenkin pelaa vielä aikaa tuokin, vaikka toista puhuukin. - Donnatest
Toista, nyt menossa kp 5 eli pikkuisen sun perässä :) kierron pituus on nyt ollut viime kuukaudet varsin tarkkaan 30 päivää, sitä ennen oli hiukan enemmän vaihtelua.
Kortsuilla ollaan ehkäisty, tosin muutaman kerran on jäänyt käyttämättäkin kun ei ole ollut ns. käden ulottuvilla sopivalla hetkellä (miehen valinta siis ollut) :) Ja joo, olen kyllä ollut kovin innoissani tuosta jännästä sanavalinnasta, eilen sitten keskusteltiin asiasta vihdoin vähän lisääkin. Antoi kyllä vihreää valoa kakkosen hankkimiselle mutta aikataulusta ei sitten ollutkaan mitään puhetta. En toki halua painostaa asiassa, antaa toisen kypsytellä ajatusta (ellei mies sitten päätä itse kaikessa hiljaisuudessa jättää jatkossa vähän useamminkin kortsut hakematta...) :)
Tunnelmallista joulunaikaa kaikille ketjulaisille - ja toivotaan, että tuleva vuosi toisi meille kaikille plussatuulia :)- ToisenÄidiksi
Ei kai miehelle tarvitse kertoa milloin ovuloi.. Täällä on ainakin vaan houkuteltu sänkypuuhiin sen enempää miehelle vauvan teosta puhumatta. Ei tule ylimääräistä stressiä miehelle siitä asiasta. Yhdessä kuitenkin päätetty että lapsi tehdään.
- toista
ToisenÄidiksi kirjoitti:
Ei kai miehelle tarvitse kertoa milloin ovuloi.. Täällä on ainakin vaan houkuteltu sänkypuuhiin sen enempää miehelle vauvan teosta puhumatta. Ei tule ylimääräistä stressiä miehelle siitä asiasta. Yhdessä kuitenkin päätetty että lapsi tehdään.
Juu eihän sitä tarvi kertoa, mutta ainakin tuo mun mieheni sen ajankohdan vaan jotenkin useimmin tietää, vaikka en mäkään sittä kerro.
Erittyykö meistä sitte ovuloidessa joitain semmoisia naaras feromojena, jotka miehet vaan joillain ihmeen alkukantaisella uroksen vaistoillaan aistii, vai katsooko ne vaan kalenterista. No tuskin sentään.
Donnatest, tuo miehesi ilmaisema kantahan kuulosti sun kannalta tosi mukavalle. Nyt vaan kaikki naisissa toivomaan, että ne kortsut ois mahdollisiman usein hakusessa ja miehesi päättäisi nauttia loppuun asti ilman niitä.:)
Mulla taitaa olla just tänään (kp/15) ovis. Siis ainakin mitä valkovuodon limoista voi päätellä. Myös alavatsassa oli ilkeä tunne koko aamupäivän ja puolenpäivän jälkeen tuli se pistävän riipaiseva kipuvihlaisu tohon vasemman munasarjan kohdille, et eiköhän noi sitä munasolun irtoamista ennakoineet.
Myös kotiläksyt tuli eilis iltana tehtyä, sillä onneksi harrastettiin nukkumaan käydessä sylipainia miehen kanssa oikein pidemmän hartaan kaavan mukaan.:D Et vaikka en miestä tänä iltana enää saiskaan innostumaan uudelleen lakanoita heiluttamaan. Niin pitäis kuitenkin olla suht tuoreita simppoja elimistössä valmiina odottamassa maaliin pääsyä:)
Kuis teillä muilla?
- mamma4
Täällä ollu menkat 3.12 ja ovis bongattu 17.12 nyt sitten 28.12 tuli pientä vuotoa. oisko kiinnittymis vuotoa mahdollisesti. Täytyyp testailla jos ois tärpännyt :) tissitkin arat on olleet noin kahdenviikon ajan ennen vuotopäivää.,
- Donnatest
Toista, pidetään peukkuja tärppien puolesta, niin teillä kuin meilläkin!
Mieheni nimittäin yllätti iloisesti, eilen (kp 13) Donnalla bongatusta oviksesta mainittuani tuumaili että pitäiskö sitä sitten mennä koittamaan onnea :) Voihan olla, ettei tällä kierrolla siitä huolimatta tärppää, mutta olen onnesta soikeana kyllä että toinen puolisko on nyt mukana tässä jutussa eikä tarvitse yksin kärvistellä!
Mamma4, peukkuja sinullekin että olis osunut tärppi kohdalle :)
Reipasta vuodenvaihdetta kaikille ketjulaisille!- mamma4
Noh tänään tein malttamattomana testin ja negahan sieltä tuli. liian aikaisin luulisin. noh jos kunnon menkkoja ei kuulu niin uuden testin teen sitten 3.1 silloin luulisi näyttävän jos kiinnittyminen tapahtunut? Vai mikä syy tiputteluvuodolle ja vielä viikon etuajassa :O
- toista
Moikka!
Ja plussaista alkanutta vuotta naiset:)
Mulla alkaa kierto kähestyä loppuaan ja menkkoihin tääkin kuukausi varmaan kääntyy, sillä olo on jo vähän sen suuntainen. No ensi viikon puolivälissähän tuon näkee, mutta mikään ei kyllä edes viittaa siihen, et voisin olla pieniin päin huoh.:(
Mites teillä toisilla? Teitkö sä sen uuden testin "mamma 4". Oliko sun oireet sitä?- mamma4
En oo vielä uutta testiä tehnyt ajattelin tuos ensviikon puolella tehdä :) oireita on kyllä lisää tullut lieneekö masussa asukki olla :) rinnoissa kihelmöi oudosti ja masussa painava tunne toivotaan parasta! :)
- Älä tee lisävahinkoa
mamma4 kirjoitti:
En oo vielä uutta testiä tehnyt ajattelin tuos ensviikon puolella tehdä :) oireita on kyllä lisää tullut lieneekö masussa asukki olla :) rinnoissa kihelmöi oudosti ja masussa painava tunne toivotaan parasta! :)
Toivotaan negaa..
- mamma4
täällä toivotaan ainakin plussaa :D sinäkun minusta et tiedä mitään :)
- Donnatest
Moikka taas,
Mamma4, harmillista että eka testi oli nega, toivottavasti seuraava testi näyttää plussaa :)
Omalta kohdaltani en nyt osaa vielä tulkita näitä miksikään oireiksi, rinnoissa kihelmöi välillä mutta lopetin vasta esikoisen imetyksen joten todennäköisesti johtuu vaan siitä. Masussakin tuntuu kaikenlaista myös mutta hulluksi tulisin jos niitä alkaisin analysoimaan tarkemmin tässä vaiheessa :D Täytyy siis vaan malttaa vielä odotella kuinka mahtaa tällä kierrolla käydä, toiveikas toki olen että tärppi tulossa.
Toista, piinaavia kyllä kierron viimeisen viikon päivät, aina se pieni toivonkipinä taitaa kyteä kuitenkin? - Piltti-ihana
Heippa!
Mukava lukee et on muitaki jotka suht pian esikoisen jälkeen haluu toista... :) Ite oon kylläki 27v. eli aikaa pitäs olla vielä lasten hankkimiseen biologisesti mutta ei haluis sitä ikäeroo kovasti... Esikoinen täyttää nyt vuoden alussa vuoden.
Meillä jäi imettämisen ihanuus kokonaan kokematta tän ekan kanssa, kun hän oli syntyissään tosi heikko eikä sitten koskaan oppinut kunnolla imemään. Eikä jaksanut. Pumppasin 3kk ja luovutin. Menkat alko sit aika pian n. 5kk synnytyksestä. Oli ensiks samat ku ennen tätä ekaa raskautta, eli kierto 34pv mutta sitten kun tehtiin miehen kanssa vaihto ja lähin töihin, mun menkat rupes tulee tosi viiveellä... nyt ne on tullu puolisen vuotta n. 50pv kierrolla. Saattaa parilla, muutamalla päivällä heittää. Voiko tää töihin paluu niin paljon vaikuttaa ettei ne oo vieläkää palannu takas uomiinsa eli sinne 34........
Kakkonen on tosiaan haaveissa kovastikki, ovistestejä en tee, kun tuntuu et se menee sit hermoiluksi enempi... Mies on kyllä sanonu et kerro sit ku sulla tod.näk. päivät niin ollaan ajan kanssa :) mutta turha se on toivoa ennen ku noi menkat on normalisoitunu. Pitäskö se sit lopettaa työt tai vaihtaa tää vuorotyö säännöllisempään. ;) Pitää nyt jonku aikaa koittaa suhtautua iisillä ja ajatella että tulee sit ku tulee... Mut se tuntuu vaan et JOS tulee.. Pelottaa tietty sekin että mussa jotain pielessä mutta toisaalta tiän sen, että synnytyksen jälkeen menee usein pitkäänki ennen ku menkat on taas samat vanhat. tai ylipäätään säännölliset. Silti joka kerta toivoo et menis nyt sen 50 yli ja kerenny kuvitella itelle kaiken maailman oireet siihen mennessä. Että melkeen saa hävetä. Kun ne sitten kuitenkin alkaa.
Mutta niin. Tsemppiä ja pikaisia plussia teille kaikille!! Jään ootteleen ilosia kuulumisia... :)) - Mamastiina
Heippa! Täällä myös kovasti toista lasta toivova, talvella 37 vee täyttävä. Meidän esikoinen on 1 v 4 kk ja jätimme ehkäisyn (kortsu) pois marraskuussa. Olen tämän kierron aikana tehnyt Onni-ovulaatiotestejä ja tähän saakka negatiivisia tuloksia, tosin tänään tai huomenna vasta kierron puoliväli. Täysimetyksen lopetin elokuussa, kun tyttö täytti 11 kk, maito loppui. Kuukautiskiertoni on lyhentynyt raskauden jälkeen, kierron pituus nyt 24-26 vrk, aiemmin tavallisesti 28-30 vrk. Parin viimeisen kierron aikana ei ole tosin edes tuntunut alavatsanipistyksiä, joista aiemmin olen aavistellut ovulaatioajankohtaa. Ikää kun jo on, niin hieman pelottaa, eikö ehkä toista lasta saakaan, tosin saa olla ikionnellinen meidän ihanasta tyttärestämme, joka sai alkunsa tosi nopeasti pillereiden lopettamisen jälkeen, vain yhdet kuukautiset taisivat olla välissä. Onko muilla jo tärpännyt ja testi näyttänyt ihanasti kahta viivaa? :)
- toista
Moikka!
Huoh! Se siitä sitte. Mulla ne menkat alkoi, niinkus jo vähän viikonloppuna sitä arvelinkin:(
Eipä auta itku markkinoilla. Ei muutta kuin kohta vaan uutta yritystä putkeen.
Hyvää se, että nyt näyttäs kyllä sille, et mulla kierto alkais vakiintumaan tuohon 28 päivään. Näissä meidän "hommissahan" on sitä parempi, mitä lyhyempi ja säännöllisempi tuo kuukautiskierto on.
Tsemppiä teille muille:) - Donnatest
Mamastiina, tervetuloa ketjuun, ja peukkuja tärppeihin :) onko nuo Onni-testit virtsatestejä? itse olen tykännyt tästä nimimerkkini mukaisesta Donnasta kun se tehdään syljestä, aiemmassa raskaudessa kokeilin virtsatestejä ja sain niillä läpi kierron negatiivisia tuloksia, en varmaan osannut testata oikeaan aikaan. Donnatestin kanssa se ei ole niin tarkkaa, kunhan muistaa pitää tunnin välin syömisessä (itse usein testasin aamulla ennen aamupalaa).
Toista, harmillista kyllä, vaan eihän siinä tosiaan muu auta kuin koittaa taas uudelleen (mikä ei sekään minusta kovin kurjaa ole, mukavaa touhua tuo peitonheiluttelu :) )
Minulla tänään yhdellä vessareissulla tuli kirkkaanpunaiset jäljet paperiin - voisikohan olla kiinnittymisvuotoa (ensimmäisessä raskaudessa en sellaista huomannut)? Seuraavalla kerralla ei tullut enää jälkeäkään, eikä vielä viikkoon pitäisi menkkojenkaan alkaa.
Jänniä aikoja meillä siis, kaikesta huolimatta en uskalla vielä hirmuisesti toivoa ettei tule pettymystä... - mamma4
uuden testin tein ja negaa näytti.. kunnon menkkoja ei näy. tiputteluvuoto (eli muutama loraus) oli 28.12 mutta oikeita menkkoja ei ole tullut joiden olisi kuulunut alkaa 3.1. outoa sanon minä :o stressistäkään ei voi johtua sillä sellaista ei ole ollut päin vastoin kaikki tuntuu rullaavan ihan hyvin :) no jos aika näyttäisi mitä tämä on? =)
- Mamastiina
Kiitos, mukava vaihtaa ajatuksia samankaltaisessa tilanteessa olevien kanssa. Onni-testit ovat virtsatestejä, tympeää tuo kuppiin pissailu, sylkitestit kuulostavat näppärältä. Netistäkö niitä tilasit? Mulla oli kans eka raskaudessa tuota kiinnittymisvuotoa, selkeän plussa raskaustestituloksen olin tehnyt jo varmaan viikkoa aiemmin, säikäytti siis meitä, mutta kaikki oli hyvin pienulla. Neuvolan ikivanhalla uä-laitteella näkyi jo hyvin varhaisella viikolla selkeä sydämensyke ja kaikki meni hyvin, tiputtelu loppui hyvin pian. Peukutetaan siis Donnatest! Mamma4.n tilanne kuulostaa kans jännältä.
Meillä on mies niin innostunut projektista, että on vähän väliä houkuttelemassa petipuuhiin ja mukavaahan se tosiaan on. Tosin puhuttiin siitäkin, että voi muuttua homma suorittamiseksi, jos kovin pitkään täytyy toivoa ja yrittää.- Anteeksi...
mutta on vain pakko sanoa että mitään KIINNITTYMISvuotoa ei kyllä enää plussan jälkeen tule.
PLussahan tulee vasta kun hedelmöittynyt munasolu on jo kiinnittynyt, jos ymmärrät mitä tarkoitan=
Muita syitä vuotoon kylläkin voi alkuraskaudessa olla, mutta JOS on kiinnittymisvuotoa se johtuu siitä että hedelmöittynyt munasolu silloin KIINNITTYY ja plussatestin voi tehdä vasta tämän kiinnittymisen jälkeen.
Kiitos.
- Donnatest
Mamastiina, ostin Donnatestin apteekista, mutta netistäkin saa nettiapteekeista (tuolla ylempänä ensimmäisessä kirjoituksessani taisi olla linkki yhteen) ja muista ovulaatiotestejä myyvistä paikoista. Hinta on aika suolainen kertaostoksena kun maksaa n. 45€ mutta on siis kestokäyttöinen, valmistaja taisi antaa vuoden takuun eli jos loppuu ennen sitä niin kuittia vastaan saanee vaihtaa uuteen ainakin apteekissa.
Donna oli minulle kultaakin arvokkaampi ensimmäisessä raskautumisessa (yritystä oli takana yli vuosi, Donnan kanssa sitten tärppäsi toisesta kierrosta :) ) - ja kahden vuoden oston jälkeen tuossa näyttäisi vieläkin toimivan patteri, sitä olen käyttänyt nytkin.
Mamma4, onpa mälsää ettet saanut varmistusta, pidän peukkuja kuitenkin että saisit vielä sen plussatestinkin tehdä pian :) - Mamastina
No on olleet kultaakin kalliimpia Donna-testit teille! Täytyypä tosissaan harkita ostoa, eihän nuo virtsatestitkään ole halpoja, yli 20 e ja tikkuja siinä vain 15 (muistaakseni). Hyvä vinkki siis, kiitoksia. :) Ootteko muuten vielä kotona lapsostenne kanssa vai jo töissä? Mä olen kotona ainakin ensi syksyyn asti, jolloin meidän pienokaisemme on kaksi vee.
- toista
No meillä tyttö täyttää kolme nyt helmikussaa, jolloin myös hoitovapaat lakkaa ja palaan takaisin töihin. Vielä viime keväänä suunittelin, että olisin voinut jatkaa suoraan hoitovapaalta uudelle äitiyslomalle, mutta eihän tuo nyt onnistunut.
Onhan se tavallaan nyt kolmen töistäpoissaolo vuoden jälkeen kivaa palata muutamaksi kuukaudeksi töihinkin. Toiveissa päällimmäisenä olis kyllä pikainen raskautuminen:)
Saapa nähdä, kuka meistä plussaa ekana. Peukkuja yrityksiin tytöt:) - mamma4
toista kirjoitti:
No meillä tyttö täyttää kolme nyt helmikussaa, jolloin myös hoitovapaat lakkaa ja palaan takaisin töihin. Vielä viime keväänä suunittelin, että olisin voinut jatkaa suoraan hoitovapaalta uudelle äitiyslomalle, mutta eihän tuo nyt onnistunut.
Onhan se tavallaan nyt kolmen töistäpoissaolo vuoden jälkeen kivaa palata muutamaksi kuukaudeksi töihinkin. Toiveissa päällimmäisenä olis kyllä pikainen raskautuminen:)
Saapa nähdä, kuka meistä plussaa ekana. Peukkuja yrityksiin tytöt:)Siis siitä kiinnittymisvuodosta niin mulla tuli sitä tiputtelu vuotoa viikkoa ennen kuin kuukautisten tulisi alkaa ja sen jälkeen olen muutaman testin tehnyt eli mulla voisi mahdollisesti olla tuo sitä kiinnittymis vuotoa.. hmm.
- Mamastina
On varmaan mukava palata töihinkin ja jospa hetken töissä olon jälkeen taas voisi jäädä mammalomalle :). Elämää kun ei voi suunnitella aina mielensä mukaan. Itsekin ajattelin, että voisipa jäädä tän hoitovapaan jälkeen suoraan äippälomalle, pomo jo kovasti kysellyt, aionko palata syksyllä. Mamma4, toivotaan, että kiinnittymisvuodosta kyse.
- Donnatest
mamma4, toivotaan tosiaan että kyse olisi siitä kiinnittymisvuodosta, meillä molemmilla :) Itse kyllä näytän selkeästi olevan asteen toiveikkaampi, vaikka yritän toppuutella samalla etten innostuisi liikaa liian aikaisin...
Olen vielä hoitovapaalla - lupasin juuri joulun alla, että elokuussa palaisin töihin mutta kovastihan tässä itsekin toivon, että saisi jatkaa tässä samassa äitiysputkessa vielä toisenkin kanssa. Pitänee kuitenkin lähiaikoina pistää esikoiselle hoitopaikka hakuun kaiken varalta. Näitä kun ei vaan voi ennustaa etukäteen, täytyy vaan toivoa parasta tärppien suhteen. - Mamastina
Donnatest, nyt vasta huomasin, että sullakin mahd.kiinnitymisvuotoa, pidetään siis peukkuja kovasti molemmille! :)
- Mamastina
Jee, aamulla positiivinen ovistesti. Onneksi peuhattiin eilen illalla miehen kanssa, oli semmoinen olo, että olisikohan ajankohta juuri paraillaan. :) Mukavaa perjantaita kaikille!
- 10/30
Samahan se on toinenkin hankkia, jos parisuhde kunnossa. Monellako parisuhde kunnossa vai hankitaanko toista lasta kun eka ei pelastanut parisuhdetta?
- mamsku2
Oletko itse sitä sorttia että ensimmäinen lapsi ei pelastanut suhdettasi?
Toiset kun hankkivat niitä lapsia ihan rakkaudesta.
Lapsi ei ole ratkaisu parisuhdeongelmiin, uskon että parisuhdeongelmaiset hoitavat ongelmansa muulla kuin lastenteolla.
Jos ensimmäinen lapsi ei pelastanut parisuhdetta jollain niin miksi heidän olisi tarve hankkia toinen siihen lisää soppaa sekoittamaan.
ja omassa tilanteessa olemme suunnittelemassa jo toista kun suhde täällä ainakin toimii.
Haluan tietää miksi teet itsestäsi katkeran kuulloisen kun toiset yrittävät rakkaudella lisää lapsia..
- mamma4
täällä ainakin parisuhde kunnossa :) koen että molemmat olemme tyytyväisiä elämän tilanteeseen! Olen 28.v ja mieheni 30.v toista lasta yritetään. esikoinen täyttää nyt maaliskuussa 3.v eli iso tyttö jo :)
- Donnatest
Mamma4, jokos olet hankkinut kolmannen testin? Vai onko menkat alkaneet? Jännään täällä sun puolesta :) Vaan jännät päivät ne on itselläkin, kp30 kohta päättyy eli menkkojen pitäisi alkaa minä hetkenä tahansa jos on alkaakseen.
Mamastinalle myös peukut pystyyn että tärppi olisi viime viikolla tullut :)- mamma4
En oo vielä kolmatta testiä uskaltautunut ostamaan eikä myöskään menkkoja oo näkynyt :) toivotaan meille molemmille plussaa. Jännäillään yhdessä :)
- Mamastina
Jänniä päiviä teillä molemmilla, melkein alkaa jännittään teidän puolesta! :) Mukavaa viikonvaihdetta.
- toista
Wau! Todellakin, täällähän on jännä tilanne päällä.
Toivotaan plussaa teille molemmille Donnatest ja mamma4:)
Ja Mammastina. Sullahan oli ne ovikset viikko sitte ja touhuilitte sopivasti miehesi kanssa siinä päivää ennen, joten jännättäväähän sitä on kohta sullakin.:)
Mulla tänään kp10. Mitäs luulette, jospa sitä sais tuon ukon innostumaan tulevana viikonloppuna makkari hommiin, niin eiköhän ne simpat sitte sinnittelis munkin sisuksissa tuonne tiistaille, joka olis ainakin ovislaskurin mukaan mun otollisin päiväni tässä kierrossa?
- Donnatest
Täällä kp32 menossa, kai. Pieniä punaisia jälkiä paperissa vessareissulla, en vielä tiedä ennakoiko menkkojen alkua vai mitähän tämä on. Mulla yleensä alkaa menkat runsaina eikä tällaisella tiputtelulla. Ja tuntuu pieniä teräviä vihlaisuja välillä toisella puolen alavatsaa, yleensä menkkojen alla mulla on koko alavatsa kivulias.No, eiköhän tämä asia ratkea pikaisesti, kai sieltä runsaampi vuoto alkaa pian sitten jos menkat on. Pienenpieni toivonkipinä vielä kytee mutta pidän aika todennäköisenä että seuraavaan kiertoon mennään...
Toista, ainakin jos sunnuntaina puuhailette niin voisi uskoa, että aika iso todennäköisyys on, ja huomisenkin puuhailulla varmaan aika hyville prosenteille pääsee :) Arvaileeko hän ovistilanteen (ja kenties ottaa turhia paineita?) jos keskellä viikkoa ehdottelet?
Mä alan kyllä jo mielessäni liputtaa sun puolesta, mamma4 :) jos siis sulla piti menkkojen alkaa pari viikkoa sitten eikä vieläkään näy niin kyllähän tää jo aika lupaavalta vaikuttaa. Kerrohan jos/kun käyt testin hankkimassa että kuinka kävi.- toista
Hei!
Kumpaan sulla sulla kääntyyDonnatest, vai onko tapahtunut vielä mitään?
Ja joo. Mun mies on tosiaan alkanut ottaa paineita, mikä on aivan uutta nyt, sillä esikoista kun tehtiin, niin se olin meillä minä, joka niitä paineita otti. Just tänään luin, että tämä onkin aika yleistä miesten keskuudessa ja joillain miehilla saattaa jo pelkkän ovuloivan vaimon alastoman vartalon näkeminen latistaa himot:/
Meillä kun tuo seksi ajoittuu miehen tahdosta etupäässä juuri viikonlopuille ja mulla taas ovulaatio on useimmin juuri viikolla, että jos alan viikolla vihjailemaan, niin melko varmasti arvaa, mistä vaimolla kenkä puristaa ja alkaa vaan stressaamaan...
Entäs mamma4? Joko sä olet tehnyt sen testin? Älä enää pinaa meitä ja itseäsi, vaan tee se testi. Kyllä noi sun menkat on jo niin reilusti myöhässä, et joku syyhän siihen täytyy olla, ja mikä oiskaan sen luonnolisempi syy menkkojen puuttumiselle...=D
- Äippäli
Mamma4, montako testiä ajattelit tehdä? =)
En siis tarkoita mitenkään pahalla vaan jos sulla menkat tuolleen myöhässä ja tää kolmas testi ei näyttäiskään sitä positiivista menisin labraan verikokeisiin testaamaan.
Kokemuksena esikoisesta, 4 viikkoa ennen synnytystä huvikseen testattaessa sain negan! Mulla kun siis mitkään testit eivät positiivista näyttäneet paitsi verikoe.
Mutta onnea kaikille jotka sitä plussaa siellä odottelee ja peukut on pystyssä puolestanne! - Donnatest
Toista, aina vain kummallista sorttia on... eilen vuoto loppui yöksi, tänään taas aamupäivästä alkaen tullut joka vessareissulla paperiin punaista, ei kuitenkaan mitään runstasta vuotoa (siteeseen asti ei ole tullut mitään) ja taas näyttäisi iltaa kohti vähenevän. Masu on tänään kipristellyt kyllä menkkoja ennakoivasti, olen siis varsin hämilläni mutta ei auta kuin katsoa mihin tilanne etenee.
Harmillista tuo miehesi paineilu, mutta toivotaan nyt että simpat on sitkeitä - tai ehkä oviksesi sittenkin saattaa asettua eri päivään kuin ovislaskurit osoittavat (itse yllätyin Donnatestin kanssa siitä, että ovikseni onkin useita päiviä oletettua aiempi, kun kiertoni on kuitenkin se n. 30pv niin ovis ei osu siihen puolivälin kp15 kulmille vaan on usein kp12 tai 13). Joka tapauksessa, toivottavasti pääsette puuhailemaan tässä viikonlopun rauhassa sitten :) - mamma4
ahaa. kiitos kommentista äippäli. arvarsi paljon tuo että sinulla ei ole näyttänyt testit. kun olen paljon kuullut että joillakin ei näytä juuri ollenkaan nuo apteekin testit, mutta en sen enempää ole asiaa miettinytkään. :) ajattelin tuos kuun lopulla jos niit menkkoja ei nyt näy niin testailla ja sit jos vieläkin negaa niin verikokeisiin. esikoisesta oli mulla viikon kuukautiset myöhässä kun plussa napsahti. toki jokainen raskaus on erilainen :)
- äippäli
En toki usko että sinulla mamma4 olisi samanlainen tilanne kuin minulla mutta ajattelin tuoda tuon vaihtoehdon esille kuitenkin jos muutkin ihmettelevät negatiivista tulosta testi toisensa jälkeen vaikka oireet viittaisivat plussaan.
Ei pidä lannistua sainhan minäkin sen plussan sitten aikanaan :)
Jään kovasti odottamaan tuota sinun kolmannen testin tulosta...toivon todella että saat sen plussan aiemmin kuin verikokeissa vaikka tärkeintä varmaankin saada toivottu plussa sai sen sitten millä testillä tahansa =) - mamma4
Niin siis en kyllä tarkoittanut että minulla juuri samanlainen tilanne olisi. mutta mahdollinen toki. aika senpi näyttää :) kyllä se jossakin vaiheessa sieltä sitten tulee jos ei vielä ole tärpännyt :) oireet on kyllä samat kuin esikoisesta alussa: rinnat arat ei niinkään todella kipeät vaan hieman aristaa, maha turvoksissa iltaisin, nälkä ois kokoajan :)
- Donnatest
Yön aikana varmistui, että vaikka hieman outo alku oli niin menkoiksi tämä kääntyi. Menossa siis kp3, ja uusi toiveikas kierto.
Saadaan vielä mamma4 siis hetki jännittää ennenkuin saadaan sinun tilanteesta tietää, peukut pystyssä plussan puolesta edelleen :) - mamma4
Donnatest onnea uuteen kiertoon pidetään peukut pystyssä että seuraavalla kierrolla tärppäisi :) ja juu toivotaan et täällä ois jo tärpännyt pieni toive on jo ilmassa :)
- toista
Ai säkin jouduit taas tänne lähtöruutuun Donnatest:(
No toivotaan parempaa onnea meille molemmille tässä kierrossa:)
Meillä oli lakanan heilutusta lauantaina ja toistamiseen vielä eilen, joten nyt vaan elättelen toivoita, että miehen sisään päästämät sinpat pitäis pintansa ja nuo laskurit paikkansa, että se mun ovulaatio tosiaan sattuis huomiselle, sillä tuskin mä saan tuota miestä innostumaan enää tänään, vaikka ajattelin kyllä vielä varovasti yrittää viekoitella tota;))
Mamastinalla taitaa olla ketjun naisille loppuviikosta jännättävää, ellei mamma4 jo sitä ennen vahvista iloista plussauutistaan.:)
Toivotaan onnea molemmille:) - Mamastina
Harmi, että menkat alko, Donnatest, mutta uudella innolla tähän kiertoon! :) Ja toista, onhan teillä ollut onneksi petipuuhia la ja ma ja jos ti:na ovulaatio laskurin mukaan, niin hyvät mahdollisuudet. Mulla pitäisi alkaa menkat huomenna, me oltiin tosi innokkaasti ennen ovulaatiota, sen aikana ja jälkeen (testasin siis Onni-testillä), joten ajoitus oli kohdillaan, mutta saapa nähdä. Viime kierto oli 24 päivää, sitä edellinen 26 ja nyt kp 25. Pahoin pelkään, että menkat alkavat huomisaamuna, kuten tavallista. Rinnoissa ei ainakaan ole samanlaista aristusta kuin ensimmäisen kohdalla. Mutta pianhan se selviää, pettymys on kyllä suuri, jos menkat alkavat, mutta ei auta kuin jatkaa harjoittelua.
- Mamastina
Ja kiitos tsemeistä, Naiset! :)
- Donnatest
Lähtöruudussa tosiaan ollaan taas, mutta olen kyllä ihan innoissani tässä vaiheessa prosessia (ihanaa, kun sai tuon miehenkin vähän innostumaan, en ihan uskaltanut toivoa näin nopeaa reaktiota!), tässä tuon vuoden ikäisen taaperon ensiaskeleita seuratessa ei päivisin ehdi ihan niin paljon haaveilla uudesta nyytistä, se on nämä hiljaiset illat sitten omistettu niille ajatuksille :) Ei siis vielä jysähtänyt kovaa tällä kertaa, mutta toivottavasti ei montaa kertaa tarvitsisi lähtöruudun kautta mennä...
Mamastina, peukut on pystyssä sinun puolestasi, toivotaan parasta kuitenkin :) - eiksjuuh
Pikkukakkonen: arkipäivisin viideltä...?
- toista
Mamastina, miten sun menkkojen kävi, vai vieläkö odottelet?
Ja tytöt. Voitte onnitella, sillä mä tosiaan sain, kuin sainkin viekoiteltua tuon jörrikkäni vielä maanantai-iltana uusintaan... Siinä vaiheessa, kun mies veti ulos ja mä nostin jalat seinälle, niin miehellekin selvisi, missä kohdassa mun kiertoa mennään ja alkoi kysellä jotain tyyliin, " pantiinko me nyt se vauva alulle"?
Hih! Toivottavasti ois ukko oikeessa.:) - Mamastina
Hih, onnea "toista" viekoittelusta :). Mulla ei ole alkanut menkat vielä, kp nyt 27, vaihdellut siis 24-26, toivottavasti ei ala nyt yölläkään. Kävin jo ostamassa raskaustestin varastoon, JOS saisi sen tehdä huomenna tai viikonloppuna. :) Jännittää siis täällä! Kovasti.
- toista
Hmm, toihan on lupaavaa:)
Täälläkin on jo peukut pystyssä ja varpaat kippurassa sen puolesta, et sä pääset käyttelemään sitä raskaustestiä.:D
Elikäs paaaljon plussa onnea ja kerrothan sitte meille muille:)
Mikäköhän on tilanne "mamma4".? Tsemppiä myös sulle:)
- Mamastina
Hui, apua, ihanaa, mä taisin tehdä positiivisen raskaustestin aamulla!!! Viiva oli vaaleampi kuin testiviiva, joten teen uuden testin su.na. Testasin ennen miehen töihin lähtöä, jännättiin yhdessä. :) Uskomatonta...
- toista
Wautsi ihanaa! Paljon Onnea:)
No entäs mitä mies sanoi? Oliko innoissaan?
Oot varmaan itse onnesta sekaisin ja niin oisin kyllä minäkin sinun sijassasi. Toivottavasti pääsisin itsekin jo tästä kierrosta testaamaan plussan:)
Muistinko oikein, että teillä tää oli kolmas kierto kumien lopettamisen jälkeen, kun nyt tärppäsi?
- Mamastina
Kiitos "toista" sanoistasi!! Mies jännitti lapsen kanssa leikkien lattialla ja sanoi, että on tosi hieno juttu. :) Eilen illalla, kun sanoin, että on kovasti ristiriitaiset tunteet, pelottaakin,( esikoisen syntymä oli aika hurja ) ja voi niitä raskausajan vaivoja...Mies ymmärtää, mutta lisäsi myös siihen, että raskausmasu on niin ihana ja olisihan mahtava saada toinen lapsi! Onnellinen siis on, mutta sanoin, että teen testin kuitenkin uudelleen, tiirattiin molemmat niitä viivoja. :)
Lopetimme kumin käytön lokakuun lopussa eli joo, tää taitaa olla nyt kolmas kierto. - Donnatest
Voi täällähän oli ihania uutisia luettavana, paljon onnea Mamastina ja toivottavasti tosiaan saat sitten parin päivän päästä ihan vahvan plussan ihasteltavaksi! :)
Toista ja Mamma4, toivottavasti teidänkin tilanne on yhtä onnellinen ja saatte plussatestit tehdä pikapuoliin :) Täällä menossa kp8, Donnalla seurailen tiiviisti koska alkaa ovis lähestyä, oletettavasti ensi ti-ke paikkeilla mutta kun nyt tämä kierron alku oli niin outo niin saa nähdä meneekö oviksenkin aikataulu eri tahtiin. - mamma4
Paljon onnea Mammastina!! :) toivotaan myös täällä kovasti sitä plussaa :) en oo vielä testiä tehnyt ajattelin odottaa juuri tuonne loppu kuuhun asti jotta sitten näyttäisi varmemmin jos menkkoja ei kuulu :) vielä mekoista ei ole tietoakaan eli lupaavalta näyttäisi :)
- Mamastina
Kiitos "mamma4", toivotaan plussaa sinnekin!! Tein uuden testin tänään ja kyllä sieltä selkeät 2 viivaa muodostuu, vaikkakaan ei ihan niin tummana kuin testiviiva, mutta kyllä nyt jo taidan uskoa tämän ihanan asian. :) :) Neuvolaan mukava ottaa yhteyttä, viimeksi juuri kerroin tyttöä käyttäessä, että haaveilemme pikkukakkosesta. Neuvoi olemaan ottamatta liikaa paineita. Leppoisaa su.ta kaikille ja mukavia hetkiä miehen kanssa lakanapuuhissa ;)
- toista
Sanokaas naiset, mitähän tää nyt on?
Mulla on alavatsa ollut oudon oloinen ja jotenkin turvottava olo koko tään päivää ja äsken vessassa käydessäni huomasin, et oli tullut pikkuinen pläntti pinkkiä valkovuotoa pikkareihin. Menossa kp 22/28, ja 9 päivää kulunut oviksista, jolloin kyllä onnistuttiin heiluttamaan lakanoita kerrankin oikein kunnolla:)
Toisaalta mua on alkanut jännittämään ja pelottaa se ensiviikolla tapahtuva töihinpaluuni ja muksun vieraaseen paikkaan hoitoon vienti, et voishan nuo vatsaoireet tietysti siitäkin johtua:/. - toista
Mitä tää on? Onko täällää enää muita?
Puolen viikon maissa tuli pikkareihin tuhru sitä pinkkiä valkovuotoa ja turvotti.
Eilisen päivää vatsassa juili jo menkkamaisesti ja nyt sitte tänään iltapäiväll alkoi kunnon runsas kuukautisvuoto ja tänään on vasta kp/24, kun pari edellistä kiertoa on alkaneet kp/28 ja niin pitkälti kun muistan, mulla on kierto ollut aina jotain 28-30 päivän luokkaa.
Voisko tää menkkojen varhainen ajankohta olla tosta hoitovapaan loppumisesta ja lapsen tulevasta päivähoidon alkamisesta johtuvaa?
Huoh;( No ainakaan plussaksihan tää ei enää tässä kierrossa käänny. Et se siitä sitte taas tällä kertaa:/. - Donnatest
Toista, voi että :/ Veikkaisin kyllä kans, että jos kierto nyt yhtäkkiä rupeaa heittelehtimään niin tosiaan vois kyllä johtua tulevien muutosten aiheuttamasta stressistä. Muistelen, ettet halunnut käyttää ovistestejä ylimääräisen stressaamisen välttämiseksi? Mietin vaan, että auttaisko se tälläisessä tilanteessa kuitenkin näitä pähkäämisiä jos suurinpiirtein tietäisit missä vaiheessa ovulaatio on ollut. Eihän se tietty kierron pituutta muuta miksikään mutta ainakin itsellä se on antanut jollain tavalla stressittömämmän olon kun varmasti _tietää_, että kroppa toimii oletetusti.
Meillä on ollut vähän hektistä tässä viimeinen viikko (tuolla taaperoisella riittää virtaa ja nukkuu päikkäreitä varsin vähän, lisäksi päätin nyt aloittaa tutista vierottamisen...), on kyllä jäänyt nyt kierron seuraaminen ihan kokonaan. Oletettavasti ovis tuli ja meni, en tiedä osuiko meidän peuhaaminen lähellekään oikeaa ajankohtaa. En siis jaksa edes toivoa, että tärppiä tällä kertaa tuli, varsinainen onnenkantamoinen jos niin olisi käynyt.
Tsemppiä hoitoonviennin ja töiden aloittamisen kanssa, toivottavasti sujuvat jouhevasti molemmat. - Mamastina
Voi kurja, "toista" menkoista, kuulostaa siltä, että kierto heittelee stressin takia. Kannustan kans kuitenkin miettimään ovis-testejä; mulla ainakin kierto sen verran vaihdellut, 24 tai 26 päivää, etten varmaksi olisi lainkaan osannut arvata ovis-päivää. Tsemppiä töihinpaluuseen ja hoidon aloitukseen!
Toivotaan "Donnatest" onnenkantamoista ;) - äippäli
oletko mamma4 tehnyt vielä testiä? täällä jännäillään ihan sun puolesta, niinkuin kaikkien muittenkin. Malttamattomana odottaa uutisia :)
- mamma4
Juu on testi tehty negaahan se näytti ja menkat alkoivat noh en lannistu uutta yritystä! :)
- toista
Huoh! Se ois sitte ensimmäinen viikko pulkassa, mulla töissä ja tytöllä hoidossa.
Turhaan pelkäsin miten tyttö alkaa hoitopaikkaan suhtautua. Ensimmäisenä aamuna oli vähän äitiä ikävä ja neiti jäi itkemään, mutta jo tokalla kerralla äiti oli kuin ilmaa ja hyvä että kerkesi lähtösuukon antaa, kun oli jo niin kiire uusien kavereitten kanssa leikkimään.
Äidillä sensijaan koko viikko on mennyt tuskaillessa ja harjoitellessa uusia kuvioita, kun niin paljon on kerennyt meillä työpaikalla tapahtua tässä kolmessa vuodessa. No eiköhän se siitä pikkuhiljaa ala mullakin sujumaan:).
Sanokaas nyt viisaammat, kun mulla tuli vielä tänäänkin tipottelua ja varsinainen vuotokin kesti 6 päivää, eli keskiviikolle, niin missä mulla nyt mättää?
En muista et koskaan ois menkat näin pitkään kestäneet. Ne on aina olleet 4-5 päivää, joista varsinaista vuotoa on 3-4 pv.
Kiitos muuten tsempeistä Donnatest:)
Mikä sulla on nyt kierron tilanne?
Taidetaan olla jokainen taas samassa tilanteessa, kuin mamma4.:(
Mutta tosiaan. Ei lannistuta, vaan uutta yritystä:) - Donnatest
mamma4, voi hitto että sullakin sitten lähtöruututilanne kuitenkin :( Mutta lannistuminen ei tosiaan mitään auta, tsemppiä taas uuteen kiertoon!
Toista, kiva että muksu sopeutui niin nopeasti. Monella tutulla mennyt parikin viikkoa ennenkuin lähtenyt noin reippaasti menemään. Ja vaikken sinun ammattiasi tiedä niin voin kuvitella, että nykymaailmassa alalla kuin alalla kolmessa vuodessa ehtii tapahtua vaikka mitä, tsempit siis vielä uusiin kuvioihin sopeutumiseen sinulle. Itse tiedän, että minua odottavat osin uudet haasteet kun palaan töihin, toisaalta se varmaan virkistää, että entiset rutiinit vaihtuvat toisiin.
Mulla oli kans viime menkat varsin omituiset, ihan erilaiset kuin aiemmat. Mietin, että saattaiskohan elimistö reagoida näihin vauvahaaveisiin jollain tavalla ja aiheuttaa pieniä tepposia sen myötä. Mulla nyt menossa kp25, yhtään ei tunnu että raskaana oisin eli lähinnä odotan uuden kierron alkua. Tällä hetkellä flunssa vaivaa ja perusarjen pyörittäminen vie kaiken energian, joten ei oo ees ehtinyt harmitellakaan ettei tässä kierrossa tärpännyt. Toivottavasti seuraavaan pääsen sitten terveenä ja uudella tarmolla mukaan :) - Vauvakuumeilija
Hei! Saanko liittyä joukkoonne?
Olen 37-vuotias 3,5 vuotiaan ihanan pojan äiti. Haaveilemme koko perhe pikkusisaruksesta. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä koskaan, varmoja päiviä olemme aiemmin "käyttäneet". Nyt oman terveydentilani kohentuneen muutoksen myötä yritimme ensimmäistä kertaa metsästää oviksen ja peuhasimme ahkerasti tuolloin. Ovulaatio (aistimusten varaisesti havaittu) oli viikko sitten ma-ke välisenä aikana. Maltti ei ole mulle valtti ja kaikenlaisia oireita on olevinaan jo kovasti. En meinaa malttaa odottaa testin tekemistä :) - mamma4
juu näin kävi että menkat alkoikin taas yllättäen hmh.. noh toivomusta ilmaan vaan :) donnatest ja toista tsemppiä meille kaikille!! ja tervetuloa joukkoon vauvakuumeilija :) meil loma matka tulossa viikonpäästä jospa se stressi unohtuisi siel auringon alla :))
- toista
Mukaan vaan Vauvakuumeilija. Ihanaa et saadaan lisää naisia tähänkin viestiketjuun:)
Mulla taitas olla nyt ottiaika käsillä, tai ainakin noista kirkkaista limoista ja muistakin merkeistä olen niin päätellyt. Hih! Niin ja siitäkin, kun on himottanut koko päivän jo töissä;)
Nytpä ei puutu enää kuin se, että miten saisin miehen vaan illalla innostumaan. Liikaa en uskalla vongata, ettei se aavista ja saa sitäkautta turhia suorituspaineita. Mun miehellä on nimittäin vähän sitä vikaa, et jos sille sanoo suoraan, että nyt ovuloin ja tarvitsen miestä, niin siltä voikin mennä koko homma puihin.;(
Sä taidat olla nyt tään ketjun naisista pisimällä kierrossa Donnatest. Mitkäs sulla tuntemukset, et se kumpaan kääntyy?
Voi mamma4. Mä oon kade sulle, kun pääsette sinne aurinkoon lomalle. Muistakaa nyt sitte myös kovasti "touhuilla" siellä lämpimässä auringon alla:)
Niin ja Hyvää Ystävänpäivää naiset:) - mamma4
Juu tottakai täytyy viettää siellä auringon alla lemmenloma kun stressikin on poissa ;) ainiin ja ystävänpäivät kaikille naisille!! :) niin donnatest mitens sulla? :)
- Donnatest
Vauvakuumeilija, tervetuloa vaan joukkoon :)
mamma4, ihanaa reissua teille, toivottavasti osuu ajoitukset nappiin ja reissusta sais pysyvän tuliaisen :)
Toista, olikohan ystävänpäivästä mitään apua tuossa suostuttelussa? :) Meillä ainakin isäntä on sen verran romantikkoluonne, että näissä puitteissa ei ole mitenkään hankala saada innostumaan ja unohtamaan turhat paineet. Peukut pystyssä että nyt tärppäsi, mikäli sait miehesi mukaan juttuun.
Minä tosiaan odottelen menkkoja alkavaksi heti alkuviikosta (tänään kp29, viime aikoina kierto ollut 30-31pv). Ei yhtään tunnu siltä että ois tärpännyt, masussa pari oudompaa nipistystä tuntunut viime päivinä mutta oon tulkinnut ne lähinnä menkkoja ennakoiviksi. Ekassa raskaudessa olin älyttömän ylitunteellinen alkuviikkoina, olisin vaan halunnut vollottaa millon mistäkin ilman syytä. Nyt ei ainakaan oo mitään sellaista ilmassa, tosin kai ne oireet vähän vaihtelee eri raskauksissa.
Myöhäistä ystävänpäivää teille kaikille, ja mukavaa viikonloppua! :) - toista
Heippa!
Missä mennään Donnatest ja Vauvakuumeilija? Tulkaas tytöt päivittämään.
Ja tosiaan. En tiedä mistäpäin silloin ystävänpäivänä tuuli, mutta kyllä me lakanoita heiluteltiin. Eikä mun tarvinnut edes suuremmin vongata. Pyörin ja pyllistelin vaan iltasella kotitöitä tehdessä pelkissä pikkareissa ja häthätää vesirajaan ulottuvassa tunikassa, niin kummasti tehosi ja isäntä alkoi itse ehdotella. Kyllä se laeuttuaan totesi mulle, että olitpa sä kiihkeä...Elikäs nyt täällä taas vaan jännätään.=D
Mä olen kyllä muulloinkin aina ovisten aikaan himokaampi, mutta se jääköön meidän naisten salaisuudeksi;))
Mitenhän mamma4 siellä aurinkoisella lemmenlomalla? Voi kun saisivatkin siellä aluilleen, tulis ihana tuliainen. - Donnatest
Toista, hienoa kuulla että teillä meni ystävänpäivä nappiin! :) Nyt sitten jännätään porukalla puolestasi, hih.
Täällä menkat antoi odotella itseään pari ylimääräistä päivää eli näköjään lähtee taas kierron pituus heittelemään, tänään kuitenkin ensimmäiset punaiset jäljet ilmestyivät eli kp1 menossa. Flunssa pitää minua vieläkin tiukasti otteesaan, parin helpomman päivän jälkeen tauti teki taas paluun kahta pahempana :( Toivottavasti nyt pian kuitenkin hellittäisi niin jaksaisi olla innostunut uuden kierron seuraamisesta.
Mitenkäs Vauvakuumeilija sinulla sujuu, alkaako kierron loppu jo olla lähellä eli pääsetkö kohta jo testailemaan kuinka kävi? :)
Onkohan Mamastina kadonnut jo kokonaan tuonne odottajien puolelle, olis kyllä mukava kuulla kuulumisia tärpin jälkeenkin :)- Vauvakuumeilija
Aurinkoiset tervehdykset! Mulla on nyt kp 36...yleensä menkat alkaneet kp 35. ihmeellisiä oireita on, samanlaisia kuin ekassa raskaudessa, voivat olla toki menkkaoireitakin.
Hätäisenä tein apteekin raskaustestin jo kp 34 ja se oli nega:-(mutta vielä en luovu toivosta tämän kierron suhteen. - Vauvaluumeilija
Vauvakuumeilija kirjoitti:
Aurinkoiset tervehdykset! Mulla on nyt kp 36...yleensä menkat alkaneet kp 35. ihmeellisiä oireita on, samanlaisia kuin ekassa raskaudessa, voivat olla toki menkkaoireitakin.
Hätäisenä tein apteekin raskaustestin jo kp 34 ja se oli nega:-(mutta vielä en luovu toivosta tämän kierron suhteen.Kyllä ne oireet menkkoihin liittyivät :-(
Uutta yritystä seuraavaan erään...ihanaa kun kevätaurinko jo pilkistelee :-) - toista
Vauvaluumeilija kirjoitti:
Kyllä ne oireet menkkoihin liittyivät :-(
Uutta yritystä seuraavaan erään...ihanaa kun kevätaurinko jo pilkistelee :-)Harmi, kun nyt kellään meistä tään ketjun naisista ei tunnu onnistavan.
Nimittäin mullakin on tänään ollut jo ihan menkkamainen olo, vaikka menossa vasta kp 23:(
Vaikuttiko toi mun töihin paluu, vai miks mun kuukautiskierto näin lyheni, jos tästä menkat taas alkaa? Aiemmin kierto on ollut aina säänöllinen ja kesto 28-30 pv, mutta viimekuussa vain sen 24 pv ja nyt näyttäis sama toistuvan, sillä tuskin tää oireilu mitään raskauteenkaan viittaavaa on, vaikka sitähän tässä toivorikkaana koetan vielä itselleni uskotella... Joten ei heitetä vielä kirvestä tään kierronkaan osalta kaivoon, vaan jännäillään miksikäs tää lopulta kääntyy.:)
Sulla on aika pitkä tuo kierto "Vauvakuumeilija".
Toisaaltahan se helpottaa naisen elämää muulloin, paitsi näissä perheen lisäys puuhissa, joissa se menkkojen ja seuraavien ovisten jatkuva odottelu tuntuu muutenkin kestävän aina pienen ikuisuuden ja kun muutenkin silloin se oma vauvakuumeinen mieli on niin malttamaton. Ajatuksissa pyörii vaan se ysi ja sama ja tuntee vaikka mitä ihmeellistä omassa kropassaan ja miettii, että nytkö?
Onneksi ensiviikolla ollaan jo maaliskuussa ja vuodenaika vaihtuu talvesta kevääseen. Ihanaa:)
- Donnatest
Vauvakuumeilija, kylläpä oli kurja tulla lukemaan, että sinulla ei sitten tärpännyt :/ Mutta tosiaan uutta yritystä sitten vaan.
Toista, mitenkäs sinulle kävi, alkoiko menkat vai eletäänkö nyt jänniä hetkiä?
Täällä kp9 eli otolliset päivät lähenee. Flunssa alkaa itsellä vihdoin olemaan ohi mutta isäntä on valitellut yskän tekevän paluuta, toivottavasti nyt kuitenkin jaksaisi lähipäivinä innostua pikkuisen kuitenkin. Kevätauringosta tosiaan koitetaan ammentaa intoa, toivottavasti muukin kuin lämpötila kääntyisi pian plussalle ;)- toista
HuoH, tänään kp 1, elikäs samalla viivalla taas ollaan;(
Eikä nää kuukautiset oikeestaan edes yllättäneet, kyllä ne merkit sitä jo enteili.
Ei muuta, kuin taas vaan uutta yritystä putkeen, niin jospa se siitä, ja onhan tuo yrittäminenkin aikas kivaa ja innostavaa puuhaa;)
- mamma44
Moikka naiset täällä taas :) loma meni hyvin ja rentouttava oli kyllä. menkat ois nyt 3 pv myöhässä ei auta kun ootella testinkin tein hätäsenä taas nega tuli mut ei muutakun oottelua :) ja jouduin tuot nimimerkkiä vaihtamaan ei antanu samaa laittaa eli mamma4 tääl kirjottelee nykynen mamma44
- Donnatest
mamma44, mukavaa että teillä meni loma hyvin :) Vieläkös menkat antaa odotuttaa itseään? Täällä ainakin kovasti peukutellaan, että pääsisit testaamaan paremmalla onnella jo pian :)
Täällä Donnatestin kanssa ovisbongaus tuotti tulosta kp13 (nyt menossa kp19), edeltävinä päivinä mukavasti tuli viihdyttyä vällyjen välissä, toivomus siis kova että tällä kertaa olisi tärpännyt. Onneksi tuo vauhtihirmu pitää sen verran kiireisenä päivisin, ettei liikaa ehdi unohtua haaveilemaan ennenaikaisesti.
Toista, mitenkäs siellä sujuu harjoitukset? :)
Ihania kevättalvisia päiviä teille kaikille, itse olen kovasti koittanut ulkoilla viime päivinä kun vihdoin tuo aurinkokin on viihtynyt näkyvillä.- mamma44
äh.. kyllähän sieltä se vuoto alkoi kun menkat oli ollut 5pv jo myöhässä. höh. hetken ehdin jo toivoa. tulevaisuus näyttää :) toivotaan että teillä muilla on parempi onni kierron suhteen :) ja ihanaa kevättä ;)
- Vauvakuumeilija
mamma44 kirjoitti:
äh.. kyllähän sieltä se vuoto alkoi kun menkat oli ollut 5pv jo myöhässä. höh. hetken ehdin jo toivoa. tulevaisuus näyttää :) toivotaan että teillä muilla on parempi onni kierron suhteen :) ja ihanaa kevättä ;)
Kurja kuulla ettei tärppejä ole tullut muillekaan. Täällä on otolliset päivät käsillä, tuntuu että nuo ovis-oireetkin on tosi vahvat, kun niihin kiinnittyy nyt paljon huomiota. Luulimme vuosia ettemme voi saada lasta ja sitten ykskaks olinkin raskaana, voi sitä onnen määrää. Esikoisen syntymä oli niin rytinää että vannoin tuolloin hänen jäävän ainoaksi, aika pian mieli muuttui, mutta vauvasta saatoimme vain haaveilla oman terveydentilani vuoksi. Nyt uskallsmme edes yrittää...toivotaan tärppiä näille päiville
- toista
Toivotaan tosiaan, et saatais niitä himoitsemiamme plussia jo tässä kuussa ja peukutetaan sille.
Sulla "Vauvakuumeilija" on olleet aivan samanlaiseet tuumailut heti esikoisen synnytymän jälkeen, kuin mitä itsekin ajattelin, ja taisinpa tuon ääneenkin lausua, että meidän lapset olis tässä. Mutta niin se naisen mieli vaan muuttuu ja kun omat paikat paranee ja pahin vauva-aika on ohi, niin mielikin siinä sivussa tekee täysvoltin ja alkaa kaivata vielä kerran saada sen oman pienen nyytin rinnoilleen.
Mulla menossa tänään kp 15 ja oireet on olleet sen oloiset, että ovuloin. Seksiä oli viime lauantaina ja nyt eilisiltana. Elikäs ajankohta meni joksenkin nappiin, kun ne isännän pienet siimahännät odottaa jo valmiina päästäkseen hedelmöittämään. Vielä kun sais miehen innostumaan illalla uudelleen, niin oisihan sitä taas mitä jännätä... Peukkuja meille kaikille:)- Vauvakuumeilija
Täällä ollaan todella jännän äärellä...ovulaatio oli viime keskiviikkona ja yritystä sen molemmin puolin. Muutama päivä sen jälkeen luulin että olen tulossa vatsatautiin, kun oli useana päivänä kuvottava olo ja hirveä väsy. Eilen tuli järkyttävät menkkamaiset kipusykäykset, jotka kestivät vajaan tunnin ja nyt tänään bongasin verensekaista valkovuotoa...ja olen todella herkillä emotionaalisesti. Voi kumpa tämä olisi nyt kiinnittymiseen liittyvää, esikosta oli samanlaisia juttuja.
- Donnatest
Täällä ollaan nyt jännien päivien kynnyksellä, kp29 menossa eli loppuviikon aikana pitäisi menkkojen ilmaantua jos on ilmaantuakseen...
Tällä hetkellä on kyllä itsellä vahva tunne, että olisi saattanut tärpätä. Viime päivinä olen ollut älyttömän tunteikas ilman erityisempää syytä, rinnoissa tuntunut pientä satunnaista kihelmöintiä ja alavatsassa pieniä nipistyksiä ohimennen. Vastaavia tuntemuksia oli ekassa raskaudessa, joten toistaiseksi siis toiveikas olo :) Jos ei ma kuulu menkkoja niin sitten käyn ostamassa testin...
Vauvakuumeilijan oireet kuulostaa yhtälailla kovin lupaavilta, peukut pystyssä sinunkin puolesta! Toista, mitenkäs teillä sujui, saitko isännän vielä innostumaan? Tosin hyvinhän nuo edellisetkin yritykset osui. :)- Vauvakuumeilija
No nyt tuli kuvaan sitten ihme unohtelut ja kaikki tavarat tippuu käsistä. en tiedä, toivon ettei ole pelkkää toiveajattelua tai pms-oireita...niitäkin mulla aina on ollut muttei noin pian oviksen jälkeen.
Mukava kuulla että Donnatestilläkin lupaavia tuntemuksia.
- Han~na
Joo, sujuihan meillä. Käperryin nimittäin silloin illalla sängyssä miehen kaikkuun ja pyysin sitä kääntymään niin, että pääsisin lusikkaan sen peiton alle lämmittelemään. Ei isäntä jaksanut pitkään siinä rauhallinen olla, kun mun pyllyni hinkkasi etumustaan vasten ja siihenhän se johti, mitä mä toivoinkin.;))
Tänään huomasin, että mullakin on ajankohtaan nähden outoa valkovuotoa ja pitkin iltaa on ollut pientä palelua, väsyttää ja alavatsaa nipaille oudosti.
Toisaalta juu. Voihan nuo olla kyllä flunsa oireitakin, mutta entäs tää valkovuoto? Se nyt viittais vähän sinne, että saatais olla vihdoinkin tärpännyt.
Nyt pidetään peukkuja jokainen ja toivotaan parasta. Olispa ihanaa, jos me kaikki saatais plussat tästä kierrosta?
ps. mun nimimerkki "toista" onkin näköjään varattu jollekin toiselle, joten tästälähtien olen "Han~na- Älä unta näe
Nyt pidetään peukkuja jokainen ja toivotaan parasta. Olispa ihanaa, jos me kaikki saatais plussat tästä kierrosta?"
— No ei todellakaan toivota. Oletko joku kukkahattu-täti?
- Donnatest
Täällä ei enää tarvitse jännittää, kp1... To alkoi olla menkkamaisia masunippailuja, joten eipä tämä yllätä. Pieni pettymys toki toiveikkaan viikon jälkeen, mutta eipä se auta kuin jatkaa harjoituksia.
Peukkuja ja tsemppiä teille muille vielä, toivottavasti saataisiin plussauutisia :) - Donnatest
Hm, korjaus eiliseen tilanteeseen. Ilmeisesti kuitenkin nyt kp33, vielä siis pieni toivonkipinä elää?!? Eilen siis oli varsin voimakkaat menkkamaiset nippailut masunpohjassa ja paperiin ilmestyi aavistus rusehtavaa vuotoa, joten automaattisesdti oletin että siitähän ne alkoi. Sen jälkeen ei kuitenkaan mitään muuta vuotoa ole tullut...
Jännitys siis jatkuu täälläkin. En taida ihan vielä huomenna rynnätä testiostoksille vaan odottelen vielä ainakin ensi viikonloppuun sen kanssa.- Han~na (ent. toista)
Wau! No mutta, nyt toivotaan, että tuo ois jurri sitä ja että oisit raskaana:)
Onko sulla vielä sitä tunteiden herkkyyttä ja niitä oireita rinnoissa ja masussa ja onko tullut mitään muuta, joka viitais raskauteen?
Osta vaan se testi jo valmiiksi. Mä ainakin olen jo niin malttamattomana täällä ja odotan että täänkin ketjun naiset alettais saada niitä plussia:)
Mulla on menossa kp/25 ja nyt koko viikonlopun on alavatsaa nipistellyt ja eilen tuli housuihin jotain ihmeellistä rusehtavaa valkovuotoa. Siis kuvittele tähän aikaan kierrosta mulla tulee limaista, pikkuisen rusehtavaa valkovuotoa. Eikö tää nyt vaikuta jo aika lupaavalta, vaikka muita raskausmerkkejä ei vielä olekkaan? - Vauvakuumeilija
Han~na (ent. toista) kirjoitti:
Wau! No mutta, nyt toivotaan, että tuo ois jurri sitä ja että oisit raskaana:)
Onko sulla vielä sitä tunteiden herkkyyttä ja niitä oireita rinnoissa ja masussa ja onko tullut mitään muuta, joka viitais raskauteen?
Osta vaan se testi jo valmiiksi. Mä ainakin olen jo niin malttamattomana täällä ja odotan että täänkin ketjun naiset alettais saada niitä plussia:)
Mulla on menossa kp/25 ja nyt koko viikonlopun on alavatsaa nipistellyt ja eilen tuli housuihin jotain ihmeellistä rusehtavaa valkovuotoa. Siis kuvittele tähän aikaan kierrosta mulla tulee limaista, pikkuisen rusehtavaa valkovuotoa. Eikö tää nyt vaikuta jo aika lupaavalta, vaikka muita raskausmerkkejä ei vielä olekkaan?Ompa aurinkoista luettavaa, pidän niin peukkuja kaikille meille :-)
Mullakin on nyt kahtena päivänä tullut pissareissulla paperiin vaaleanpunaista, muttei kuulu kuitenkaan menkkoja, joiden aika kylläkin nyt olisi...ajattelin itsekin odottaa loppuviikkoon testaamisen kanssa, mikäli eivät menkat ala. - Han~na (ent. toista)
Vauvakuumeilija kirjoitti:
Ompa aurinkoista luettavaa, pidän niin peukkuja kaikille meille :-)
Mullakin on nyt kahtena päivänä tullut pissareissulla paperiin vaaleanpunaista, muttei kuulu kuitenkaan menkkoja, joiden aika kylläkin nyt olisi...ajattelin itsekin odottaa loppuviikkoon testaamisen kanssa, mikäli eivät menkat ala.Mikä teillä tilanne tytöt?
Mulla on tänään kp28/28 eikä vielä tietoakaan menkoista:)
Sitä limaista valkovuotoa kyllä tulee ja iltasella töiden jälkeen olen rättiväsynyt, samoin aamulla suihkussa huomasin, että rinat on alkaneet aristaa. Oiskohan tää nyt SITÄ? Milloin aiotte tehdä testin? Mä odottelen ehkä vielä paripäivää ja sitte testaillaan:)
Toivotaan parasta meille kaikille.:)
- Donnatest
Han~na, mukavan lupaavalta kyllä kuulostaa siellä, toivottavasti saat tehdä plussatestin lähipäivinä :)
..ja sitä samaa toivon itsekin. Kp36 menossa eikä täälläkään näy merkkiäkään menkoista enää. Viime viikolla torstaista sunnuntaihin asti oli menkkamaisia nipistelyjä vähän väliä mutta hävisivät sitten. La pienen ruskean vuodon lisäksi ei ole tullut mitään. Merkkejä raskaudesta voisin kyllä kehitellä vaikka kuinka paljon (väsyttää läpi päivän, olen usein ärtynyt, itkettääkin välillä, aamuisin saattaa olla vähän heikottava olo, pitkin päivää tuntuu että on NÄLKÄ vaikka normaalisti syön...), mutta en ole uskaltanut niiden varassa vielä kovin vahvasti uskoa tärpänneen ettei pettymys olisi kova jos käykin niin että menkat alkaa tai testi on nega.
Ensimmäistä raskautta odotellessa huomasin, että kiertoni saattaa lähteä heittelemään reilustikin, heitti jopa 10-12 päivää muutaman kerran, eli siksi olen koittanut tässä olla rauhallisesti vielä. Nyt mietin, että voisin huomenna hakea testin ja katsella josko tuossa pääsiäisen kuluessa tulisi sitten testailtua mikäli ei menkkoja vieläkään näy.
Vauvakuumeilija, miten mahtaa sinulla sujua?
Hauskaa pääsiäistä teille, ja päivitelkää kuulumisia kun jotain selviää :) - Donnatest
Tulenpa tänne päivittämään oman tilanteeni - mies oli eilen kovin levoton testin haun jälkeen ja kyseli että jokos tarkistellaan tilannetta. Tänään aamulla herättyäni sitten tein testin, eipä tarvinnut odotella kauan tulosta kun viiva alkoi jo näkyä! Eli plussalla ollaan :)
Vähän tässä nyt on onnesta soikea olo, ei oikein tiedä miten päin olisi. Toivottavasti meillä on plussa-aalto aluillaan nyt ja saadaan muitakin uutisia tänne pian :)- Han~na (ent. toista)
Paljon Onnea plussasta Donnatest:)
Jee! Ja heti perään ihania uutisia täältäkin. Tein aamulla testin ja mullakin plussaa:))
En meinannut todeksi uskoa, kun viiva alkoi näkymään, mutta kun mieskin näki saman, niin uskottavahan tää on ja onnesta soikeena ollaan miehen kanssa täälläkin:)
Miten Sulla Vauvakuumeilija? Joko olet testaillut?
- Donnatest
Han~na, mahtavaa! :) Paljon onnea myös teidän talouteen. Nyt sitten peukutellaan vielä Vauvakuumeilijalle kovasti, toivottavasti sieltäkin plussauutisia kuuluu.
- Vauvakuumeilija
Onnea teille plussanneille hirmuisesti! Mulla on oireet kehittyneet menkoiksi tai siis ihmeelliseksi veriseksi tiputteluksi...taitaa siis olla turha tehdä testiä. Ärsyttävää kun on niin voimakkaat pms-oireet ja tuntuu että iän myötä voimistuvat, sekoitan ne toiveissani raskausoireisiin. Uutta yritystä kehiin vaan ensi kierrossa taas, mieskin kun haluaa yhä yrittää ja myötäelää mukan tunnemyllerryksessä.
- Donnatest
Vauvakuumeilija, harmi kuulla että ei nyt kaikki päästy samaan plussa-aaltoon mutta hengessä ollaan edelleen, tsemppiä tulevaan kiertoon :)
- Han~na (ent. toista)
Kiitos onnitteluista Vauvakuumeilija.
Harmi, kun ei nyt päästykään yhdellä kertaa kaikki kolme tuonne odottajien palstoille. Hiljaa hyvä tulee, ja kyllä se vielä kevään mittaan varmaan sullekin pärähtää se plussa. Tsemppiä ja keväisiä plussatuulia alkavalle huhtikuulle.- Vauvakuumeilija
Kiitos myötäelosta :-).
Tilasin justiin minäkin donnatestin apteekista...josko sen kanssa saisi varmuutta ovis ajankohtaan...kun se on ollut aistinvaraista tähän saakka. Tosi kummalliset menkat ovat olleet nämä kun pahoinvointi ja rintojen arkuus jatkuvat aina vain vaikka vuoto jo oli ja meni.
- Donnatest
Vauvakuumeilija, outoa tosiaan jos oireilut vieläkin jatkuvat.
Toivon kovasti, että Donnatest osoittautuu sinulle yhtä hyväksi hankinnaksi kuin itselleni :) Itselläni oli aluksi haasteita oppia laittamaan sopiva määrä sylkeä siihen (liikaa/liian vähän niin se tuppaa karkaamaan linssin reunoille eikä tuloksen lukeminen silloin tahtonut onnistua), kannattaa siis harjoitella sitä käyttöä hyvissä ajoin ennen oletettua ovista niin ei mene bongaukset sen takia harakoille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1876698- 352403
- 1872139
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101413Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1181393- 731097
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241057Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,301035Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44961Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke13936