Dewalt De711 vai makita lh1040f?

Saha puuttuu

Kumpi otsikon sahoista kannattaa hankkia yleissahaksi?

Dewaltia olen käyttänyt (lainakoneena) ja se oli ihan ok. Toisaalta Makitan saisi 10% halvemmalla.

Käyvät hinnat noille näyttää olevan:
Makita 399,-
Dewalt 440,-

10

6454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap1234a

Makitaa käyttänyt listahommissa. Vähän mopo se on muuhun. Helvetin äänekäskin. Mutta ihan näppärä saha noin muuten tollasiin pikkuhommiin. Tuosta DeWaltista ei kokemuksia.

• bläkkändekkeri

dewaltin sirkkelit ovat olleet pääsäästöisesti kohtuu luotettavia, ja jiireiltään tarkkoja; monet listoitusfirmat suosivat ainakin elu ajoilta periytynyttä puristuskahvaista kaapparia tarkkuutensa ja sahausjälkensä puolesta, ja näinäkin päivinä näkee eluja edelleen ajossa enkä jaksaisi uskoa että parikymmentä vuotta vanhoja makitan tai monen muunkaan merkkivalmistajan sahoja tullaan koskaan työmailla näkemään, ei edes dewaltin joka on siis black&deckerin omistama "premium" merkki, jos joku ei tiennyt niin b&d muutti elun tuotevalikoiman keltaiseksi dewaltiksi joskus ~90 luvulla.

dewaltin yläpöytäsahojen suurin miinus on niiden virtakytkin, joka perinteisesti on lakannut lukkiutumasta vihreälle, sen altistuttua kosteudelle. plussaa monissa dewalteissa on moottorin hiljaisuus. miinusta taasen paino. dewaltit ovat aina olleet rauhallisia käynnistyjiä; monet ovat hihnavetoisia, eli eivät tee kenguruloikkia käynnistyessään.

makitat ovat sahoina ihan kelvollisia, itse olen miettinyt tuota 1040 remonttikoneeksi lähinnä listasahaksi ja pieniin panelihommiin, on luultavimminkin painoltaan kevyin yhdistelmä mitä markkinoilta löytyy, eli vituttaa vähemmän roudata kerrostalon (luonnollisesti) ylimpään kerrokseen... makitaan terän vaihto on nopeampi toimenpide.

halkaisuteholtaan yläpöydät ovat kaikki aika mopoja, kompromissisahoja

• Ottaisin dw:n

Ottotehossa eroa makitan hyväksi (1650w) verrattuna dewaltiin (1300w). Tiedä sitten mahtaako tuosta olla käytännössä eroa?

Dewalt painaa n 20 kg ja makita 14,3. Toisaalta dewalt on Työkalu ja kestää todennäköisesti jopa sen että sitä käytetään rakennustyömaaolosuhteissa?

• ap1234a

Jaaha, pääsin tuossa ELUn tekelettä ajamaan ja täytyy kyllä sanoa että dewaltin puoleen siis kääntyisin minäkin. Pehmeä käynnistys ja hiljainen käyntiääni oli kyllä hunajata. Halkaisuvastekin tuntui olevan jykevämpää tekoa.

• ap1234a

BTW. Mistä tuon DeWaltin saa 440 eurolla?

• Saha puuttuu

Ainakin bauhausissa oli 449. Muistaakseni k-raudassa oli joku aika sitten tarjouksessa myös

• kalustemasentaja

Itse mietin pitkään eri vaihtoehtoja, yläpöytäsahat ovat kaikki vähän mopoja, kääntöpöytäsahat hankalia kuljetella. Ratkaisin ongelman ostamalla keskikokoisen liukukaapan ja sille kaveriksi upotussahan jatkettavalla ohjainkiskolla. Kaappa kulkee kevyesti mukana ja jos tarvitsee halkaista levyä, upotussaha kiskoineen ei sekäään paljoa paina.

• jamputinko

DeWalt oli joskus hyvä kone. Nykyisin laakereissa välystä ja "liukukiskot" rahisee jo uutena. Laatu huonontunut vuosien saatossa, enkä enää itse osta ko. merkkistä sirkkeliä.

• Vhhjjbbbbkbn

Itselläni on tuo makita. Toimii listoitustyössä ja kaikessa muussakin. Vähän heppoisamman oloinen kun dewalt mutta toisaalta helpommin siirreltävä. Kapasiteetti jos riittää niin ihan kelpo peli, mutta runkohommissa voi olla liian mopo.

Itselleni tuo pöytäsahausmahdollisuus oli oleellinen. Jos rahat olisi riittänyt boschin gtm 12 sahaan niin olisin ottanut sen erinomaisen halkaisuvasteen ja isomman kapasiteetin johdosta. Toisaalta hintaakin oli 200 euroa enemmä.

• ap1234a

Kalliimmassa hintaluokassa kannattaa sit harkita jo dewaltin yhdistelmäsahaa liukujiirillä. D27111 taitaa olla mallimerkintä suomen verkkokaupoissa ja hinta halvimmillaan n.750€ verkkokaupoissa. Saa esim. lautaparketinkin katkaistua. Tähän nuo makitan ja boschin isommatkaan yhdistelmäsahat eivät pysty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe