Mitä mieltä olette uskottomuudesta / toisen kumppaniin kajoamisesta?
Oma mielipiteeni on selkeä - En tunne minkäänlaista sääliä yhtäkään sellaista paskakasaa kohtaan jolta lähtee henki uskottomuuden taikka toisen kumppaniin kajoamisen takia.
Uskottomuus ja toisen kumppaniin kajoaminen
29
250
Vastaukset
- Shirelee
Olen samaa mieltä - pohjasakkaa ovat. Heikkomielisiä ihmisiä, joita vietit vie.
Minusta kukaan ei ole vastuussa kuin omasta uskollisuudestaan ja moraalistaan.
- Rek. Pusk.
Loputon itsekeskeisyytesi tunkeutuu näköjään ihan jokaiselle elämänalueelle.
- Tony DiNozzo
Tämä oli varsin hyvä viesti ja samalla paljastaa uskottomuuden todellisen ongelman: uskoton yrittää laittaa petetyksi tulleen vastuuseen omasta pettämisestään, mikä johtaa usein juuri niihin ongelmiin. Tavallisestihan ihminen, ellei ole persoonallisuushäiriöinen, tai psykoottinen, jättäisi kostamatta pettäjälle.
Pettäjä kuitenkin saattaa levittää petetystä kaikenlaista p*skaa, jolloin petetty saattaisi tulla tahtomattaan repäistyksi pettämisen vastuunkantajaksi ja vääristyneissään tunteissaan toimia vaikkapa itselleen, tai kumppanilleen haitallisella tavalla.
Uskoisin, että korostuneissa tapauksissa, joissa pariskunnan molemmat osapuolet ovat persoonallisuushäiriöisiä, saattaisi pettäjä syyllistää petettyä pettämisestään ja onnistua manipuloimaan petetyn esim. tappamaan pettäjän ja itsensä. - Tony DiNozzo
Tony DiNozzo kirjoitti:
Tämä oli varsin hyvä viesti ja samalla paljastaa uskottomuuden todellisen ongelman: uskoton yrittää laittaa petetyksi tulleen vastuuseen omasta pettämisestään, mikä johtaa usein juuri niihin ongelmiin. Tavallisestihan ihminen, ellei ole persoonallisuushäiriöinen, tai psykoottinen, jättäisi kostamatta pettäjälle.
Pettäjä kuitenkin saattaa levittää petetystä kaikenlaista p*skaa, jolloin petetty saattaisi tulla tahtomattaan repäistyksi pettämisen vastuunkantajaksi ja vääristyneissään tunteissaan toimia vaikkapa itselleen, tai kumppanilleen haitallisella tavalla.
Uskoisin, että korostuneissa tapauksissa, joissa pariskunnan molemmat osapuolet ovat persoonallisuushäiriöisiä, saattaisi pettäjä syyllistää petettyä pettämisestään ja onnistua manipuloimaan petetyn esim. tappamaan pettäjän ja itsensä.Vastaavanlainen ongelma on mm. kapitalismin taustalla: "syrjäytyneet" kantavat työssäkäyvien vastuun työssäkäyvien paranoidisista laiskuudentunnoista ja mahdollisesti siihen liittyvistä itsekkyydentunnoista.
- ErkkiMerkki.
Toisen kumppaniin ei voi kajota, jos hän itse ei sitä halua. Ihan turha syyllistää ketään ulkopuolista, jos puolisosi sua pettää. Ja tosiaan - jokainen on vastuussa omasta uskollisuudestaan ja moraalistaan, kuten Ratikkakuski sanoikin jo.
- Vitut sanon minä
Toisen kumppani on aina toisen kumppani ja vaikka toisen kumppani haluaisi kuinka että häneen kajotaan ja jos mahdollinen kajoaja tietää kyseessä olevan varattu henkilö,. niin hänellä on vastuu olla kajoamatta ja jos kajoaa, niin silloin oltakoon molemmilla henki katkolla - sanokoon joku ratikkakuski mitä lystää.
- noooo niin
heips.....se jolla on jo suhde kantakoon myös vastuunsa.......mistä sitä aina
tietää......sormuksen voi aina jemmata.- Tony DiNozzo
Kyllä voi ja aina voi myös hommata toisen asunnon, että näyttää siltä, kuin yksin.
- Aman
Niin kauan kun juttu perustuu kummankin osapuolen vapaaehtoisuuteen ja omaan haluun, kaikki on sallittua. Pettäminen ei tietysti ole mukavaa (luultavasti) ketään kohden, mutta ei sellaista ihmistä saa pidettyä kainalossa muutenkaan, jolla vieraisiin mieli tekee...
- hmm ja hmm
Miten minusta tuntuu, että ap:lla ei ole oikeita huolia ja hänen pitää pohtia jotain, mikä ei hänen elämäänsä mitenkään oikeasti kosketa. Ap.n kaltaisella epävarmalla skitsoilijalla tuskin on oikeaa kumppania, tai jos on, ei kohta ole.
- selvisi kuka
olet papu sparrow.
Väärin ovat, molemmat.
Mutta jos rehellisiä ollaan, niin ei tuollainen mitään tappo-fiiliksiä tuo, jos esim. minua petettäisiin. Mun on oikeasti kauhean vaikea repiä ajatuksesta mitään voimakkaita vihan tms. tunteita. Ehkä tilanne olis toinen, jos näin kävisi.
Luulen, että jos joutuu miettimään tuollaisia asioita suhteessa ja olemaan vihaisissa tappotunnelmissa, syystä tai toisesta, ei kannata jatkaa suhdetta.
Jos joutuu miettimään ylipäätään koko mustasukkaisuuden aihetta arjessa esim. useamman kerran vuodessa, ollaan jo vähän huonolla tiellä..En mä kyllä osaa olla oikein mitään mieltä yleisellä tasolla. Ihmiset on kuitenkin niin erilaisia ja erilaisissa tilanteissa.
Mun on hirveän helppo ymmärtää esim. niitä "perheen isiä" jotka virkistäytyvät vierassa jos se on heille ainoa paikka / tilanne missä saavat ja voivat edes hetken olla "Miehiä". Muuten eletään akan ja pankin tossun alla ja kuunnella kuinka akka vie lapset ja pankki talon, jos sitä ja tätä...
Tai vaikka niitä naisia jotka elävän väkivallan ja uhkailun alla kotona...suotakoon heillekin se hetken "onni ja autuus" jossakin mukavassa kainalossa, jos se joskus on mahdollista...- ...
Minä pääsen huomenna panemaan varattua naista. Ekaa kertaa olen moisissa puuhissa.
- ...
Tilanne tosin ei ole ihan mustavalkoinen. Kyseinen avioliitto on päättymässä ilmeisen miehen pettämisen takia ja muija ei nyt jaksa vissiin odottaa että on lasten takia vielä kotona vietetyt joulut sun muut pulkassa ja pääsee lähtemään. Ja minua ei paina kyllä syyllisyys asiassa yhtään.
- Mies 1970
... kirjoitti:
Tilanne tosin ei ole ihan mustavalkoinen. Kyseinen avioliitto on päättymässä ilmeisen miehen pettämisen takia ja muija ei nyt jaksa vissiin odottaa että on lasten takia vielä kotona vietetyt joulut sun muut pulkassa ja pääsee lähtemään. Ja minua ei paina kyllä syyllisyys asiassa yhtään.
Mutta jos se petetty mies olisi sellainen kun minä olen niin arvaa mitä sinulle tapahtuisi?
- ...
Mies 1970 kirjoitti:
Mutta jos se petetty mies olisi sellainen kun minä olen niin arvaa mitä sinulle tapahtuisi?
Varmaankin jos se saisi tietää ja olisi samanlainen kuin sinä, niin joutuisin nöyryyttämään sitä sen petetyksi tulemisen tuoman nöyryytyksen lisäksi myös turpaan saamisen tuomalla nöyryytyksellä.
- ...
Hemmetti. En saanu tänään. No ensikerralla sitten. Muija pysäytti ku kokeilin avata siltä farkun nappia... Mut joo kyllä saan pian.
- Mies 1970
... kirjoitti:
Varmaankin jos se saisi tietää ja olisi samanlainen kuin sinä, niin joutuisin nöyryyttämään sitä sen petetyksi tulemisen tuoman nöyryytyksen lisäksi myös turpaan saamisen tuomalla nöyryytyksellä.
Kumpikohan saisi nenään sinä vai minä!
Sinä! - ...
Mies 1970 kirjoitti:
Kumpikohan saisi nenään sinä vai minä!
Sinä!Paskat
- Mies 1970
... kirjoitti:
Paskat
Mitä paskat? Vitun ....
- Fklemmefklewfmklfeef
Se että pettäjä tai se "joku muu" kuolee/kärsii ei poista petetystä sitä syytä miksi pettäminen tapahtui, eli petetyn riittämättömyyttä miehenä.
Pienimunaisten, epämiehekkäitten ja/tai ääriajatteluun taipuvaisten idioottien ei kannata haaveilla uskollisista parisuhteista lainkaan; sillä tavalla maailma säästyy turhilta tragedioilta.
Noilla ajatuksilla sinä et ole hyvän parisuhteen arvoinen, eli sellaista et myöskään tule saamaan (oikeammin: rakentamaan). Huonon parisuhteen teet sinä itse ääriajatuksillasi ajamalla naisen uhkailuineisi ja paranoidisuudellasi joko ulos parisuhteesta tai vieraaseen sänkyyn - ja tästähän sinulla onkin jo kokemuksia. Eikö? - irndkrip
No toinen ihminen ei ole mitään omistettavissa olevaa. Voi aina kokeilla rakastaa toisen omakseen ja toivoa, että se riittää hänelle. Tottakai uskottomuus loukkaa useimpia, onhan kuitenkin usein kyse jostain jonka jaan ja jonkaa jaat vain kanssani, koska rakastan sinua ja rakastat minua.
Kolmas pyörä harvemmin mieltä lämmittää, riippuu tietysti ajattelumaailmasta. Toisille seksi on kuin leipä, sitä voi jakaa sinne ja tänne. Toisille se on kahdenkeskistä ja kahden välinen side.
Oma mielipide, kannattaa harkita yksin olemista, jos ei pysty olemaan yhden kanssa uskollisesti tai valita jo alunperin suhteeseen sellaiset ihmiset, joille on okei harrastaa vapaammin suhteita siellä ja täällä.
Petos on nimensä mukaan raskauttavaa. - puskalisko
jos haluan harrastaa seksiä parkkimittarin kanssa, keneltä kysyn luvan ja mistä tiedän onko mittari varattu?
Lämmitintolpat ovat yleensä varattuja.- laardimies
Ei vanha kirnu rikki mene, jos vieras sillä voita tekee
tai Liskulin kloaakki,( viemärisuoli)
- no lööv
Mä saan nykyään niin kovia rytmihäiriöitä ja oikeaa fyysistä kipua kaltoinkohtelusta ja uskottomuudesta, etten edes yritä seurustella.
Uskottomuus ja pettämiset saavat edellämainittujen oireiden lisäksi aikaan täydellisen välinpitämättömyyden ja torjuntareaktion päälle. Eli uskoton pettäjä ulos, eikä takas ole tulemista. Kaikki yhteystiedot pois ja pääsy estetään. Jos ei osaa olla kunnolla, niin menköön muualle. Piste.
Sitten taas parantelen itseäni....ties kuinka kauan se taas vie? Ja sitten uudet suunnitelmat. Olen valitettavasti tullut siihen tulokseen, että tuhoaminen on ollut kaikkia edellisten seurustelukumppaneideni yhdistävä tekijä. ...tulee ihan luonnostaan. Tavalla tai toisella he saavat suhteen, itsensä tai minut romuksi. En siedä edes "ystävällisiä" juoppoja. Joten on parempi asua yksin.
Saan pidettyä luovan ja turvallisen fiiliksen yllä kun kotona ei ole kukaan haastamassa.
AP: uskottomuus ei ole the ongelma. Jos niin tekee, kaikki muutkin arvot ovat ...eri asetuksilla kuin omasi. Uskottomuus on seuraus. - tietäjä
Ainoa syyllinen on pettäjä, eivät muut osapuolet. Hän päättää pettää. Kuitenkan muu ystävyys /kanssakäyminen ihmisten välillä ei ole kiellettyä, kunhan ei haudota mitään toisen seläntakana. Joko on uskollinen tai sitten erotaan. Voi elää sinkkuna.
- ja...
Toivon kuitenkin että rakastavat saavat toisensa, ei kuitenkaan kenenkään kustannuksella. Mutta ei hylätä ketään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232326- 911291
- 541154
- 1171084
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r711044KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.231010Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57987Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31940Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55928Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53926