kättelyn sijaan

riineri

Ongelma 3kk päästä tulevissa häissäni seuraavanlainen: minulla on ollut samat 4 vanhempaa siitä asti kun olin 3 vuotias, joten tuntuisi ikävältä jättää isä-ja äitipuoli kättelyjonosta pois, sillä olen heidän kanssaan erittäin läheinen. Etenkin isäpuoleni, joka on minua aina pitänyt tyttärenään. Siinä on toisaalta jo liikaa käteltäviä, jos pistetään kaikki 4 jonoon hääparin lisäksi, ja perään vielä sulhaseni äiti.

Onko ideoita mitä voisi ottaa kättelyn tilalle, kuten esim vanhemmat ja hääpari rivissä ja vain nostetaan malja vieraiden kanssa? Tai käteltäisiinkö vain hääpari?

Ideoita please. Oli jo tarpeeksi vaikeaa päättää saattaako isä vai isäpuoli alttarille..

6

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äåäå

      Kuka häät järjestää - te itse vai vanhemmat? Jos te itse järjestätte ne ja kutsussa on teidän nimet, niin ihan sopivaa että vain teitä kätellään juhlan alussa.

      Vieraat voivat sitten onnitella vanhempianne erikseen.

    • anoppi vm 62

      Tyttäreni häissä oli sama "ongelma" ja hääpari päätti ettei kukaan kättele ketään, vaan he kävivät virallisen ohjelman jälkeen kiittämässä vieraat yhdessä ja vaihtoivat pari sanaa ja se toimi hyvin. Vihkimisen jälkeen bestman sanoi että olkaa hyvä ja käykää ruokailemaan jne.
      Onnea teille jo etukäteen.

    • Lisää kosketusta

      No ei se nyt ylivoimaista voi olla kätellä seitsemän ihmistä. Tai halata osa.

    • tietämätön

      Eikös se jonkin etiketin mukaan mene niin, että hääpari ei kättele vieraita lainkaan? Vieraat ovat paikallaan, kun hääpari saapuu ja sitten nostetaan malja? Itse olin kesällä häissä, joissa ei kätelty lainkaan. Malja käteen, pöytään ja vihkiparin sisään tultua maljan nosta.

      • Jo nainut

        No öööööö, se hääparin kättelyhän on onnittelukierros. Että ei kait sitä nyt kyllä jätetä pois.

        Mutta koko muu revohka: riippuu kait siitäkin paljonko vieraita on tulossa. Eikö ne vanhemmat puolisoineen voi käydä onnittelemassa kukin vieras siellä pöydissä ? Miksi ihmeessa vieraita ihmisiä pitää ylipäätään kaikkien vieraiden kätellä ?

        Ihmettelin kun sanoit, että oli vaikeaa päättää kuka saattaa alttarille isä vai isäpuoli. Kyllä se niin menee, että biologiset menee etusijalle aina. Sinähän peritkin isäsi mutta et isäpuoltasi, kyllä noi "puolet" on valitettavasti toissijaisessa asemassa vaikka kuinka läheisiä olisivatkin ja ei kukaan mitään muuta edes kuvittele.


    • monta versiota

      Koska ihmiset kuitenkin haluavat tervehtiä ja onnitella, niin kätevintä on, että kaikki ovat jonossa. Toki homma voidaan tehdä niinkin, että vanhemmat nykyisine puolisoineen ovat juhlapaikan ovella kättelemässä vieraat. Kun morsiuspari sitten on saapunut, tehdään onnittelukierros morsiusparin luo ja saadaan onnittelujuomat.

      Kyllä mä ainakin olen sen verran utelias, että haluan tietää, kuka/ketkä ovat sen tuntemattomamman puoliskon vanhemmat. Lähisuku osaa kuitenkin selvittää, kuka kukin on, vaikka hyvä se on ihan kertoakin illan mittaan kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe