kättelyn sijaan

riineri

Ongelma 3kk päästä tulevissa häissäni seuraavanlainen: minulla on ollut samat 4 vanhempaa siitä asti kun olin 3 vuotias, joten tuntuisi ikävältä jättää isä-ja äitipuoli kättelyjonosta pois, sillä olen heidän kanssaan erittäin läheinen. Etenkin isäpuoleni, joka on minua aina pitänyt tyttärenään. Siinä on toisaalta jo liikaa käteltäviä, jos pistetään kaikki 4 jonoon hääparin lisäksi, ja perään vielä sulhaseni äiti.

Onko ideoita mitä voisi ottaa kättelyn tilalle, kuten esim vanhemmat ja hääpari rivissä ja vain nostetaan malja vieraiden kanssa? Tai käteltäisiinkö vain hääpari?

Ideoita please. Oli jo tarpeeksi vaikeaa päättää saattaako isä vai isäpuoli alttarille..

6

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äåäå

Kuka häät järjestää - te itse vai vanhemmat? Jos te itse järjestätte ne ja kutsussa on teidän nimet, niin ihan sopivaa että vain teitä kätellään juhlan alussa.

Vieraat voivat sitten onnitella vanhempianne erikseen.

• anoppi vm 62

Tyttäreni häissä oli sama "ongelma" ja hääpari päätti ettei kukaan kättele ketään, vaan he kävivät virallisen ohjelman jälkeen kiittämässä vieraat yhdessä ja vaihtoivat pari sanaa ja se toimi hyvin. Vihkimisen jälkeen bestman sanoi että olkaa hyvä ja käykää ruokailemaan jne.
      Onnea teille jo etukäteen.

• Lisää kosketusta

No ei se nyt ylivoimaista voi olla kätellä seitsemän ihmistä. Tai halata osa.

• tietämätön

Eikös se jonkin etiketin mukaan mene niin, että hääpari ei kättele vieraita lainkaan? Vieraat ovat paikallaan, kun hääpari saapuu ja sitten nostetaan malja? Itse olin kesällä häissä, joissa ei kätelty lainkaan. Malja käteen, pöytään ja vihkiparin sisään tultua maljan nosta.

• Jo nainut

No öööööö, se hääparin kättelyhän on onnittelukierros. Että ei kait sitä nyt kyllä jätetä pois.

Mutta koko muu revohka: riippuu kait siitäkin paljonko vieraita on tulossa. Eikö ne vanhemmat puolisoineen voi käydä onnittelemassa kukin vieras siellä pöydissä ? Miksi ihmeessa vieraita ihmisiä pitää ylipäätään kaikkien vieraiden kätellä ?

Ihmettelin kun sanoit, että oli vaikeaa päättää kuka saattaa alttarille isä vai isäpuoli. Kyllä se niin menee, että biologiset menee etusijalle aina. Sinähän peritkin isäsi mutta et isäpuoltasi, kyllä noi "puolet" on valitettavasti toissijaisessa asemassa vaikka kuinka läheisiä olisivatkin ja ei kukaan mitään muuta edes kuvittele.

• monta versiota

Koska ihmiset kuitenkin haluavat tervehtiä ja onnitella, niin kätevintä on, että kaikki ovat jonossa. Toki homma voidaan tehdä niinkin, että vanhemmat nykyisine puolisoineen ovat juhlapaikan ovella kättelemässä vieraat. Kun morsiuspari sitten on saapunut, tehdään onnittelukierros morsiusparin luo ja saadaan onnittelujuomat.

Kyllä mä ainakin olen sen verran utelias, että haluan tietää, kuka/ketkä ovat sen tuntemattomamman puoliskon vanhemmat. Lähisuku osaa kuitenkin selvittää, kuka kukin on, vaikka hyvä se on ihan kertoakin illan mittaan kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe