Itselläni pahimmat on puristuksen tunne rinnassa, unettomuus, niskan jäykkyys ja se, että tunnen olevani aivan "jämähtänyt" - motoriikka ei toimi. :(
MIllaisia fyysisiä oireita teillä on masennuksessanne?
14
1995
Vastaukset
- Nunkas
Minulla myös tuo puristus, vaikka sen jollain tasolla tuntee rinnassa niin silti se ympäröi koko kehon. Koen myös toisinaan niinkuin irtautuisin muusta maailmasta, olisin yksin omassa ahdistuksen kuplassa. Epätodellisuuden tunne.
- eräs kokemus
Kerroitko fyysisistä oireistasi jotka johtuvat psyykkisistä syistä milloin lääkärillesi?
Itse otin asian puheeksi 10 vuotta sitten psykiatrian poliklinikalla, muttei kertomaani vieläkään ole otettu todesta vaikka sairastuin jo vakavaan fyysiseen sairauteen psykofyysisen oireilun kestettyä riittävän kauan. - Siili1231
Minulla on myös tuota motoriikan huonoutta, vaikea esimerkiksi kirjoittaa käsin, tuntuu, että kynä liikkuu mihin sattuu ja välillä jopa putoaa kädestä.
Lihasheikkous on minusta yksi pahimmista oireista. Koko keho tuntuu niin raskaalta, etten tahdo millään jaksaa esimerkiksi nousta portaita tai avata purkin kantta. Ja kun kivunsietokyky on pahemman kerran alentunut, niin kaikki tekeminen sattuu herkästi niveliinkin.- Hki
Nivelkivut, lihasheikkous, vatsavaivat (oksentelu, ripuli), tuntopuutokset kehossa. Dissosiaatio-oireiden aikana näön hämärtyminen ja auditiiviset vaikeudet.
- depressed
Lihasheikkoutta, pistävää yläselkäkipua, ajoittaisia vatsavaivoja...
paine rinnassa toki ja vetämätön olo. (mahdollisesti)? tähän liittyen on alkanut tulemaan eräänlaisia "pakkoliikkeitä" pitkän sangyssä maatun päivän päälle..käsi nykäisee ja jtn..
- työkyvytön.
Voisiko oireet olla lääkkeiden sivuvaikutuksia?
Mulla fyysisiä sairauksia ja 2 lääkäriä sitä mieltä, että masennus aiheuttaa näistä osan ja näinollne jokin terapia voisi vähentää fyysisiä oireita ja sitten voisin tehdä duunia lopun ikääni.
Itse en tähän usko.
Tällä hetkellä sairaslomalla ja muuten osatyökyvyttömyyseläkkeellä.- eläkkeellä 35 v
Itselläni eivät oireet voi olla lääkkeiden sivuvaikutuksia, sillä en syö mitään psyykenlääkkeitä enkä juuri mitään muitakaan lääkkeitä.
- Onpa kyllä
Päänsärkyä, melko voimakasta ja jokseenkin jatkuvaa. Sitten on erilaisia muita pienempiä ja satunnaisempia oireita.
- gfds4gh
Itselläni on masennus ja psykoosi. Saan usein vilunväreitä, hampaat tärisee, suussa tuntuu kuolleelta ja jäykältä, niskat kipeinä, jalat tuntuvat kymmenen kertaa normaalia raskaammilta, silmiä särkee joka päivä ja tuntuu että ne kohta tippuvat päästä, tuntuu myöskin kuin ne eivät toimisi normaalisti ja tuijottaisivat tyhjää. Päässä tuntuu myös oudolta, kuin se ei olisi paikoillaan tai kun niissä olisi neuloja. En syö mitään lääkkeitä.
- 15+6
Todennäköisesti syöt, Ketipinoria.
- Imagination?
ei.Olen 26vuotias mies ja kärsinyt erilaisista elämää pahasti invalisoivista oireista noin 6vuoden ajan.Paljon fyysisiä tutkimuksia tehty,mm.Sydänultra holter rasitus,keuhkokuva,sepelvaltimoiden varjoainekuvaus,paljon erilaisia verikokeita.Missään näissä kyseisissä testeissä ei ole tullut esille mitään erikoista.Näin ollen on päädytty siihen että minulla olisi masennusta sekä ahdistuneisuushäiriö.Masennusta toki on ollut mutta ihan näiden oireiden takia,muuten ei mikään masenna eikä ahdista,asiat ovat itsellä todella hyvin,vain nämä fyysiset oireet pilaavat jokapäiväisen elämän.Todella hankala olla oireiden kanssa ja nämä eivät tule mitenkään kohtauksittain vaan ovat jossain muodossa päällä koko ajan,tälläkin hetkellä.Kyselisin teiltä muilta voiko näin fyysiset jatkuvat oireet olla jostain tiedostamattomasta ahdistuksesta johtuvia ja millaisia teillä itsellä??Oikein ei tiedä mitään tutkimuksiakaan enää pyytää eikä apua myöskään ole löytynyt mistään masennus/ahdistus lääkityksestä eikä sydänlääkkeistä. Itselläni oireina:
-Sydän lyö raskaasti,tuntee koko kropassa lyönnit kun tärähtää ihan(mutta syke ihan normaali n.60)
-Painon/puristuksen tunne vasemmalla rinnan alueella
-Hengitys on raskasta
-Käsiä tikustelee ja puutuu
-Nukkumaan yrittäessä säpsähtää haukkomaan henkeä ja kuin "rinnasta ottaisi"
Siinä pahimmat oireet toki jotain muitakin,mutta painotan vielä että oireet eivät ole kohtauksittaisia vaan jatkuvia.Oireet itselle todellisia ja jokapäiväistä elämää rajoittavia,en pysty esim.työelämään.Eikä helpottamaan päin ole suunta ollut ainakaan. - on kokemusta
Sinulle on tehty kattavat tutkimukset...Voi olla tiedostamattomasta ahdistuksesta ja stressistä tms, Oireet on jotenkin jääneet päälle sinulla, todennäköisesti ne helpottaa itsekseen.Niitä tulee tarkkailtua vaikkei tietoisesti tarkkailisikaan.
Itsellä on vaikka minkälaista ollut, tuo hengen haukkominenkin nukahtaessa tai mulla tulee niin että herään mielestäni unesta siihen etten saa henkeä ja herään haukkomaan,siinä tulee ensin olo että nyt oikeasti kuolee mutta ohi se menee.Tuo on tiedostamatonta ahistusta,stressiä joka purkautuu unen aikana.
Vielä kun et pysty työelämään, vaivat korostuu.Mutta tsemppiä jaksaa, joku päivä ne helpottaa! - ylämahakipukohtaus
Voihan tuska, raskasta on pidellä masentuneisuus-ahdistuneisuus-oireistoa. Minulle tuttuja jo mainitut lihasten voimattomuuden tunne, myös hitauden ja jaksamattomuuden tunne sekä niskan alueen särky aivan kuin flunssan tuloa edeltävästi voisi olla, mutta flunssia en sairastele. Verenkiertoon mielestäni vaikuttaa niin, että tavallista herkemmin kylmät jalat. Varmaan tiedostamattaan salpaa koko kroppaa kuin turvaa hakeakseen, niin johan siinä elintoiminnot kärsii.
Minulla myös semmoinen ketjussa mainitsematon, että refluksitautini oireisto on aina pahin, kun olen stressaantunut, ahdistunut, masentunut; kun en koe iloa ja tyytyväisyyttä, kun olen surua ja yksinäisyyttä pullollaan. Neuroottisistakin syistäni. Refluksitaudissa tulee kuin tyhjästä ihan kamalia kipu-tuskakohtauksia rintalastan taka, suunnilleen rintojen välin tasolle. Kivun kyllä laukaisee syöminen, mutta välillä ruokatorveni on ihan rauhallinen, eikä reagoi, tuskaisuuteni taso tekee tämän oireen herkästi ja tulee kova tuska. Lääkitystäkin siin käytän. - Tämä tauti ainakin on yhteydessä psyykeen! Tosin on minulla väljä vatsanporttiki tähystyksessä nähty.
Rentoutumiskeinot ainoata apua? Tuli jo esiin kylpeminen, lisäksi ne aina hoetut kävely sun muu. Miten tuon pään tyhjentäisi ;-) , toimii tunteineen ylikierroksilla vissiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264