Palautetta uudistuksista

Hei,

haluaisin esittää muutaman ajatuksen hetken käytössä käyneen uudistuksen sisällöstä. En ota kantaa isommin uudistuksen käyttöönottoon, tilanne lienee siltä osin selvä, mutta muutamia ajatuksia kuitenkin itse uudistuksista olisi. Suurin osa palautteesta liittyy uudistettuun viestintään.

- Viestittelyn rajaaminen viiteen ihmiseen vuorokaudessa on huono idea. Miksi? Koska reaaliaikanen viestittely taatusti pienentää kynnystä lähettää viestejä uusille ihmisille. Tällöin viiden ihmisen raja tulee vastaan ihan liian nopeasti, ja lisäksi miehenä olen huomannut, että moni nainen jättää kokonaan vastaamatta, jolloin jo lähestymisyritys kuluttaa käytettävissä olevia viestejä. Jos viiden ihmisen raja on pakko pitää, se olisi syytä edes muuttaa siihen muotoon, että vain ne ihmiset, jotka ovat vastanneetkin jotain, kuluttavat käytettävissä olevia viestejä.
- Itse reaaliaikainen viestittely on hyvä idea (en päässyt vielä testaamaan kuitenkaan), mutta se ei oikein toimi, jos ei näe, onko toinen online vai ei. Mistä tietää, odottaako vastausta heti vai ei? Miksi online-tilan näkyvyys poistettiin?
- Viestimaksimin asettaminen noin alas kyllä estänee bottien toimintaa, mutta vain siinä tapauksessa, että botteja ei pysty rekisteröitymään enempää. Onko tämä huomioitu?
- Ennen kaikkea viestimaksimi tekee sen, että sen sijaan että Plus-palvelu tuntuisi arvokkaammalta, se tekee peruspalvelun rampautetun tuntuiseksi. Ei hyvä eikä kannusta Plussan tilaajaksi. Peruskäyttäjän on tunnettava olonsa arvokkaaksi ja Plussan lisäpalvelulta eikä pakolliselta, jotta palvelusta saisi jotain järkevää irti.
- Hakumahdollisuuksia oli kuulemma rajattu: esim. siviilisäädystä voi valita vain yhden vaihtoehdon (esim. sinkku), mutta kuinka monelle ei siviilisäädyn kohdalla olisi yhdentekevää, onko toinen sinkku vai eronnut? Joko vaihtoehtojen määrää on pienennettävä (vapaa/varattu) tai hakuehtoja on pystyttävä lisäämään niin monta kuin haluaa kuten ennenkin. Kannatan jälkimmäistä.
- Hakukäyttöliittymä oli kuulemma hankalampi käyttää; kohteita oli piilossa valikoiden alla jne. En ehtinyt testata hakua, mutta tavaraa tulee piilottaa vain, jos sitä muuten olisi kerralla liikaa esillä. Mobiililaitteilla hyvä idea, tietokoneella ei. Tietokone lienee useimmille jatkossakin se pääasiallinen käyttölaite, joten se kannattaa jatkossakin huomioida. Ja jos välttämättä on pakko piilottaa jotain, niin ne jutut, joita käytetään vähiten, mutta käytetyimmät esiin koko ajan! Haku on yksi tärkeimmistä asioista tällaisessa palvelussa, ja sen käyttämisen on oltava helppoa ja nopeaa!
- Käyttöliittymä oli yksinkertaisesti liian iso tietokoneen näytöllä käytettäväksi. Tietokoneiden näytöt ovat tarkempia kuin mobiililaitteiden eikä kuvien tarvitse olla hakulistauksissakin kovin isoja. Tärkeää on saada hakutulokset helposti saataville. Se myönnettäköön, etten hakua ehtinyt tosiaankaan testata, mutta käyttöliittymän kokoa tietokoneilla kannattaa ehdottomasti katsoa kriittisellä silmällä.
- Mobiilipalvelu on silti ehdottomasti tervetullut!
- Seuran hakeminen eri merkeissä (kaveri, elämänkumppani, seksiseura) ovat aivan loistava uudistus, jonka toivon palaavaan jatkossakin, tapahtuipa mitä tapahtui! Sellainen pikku juttu kuitenkin, että muistaakseni vakavammista jutuista oli edustettuina vain elämänkumppani ja deittiseura, mutta eikö tuohon väliin mahtuisi jotain muutakin? Tuo vain kuulostaa vähän jyrkältä jaottelulta.
- Hobitti ja huispaus kevensivät tunnelmaa hyvin! \o/
- Profiilivierailujen rajoittaminen 24 tuntiin on vähän kyseenalainen juttu, koska kaikki eivät kirjaudu palveluun päivittäin. Ehkä entinen systeemi oli tässä kuitenkin parempi? Siinähän siis näkyy kolme edellistä vierailijaa, ja ainakin minulla se on ollut huomattavasti parempi. Ehkä naisille sitten sopii paremmin tämä uudistettu versio? Joka tapauksessa tätä kannattaa miettiä vielä vähän.
- Sen näkeminen, ketkä ovat lisänneet suosikeiksi, on hyvä uudistus.
- Ihan yleisesti se toimivuus on hieno juttu. Se on yksi tärkeimmistä asioista joita voi olla.

Joop, ei kai muuta tältä erää. Uudistukset ovat tervetulleita, mutta älkää korjatko sitä mikä ei ole rikki! Nykyinen palvelu on moniin muihin verrattuna vähintäänkin selkeä ja helppokäyttöinen, pitäkää siitä käytettävyydestäkin kiinni! Ja tuossa äsken oli enimmäkseen negatiivista palautetta, mutta se johtuu lähinnä siitä, että huonot asiat hyppäävät ensin silmille ja virheet on tehty korjattaviksi. :)

PS: Pistin tämän viestin jo kerran, mutta taisipa kadota bittiavaruuteen... Ehkäpä nyt parempi onni?

11

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anom2012

      Komppaan tuota rajoitusta viestitellä enintään 5 ihmisen kanssa samaan aikaan. Kuten yllä esitettiin, usein ei saa vastausta viestiin joten vähintäänkin olisi kohtuullista että vasta siinä vaiheessa se luettaisiin tuohon joukkoon kun molemmat ovat osallistuneet keskusteluun.

      Minulle ainakin suurin yksittäinen syy käyttää suomi 24:n treffejä on juuri ollut se että kommunikointi on mahdollsta ilmaiseksikin. Tämä uudistus kyllä heikentää sitä melkoisesti.

      Tai vähintään luvun olisi hyvä nollaantua esimerkiksi muutaman päivän kuluttua viestin lähetyksestä jos ei tule vastausta. Pidempi tuntuu jokseenkin kohtuuttomalle.

      • Niinpä!

        "Komppaan tuota rajoitusta viestitellä enintään 5 ihmisen kanssa samaan aikaan. Kuten yllä esitettiin, usein ei saa vastausta viestiin joten vähintäänkin olisi kohtuullista että vasta siinä vaiheessa se luettaisiin tuohon joukkoon kun molemmat ovat osallistuneet keskusteluun."

        Jahas, täällä Suoli24:n kestoplayerit nillittää, kun enää ei pysty pyörittämään helposti montaa ihmistä kerralla.

        No, itse lopetin Suoli 24:n käytön jo paljon aiemmin, kun eihän täällä tunnu olevan muita kuin seksin hakijoita (naisia) tai muuten jollain tapaa rajoittuneita. Tuntuu olevan ihmisillä vähän liian pienet piirit, puhumattakaan ennakkoasenteista. Jos et mahdu johonkin tiettyyn lokeroon, olet out...


      • Niinpä! kirjoitti:

        "Komppaan tuota rajoitusta viestitellä enintään 5 ihmisen kanssa samaan aikaan. Kuten yllä esitettiin, usein ei saa vastausta viestiin joten vähintäänkin olisi kohtuullista että vasta siinä vaiheessa se luettaisiin tuohon joukkoon kun molemmat ovat osallistuneet keskusteluun."

        Jahas, täällä Suoli24:n kestoplayerit nillittää, kun enää ei pysty pyörittämään helposti montaa ihmistä kerralla.

        No, itse lopetin Suoli 24:n käytön jo paljon aiemmin, kun eihän täällä tunnu olevan muita kuin seksin hakijoita (naisia) tai muuten jollain tapaa rajoittuneita. Tuntuu olevan ihmisillä vähän liian pienet piirit, puhumattakaan ennakkoasenteista. Jos et mahdu johonkin tiettyyn lokeroon, olet out...

        Jos kurkkaat profiiliini, niin huomaat ihan varmasti, ettei minun profiilillani paljon naisia pyöritellä. Vapaana ollessani viestittelykumppaneita kertyi vain satunnaisesti (tarkoittaen siis vähän) ja moni jätti kokonaan vastaamatta asialliseenkin viestin. Lyhyesti sanottuna viestirajoitus tuntui ahdistavalta ajatukselta siksi, että kun suurin osa viesteistä ei tuottanut kuitenkaan mitään tulosta, niin jossain vaiheessa totesin, että asioita voi vauhdittaa pistämällä enemmän viestejä ilman pelkoa siitä, että joutuisi pyörittämään useampaa naista kerralla.

        Toki jos on minua enemmän naisten mieleen, on helppo huudella, että isompi viestimäärä tarkoittaa naisten pyörittämistä, mutta siihen väitteeseen sisältyy se oletus, että naiset myös vastaavat ja antautuvat pyöritettäviksi, mikä ei ainakaan minun kohdallani pitänyt paikkaansa sitten yhtään.


      • Niinpä!
        sleepydragon kirjoitti:

        Jos kurkkaat profiiliini, niin huomaat ihan varmasti, ettei minun profiilillani paljon naisia pyöritellä. Vapaana ollessani viestittelykumppaneita kertyi vain satunnaisesti (tarkoittaen siis vähän) ja moni jätti kokonaan vastaamatta asialliseenkin viestin. Lyhyesti sanottuna viestirajoitus tuntui ahdistavalta ajatukselta siksi, että kun suurin osa viesteistä ei tuottanut kuitenkaan mitään tulosta, niin jossain vaiheessa totesin, että asioita voi vauhdittaa pistämällä enemmän viestejä ilman pelkoa siitä, että joutuisi pyörittämään useampaa naista kerralla.

        Toki jos on minua enemmän naisten mieleen, on helppo huudella, että isompi viestimäärä tarkoittaa naisten pyörittämistä, mutta siihen väitteeseen sisältyy se oletus, että naiset myös vastaavat ja antautuvat pyöritettäviksi, mikä ei ainakaan minun kohdallani pitänyt paikkaansa sitten yhtään.

        Turpa kiinni, sinua ei täällä tarvita, pelle. ÄLÄ nostele vanhoja avauksia ......


    • AIkuisilla hiljaista

      Kommentoimpas omalta osaltani noita ehdotuksia:

      * Viestittelyn rajaaminen viiteen ihmiseen vuorokaudessa on huono idea.

      Kuulostaaa todella oudolta jos olet yhden vuorokauden (sanotaampa vielä illan) aikana yhteydessä yli 5 ihmiseen. Monilla kontaktit jäävät yhteen kuukaudessa/viikossa/päivässä, joten tulee mieleen "ketä tahansa käy juttuseuraksi" käyttäytyminen?

      * Reaaliaikainen viestittely ei oikein toimi, jos ei näe, onko toinen online vai ei.

      Tämä on totta, jotain häikkää tässä nyt on. Pitää kai vain laittaa se "Moi" viesti ja odotella ihmeitä? Liekö tuolle joku syy ettei muiden läsnäoloa enää kerrota?

      * Hakumahdollisuuksia oli kuulemma rajattu: .. kuinka monelle olisi yhdentekevää, onko toinen sinkku vai eronnut?

      Tämä todellakin kuulostaa suunnitteluvirheeltä, sillä mitään perusteluja tälle ei voi olla. Varmaan helppoa korjatakkin.

      * Hakukäyttöliittymä oli kuulemma hankalampi käyttää.

      En ehtinyt hakua juurikaan kokeilla, mutta osa uudistuksia mitä näin varmaan vaatii vain totuttelua. Muuten olet kyllä oikeassa että enemmistö PC-käyttäjiä ei pidä rangaista mobiilirajoitusten takia.

      * Käyttöliittymä oli yksinkertaisesti liian iso tietokoneen näytöllä käytettäväksi.

      Joo, pidän myös nykyisen palvelun pienistä kuvista, sillä niistä ei heti tunnista ihmisiä, mutta uudessa kuvat suorastaan hyppäsivät naamalle. Samoin teksit ja muut elementit olivat kovin isoja ja harvassa. Jotain hienosäätöä voisi tuossa tosiaan tehdä.

      * Seuran hakeminen eri merkeissä (kaveri, elämänkumppani, seksiseura) ovat aivan loistava uudistus. Elämänkumppani ja deittiseura, mutta eikö tuohon väliin mahtuisi jotain muutakin? Tuo vain kuulostaa vähän jyrkältä jaottelulta.

      Alkuun ihmettelin mitä tuohon muka enää mahtuu, vai onko deittiseura jotain todella yhtä tyhjän kanssa? Itselle sekin on jo vakavaa, sillä en huvikseni deittaile. Ehkä tuo elämänkumppani sanan voisi muotoilla vähemmän vakavaksi "seurustelu(kumppani)ksi", jolloin se elämän pituinen (avioliitto, yhteinen asunto, jne) olisi jokaisen suhteen osalta auki, eikä tuolla elämänkumppani sanalla vihjattaisi heti elämänpituiseen sitoutumiseen. Se kuitenkin lienee se monien toive, joten kaikki välimallit on hieman outoja ja luo ehkä väärinymmärrystä enemmän kuin auttaa etsimään sopivaa kumppania. Jos joku laittaa vain deittiseuraa, niin eikö se aijo ikinä edes seurustella? Jos joku laittaa elämänkumppani, niin eikö voisi ensin vain deittaille? Jne. Parhaiten nämä asiat selviävät lukemalla toisten profiilit ja kirjoittelemalla toisille. Eikä näitä voi etukäteen päättääkkään? Kärjistyksenä vielä, jos joku on laittanut että etsii elämänkumppania, mutta haluaakin olla vain kaveri tai ei tavata toista kertaa, onko hän valehdellut? Seksiseuran hakua vielä vähemmän tältä palstalta haluaisin nähdä. Pidetään nyt joku taso deittailussakin. Johtakoot se mihin tahansa, ja olkoot viestittely vakavaa tai flirttailevaa, se muotoutukoon itsestään, ei siihen tuollaisia kategorioita tarvita. Kärjistyksenä jos haet elämänkumppania, et saa flirttailla ja seksiäkin vasta avioliitossa?

      * Profiilivierailujen rajoittaminen 24 tuntiin on vähän kyseenalainen juttu

      Todellakin, normaalit ihmiset käyvät pari kertaa viikossa, jos on hiljaisempaa, ei siis aktiivista viestittelyä kenenkään kanssa menossa ja parin viikon taukojakin voi tulla aikuisilla, joten se että kävijöitä ei näe ja viestitkin katoaa 2 viikon jälkeen tarkoittaa että normaalikäyttäjälle nämä kentät näkyvät tyhjinä vähän väliä. Sekö muka houkuttelee käyttämään palvelua, kun edes ne muutamat viestit parin viikon takaa pitää poistaa ja näyttää "ei viestejä"/"ei vierailijoita" -> "et kiinnosta ketään tässä palvelussa" koko ajan?

      * Sen näkeminen, ketkä ovat lisänneet suosikeiksi, on hyvä uudistus.

      Itse asiassa ei välttämättä. Moni on laittanut suosikiksi jonkun jolle harkitsee kirjoittavansa, kun muuta tapaa merkata talteen profiili ei ole. Nyt jos tämä näkyykin toiselle, vaikke hänelle ole vielä edes kirjoittanut on outoa? Toisaalta jos kirjoittelet jo jollekkin, on hän sinun viestilaatikossa jatkuvasti, joten et tarvi laittaa häntä suosikiksisi enää. Ihmiset käyttävät tuota suosikki kenttää eri tarkoituksiin, enkä ymmärrä mitä hyötyä on se käyttäjiltä estää, ja miksi kukaan hyötyy siitä että näkee kuka on sinut suosikiksi laittanut? Aikuisten oikeasti, ei mitään, sillä viestittelyssähän tästä on kyse.

      • Komppaan oikeastaan muita kohtia, mutta vähän puutun tähän:

        "Kuulostaaa todella oudolta jos olet yhden vuorokauden (sanotaampa vielä illan) aikana yhteydessä yli 5 ihmiseen. Monilla kontaktit jäävät yhteen kuukaudessa/viikossa/päivässä, joten tulee mieleen "ketä tahansa käy juttuseuraksi" käyttäytyminen?"

        Omalla kohdalla on mennyt siihen malliin, että iso osa kiinnostavan oloisista ihmisistä joille pistää asiallisen viestin, ei vastaa ollenkaan tai viestittelee muutaman viestin verran ja lopettaa sitten. Tästä syystä olen alkanut ihan reilusti viestitellä useamman ihmisen kanssa kerralla, koska suurimmasta osasta viestittelykumppaneita ei koskaan tule muuta kuin "ajanhukkaa". Useimmiten tuo raja ei kyllä edelleenkään tulisi vastaan ihan jo siitäkin syystä, että ainakin minun on hankala pitää yllä asiallista keskustelua kovin monen ihmisen kanssa, mutta välillä kaikki tuntuu sitten tulevan kerralla niskaan.

        Lisäksi pakko huomauttaa edelleen, että reaaliaikainen viestittely taatusti pienentää kaikkien kynnystä viestittelyyn, joten keskustelukumppaneitakin tulee varmasti enemmän.

        Ja mietinpä sitäkin, kuluuko tätä viestittelykapasiteettia pelkästään lähetetyistä vai myös vastaanotetuista viesteistä? Jälkimmäisessä tapauksessa ei ole mitään järkeä, ja ensimmäisessäkin tapauksessa on se ongelma, että jos ihmiset vastaavat jo nyt harvoin, uudistuksen jälkeen he vastaavat vielä harvemmin.

        Lyhyesti sanottuna uudistus kyllä hankaloittaa mainostajien ja muiden massapostittajien elämää, mutta muuten siitä on ihan tavallisillekin käyttäjille vain haittaa. On typerää laittaa viestittely maksullisuuden taakse, kun massapostitukset pystyisi estämään varmasti muillakin tavoilla.

        "Seksiseuran hakua vielä vähemmän tältä palstalta haluaisin nähdä."

        Ihmiset hakevat jo nyt seksiseuraa, joten on ihan hyvä uudistus, että seksiseuraa hakevat myös profiloituvat ihan selkeästi sillä tavalla. Seksiseuraa hakevat yksilöt löytävät uudistuksen myötä seuransa helpommin ja ehkä osaavat jättää seksiseuraa hakemattomatkin paremmin rauhaan, ja seksiseuran perässä juoksijat on toisaalta helpompi jättää huomiotta, jos ei itse seksiseuraa kaipaakaan.

        "Ihmiset käyttävät tuota suosikki kenttää eri tarkoituksiin, enkä ymmärrä mitä hyötyä on se käyttäjiltä estää, ja miksi kukaan hyötyy siitä että näkee kuka on sinut suosikiksi laittanut?"

        Tämä on kyllä sinänsä totta... Lähinnä kai tuo tyydyttää uteliaisuuden, mutta silti taitaisi olla parempi, jos ei näkisi, ketkä ovat lisänneet suosikeiksi. Minullakin on suosikit-listassa ihmisiä, joille on tarkoitus pistää viestejä joskus paremmalla ajalla.


    • Akuisilla hiljaista

      Yksi merkittävin muutos on flirttailun poistaminen, jos oikein muistan.

      Tuo oli yksi parhaista toiminnoista. Tiedän että on monia jotka eivät tajunneet miten tuota flirttailua tulisi edes käyttää, mutta se ei ole hyvä syy sen poistamiseen.

      Jos näen jonkun puoli-kiinnostavan profiilin, tuntuu oudolta kirjoitella puolituntia romaania kun ei tiedä vastaako toinen ikinä edes. Tuo flirtti on ollut mitä loistavin ja vaivattomin tapa siis sanoa toiselle: "Hei, pidin profiilistasi. Käy katsomassa minun profiiliani, ja kerro kannattaako minun kirjoittaa sinulle?". Eli jos sait kieltävän vastauksen, tiedät heti ettei sinun kannata toiselle kirjoittaa koska hän ei ole vähäänkään kiinnostunut sinusta, syystä tai toisesta et vain kuulu hänen etsimiin persooniin. Jos taas saat hyväksynnän flirtille, niin on aika varmaa että jos kirjoitat toiselle hän myös jotain vastaa, jos ei muuta niin kiittää ja kertoo miksi ei ehkä sittenkään halua kirjoitella kanssasi, joten ei tarvitse turhaan tuntemattomille kirjoittaa. Tämä flirttailu voi olla myös tuosta 5 henkilöstä per vuorokausi vapaa toiminto, koska se ei ole häiritsevä. Eikä kukaan saa vuorokaudessa yli 5 hyväksyn flirttisi viestiä kuitenkaan, että olisi tuonkin jälkeen tarvi kirjoitella yli 5 henkilölle.

      Jotkut, etenkin naispuoliset henkilöt tosin flirttailevat ja luulevat sen tarkoittavan että pojat/miehet kirjoittavat romaanin ja tuovat suklaata ja ruusuja ja laulavat serenaadeja eikä noiden naisten tarvitse itse tehdä mitään. Nettitreffit on tasa-arvoinen paikka, eli flirtti toimii samoin molempiin suuntiin. Jos naisena lähetit flirtin, niin se tarkoittaa että henkilö ottaisi mielellään vastaan myös viestisi. Yleinen kirjoittelu etiketti pätee siihenkin. Ensin sinä flirtti/viesti, sitten minä flirtti/viesti, sitten sinä, sitten minä, jne.

      Uuteen nettideittiin ehdottomasti flirttailu takaisin. Ja tosiaan jos toinen päättää flirttailun sijaan heti kirjoittaa tai chattia, niin silloinhan flirttiä ei tarvita, mutta monille se on kätevä työkalu. Jos se käytöstä on oikeasti valitettu liikaa, niin laittakaa vaikka pieni vinkki kohtaa "Flirtit hyväksytty", jossa kehotatte seuraavaksi kirjoittamaan, niin osaavat nämä hämmentyneetkin sitä käyttää.

    • pahosen

      tuo haku riteerit ei mee oikein yksiin jos pituus ja ikä-haarukan asettaa niin pitäis tulle sellaset joilla on vastapuolella sama ikä-haarukka. ei sellasia että ikä ja pituus täsmää mutta vasta puolella ikä rajoitus alle oman ikä ylitystä hakevia. eikä sellasta että pituus täsmää mutta hakee kuitenkin yli omaa pituutta. esim: nainen on 170cm ja hakee vaikka 190cm. kun taas mies hakee naista 160 - 170cm ja on itse 175cm. niin eihän tää silloin haku täsmää.

      et hyvät joulut ja vuodet

    • jki-72

      Yks mikä mua pisti silmään oli, että profiilia ei ole enää mahdollista piilottaa, vaan se täytyy sit poistaa kokonaan. Itse olen piilottanut profiilin pari kertaa, kun on löytynyt mukava kaveri. Kun sitten on myöhemmin osoittautunut, ettei meistä pidempään suhteeseen ollutkaan, on ollut helpompi palata palstalle...uudistuksen jälkeen profiili täytyy rakentaa kokonaan uusiksi.
      Näin ainakin ymmärsin.

      • piilotus on tarpeen

        Tuo on merkittävä huononnus, jos se noin toimii. On typerää, jos joutuu pitämään profiilinsa näkyvillä ja kirjoittamaan sinne "älkää ottako yhteyttä" tai jotain muuta hölmöä. Profiilin poistamisessa on se ongelma, että joutuu valitsemaan uuden nimimerkin, jolloin porukka menee hyvin äkkiä sekaisin siitä, keihin on jo ottanut yhteyttä. Odotettavissa on "ai sä olitkin sä" -tilanteita ja turhia viestejä.


    • Heippa,

      Kiitos kaikille palautteen antajille.

      Huomioikaa, että tuotekehitys Treffeissä jatkuu vielä uudistuksen jälkeenkin. Meille on suureksi avuksi, että testaatte palvelua jonkin aikaa ja lähetätte meille palautetta. Mutta tosiaan, malttakaa testata vaikka ajan kanssa, että ehditte tottua uuteen eikä palaute kumpua vain uuden vierastamisesta.

      Terkuin,
      Elina
      Suomi24

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nuorille miehille kasvavat nyt naisten sormet

      Nuorten miesten feminiinisyys lisääntyy myös tässä suhteessa https://yle.fi/a/74-20103869
      Maailman menoa
      336
      4279
    2. Hei, sie, J-mies

      Hali ja pusu 🤭
      Ikävä
      79
      2396
    3. Asumistuen leikkaukset alkavat näkyä

      Tamperelaisia häädetään kodeistaan nyt kiihtyvällä tahdilla. Asunnottomuus lisääntyy. https://www.aamulehti.fi/tampere
      Maailman menoa
      284
      2356
    4. miten kerron?

      niin eli miten kerron sen että tykkään hänestä
      Ihastuminen
      37
      1698
    5. Emännälle eliksiiriä

      Mitä sitä pitäsi emännällä syötteä, että se joskus laskisi housusa muullonni kuin vessassa ja saonassa käyvessä?
      Suomussalmi
      39
      1675
    6. Raakkujen tappajat

      Hienosti meni. Vajakki motokuski rämpi joessa ja tappoi läjän raakkuja. Toivottavasti joutuu maksamaan jokaisesta korvau
      Suomussalmi
      171
      1552
    7. Suden aamukahvi

      Huomenta tähänkin päivään. 🌻😊🌞☕❤️ Today is tomorrow's yesterday 🍁
      Ikävä
      40
      1458
    8. Olet kiinnostava

      Haluisin kuulla sinusta kaiken, sinun elämän historiasi. Voisin oikeasti olla vain ystäväkin. Koen, että meillä on jok
      Ikävä
      99
      1426
    9. Tyttö kadoksissa

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010641479.html Silmät auki lukijat.
      Maahanmuutto
      20
      1396
    10. Mies Jos kertoisit jonkun vinkin

      Jonka vain me tiedämme ja tunnistamme, niin tiedän että yhteydenottoni olisi toivottu. Muuten en voi ottaa yhteyttä enää
      Ikävä
      86
      1196
    Aihe